Ga naar inhoud

Mr. Gold

Aanbevolen berichten

@Mrs.Lotte: Je zet me wel weer aan 't werk! Dacht ik met water/voedsel/verlichting en verwarming al een eind op weg te zijn, moet ik nu het riool kunnen afsluiten!

Binnenkort moet ik toch onder de kruipruimte, eens kijken hoe het daar loopt en of het niet eenvoudig voor het hele huis is af te sluiten, want elk afzonderlijk punt afsluiten is wel een heel werk, omdat simpelweg het doppie in het putje plaatsen niet genoeg is. Bij mijn vorige huis al gemerkt wat er gebeurt als het riool het niet meer aankan, stront tot aan het plafond!

@Riesie's tip over een oude voetbal is een goeie, een druk bestendige afsluiting van 't toillet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
In een rapport las ik ook nog over uitval van stroom mbt spoorwegovergangen (gaan dus dicht), hou dus rekening met een vluchtroute via een spoorwegtunnel/brug.

Gereedschap in je BOV t.b.v. demonteren/slopen slagbomen.... (of minstens balkjes om de bomen omhoog te forceren/houden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@joost5: Met SR ironware browser doet de site het wel.... maf.... 'k ben namelijk behoorlijk expert op pc gebied.

 

Maar man, wat een bedragen!! DIY zal het dan toch moeten worden!

Grappig is trouwens dat dit type afsluiter, maar dan specifiek voor kunststof korrels, ontwikkeld is door m'n oom, maar die heeft thuis niets meer. Wellicht wel handig hem op te bellen, wellicht weet hij wat slims.

 

Wel leuk dat door jouw plaatje van die afsluiters, ik nu weet dat ik mijn oom moet bellen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Zomaar even een citaat uit het verhaal van @Mrs.Lotte. Ik schijn enige reputatie te hebben opgebouwd als prepper, maar ik word de laatste tijd qua kennis links en rechts ingehaald door mrs.Lotte en dat voelt alleen maar heerlijk! Want mij gaat het echt uitsluitend om het preppen zelf! Wanneer verschijnt de prepbijbel van mrs.Lotte?

 

Wat Lotte hieronder schrijft is zo extreem belangrijk! En ik heb daar nooit aan gedacht!

 

"In een rapport las ik ook nog over uitval van stroom mbt spoorwegovergangen (gaan dus dicht), hou dus rekening met een vluchtroute via een spoorwegtunnel/brug".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomaar even een citaat uit het verhaal van @Mrs.Lotte. Ik schijn enige reputatie te hebben opgebouwd als prepper, maar ik word de laatste tijd qua kennis links en rechts ingehaald door mrs.Lotte en dat voelt alleen maar heerlijk! Want mij gaat het echt uitsluitend om het preppen zelf! Wanneer verschijnt de prepbijbel van mrs.Lotte?

 

Wat Lotte hieronder schrijft is zo extreem belangrijk! En ik heb daar nooit aan gedacht!

 

"In een rapport las ik ook nog over uitval van stroom mbt spoorwegovergangen (gaan dus dicht), hou dus rekening met een vluchtroute via een spoorwegtunnel/brug".

 

Daar moet je dus ook rekening mee houden wanneer je denkt te kunnen 'vluchten' met een boot over onze kanalen, dan moet het wel een heel plat roeibootje zijn, want ook de meeste bruggen worden tegenwoordig elektronisch bediend en kunnen dan ook niet meer open/dicht.

 

Ik haal je niet in hoor! Jij bent mijn leermeester... Je hebt mij op het been gezet om verder te denken en te zoeken. We zijn hier samengekomen om elkaar te voorzien van tips en info. Samenwerking, dat is nou het mooie van internet. En die bijbel komt er nog wel, maar zoals we al hebben besproken doen we dat samen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lekker: Ben benieuwd wat zo'n afsluiter kost. Heb je daar ook info van?

'k Moet over dit onderwerp nog even brainstormen..... Wellicht is een DIY oplossing ook mogelijk.

 

In Amerika zag ik eens op een prepperssite/survivalsite een speciale stop die je gewoon in je toilet kunt duwen in geval van nood, kan helaas de site (en naam) niet terugvinden. Al gezocht op toilet plug/toilet flood stop enz... Was ongeveer zoiets als @Riesie aangaf; aan de onderkant een plastic bal-achtig iets met daarop een klein plastic dekseltje. Zoiets als een afvoerplug maar dan in het groot.

