Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welk waterfilter?


Aanbevolen berichten

Per gezinssamenstelling zit @f150 per persoon vast onder jouw aantal per persoon. Ieder eentje in de rugzak als ze op reis zijn en hiken.Voor elk gezinslid een lifestraw is niet overdreven.

 

ik meer benieuwd naar de keuzes aan filters die de mensen gemaakt hebben niet om een wedstrijdje "wie heeft de grootste" (die wint mn paard haha)

omdat er nogal verschillen zijn tussen de vele filters

veel hebben natuurlijk de lifestraws vanwege de fantastische actie die @Mr. Gold had geregeld ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 307
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik meer benieuwd naar de keuzes aan filters die de mensen gemaakt hebben niet om een wedstrijdje "wie heeft de grootste" (die wint mn paard haha)

omdat er nogal verschillen zijn tussen de vele filters

veel hebben natuurlijk de lifestraws vanwege de fantastische actie die @Mr. Gold had geregeld ;)

Mijn eerste was de steripen > 4 lifestraws > 2 zelfmaak actiefkool filters > 2 sawyer squeeze > 1 sawyer all in one > 4 sawyer mini's > 100 sawyer mini's, 60 all in one, 80 sawyer squeeze, lifestraw family etc etc;)

 

Daarnaast een grote voorraad kool filters van brita en bobble

 

Nu ook maar eens naar die van f 150 kijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@12gauge @f150 @Simurgh

Ik ben ook niet zo van het ver plassen.....ben al haast een oude man, dus dat lukt zowieso al niet zo best meer....:D

 

Ik heb inderdaad een aantal filters. Een British Berklefeld met filterkaarsen (helaas maar 0,9 absolute itt de katadyn 0,2 en Sawyer 0,1) die zware metalen en en andere chemische middelen eruit haalt. Een paar Katadyn Camps, Pockets. Sawyer minis in alle tassen. Sawyer squeeze in alle BOBs (incl extra zakken) Sawyer 0.02s en Sawyer all in ones voor bug-in. Een lading Lifestraws op plekken waar er nog niets ligt. In een EMP box wat Steripennen (basic). En een paar millbank bags ( http://www.ravenlore.co.uk/html/water.html ) en een lading flessen met chloor en Oasis tabletten. Die Oasis tabletten zitten bij alle Sawyer mini's en andere portable filters. Gewoon als backup en omdat ze goedkoop zijn en niets wegen...

 

Ik zal beste nog wel wat vergeten zijn.... Oja alle filters zijn allemaal minimaal 1x gebruikt op de Sawyer 0,02 na. Mijn voorkeur gaat uit naar de Sawyer squeeze en katadyn Camp en Pocket.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste was de steripen > 4 lifestraws > 2 zelfmaak actiefkool filters > 2 sawyer squeeze > 1 sawyer all in one > 4 sawyer mini's > 100 sawyer mini's, 60 all in one, 80 sawyer squeeze, lifestraw family etc etc;)

 

Daarnaast een grote voorraad kool filters van brita en bobble

 

Nu ook maar eens naar die van f 150 kijken...

 

het ligt er te dik bovenop als ik nog vraag of het van de shop voorraad is? ;) mwahahaha

 

ik heb die sawyer mini's (dat voordeel pakket) maar die lijken wel heel erg op die care plus dingen wat ik zo aan de specs en fotos zie

zijn die gerebadged?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Care plus rebadged heel erg veel....dus ja...

 

het ligt er te dik bovenop als ik nog vraag of het van de shop voorraad is? ;) mwahahaha

 

ik heb die sawyer mini's (dat voordeel pakket) maar die lijken wel heel erg op die care plus dingen wat ik zo aan de specs en fotos zie

zijn die gerebadged?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het ligt er te dik bovenop als ik nog vraag of het van de shop voorraad is? ;) mwahahaha

 

ik heb die sawyer mini's (dat voordeel pakket) maar die lijken wel heel erg op die care plus dingen wat ik zo aan de specs en fotos zie

zijn die gerebadged?

Euh... Tja niet helemaal...die voorraad is nog groter

Care plus rebadged heel erg veel....dus ja...

En ja die van care plus is de sawyer mini met sticker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Iemand ervaring met de website basicwaterfilter.com? Ik wil daar namelijk een waterfilter van Berkey gaan bestellen.

 

Ik heb uit zo'n Berkey waterfilter reeds tweemaal een week lang gedronken in Hongarije en ben niet ziek geworden. :)

Welk type exact weet ik niet. Het is een RVS boven en onder pot waarin in de bovenpot twee keramische elementen naast elkaar zitten. Het filtert dus wel de bacteriën, maar geen chemicaliën en smaakjes. Gelukkig heb ik er put water mee gefilterd en geen beek-, of slootwater.

 

Zelf heb ik een Aqualine thuis staan, gekregen voor een review. Die heeft ook nog een gigantische actieve kool filter eronder die wel chemicaliën en smaakjes filtert. http://preppers.nl/forum/threads/8269-Review-Aqualine-12-Combinatie-Filter?highlight=aqualine

 

Beiden werken puur op zwaartekracht en de capaciteit (formaat) die je besteld moet je dus afstemmen op de behoefte aan schoon water want het duur even voordat het water er doorheen gelopen is.

Meerdere keren vullen en evt. bijvullen zodat het doorlopen sneller gaat is altijd een optie.

 

Voordeel van de Berkey is het RVS, zelfs als je er mee gaat voetballen kan dat niet stuk, maar het nadeel van RVS is dat je niet kan zien hoeveel water erin zit, of is doorgelopen.

De Aqualine heeft dus als extra een actieve koolfilter en wellicht is voetballen niet handig met deze, maar stuk zal hij niet snel gaan door stoten of vallen, het kunststof is enorm stevig. Je kunt dus altijd zien hoeveel water er is doorgelopen en of je hem al weer moet bijvullen.

 

Behalve dat de Aqualine dus extra filtratie middels actieve kool kan leveren, werken ze beide precies hetzelfde.

 

Edit: Met die specifieke webshop heb ik geen ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...