Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welk waterfilter?


Aanbevolen berichten

Tin foil hat modus: misschien weten al die fabrikanten wel dat alles voorbij is, je krijgt steeds meer producten met super garanties. Als alles over is dan is dat een mooie stunt.

 

Serieus, ik denk ook dat het iets zegt over hoeveel vertrouwen de fabrikant heeft in het product.

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 307
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voorheen gebruikte ik een MSR Hyperflow. Compact maar ook zeer beperkt. Elke acht liter moet je backflushen en op langere termijn onpraktisch.

 

Ik dacht aan een MSR Autoflow: http://cascadedesigns.com/msr/water-treatment-and-hydration/basecamp-water-treatment-and-hydration/autoflow-gravity-filter/product

 

Maar toen werd ik gewezen op dit handig dingetje: http://www.sawyer.com/video-squeeze.html

Gelijk besteld. Ding werkt als een trein! En dat voor $50. (nee, geen aandelen)

 

Ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorheen gebruikte ik een MSR Hyperflow. Compact maar ook zeer beperkt. Elke acht liter moet je backflushen en op langere termijn onpraktisch.

 

Ik dacht aan een MSR Autoflow: http://cascadedesigns.com/msr/water-treatment-and-hydration/basecamp-water-treatment-and-hydration/autoflow-gravity-filter/product

 

Maar toen werd ik gewezen op dit handig dingetje: http://www.sawyer.com/video-squeeze.html

Gelijk besteld. Ding werkt als een trein! En dat voor $50. (nee, geen aandelen)

 

Ideaal.

 

Interessant! waar te krijgen in NL? Massa inkoop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je m al, 1.000.000 gallons water!? klinkt als een teleshopping product ...

 

Wat zijn de ervaringen?

 

die andere filters van dit bedrijf:

Sawyer Point ZeroTWO™ Biological & Viral Water Purifiers

 

beloven zelfs virussen te verwijderen met een nog 5* fijner filter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé ik heb de strepen classis, het grote voordeel is dat het meer dood dan de beste filters, nadeel vies water smaakt erna nog vies, het verandert niets aan de smaak. En het werkt op batterijen, die gaan op

 

O, en hij is snel.

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je m al, 1.000.000 gallons water!? klinkt als een teleshopping product ...

 

Wat zijn de ervaringen?

 

die andere filters van dit bedrijf:

Sawyer Point ZeroTWO™ Biological & Viral Water Purifiers

 

beloven zelfs virussen te verwijderen met een nog 5* fijner filter.

 

De "one million gallon" bewering moet ik ook nog maar zien... Maar de ervaringen alhier (getest met smerig modderig water) zijn tot dusver positief. Backflushen is helemaal simpel en het mooiste in mijn optiek:

 

Geen bewegende delen. Supersimpel systeem. Ik heb mijn MSR weggepropt in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n zak is inderdaad handig om op het laatste moment nog even wat extra beschikbaar zuiver water op te slaan, het ding neemt opgevouwen ook nauwelijks ruimte in. Bij een tijdelijke SHTF kan dat handig zijn, maar hoe langer het duurt voordat normale diensten voortgezet worden, hoe lager de nuttigheid relatief aan alternatieven. Voor die prijs staan er regelmatig goede IBC's van 1000 liter op marktplaats.nl. Zo'n zak is zeker een overweging waard, maar dat ligt aan individuele omstandigheden en overwegingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee is dat hij compact is en 2 weken uitstel geeft om welke alternatieven dan ook aan te spreken. Inderdaad geen blijvende oplossing maar ik zou als er na 2weken geen water is denk ik overgaan tot bug out als ik ook geen alternatief zou hebben kunnen regelen. Voor mij is de drempel tot bugout ook laag maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee is dat hij compact is en 2 weken uitstel geeft om welke alternatieven dan ook aan te spreken.

 

Het lijkt mij vrij logisch dat je de badkuip laat vollopen met water, en alle emmers en overige waterhoudende materialen vult. Die waterbob ziet eruit als een leuke gadget maar wat is nu echt het voordeel tov je badkuip vullen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat er geen bacterien en andere schadelijke stoffen bij kunnen komen.. in het geval van een ramp.
Ik weet niet waar jouw ligbad staat maar bij mij in m'n badkamer ;-) Stukkie plastic en wat ductape en m'n ligbad is ook luchtdicht gesealed. Kosten: paar dubbeltjes? Als die waterbob een tientje oid kost is het nog interessant, maar gaat het richting/over 50,- dan is het m.i. erg prijzig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk bedacht maar zonder pomp werkt dit niet. tenzij er een stop in de onderkant/laag aan de zijkant zit waar je een slang op kan aansluiten.

 

Hang de slang er gewoon in, met een handpomp aan het eind. Of zo'n overhevelingssetje voor brandstof. Kom kom, een beetje inventief zijn. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hang de slang er gewoon in, met een handpomp aan het eind. Of zo'n overhevelingssetje voor brandstof. Kom kom, een beetje inventief zijn. :cool:

 

dan laat ik liever zwaartekracht het werk doen in het mom van energie besparen voor andere dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...