 

Is er misschien nog een handige prepper die zoiets kan maken? Kunnen we die te koop aanbieden via deze site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand deze al gezien? Lijkt mij een hele goede oplossing!

 

Dat is een gaaf ding, Keyser. Ik moet ook zoiets hebben.

 

Wij hebben sinds vorig jaar rolluiken laten installeren. De kleintjes gaan op een band, maar de grote gaan op prik uit het stopcontact. Dus ik een aggregaat nodig of zoiets als wat jij hier toont.

Ik heb ook al zitten denken aan back-up systeem, een batterij accu's met een druppel lader en een omvormer ertussen. Zodra de stroom uitvalt, schakelt de omvormer in, waardoor je nog je cv ketel kan laten draaien en eventueel je vriezer weer even laten koelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een gaaf ding, Keyser. Ik moet ook zoiets hebben.

 

Wij hebben sinds vorig jaar rolluiken laten installeren. De kleintjes gaan op een band, maar de grote gaan op prik uit het stopcontact. Dus ik een aggregaat nodig of zoiets als wat jij hier toont.

Ik heb ook al zitten denken aan back-up systeem, een batterij accu's met een druppel lader en een omvormer ertussen. Zodra de stroom uitvalt, schakelt de omvormer in, waardoor je nog je cv ketel kan laten draaien en eventueel je vriezer weer even laten koelen.

 

Ik denk net als jij dat dit een erg handig ding is. Het hoeft niet zo groot en duur te zijn, maar gezien de keurige afwerking van de koffer, en het gemak van schakelen tussen 12 en 220 volt is natuurlijk erg luxe. Dat de koffer dan 300 euro kost, tsja. Ook erg handig als je de deur uit moet rennen. Koffer mee en je kunt je elektronica en zaklamp blijven gebruiken. Of je thuis niet een vaste opstelling moet gebruiken, dat ligt aan je gedachten tav vluchten bij SHTF.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een gaaf ding, Keyser. Ik moet ook zoiets hebben.

 

Wij hebben sinds vorig jaar rolluiken laten installeren. De kleintjes gaan op een band, maar de grote gaan op prik uit het stopcontact. Dus ik een aggregaat nodig of zoiets als wat jij hier toont.

Ik heb ook al zitten denken aan back-up systeem, een batterij accu's met een druppel lader en een omvormer ertussen. Zodra de stroom uitvalt, schakelt de omvormer in, waardoor je nog je cv ketel kan laten draaien en eventueel je vriezer weer even laten koelen.

 

Neem een UPS die op een veelvoud van 12V werkt met redelijk wat vermogen en je bent vertrokken. Die laadt de accu's op en maakt 230v AC als de netspanning uitvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Amerika zag ik eens op een prepperssite/survivalsite een speciale stop die je gewoon in je toilet kunt duwen in geval van nood, kan helaas de site (en naam) niet terugvinden. Al gezocht op toilet plug/toilet flood stop enz... Was ongeveer zoiets als @Riesie aangaf; aan de onderkant een plastic bal-achtig iets met daarop een klein plastic dekseltje. Zoiets als een afvoerplug maar dan in het groot.

 

Is er misschien nog een handige prepper die zoiets kan maken? Kunnen we die te koop aanbieden via deze site.

 

Ik zit eigenlijk meer te denken om de hoofdrioolaansluiting af te sluiten, je zit namelijk ook nog met de wasbakken en cv en wasmachine afvoer (evt. nog vaatwasser). Via het toillet in mijn vorige huis een keer de volle laag gekregen vanwege slecht riool in de wijk en een enorme hoosbui en dat is echt geen pretje. Het beneden toillet zat helemaal onder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem een UPS die op een veelvoud van 12V werkt met redelijk wat vermogen en je bent vertrokken. Die laadt de accu's op en maakt 230v AC als de netspanning uitvalt.

