Järv Geplaatst: 7 februari 2014 Delen Geplaatst: 7 februari 2014 Zat hier wat te lezen op het forum en heb toen mij rugtas er eens bijgepakt. Das deze hier: ...... maar ben dus nu op zoek naar een iets grotere, maar vooral betere, rugzak én ik ben bezig met een verlanglijstje van wat ik er nog bij in wil hebben én ik heb inmiddels al verwijderd wat ik dubbel had of niet echt nodig. Ach.... zo blijf je bezig hé Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 7 februari 2014 Delen Geplaatst: 7 februari 2014 @Järv ga eens kijken voor een medium alice pack met frame die is echt veelzijdig ,stevig en comfortabel en past in een budget, of een berghaus o.i.d als de centen wat meer mogen succes met zoeken . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 7 februari 2014 Delen Geplaatst: 7 februari 2014 Leuk setje spullen hoor, met Zweedse aanmaakblokjes en lucifers zo te zien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Järv Geplaatst: 7 februari 2014 Delen Geplaatst: 7 februari 2014 Hmm dat Alice-Pack lijkt me wel wat en met 59,- nog niet eens zo duur. Ga ik me morgen eens op storten. Goed gezien van die aanmaakblokjes .... en d'r zit wel meer zweeds spul tussen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 7 februari 2014 Delen Geplaatst: 7 februari 2014 @jarv als je goed zoekt kan je een alicepack voor minder krijgen ik had er 2 voor 45 euro zonder frame die heb ik zelf gemaakt en een knipoog (charmes werken soms ook wel ) kijk bij dumpzaken ,marktplaats e.d. http://www.ebay.com/bhp/medium-alice-pack Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 8 februari 2014 Delen Geplaatst: 8 februari 2014 @ Jarv http://www.dumpcompany.com/index.php?item=berghaus-rugzak-type-vulcan-80-_-20-liter&action=article&group_id=21&aid=402&lang=nl Ziet eruit als een leuke aanbieding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 8 februari 2014 Delen Geplaatst: 8 februari 2014 Mijn ervaring is wel dat als je een grotere rugtas hebt, je ook geneigd bent om meer mee te nemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Järv Geplaatst: 8 februari 2014 Delen Geplaatst: 8 februari 2014 Hej, Wat Peerke schreef was ook al een beetje bij mij opgekomen. Heb dat Alice-pack eens goed bekeken en wat reviews gezien ..... maar ik denk dat ik voor een andere iets kleinere ga. Voor mij is het hoofdzakelijk Bushcraft en dan een beetje (zal wel steeds meer gaan worden) aangevuld richting prepper zegmaar. Heb vandaag nog een leuke led-knijpkat gekocht en ben bezig met het samenstellen van een EHBO-kit. Deze had ik niet in m'n rugtas omdat we een overcomplete kit in de auto hebben, en tot nu toe was het waar wij zijn is de auto ...... totdat onze Landrover het had begeven, wij een leenauto hadden en toen ik een plijster nodig had lag dat kitje dus nog onder de voorstoel 250km zuidelijker bij een larodealer.... maar met tissues en electrotape kom je ook een end. Verder heb ik m'n verlanglijstje uitgebreid met waterzuiveraar (Sawyer SP128 denk ik), wat eeuwig houdbaar voer, zeep/desinfectie ...... en vind de Becker BK-7 ook wel wat voor erbij Tevens heb ik de lompzware slijpstenen uit de rugtas gehaald en vervangen door een simpel en licht Fiskars-slijpertje. .......... mja ...... dit is weer zoiets wat vreselijk uit de hand gaat lopen ....... zal wel eindigen met een bunker onder de tuin en een Marauder in de garage Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 8 februari 2014 Delen Geplaatst: 8 februari 2014 Slim om je slijpstenen uit de tas te halen. Het lastige van knijpkat is dat het geluid maakt, en als je het langer gebruikt dat het best zwaar wordt. Ik heb een kleine lichte Fenix lamp, zeer veel plezier van...maar ook de Petz Tikkina hoofdlamp doet het ontzettend goed en is lichtgewicht genoeg voor in de tas. