Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke auto voor een prepper?


Jester

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 217
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt voor jullie info. Ik heb er al een bullbar opzitten. Die van de lichten en lier is een goed idee. Heb er ook al aan zitten te denken. Dus niet ophogen, maar wel terreinbanden eronder. Banden kan ik wel van marktplaats halen. Je hebt een mooie landrover Keyser Suze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Ben Op Vlucht vehikel is een grote Ford Transit.

Daar kan een enorme hoeveelheid spullen in. Dat is mooi als je op tijd weg kunt. Indien je dus op tijd in de gaten krijgt dat het mis gaat.

Vaak is dat natuurlijk niet het geval. Meestal gebeurt er iets en is het opeens paniek en wil iedereen weg. In dat geval kun je dus gewoon aansluiten in de file. Daarom vind ik het soort auto niet zo belangrijk. Een 4x4 is mooi, je kunt de weg af en het weiland in, tot je voor de volgende sloot of vaart staat.

 

Nee, beter een busje waar je ook je fiets in kunt zwikken. Staat het verkeer dan vast, dan hop die Bob op je Bult en fietsen maar. Ik denk er zelfs over om een kar in de bus te leggen. Plat op de laadvloer de bodem van de kar, de wielen en dissel aan de wand. Indien de auto vaststaat, tuig je de kar op, stapelt die vol en lopen met je platvoeten. Tis maar een idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Nee, beter een busje waar je ook je fiets in kunt zwikken. Staat het verkeer dan vast, dan hop die Bob op je Bult en fietsen maar. Ik denk er zelfs over om een kar in de bus te leggen. Plat op de laadvloer de bodem van de kar, de wielen en dissel aan de wand. Indien de auto vaststaat, tuig je de kar op, stapelt die vol en lopen met je platvoeten. Tis maar een idee.

 

Doet me denken aan the Road, geweldige film.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Bedankt voor jullie info. Ik heb er al een bullbar opzitten. Die van de lichten en lier is een goed idee. Heb er ook al aan zitten te denken. Dus niet ophogen, maar wel terreinbanden eronder. Banden kan ik wel van marktplaats halen. Je hebt een mooie landrover Keyser Suze.

 

Dank, als ik tijd heb zal ik hem in beter kleurtje schilderen....zo kan ik hem nooit verstoppen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast expectation
heb je een landcruiser? zoja wat is je verbruik?

 

Verbruik van de landcruisers zijn inderdaad een nadeel, je hebt ze ook in dieseluitvoering die zijn dus iets zuiniger. tevens heb je landcruisers met verschillende motorvermogen dus dit kan ook nog enigsinds schelen in je brandstof verbruik. Verder vind ik een voordeel aan diesel dat en dat er ook biodiesel in kan.

De grote voordelen zijn de bullbar, het trek vermogen, 4x4 en de zogenaamde onverwoestbaarheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast expectation
Diesel wagens, daar kun je toch ook frituurvet ingooien? Heb twee diesels voor de deur staan, iemand die weet of je bijvoorbeeld een tankje frituurvet op een jerrycan kan mengen ofzo? Ben niet echt van plan om het zomaar te proberen met mijn huidige wagen park....

 

Zo eenvoudig is het niet. Frituurvet kan relatief eenvoudig omgezet worden in biodiesel. Maar je kunt het voor zover ik weet niet direct in de tank van de dieselauto doen. Biodiesel kan vervaardigd worden uit vele soorten olie en zelfs uit oud frituur vet. Een nadeel is wel dat pure biodiesel niet goed functioneert onder een temp van 13 graden Celsius. Vaak wordt in de koudere klimaten dan een extra tank in de auto gebouwd om de pure biodiesel te verwarmen of er wordt gebruik gemaakt van een mix van normale diesel en biodiesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Gast der_obergefreiter

Ik deednhet tot vorig jaar met mijn zijspan , was perfect , vond ik : klein,stil en snel en er ging een hoop zooi in en op . Ben nu bezig met een land rover ambulance ( nu dat rijbewijs nog ) om te bouwen naar camper voor de leuk en als boc . Met in mijn achterhoofd het plan om ergens heen te kunnen waar het safe en rustig is om er daar gelijk mijn BOL van te maken . Ding was erg goedkoop te krijgen , rijdt op diesel en paste in mijn nu beperkte budget . Ok, hij is niet snel en slurpt een beetje maar heeft ook zijn goede kanten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

En moet eens kijken of ik hier ook geen rookmaker op kan flanzen , net als op motoren . Leuk in de tunnel en bij bumper klevers . En kan me er in bepaalde andere situaties ook wel iets bij bedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is een 4x4 pick-up de beste preppers car. Ik kan de auto dagelijks gebruiken voor mijn werk, er kan een hoop (hoge) dingen in de bak. Mocht ik de auto nodig hebben in een shtf situatie heb ik er een Okanagan afzetunit bij een opzet camper dus ,die geprept is. Hier kan je met vier personen in slapen. Ook heb ik er een off the road motor bij. Mijn stelling is: Het beste shtf voertuig is een Pick-up

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...