Gast der_obergefreiter Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 @wiskers Ik heb hem nog even uit het stof gehaald en een paar fototjes gemaakt. Het betreft een Midland Alan 78 Plus Multi, en ik zie net dat die nu 100 euro kost op internet, goede deal voor 5 euro op de koninginnemarkt haha! Hier de foto's: @Powerbox , deze bedoelt ie , denk ik . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sureiscool Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 @Powerbox en @der_obergefreiter Die bedoel ik inderdaad Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr.Prepper Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 @ Simurgh, je staat er op, mooi het veld wordt beter gedekt nu... nu nog Flevo, amersfoort Breakie breakie, hier omgeving Amersfoort met de Midland Alan 42. Nog nieuw in de doos, want ik snap er geen ruk van Staat er al een Preppers Bakkietestdag in de planning? En met mijn better-save-than-sorry-mentaliteit wil ik ook nog een grotere kopen, eentje met beetje serieuzere capaciteit. Iets met SSB ofzo? (wat dat ook mag zijn) Maar nogmaals, ik ben 100% n00b hiermee. Maar vervul graag de functie van het opvullen van het gat rond Amersfoort Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Powerbox Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 Breakie breakie, hier omgeving Amersfoort met de Midland Alan 42. Nog nieuw in de doos, want ik snap er geen ruk van Staat er al een Preppers Bakkietestdag in de planning? En met mijn better-save-than-sorry-mentaliteit wil ik ook nog een grotere kopen, eentje met beetje serieuzere capaciteit. Iets met SSB ofzo? (wat dat ook mag zijn) Maar nogmaals, ik ben 100% n00b hiermee. Maar vervul graag de functie van het opvullen van het gat rond Amersfoort Breaker kom er maar in lol Heb je er ook een swr meter bij en een antenne en kabel?? Breaker ga je gang;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Powerbox Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 @Powerbox , deze bedoelt ie , denk ik . 5 eurie voor dat bakkie is geen geld voor die prijs mag je mij een pallet van die dingen komen brengen. Dan maak ik wel complete sets voor prepper.nl bak+antenne+kabel+swr= 30 euro Mooie prijs toch Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr.Prepper Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 Heb je er ook een swr meter bij en een antenne en kabel?? Nee man, heb nog helemaal niks verder, moet ik nog allemaal kopen voor vrijdag de 21e Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Archie Bunker Geplaatst: 24 december 2012 Delen Geplaatst: 24 december 2012 Locatie: Tussen Utrecht en Amersfoort Zender: PresidentLincoln Kanalen:genoeg Vermogen: 190W AM/FM SSB 380W Modulatie: FM/AM/SSB Antenne: mobiel/basis Swr meter: ja Portofoon: PMR en LPD Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 24 december 2012 Delen Geplaatst: 24 december 2012 5 eurie voor dat bakkie is geen geld voor die prijs mag je mij een pallet van die dingen komen brengen. Dan maak ik wel complete sets voor prepper.nl bak+antenne+kabel+swr= 30 euro Mooie prijs toch Klinkt goed, pm maar wanneer je klaar bent om deze setjes te versturen! Voor zo'n prijs wordt het vast stukken makkelijker om een landelijk prepper netwerk op te zetten... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gerbewoner Geplaatst: 24 december 2012 Delen Geplaatst: 24 december 2012 HAd ik nou al gemeld dat ik ook 2 bami pporto's heb liggen? Uiteraard zonder batterij erin enzo zodat ik ze niet kan gebruiken, maar als ik mijn licentie heb kan ik ze inzetten :-D Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Archie Bunker Geplaatst: 24 december 2012 Delen Geplaatst: 24 december 2012 Hoi @Archie Bunker wat zou je nog willen/kunnen modificeren aan een Lincoln? Volgens mij al een van de meest complete 11/12meter bakken? Kan me alleen nog voorstellen dat mijn dochter hem mooier in het rose zou vinden:rolleyes: Anders heb je denk de verkeerde keuze gemaakt:confused: Grt Kans Ik heb mijn spec bericht aangepast, verdere info verstrekken vind ik niet nodig Mvg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 24 december 2012 Delen Geplaatst: 24 december 2012 Geen probleem @Archie Bunker mijn post is al opgeruimd:) Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 24 december 2012 Delen Geplaatst: 24 december 2012 @wiskers Ik heb hem nog even uit het stof gehaald en een paar fototjes gemaakt. Het betreft een Midland Alan 78 Plus Multi, en ik zie net dat die nu 100 euro kost op internet, goede deal voor 5 euro op de koninginnemarkt haha! Hier de foto's: als je nog geen voeding er voor hebt stuur me ff een berichtje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sureiscool Geplaatst: 24 december 2012 Delen Geplaatst: 24 december 2012 als je nog geen voeding er voor