Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Beetje vreemd. Hij staat te koop als survival-mes, dus dan moet je hem voor survival kunnen gebruiken.

 

@Mrs.Lotte, weet jij toevallig wat van de rechten van een koper?

 

Meestal kijk ik voor dit soort dingen zelf op de sites van Radar of Kassa, daar kun je veel informatie vinden over dit soort dingen. Ik weet alleen dat je bij internet bestellingen 7 dagen retourrecht hebt, maar dat is dan zonder gebruik in ongeopende verpakking. Verder heb je meestal een jaar garantie op normaal gebruik bij veel artikelen.

 

Geef ze anders een 'koude douche' vanwege de slechte service.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Meestal kijk ik voor dit soort dingen zelf op de sites van Radar of Kassa, daar kun je veel informatie vinden over dit soort dingen. Ik weet alleen dat je bij internet bestellingen 7 dagen retourrecht hebt, maar dat is dan zonder gebruik in ongeopende verpakking. Verder heb je meestal een jaar garantie op normaal gebruik bij veel artikelen.

 

Geef ze anders een 'koude douche' vanwege de slechte service.

 

Dank je wel. Ik heb niet zo veel ervaring met dit soort dingen, omdat ik altijd 2e hands goeie spullen koop, vandaar dat ik het even aan jou vroeg. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel. Ik heb niet zo veel ervaring met dit soort dingen, omdat ik altijd 2e hands goeie spullen koop, vandaar dat ik het even aan jou vroeg. :)

 

Ik koop ook graag tweedehands spullen en die zijn meestal zonder garantie. Maar voor dat geld kun je er als prepper ook meer van kopen toch? Een petroleumstelletje kost bij de kringloop max 10-15 Euro afhankelijk van hoeveel pits, maar bij de brocantewinkel gauw 25-30...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik koop ook graag tweedehands spullen en die zijn meestal zonder garantie. Maar voor dat geld kun je er als prepper ook meer van kopen toch? Een petroleumstelletje kost bij de kringloop max 10-15 Euro afhankelijk van hoeveel pits, maar bij de brocantewinkel gauw 25-30...

 

Zelfs 2e hands spullen hebben soms garantie: "Niet goed, geld terug". Dat kan bij ons met electrische apparaten, met bon.

Ja, wat een prijsverschillen he? Toen ik laatst in Den Haag was, waren de petroleumstellen 25 euro bij de kringloop. Toen ik terug was in Drenthe, kon ik het niet laten een driepits te kopen voor 8 euro.

Dat even ter illustratie, hoe prijzen en kwaliteit kunnen variëren op verschillende lokaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast Heksenboot
jaja ik lach wel over dwaze mensen die een erectie krijgen van hun lucht geweertjes.....maar hier krijg ik nou geweldige warme gevoelens bij.....WAANZINNIGE messen voor het einde der tijden....http://zombietools.net/tools/

 

[ATTACH=CONFIG]3555[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3556[/ATTACH]

 

Hahaha, Apokatana, dat begint er op te lijken:

 

[ATTACH=CONFIG]3558[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is bekend, maar importeren uit de VS wordt volgens mij wel een probleempje bij de douane, jammer, want qua prijs vind ik ze zelfs nog niet zo overdreven duur...

 

Douane is geen probleem,uiteindelijke prijs zal iets meer in euro's zijn dan de aangegeven dollarprijs.

Dit is inclusief invoerrechten en taxes.

 

Wel erg mooie messen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste mes is een damast gesmeed mes (heb ik me laten vertellen) samoerai blad

 

ik heb er een ik geloof dat deze bestaat uit 500+ lagen staal oersterk en blijft lang scherp

een nadeel is het slijpen kost 60 tot 200 euro professionele Japanner die je mes helemaal oplapt na een jaar beulen

En Je moet hem alleen niet op een steen laten vallen want hij breekt snel als het object harder is als het mes

 

Zoek maar eens op internet de productie is ook interessant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Douane is geen probleem,uiteindelijke prijs zal iets meer in euro's zijn dan de aangegeven dollarprijs.

Dit is inclusief invoerrechten en taxes.

 

Wel erg mooie messen!!

 

Heb een Esee 5 en Ontario RD4 besteld in de VS, nadat ik een mail naar de douane had gestuurd om te vragen of dit een probleem zou opleveren. Antwoord was dat dit geen probleem zou zijn, zolang het geen mes was dat specifiek voor militair gebruik bedoeld was of als specifiek doel had om mensen te verwonden. Nu kan je bij messen nog discussieren, maar bij zwaarden wordt dat wel wat moeilijk denk ik. En verder hangt het af van 'wat men denkt', een heel ruim begrip zodat je kans op slagen afhangt van de pet die je douanebeambte die dag op heeft...

Hoewel de Esee in wezen gemaakt is voor de luchtmacht (en dus militaire oorsprong heeft) was dat geen probleem, je kan dus ook geluk hebben dat de douane niets kent van messen, maar langs de andere kant kan dat dan ook weer snel voor problemen zorgen en dan geldt mijn inziens nogal snel de wet van Murphy ;)

 

Het beste mes is een damast gesmeed mes (heb ik me laten vertellen) samoerai blad

 

ik heb er een ik geloof dat deze bestaat uit 500+ lagen staal oersterk en blijft lang scherp

een nadeel is het slijpen kost 60 tot 200 euro professionele Japanner die je mes helemaal oplapt na een jaar beulen

En Je moet hem alleen niet op een steen laten vallen want hij breekt snel als het object harder is als het mes

 

Zoek maar eens op internet de productie is ook interessant

 

Je hebt je dat fout laten vertellen vrees ik, een damast mes werd vroeger gemaakt (verschillende soorten staal en verschillende lagen) om de koolstof in het staal gelijkmatig te verspreiden. Tegenwoordig zijn de carbon stalen echter zo zuiver dat dit absoluut niet meer nodig is. Je hebt bij damast trouwens altijd kans op splitsen van de lagen (hangt wat af van hoe goed de smid was ook natuurlijk) en damast is naar mijn mening tegenwoordig gewoon een estetische zaak, meer niet.