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 8 februari 2014 Delen Geplaatst: 8 februari 2014 Wat ik nooit begrepen heb aan een poncho/tarp is hoe je dat ding in de regen ophangt zonder zelf nat te regenen Is een beetje een keuze die je maakt ofwel doe je hem aan ofwel heb je andere regenbestendige kledij aan ofwel heb je er 1 aan en gebruik je er een 2de, in/aan mijn bob steken/hangen er 2 poncho's en een lichtgewicht zeiltje. Het is ook handig dat je de poncho die je wil gebruiken om op te hangen ook al voorziet van touwtjes met een daisy chain knoop (zoals op afbeelding maar dan 4 dubbel) zodat ze niet in ze niet verstrengeld geraken en je zo op minder dan 15 seconden een touwtje beschikbaar hebt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 8 februari 2014 Delen Geplaatst: 8 februari 2014 Is een beetje een keuze die je maakt ofwel doe je hem aan ofwel heb je andere regenbestendige kledij aan ofwel heb je er 1 aan en gebruik je er een 2de, in/aan mijn bob steken/hangen er 2 poncho's en een lichtgewicht zeiltje. Het is ook handig dat je de poncho die je wil gebruiken om op te hangen ook al voorziet van touwtjes met een daisy chain knoop (zoals op afbeelding maar dan 4 dubbel) zodat ze niet in ze niet verstrengeld geraken en je zo op minder dan 15 seconden een touwtje beschikbaar hebt. Als backup is het idd wel handig, met name door de meerdere mogelijkheden. Heb zelf altijd een 2.5x2.5M hangmattarp bij me en daarnaast een GTX regenpak of XL rugzakponcho die eventueel samen met een vuilniszak als noodbivvy gebruikt kan worden. Mooie knoop trouwens, heb nu standaard 4 opgeschoten lijntjes aan de hoeken zitten maar dit ziet er beter uit. *Deze winter toch eens wat meer dan de standaard scoutingknopen leren gaat* Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 19 april 2014 Delen Geplaatst: 19 april 2014 Ik kwam vandaag deze tegen en vond hem wel leuk ff hier te delen : 'Hoe je onderbroek/shirt/sokken in te pakken ' 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iamlordx Geplaatst: 5 mei 2014 Delen Geplaatst: 5 mei 2014 Ik blijf het zeggen, kneepads, die heb je zeker nodig. Zitten op je knieën, scherpe tak hier, kapotte tegel daar. Glas op de grond, je knieën zijn er niet blij mee! Verwen jezelf met een paar knie beschermers, dat doet je goed in een SHTF-scenario Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 6 mei 2014 Delen Geplaatst: 6 mei 2014 Kniebeschermers zijn over het algemeen oncomfortabel. Of je krijgt last van de bandjes in je knieholte of ze zakken af. Padding in je broek werkt wel. Denk aan werkbroeken waar je schuim in het scheen/ kniestuk kan schuiven of een aantal paintballbroeken hebben ook its dergelijks Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
larik Geplaatst: 6 mei 2014 Delen Geplaatst: 6 mei 2014 Als je de kniebeschermers niet gebruikt maar wel vind dat je ze moet dragen, kan je ze op de enkels zeg maar doen, naar buiten gericht. Dan heb je er niet zoveel last van. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
