Dutchprepper Geplaatst: 15 april 2012 Delen Geplaatst: 15 april 2012 er zijn wel fabrikanten die legalle bumpers maken je kan het altijd bij je plaatselijke 4x4 meuk shop vragen ja en toch zou ik van het geld een boot kopen inplaats van een auto. zo,n shtf jeep helemaal opgeknapt tot allterrain is erg cool en handig maar toch niks voor mij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 16 april 2012 Delen Geplaatst: 16 april 2012 [ATTACH=CONFIG]40[/ATTACH] Dit is mijn autootje...28 jaar oud Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 16 april 2012 Delen Geplaatst: 16 april 2012 klink als.......... rijd als............ gebouwd als.............. zuipt als............ inderdaad een tank maar je komt er overal mee, blijven gave auto's mogen ook een hoop trekken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Heidiho Geplaatst: 16 april 2012 Delen Geplaatst: 16 april 2012 Bedankt voor jullie info. Ik heb er al een bullbar opzitten. Die van de lichten en lier is een goed idee. Heb er ook al aan zitten te denken. Dus niet ophogen, maar wel terreinbanden eronder. Banden kan ik wel van marktplaats halen. Je hebt een mooie landrover Keyser Suze. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 17 april 2012 Delen Geplaatst: 17 april 2012 Mijn Ben Op Vlucht vehikel is een grote Ford Transit. Daar kan een enorme hoeveelheid spullen in. Dat is mooi als je op tijd weg kunt. Indien je dus op tijd in de gaten krijgt dat het mis gaat. Vaak is dat natuurlijk niet het geval. Meestal gebeurt er iets en is het opeens paniek en wil iedereen weg. In dat geval kun je dus gewoon aansluiten in de file. Daarom vind ik het soort auto niet zo belangrijk. Een 4x4 is mooi, je kunt de weg af en het weiland in, tot je voor de volgende sloot of vaart staat. Nee, beter een busje waar je ook je fiets in kunt zwikken. Staat het verkeer dan vast, dan hop die Bob op je Bult en fietsen maar. Ik denk er zelfs over om een kar in de bus te leggen. Plat op de laadvloer de bodem van de kar, de wielen en dissel aan de wand. Indien de auto vaststaat, tuig je de kar op, stapelt die vol en lopen met je platvoeten. Tis maar een idee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
medan Geplaatst: 17 april 2012 Delen Geplaatst: 17 april 2012 die kar is wel een goed idee ja. mischien is het mogelijk om hem achter je fiets te knuppen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 17 april 2012 Delen Geplaatst: 17 april 2012 Mijn Nee, beter een busje waar je ook je fiets in kunt zwikken. Staat het verkeer dan vast, dan hop die Bob op je Bult en fietsen maar. Ik denk er zelfs over om een kar in de bus te leggen. Plat op de laadvloer de bodem van de kar, de wielen en dissel aan de wand. Indien de auto vaststaat, tuig je de kar op, stapelt die vol en lopen met je platvoeten. Tis maar een idee. Doet me denken aan the Road, geweldige film. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinook Geplaatst: 18 april 2012 Delen Geplaatst: 18 april 2012 Zo'n leuk VW camperbusje wil ik wel, haha! Of het praktisch is is vraag twee. Als ik er op de fiets vandoor ga neem ik misschien zo'n fietskar mee.. kan je rugzak in en evt mijn hond als ze moe is? (denk dat zij minder snel uitgeput is dan ik, haha) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 3 mei 2012 Delen Geplaatst: 3 mei 2012 Zo'n leuk VW camperbusje wil ik wel, haha! Of het praktisch is is vraag twee. Als ik er op de fiets vandoor ga neem ik misschien zo'n fietskar mee.. kan je rugzak in en evt mijn hond als ze moe is? (denk dat zij minder snel uitgeput is dan ik, haha) http://www.bussenmanie.com/vw/hippiebus.jpg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 3 mei 2012 Delen Geplaatst: 3 mei 2012 Ik vind zelf dit wel leuk http://www.google.nl/imgres?q=toyota+hilux+camper&start=224&hl=nl&rlz=1W1ACEW_nl&biw=1003&bih=472&tbm=isch&tbnid=4smFQt8l7ZRUOM:&imgrefurl=http://www.4x4rentalnamibia.com/companies/caprivi-car-hire&docid=QK94DwsYhK22FM&imgurl=http://www.4x4rentalnamibia.com/wp-content/uploads/2012/03/Caprivi-Hulix-camper-4-pax.jpg&w=640&h=480&ei=40-iT8nxL8bP-gb1pfHpCA&zoom=1&iact=hc&vpx=701&vpy=38&dur=1124&hovh=194&hovw=259&tx=124&ty=102&sig=102717863980491999003&page=19&tbnh=134&tbnw=233&ndsp=12&ved=1t:429,r:11,s:224,i:89 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast expectation Geplaatst: 3 mei 2012 Delen Geplaatst: 3 mei 2012 Toyota landcruiser Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
