Greener Geplaatst: 5 december 2012 Delen Geplaatst: 5 december 2012 Waarom meer kunnen dan alleen bellen? Ik kan 24/7 op het preppersforum zitten Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 5 december 2012 Delen Geplaatst: 5 december 2012 Ja, @Keyser Suze, die Laro telefoon moet je er ook bij hebben. En nog een Note, EMP proof verpakt. Dan nog 2 iPads erbij, 1 gebruiken, 1 verpakken. En goede handladers bestaan ook. http://hf-ssb-transceiver.at-communication.com/en/at/at_military_hand_crank_generators.html [ATTACH=CONFIG]2012[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Puro Geplaatst: 5 december 2012 Delen Geplaatst: 5 december 2012 Bij de Action heb je voor goedkoop een waterproof smartphone bag dus zou je je mobieltje onder water kunnen gebruiken het enige waar ik me zorgen over maak is energie om de accu mee op te laden maar daar over zou er wel een topic zijn op de forum neem ik aan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sgt. Prepper Geplaatst: 5 december 2012 Delen Geplaatst: 5 december 2012 In mijn handpalm zit de appel al afgedrukt, ik heb nu de iphone 4s. Bellen??..... O JA Dat kan hij ook, ik heb hem nooit meer dan een meter bij mij verwijderd anders ga ik hem missen, na een shtf... Ik heb een solar lader ( power monkey) en deze kan ook mijn ipad opladen, maar een probleem, die zon, die schijnt (te) weinig. Ik vind een smartphone de uitvinding van de laatste tijd, maar ik prep ook met de wetenschap dat ik zonder moet/ kan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 5 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2012 Bij de Action heb je voor goedkoop een waterproof smartphone bag dus zou je je mobieltje onder water kunnen gebruiken het enige waar ik me zorgen over maak is energie om de accu mee op te laden maar daar over zou er wel een topic zijn op de forum neem ik aan Condoom om je foon en knoopje erin, taratada...waterdicht. @Heksenboot ik wil alles wel hebben....first things first. Maar mijn oude iPhone goed inpakken kan geen kwaad... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 5 december 2012 Delen Geplaatst: 5 december 2012 Condoom om je foon en knoopje erin, taratada...waterdicht. @Heksenboot ik wil alles wel hebben....first things first. Maar mijn oude iPhone goed inpakken kan geen kwaad... Ik zat je even te plagen KS. Maar moetje niet zo'n leuke militaire handlader erbij? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 5 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2012 Ik zat je even te plagen KS. Maar moetje niet zo'n leuke militaire handlader erbij? Die staat bij mij pa...je draait je een ongeluk om een zestig watt lamp een beetje te laten branden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 5 december 2012 Delen Geplaatst: 5 december 2012 Die staat bij mij pa...je draait je een ongeluk om een zestig watt lamp een beetje te laten branden. Heb je 60 W nodig voor je telefoon? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vantazzy Geplaatst: 5 december 2012 Delen Geplaatst: 5 december 2012 Voor preppers is de technologische tijd van nu zeer gunstig. :-) Zou zo'n ding bestaan? Zo'n oude russische dynamocharger voor de hoofdlamp als je in een ondergrondse mijn zit? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 6 december 2012 Delen Geplaatst: 6 december 2012 Nog even een testje van een Sonim.....en liefhebbers kunnen meteen hun Russisch wat bij spijkeren:D Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sgt. Prepper Geplaatst: 6 december 2012 Delen Geplaatst: 6 december 2012 Nog even een testje van een Sonim.....en liefhebbers kunnen meteen hun Russisch wat bij spijkeren:D Очень интересное устройство, это замаскированный танк, как телефон... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 6 december 2012 Delen Geplaatst: 6 december 2012 Очень интересное устройство, это замаскированный танк, как телефон... Helemaal gelijk een beetje als een T90 tank ja Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Captain Angus Geplaatst: 6 december 2012 Delen Geplaatst: 6 december 2012 Ik heb van Sonim het basismodel van de XP serie; geloof dat het een 1300 is. Ding kan niet veel, alleen de basis functies. Tijdje terug zat hij onder de troep en vettigheid; heb hem maar in de afwasmachine gezet, ging prima. Die Utano 360 heeft standaard wat meer functies; De Barrier en de B10 zijn beide smartphones en kunnen met wat apps uitgebreid worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Renanim Geplaatst: 6 december 2012 Delen Geplaatst: 6 december 2012 Smartphones zijn nogal gevoelig voor vallen, stoten en krassen. Otterbox verkoopt zeer goede cases hiervoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chrisprep Geplaatst: 6 december 2012 Delen Geplaatst: 6 december 2012 Utano barrier T 180, zoals op de foto te zien volledig waterdicht, kan wat schokken verdragen, android, gps, 5 mpx camera, dual sim, wifi, dus volwaardige smartphone die wel het 1 en ander kan verdragen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 6 december 2012 Delen Geplaatst: 6 december 2012 Enige jaren geleden liet de overheid TNO onderzoek doen naar de kwetsbaarheid van onze vitale infrastructuur. Ze zijn zich te pletter geschrokken. Jaren later komt TNO alleen maar met dit soort volkomen nietszeggende berichten; met andere woorden, er is nog niets verbeterd; http://www.tno.nl/images/shared/overtno/magazine/denv_2_2007_6_7.pdf Kan iemand mij uitleggen wat het voor zin heeft om als eindgebruiker een shtf proof telefoon te hebben, als de providers, de elektriciteitsbedrijven enz. enz. enz. (bewust 3x enz. gebruikt) TOTAAL niet shtf proof zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 6 december 2012 Delen Geplaatst: 6 december 2012 Enige jaren geleden liet de overheid TNO onderzoek doen naar de kwetsbaarheid van onze vitale infrastructuur. Ze zijn zich te pletter geschrokken. Jaren later komt TNO alleen maar met dit soort volkomen nietszeggende berichten; met andere woorden, er is nog niets verbeterd; http://www.tno.nl/images/shared/overtno/magazine/denv_2_2007_6_7.pdf Kan iemand mij uitleggen wat het voor zit heeft om als eindgebruiker een shtf proof telefoon te hebben, als de providers, de elektriciteitsbedrijven enz. enz. enz. (bewust 3x enz. gebruikt) TOTAAL niet shtf proof zijn? ipv lood aan werphengel ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 6 december 2012 Delen Geplaatst: 6 december 2012 Kan iemand mij uitleggen wat het voor zin heeft om als eindgebruiker een shtf proof telefoon te hebben, als de providers, de elektriciteitsbedrijven enz. enz. enz. (bewust 3x enz. gebruikt) TOTAAL niet shtf proof zijn? @Dick Berts Helemaal juist dat als t net plat ligt tijdens n SHTF je dan weinig aan je Bom proof telefoon hebt..Maar ik kan je wel wat voorbeelden geven uit de dagelijkse praktijk...van vandaag de dag...Mischien ben ik wat onhandig maar ik heb m regelmatig laten vallen...s,nachts vergeten buiten de tent(nacht in de regen gelegen)Met t kanoen zit ie gewoon in me zak...zonder stress. Ohja en onder de douche neem ik ook gewoon op....... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 6 december 2012 Delen Geplaatst: 6 december 2012 Nogmaals, een veld telefoon. Gewoon met speakerdraad vebinden of met echt telefoondraad van defensie. Je kan verbindingen maken tot zo'n 1000mtr zolang je maar draad hebt. En dan heb je echt een enorm tactisch voordeel. Comms over een grote afstand ipv koeriers...... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Renanim Geplaatst: 7 december 2012 Delen Geplaatst: 7 december 2012 Nogmaals, een veld telefoon. Gewoon met speakerdraad vebinden of met echt telefoondraad van defensie. Je kan verbindingen maken tot zo'n 1000mtr zolang je maar draad hebt. En dan heb je echt een enorm tactisch voordeel. Comms over een grote afstand ipv koeriers...... ... en wat als een kwaadwillende het draadje doorknipt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 7 december 2012 Delen Geplaatst: 7 december 2012 Enige jaren geleden liet de overheid TNO onderzoek doen naar de kwetsbaarheid van onze vitale infrastructuur. Ze zijn zich te pletter geschrokken. Jaren later komt TNO alleen maar met dit soort volkomen nietszeggende berichten; met andere woorden, er is nog niets verbeterd; http://www.tno.nl/images/shared/overtno/magazine/denv_2_2007_6_7.pdf Kan iemand mij uitleggen wat het voor zin heeft om als eindgebruiker een shtf proof telefoon te hebben, als de providers, de elektriciteitsbedrijven enz. enz. enz. (bewust 3x enz. gebruikt) TOTAAL niet shtf proof zijn? 2000 boeken, plus 2000 liedjes, plus nog wat instructie-filmpjes, plus bedenk zelf eens wat? Is zo slecht nog niet, een smart"phone" Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 8 december 2012 Delen Geplaatst: 8 december 2012 ... en wat als een kwaadwillende het draadje doorknipt? Is mogelijk maar als je je draad goed legt is deze niet waar te nemen. Maar inderdaad breuk is altijd mogelijk. Als de shtf uitbreekt is kabelbreuk het minst zorgwekkend. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chrisprep Geplaatst: 8 december 2012 Delen Geplaatst: 8 december 2012 Kan iemand mij uitleggen wat het voor zin heeft om als eindgebruiker een shtf proof telefoon te hebben, als de providers, de elektriciteitsbedrijven enz. enz. enz. (bewust 3x enz. gebruikt) TOTAAL niet shtf proof zijn? @Dick Berts Helemaal juist dat als t net plat ligt tijdens n SHTF je dan weinig aan je Bom proof telefoon hebt. zoals heksenboot al aanhaalde, met een smartphone kan je veel meer dan bellen, als hij een shtf overleeft en je hebt een alternatieve methode om hem op te laden, kan je nog steeds wat filmpjes bekijken, muziek luisteren, fotos bekijken, spelletjes spelen, dus zelfs al kan je niet meer bellen of mobiel internetten, heb je nog steeds een apparaat dat je op lange avonden wat afleiding en bezigheid kan bezorgen> Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kimputten Geplaatst: 8 december 2012 Delen Geplaatst: 8 december 2012 Ik ben ook erg onhandig. Heb de samsung galaxy xcover. Is al meerdere keren in bad gevallen, uit jas gevallen tijdens fietsen. Mijn vorige samsung is tijdens werk uit mijn zak gevallen, er reed toen een zitmaaier overheen. Deed het nog, om te bewijzen dat het een goede tel was, nog 2x express gedaan. Uiteindelijk na 3 jaar begaf de batterij het en liep telabb af. Kon dus een nieuwe uitzoeken.... Ben erg gelukkig met deze tel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast mixster4711 Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 De Sonim die ik heb is zeker niet erg Smart..Maar wel redelijk Bomproof en Waterdicht(en dan bedoel ik niet Spatwaterdicht) zulke telefoons zijn ideaal!! Toen ik in india was heb ik voor ongeveer 15 euro (dacht 1200 ruppees) de iball floater gekocht, is waterdicht (1.6m), drijft, stofdicht, shockproof, kleurenscherm, 2 hippe spelletjes, zaklamp (erg vel), rekenmachine, wekker, ze geven 130 uur standby tijd, ik zeg dat hij veel langer mee gaat!! werk gewoon met alle simkaarten, volgens mij is het een 900 / 1800 band, ontvangs is iig goed! heeft ook iets van internet opties, maar daar heb ik geen kaas van gegeten telefoon is absoluut hufterproof! nu heb ik hem in mombai gekocht en kon hem later verder nergens in india meer vinden, maar mensen die handig zijn met internet kunnen hem vast bestellen in het buitenland, ik weet dat er veel andere merken exact de zelfde telefoons maken voor uit eenlopende prijzen ps taal is hindu en engels (het engels klopt ook gewoon) http://www.iballmobiles.co.in/product.php Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.