 

Had er altijd eentje voor de computer met bij bijhorende kabels en software, zelf de tijd in stellen wanneer bij stroomuitval, de computer

alles moest opslaan en ging afsluiten, maar als echte back-up, een sinus omvormer met een paar auto accu's en een heftruck accu,

Desnoods accu's snel laden met aggregaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.zoeksnoek.nl/ShowImage.aspx?img=hhh%2Ejpg&f=data/dyka___1/Foto/&maxW=380

 

http://www.alprovught.nl/shop/foto/shop/C10%20Buitenriolering/C10-090%20Ontstoppingsstuk%20met%20keerklep.jpg

 

 

@Mrs.Lotte, dit is zo'n klep.. ik zal eens nadenken en nodig anderen ook uit om na te denken om dit zelf te maken, het is een verbluffend eenvoudige klep...

Lijkt een beetje op een kattenluikje in de deur... maar dan in de rioolbuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.alprovught.nl/shop/foto/shop/C10%20Buitenriolering/C10-090%20Ontstoppingsstuk%20met%20keerklep.jpg

@Mrs.Lotte, dit is zo'n klep.. ik zal eens nadenken en nodig anderen ook uit om na te denken om dit zelf te maken, het is een verbluffend eenvoudige klep...

Lijkt een beetje op een kattenluikje in de deur... maar dan in de rioolbuis

 

Dit is idd voor in de rioolbuis zelf, wel een handige oplossing. Ook voor @Raycoupe ?

 

Maar ik zoek dus ook naar een noodstop, die je dan alleen maar voor nood in de wcpot zelf hoeft te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrs.Lotte: Zo'n klep, of de vorige in deze post, zou geweldig zijn, geen omkijken naar, werkt ook als 't keertje hard regent en 't riool kan het niet meer aan.

 

Wat ik mij afvraag, hoe hoog komt die bagger als 't fout gaat? Is de eerste verdieping veilig? Want in dat geval, hoef ik maar twee afvoeren af te sluiten, het beneden toillet en de keukenwasbak. Dat is goed te doen, zonder veel kosten, oude bal + fietspomp (tip van @Riesie) is dan genoeg en die gootsteen gaat wel lukken.

 

Toen ik in m'n vorige huis problemen had, was dat altijd op de begane grond. De gootsteen hoorde je wel gorgelen, maar daar kwam nooit wat uit. Het toillet daarintegen! Brrrghhhhh.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrs.Lotte, voro in de toilet zou ik zelf denken aan een goed strak passende speelgoedbal die je er met geweld in kunt proppen (wel met een touw erdoor om de bal terug te trekken.

 

Lekker goedkoop en misschien milieuvriendelijk als je een afgekeurd balletje kunt scoren...

 

Je hebt ook ballonafsluiters, die moet je inbrengen en dan oppompen, maar kun je ook zelf maken van een stuk autobinnenband met ventiel, als je het maar groot genoeg kunt oppompen. Eventeueel een motor of kruiwagenwielbinnenband kan ook...

 

 

TOOLS • MATERIALS • SERVICES

Ballonafsluiters bol

Ballonafsluiters cilindervorm rubber type BRV

Type

Toepassing

Gebruik in buizen

Art. nr.

van / mm

tot / mm

RV/008-25

BRV 85-250

Ballonafsluiter cilindervorm, rubber, inwendige druk 1,5 bar, lengte 510 mm, 1,9 kg

85

250

RV/020-040

BRV 200-400

Ballonafsluiter cilindervorm, rubber, inwendige druk 1,5 bar, lengte 620 mm, 4,8 kg

200

400

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe, als het eruit komt komt het heel hoog, het spuit met grote kracht uit alle open openingen vna je rioolsysteem, dus de keuken, toilet, wastafel, vaatwasser, wasmachine, cv ketel, schrobputje enz enz.. en voordeel is dat meteen alle rotzooi uit je leidingen meekomt... en dat is, zo verzeker ik je, geen pretje....

 

http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.2602638.1350802914!/image/image.jpg_gen/derivatives/fixed_width_500/image-2602638.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe, als het eruit komt komt het heel hoog, het spuit met grote kracht uit alle open openingen vna je rioolsysteem, dus de keuken, toilet, wastafel, vaatwasser, wasmachine, cv ketel, schrobputje enz enz.. en voordeel is dat meteen alle rotzooi uit je leidingen meekomt... en dat is, zo verzeker ik je, geen pretje....

 

 

Hm, dan denk je wel aan toilet en gootsteen, maar moet idd dus niet toiletwasbakje vergeten en de afvoer vd vaatwasser. Dank voor de reminder..

 

Bedoel je dat het net zo makkelijk ook uit afvoeren op de 1e en 2e verdieping komt spuiten???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...