Ik zie ook niet in waarom slijpen moeilijker zou zijn bij damast dan bij gewoon staal. Het slijpen van en zwaard is wel sowieso moeilijker dan het slijpen van een normaal mes, maar dat is vrij logisch denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, ik weet eigenlijk niet over welk mes je het hebt, ik dacht dat het om een katana ging (aangezien je een samoerai-blad vernoemt), Over welk merk/model spreken we?

Zelf heb ik 2 damast messen, nog van voor de tijd dat ik wat wijzer geworden was, het zijn ebay-messen van Pakistaanse origine, ééntje valt nog mee, het ander is prutmetaal dat niet scherp te krijgen is, jammer want het ziet er best ok uit.

Het probleem bij de Pakistani is dat ze elk staal gebruiken dat ze vinden (wss letterlijk vinden), meestal niet geschikt om een mes van te maken en wss zelfs niet gehard. Er zijn echter ook (Amerikaanse) verkopers die 'echt' damast messen maken, die zijn uiteraard wel wat duurder, maar zoals altijd, voor kwaliteit moet je betalen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm... dat ziet er verdacht Pakistaans uit lol, nee, serieus, hoewel de winkel in de UK ligt (ze zijn zich bewust van hun, meestal terechte, slechte reputatie en verkopen nu vanuit andere landen om de link wat te verduisteren), ben ik er vrijwel zeker van dat dit mes in Pakistan is geproduceerd, het heeft er iig alle kenmerken van.

Als je hun teksten leest lijkt het wel alsof alles ok is en er goed staal is gebruikt, maar ik vrees dat dat dan ook alles is, het lijkt alsof, maar is het niet. (je moet via google eens zoeken naar ebay-winkels en damast messen ;))

 

Dit lijkt mij ook niet echt een back-up mes te zijn, als dit back-up is, hoe groot is je hoofdmes dan wel niet :)

 

Als je een mes van deze grootte wil in degelijk staal, dan ga je toch al aan de prijzige kant zitten vrees ik, onder de 150 euro ga je niet moeten buiten komen en voor die prijs heb je dan nog enkel low-end staal.

Als ik van jou was zou ik eens naar Ontario kijken, die zijn qua prijs te doen, gebruiken carbon staal (5160 of 1095) en zijn echte werk-messen, mss niet zo fancy als het mes dat jij hebt, maar als je mes na 2 dagen uit elkaar valt ben je niet veel met dat fancy. Becker is nog zo een merk dat te betalen en ook goed is.

 

Ik heb de mijne hier besteld: http://www.the-knife-connection.com/knives-by-maker.html

 

Staar je wel niet blind op het feit dat er ook heel duur spul te vinden is, maar zo heb je iig een referentie.

En ja, met verzendkosten en taxen nog steeds goedkoper dan hier, ik en niet zo een 'patriot' als het daar op aan komt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een aantal messen maar deze is me juweeltje en heb er alaardig wat bomen mee omgehakt en punten geslepen

Maar dat high carbon steel spreekt me wel aan ik zal is gaan kijken want die heb ik denk nog niet :(

 

En het is niet een waaibomen ding zoals op het plaatje het blad is 4mm dik dus je kan er aardig mee hakken en rammen het blad is zon 17cm lang

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ja wat een extreem vette snij-gadgets zijn dit he?

 

Ja man. :p

Het ziet er naar uit dat ik gelijk maar een grotere oven ga ontwerpen.

(Ik wou eigenlijk alleen een messen-oventje gaan maken.....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Grappig, sta al tijden in contact met Maxon McCarter (eigenaar Zombie Tools). Leuk om te zien dat het hier ontdekt is :o

 

O ja joh? Cool. Complimenten aan die gast. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een aantal messen maar deze is me juweeltje en heb er alaardig wat bomen mee omgehakt en punten geslepen

Maar dat high carbon steel spreekt me wel aan ik zal is gaan kijken want die heb ik denk nog niet :(

 

En het is niet een waaibomen ding zoals op het plaatje het blad is 4mm dik dus je kan er aardig mee hakken en rammen het blad is zon 17cm lang

Jah, als het voor hakken en rammen is zit je eigenlijk goed met elk min of meer stevig mes, 't is maar dat je er geen lasersnijdende capaciteiten van moet verwachten.

Als 'verdediging' is er ook geen probleem, daarvoor kan je nog een plastic mes gebruiken als het moet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
ik had er ook duidelijk bij gezet. 1 doel

 

Wel een slecht ontwerp, want enorm beperkt. Er zijn veel messen die dat doel beogen maar die, met beperkingen, nog wel te gebruiken zijn voor andere doelen.

Is dit mes ergens in gebruik bij special forces, of is het echt een fantasy-ontwerp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een slecht ontwerp, want enorm beperkt. Er zijn veel messen die dat doel beogen maar die, met beperkingen, nog wel te gebruiken zijn voor andere doelen.

Is dit mes ergens in gebruik bij special forces, of is het echt een fantasy-ontwerp?

Het is een moordwapen, gedraaide snijvlakken kunnen slecht of zelfs niet gehecht worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...