will Geplaatst: 6 mei 2014 Delen Geplaatst: 6 mei 2014 Hoi, Ik heb hier ook een keer wat over geschreven. Waar het mij vooral om gaat is bescherming, voor als je bij voorbeeld valt/struikeld dat bied dit een extra bescherming. Je zult maar met een kneuzing of wat dan ook krijgen als je onderweg bent. Vandaar kniepats, YES. (in de broek geschoven) Will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 6 mei 2014 Delen Geplaatst: 6 mei 2014 Wat moet er in een BOB zitten? Er moet helemaal niks, maar verstandig is het wel. Ehm, bij mij is het: - Tarp van DD Hammocks 2,8 X 1,5 - zelfopblaasbaar matje - Thermarest - 3 seizoenen slaapzak - Ajungilak/Mammut - zelfopblaasbaar kussentje - Wildebeast - drinkzaksysteem 3 ltr - Vaude - waterfiltersysteem - Sawyer - waterfles 1 ltr - Sigg - mestingsetje rvs - besteksetje rvs (4 in 1 kliksysteem) - drinkmok rvs (past zo'n veldfles in) - hoofdlamp - kompas - multitool - Leatherman Sidekick - kampbijl 565 gram - vast mes - Cold Steel GI *Tanto* -> (tanto is buik geworden, GI Bowie is beter op zijn plaats denk ik zo) - EHBO tasje - Travelsafe - hoedje - Fosco - 2 polyamide truien - 2 broeken - Ayapulco - 2 sets thermo onderkleding - Fosco - 4 boxershorts 6 paar wandelsokken - Sanitairtasje met spiegel - Fosco - Zeep (bio afbreekbaar) - desinfecterende gel - reistandenborstel - tandpasta - inklapbare kam met spiegeltje - sneldrogende handdoek - Fosco Dit was puur uit het hoofd. Ik moet het nog nalopen voor de Meeting, dus dan kan het aangepast zijn. CtM Oh enne, vergeet nooit jezelf! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 6 mei 2014 Delen Geplaatst: 6 mei 2014 Ik moet alleen niet vergeten er wat voedsel bij te stoppen wat makkelijk meeneembaar is!;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 6 mei 2014 Delen Geplaatst: 6 mei 2014 - Zeep (bio afbreekbaar)Goed zo, bio afbreekbaar! Als je eten enzo meeneemt, denk je dan ook aan afvalzak,zodat je je afval niet in de natuur hoeft achter te laten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iamlordx Geplaatst: 6 mei 2014 Delen Geplaatst: 6 mei 2014 @DeltaFox de oplossing van @larik werkt inderdaad ook. Maar schuim in je broek is toch ook al bescherming? Denk er dan wel aan dat dit totaal geen bescherming bied tegen scherpe delen op de grond. In het bos liggen genoeg scherpe stukken vuursteen, dus pas op als je knielt. Val je zonder bescherming met je knie op een scherp stuk vuursteen/glas/metaal? Dan heb je toch wel een probleem denk ik.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 6 mei 2014 Delen Geplaatst: 6 mei 2014 Goed zo, bio afbreekbaar! Als je eten enzo meeneemt, denk je dan ook aan afvalzak,zodat je je afval niet in de natuur hoeft achter te laten? Das een hele goeie! Ik heb al een plastic vuilniszak om mijn slaapmatje heen, maar dat is tegen vuil en nat worden. Binnenkort een algehele bob-check, dus als er suggesties zijn...... Aanvulling: - firesteel met schrapertje/fluitje - lightmyfire - DC4 slijpsteentje - Fällkniven - zak met drogerpluis CtM Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 6 mei 2014 Delen Geplaatst: 6 mei 2014 Een vuilniszak is ook prettig als je onderweg even stopt en wilt zitten zonder een nat achterwerk te krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iamlordx Geplaatst: 6 mei 2014 Delen Geplaatst: 6 mei 2014 Een vuilniszak is ook prettig als je onderweg even stopt en wilt zitten zonder een nat achterwerk te krijgen. Hmm goed idee, die was ik vergeten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 6 mei 2014 Delen Geplaatst: 6 mei 2014 Een vuilniszak is ook prettig als je onderweg even stopt en wilt zitten zonder een nat achterwerk te krijgen. Dat deed ik al met de plastic zak die om mijn matje zit!;-) Toch bedankt!:-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
survivallaar Geplaatst: 5 juli 2014 Delen Geplaatst: 5 juli 2014 Een vuilniszak is ook prettig als je onderweg even stopt en wilt zitten zonder een nat achterwerk te krijgen. Je kan ook op je slaapmatje gaan zitten en/of op een hoop droge bladeren die zijn meestal ookwel zacht Mvg survivallaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.