hebt stuur me ff een berichtje Bedankt voor de hulp maar die heb ik al! =) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Teumaat Geplaatst: 26 december 2012 Delen Geplaatst: 26 december 2012 Hier nog een station voor op de kaart: Zeist met 2 radio's (Danita 1240 en Midland Alan 48), 50 watt lineair en een 1/2 golf GPA op het dak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zippo Geplaatst: 26 december 2012 Delen Geplaatst: 26 december 2012 een midland 42 hier..omgeving Den haag Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 27 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2012 Wisks net terug uit Cuba, even gezien wat overleven is daaro.. pffft Ik zal de kaart updaten; wordt vervolgd, eerst ff bijkomen van de trip. grts Wisks Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hans1 Geplaatst: 6 januari 2013 Delen Geplaatst: 6 januari 2013 Ik heb een president grand 27mc met op het dak een I-MAX 2000 met Groundplane kit 4 tot 30watt . hans1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Yep, meerdere mobiele bakken, Heb ook een mobiele mast. Zowel AM/FM vermogen : geen flauw idee.. mobiele bakken locatie (bv, gemeente) : omgeving Noord-Oost Veluwe/Overijssel, Radio : K-PO 5000 (10/11/12 meter); Condor (UHF); Alinco VHF/UHF , 12 portofoons op UHF. /Nog een aantal oudere 27Mc bakken 4watt Antenne: Sirio GPS 27 /2 Spoel op 22meter . / Masten : Mobiele mast, verplaatsbaar binnen 30 minuten Modulatie : FM/AM/CW/USB/LSB Vermogen : 35wat Locatie (bv, gemeente) : omgeving Noord-Oost Veluwe/Overijssel FM 11 meter band Friesland,Flevopolder/noordoostpolder,overijsel, gelderland zijn mogelijk vanuit mijn QTH., Straal ongeveer 40Kilometer Heeft iemand al een kaart ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gerbewoner Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Ben ook wel benieuwd naar de kaart. Heb van de week met wat stations op 35 kilometer afstand zitten kletsen. @rescue wat denk je, mijn QTH naar Nunspeet is 122 km hemelsbreed. Ik denk te dichtbij voor SSB maar we kunnen zondag een poging wagen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Ben ook wel benieuwd naar de kaart. Heb van de week met wat stations op 35 kilometer afstand zitten kletsen. @rescue wat denk je, mijn QTH naar Nunspeet is 122 km hemelsbreed. Ik denk te dichtbij voor SSB maar we kunnen zondag een poging wagen? De 60-200 km is redelijk kansloos helaas (27mc maar ook veel andere frequenties) Of de antennes moeten echt hoog staan of die afstand haal je niet. Daarboven kun je met reflecties wel contact krijgen maar dat is vaak meer dan 300-400 km voordat de reflectie weer de aarde bereikt. Reflectie zijn enorm sfhankelijk van de condities en dus een gok. Blijft jammer !!.. Oeps, " geen technische discussies" sorrie voor deze offtopic...... Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Ben ook wel benieuwd naar de kaart. Heb van de week met wat stations op 35 kilometer afstand zitten kletsen. @rescue wat denk je, mijn QTH naar Nunspeet is 122 km hemelsbreed. Ik denk te dichtbij voor SSB maar we kunnen zondag een poging wagen? Ik denk dat het kansloos is. ik op de zeker maar met 35watt, en zeker als ik in nunspeet slechts de spoel op 6 meter kan krijgen. Van mijn QTH, met een spoel op 22 meter haal ik net 35/40 kilometer op de 11meter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RauweBonk Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 IK WIL OOK ZO'N 27MC BAK! maar snap er de balle niet van. En die techtalk is al helemaal niet te volgen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 26 januari 2013 Delen Geplaatst: 26 januari 2013 Heb ook ergens nog een bakje liggen . Ergens tussen mijn reserve peppers spullen zal het zondag mee brengen . Heb geen antenne , wel zo een stroom omvormer . Grts Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gerbewoner Geplaatst: 26 januari 2013 Delen Geplaatst: 26 januari 2013 Ik denk dat het kansloos is. ik op de zeker maar met 35watt, en zeker als ik in nunspeet slechts de spoel op 6 meter kan krijgen. Van mijn QTH, met een spoel op 22 meter haal ik net 35/40 kilometer op de 11meter. Gaan we het niet eens proberen. Heb wel eens vaker zo'n afstand geprobeerd en toen lukte het ook niet. Condities zijn nu wel wat beter maar toch. @RauweBonk wat is er niet duidelijk? Zoek even een techtalk draadje en reply daar dan eventueel met een mention van mijn naam, dan hobbel ik die kant wel even op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
heliport Geplaatst: 26 januari 2013 Delen Geplaatst: 26 januari 2013 Volgens mij staat er bij TS geen technische discussie , Mischien handig om dan in plaats van qth , woonplaats te gebruiken ? En andere benamingen Hou het simpel voor de niet 27 mc ers Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.