medan Geplaatst: 3 mei 2012 Delen Geplaatst: 3 mei 2012 Toyota landcruiser heb je een landcruiser? zoja wat is je verbruik? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dutchprepper Geplaatst: 3 mei 2012 Delen Geplaatst: 3 mei 2012 DE MARAUDER voor mij toch wel de ultieme roadlegal bug out vehicle bestand tegen zelfs bepaalde militaire wapens(niet alles natuurlijk) dus ook tegen zeg maar de gemiddelde proppenschieter die er in omloop mag zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 3 mei 2012 Delen Geplaatst: 3 mei 2012 Bedankt voor jullie info. Ik heb er al een bullbar opzitten. Die van de lichten en lier is een goed idee. Heb er ook al aan zitten te denken. Dus niet ophogen, maar wel terreinbanden eronder. Banden kan ik wel van marktplaats halen. Je hebt een mooie landrover Keyser Suze. Dank, als ik tijd heb zal ik hem in beter kleurtje schilderen....zo kan ik hem nooit verstoppen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast expectation Geplaatst: 3 mei 2012 Delen Geplaatst: 3 mei 2012 heb je een landcruiser? zoja wat is je verbruik? Verbruik van de landcruisers zijn inderdaad een nadeel, je hebt ze ook in dieseluitvoering die zijn dus iets zuiniger. tevens heb je landcruisers met verschillende motorvermogen dus dit kan ook nog enigsinds schelen in je brandstof verbruik. Verder vind ik een voordeel aan diesel dat en dat er ook biodiesel in kan. De grote voordelen zijn de bullbar, het trek vermogen, 4x4 en de zogenaamde onverwoestbaarheid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast expectation Geplaatst: 3 mei 2012 Delen Geplaatst: 3 mei 2012 [ATTACH=CONFIG]40[/ATTACH] Dit is mijn autootje...28 jaar oud Ziet er zeer goed uit! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 3 mei 2012 Delen Geplaatst: 3 mei 2012 Diesel wagens, daar kun je toch ook frituurvet ingooien? Heb twee diesels voor de deur staan, iemand die weet of je bijvoorbeeld een tankje frituurvet op een jerrycan kan mengen ofzo? Ben niet echt van plan om het zomaar te proberen met mijn huidige wagen park.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast expectation Geplaatst: 3 mei 2012 Delen Geplaatst: 3 mei 2012 Diesel wagens, daar kun je toch ook frituurvet ingooien? Heb twee diesels voor de deur staan, iemand die weet of je bijvoorbeeld een tankje frituurvet op een jerrycan kan mengen ofzo? Ben niet echt van plan om het zomaar te proberen met mijn huidige wagen park.... Zo eenvoudig is het niet. Frituurvet kan relatief eenvoudig omgezet worden in biodiesel. Maar je kunt het voor zover ik weet niet direct in de tank van de dieselauto doen. Biodiesel kan vervaardigd worden uit vele soorten olie en zelfs uit oud frituur vet. Een nadeel is wel dat pure biodiesel niet goed functioneert onder een temp van 13 graden Celsius. Vaak wordt in de koudere klimaten dan een extra tank in de auto gebouwd om de pure biodiesel te verwarmen of er wordt gebruik gemaakt van een mix van normale diesel en biodiesel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stealth Geplaatst: 19 november 2012 Delen Geplaatst: 19 november 2012 Ik denk dat de meeste autos goed genoeg zijn als BOV om naar je BOL te komen zolang ze wat meer ruimte hebben en een beetje hooger zijn dan de gemiddelde auto. En dan modificaties maken aan uw auto natuurlijk >: ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 19 november 2012 Delen Geplaatst: 19 november 2012 Ik deednhet tot vorig jaar met mijn zijspan , was perfect , vond ik : klein,stil en snel en er ging een hoop zooi in en op . Ben nu bezig met een land rover ambulance ( nu dat rijbewijs nog ) om te bouwen naar camper voor de leuk en als boc . Met in mijn achterhoofd het plan om ergens heen te kunnen waar het safe en rustig is om er daar gelijk mijn BOL van te maken . Ding was erg goedkoop te krijgen , rijdt op diesel en paste in mijn nu beperkte budget . Ok, hij is niet snel en slurpt een beetje maar heeft ook zijn goede kanten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 19 november 2012 Delen Geplaatst: 19 november 2012 En moet eens kijken of ik hier ook geen rookmaker op kan flanzen , net als op motoren . Leuk in de tunnel en bij bumper klevers . En kan me er in bepaalde andere situaties ook wel iets bij bedenken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
preppie&kokkie Geplaatst: 20 november 2012 Delen Geplaatst: 20 november 2012 Toyota hj60.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
verkenner Geplaatst: 20 november 2012 Delen Geplaatst: 20 november 2012 Hier dagelijks voertuig lr90, ik wil niks anders meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast 2erep Geplaatst: 20 november 2012 Delen Geplaatst: 20 november 2012 Voor mij is een 4x4 pick-up de beste preppers car. Ik kan de auto dagelijks gebruiken voor mijn werk, er kan een hoop (hoge) dingen in de bak. Mocht ik de auto nodig hebben in een shtf situatie heb ik er een Okanagan afzetunit bij een opzet camper dus ,die geprept is. Hier kan je met vier personen in slapen. Ook heb ik er een off the road motor bij. Mijn stelling is: Het beste shtf voertuig is een Pick-up Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 20 november 2012 Delen Geplaatst: 20 november 2012 Ik heb net weer een distributieriem op mijn 2.5Di transit. Verder kan er eigenlijk niets essentieels kapot dus ik kan er weer ff tegen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.