Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dinsdag 16 oktober om 21.55 uur prepper Dick Berts in De week van Filemon.


Gast Dick Berts

Aanbevolen berichten

Ik heb er vannacht toch even gefilosofeerd over het feit dat "anders denkende" schapen worden genoemd. Ik krijg er onpasselijk gevoel van, want je ontmenselijkt die mensen mee, en dat is geen goede ontwikkeling.

 

Als we de prepper community groter willen hebben zullen we de "anders denkende" met andere bewoordingen moeten benoemen. Ik zou me zeer beledigend voelen als ik ergens kom, en ben niet overtuigd van die gene zijn waarheid. Dat ik dan met een dier word vergeleken, arrogantie ten top. Niemand weet de waarheid, slechts de wetenschap en die heeft in het verleden ook vaak zat naast gezeten.

 

Om ons doel te verwezenlijken is het denk ik verstandig om heilige huisjes omver te trappen, 1 is er van om "anders denkende" geen schaapjes te noemen, het is zeer denigrerend.

 

Ps,

Ik hoop dat mijn populariteit niet zal dalen xd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 191
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Dick Berts

@Stonehengeprepper. Het gaat niet om andersdenkenden, maar om niet denkenden. Ik heb uit diepe ongerustheid over de grote groep mensen die niets doet, ze een keer schapen genoemd en daar wordt u dan onpasselijk van en u noemt dat arrogant. Dat is uw goed recht. U bent de enige die ik op dit forum met U aanspreek, dat schept was afstand end ie afstand vind ik in dit geval wel prettig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stonehengeprepper. Het gaat niet om andersdenkenden, maar om niet denkenden. Ik heb uit diepe ongerustheid over de grote groep mensen die niets doet, ze een keer schapen genoemd en daar wordt u dan onpasselijk van en u noemt dat arrogant. Dat is uw goed recht. U bent de enige die ik op dit forum met U aanspreek, dat schept was afstand end ie afstand vind ik in dit geval wel prettig.

 

Ik denk dat we elkaar in reallife ontmoeten dat we een gezellig gesprek zullen hebben, en dat we met veel dingen eens zijn ;)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts
Ik denk dat we elkaar in reallife ontmoeten dat we een gezellig gesprek zullen hebben, en dat we met veel dingen eens zijn ;)...

 

Dat betwijfel ik. Ik vertrouw een mens die onpasselijk wordt van een ander mens die overduidelijk iets met goed bedoelingen doet namelijk niet. Uiteraard geven goed bedoelingen onvoldoende garantie voor de uitkomst van een bepaalde actie. Uw opmerking over arrogantie klopt ook al niet, ik sta echt open voor de kritiek van anderen. Ik ga wel eens flink de discussie met iemand aan, maar dat is slechts een methode om tot waarheidsvinding te komen. Het belet mij niet om heel diep te buigen voor anderen als dat aan de orde is. Het zou best kunnen dat mijn uitspraken bij Filemon communicatief onhandig waren. Maar als u schrijft dat u onpasselijk wordt omdat ik het woord 'schaap' in de mond genomen heb, dan help dat niet bij de waarheidsvinding, dan sluit er bij mij iets dat normaal gesproken redelijk open staat. Over handig communiceren gesproken.... Verder wil ik nog opmerken dat ik samen met Chinook een van de grootste dierenliefhebbers ben op deze site. De mens zie ik ook als een dier. Ik houd ook veel van mensen. Als U zo overdreven reageert op het feit dat ik niet preppers voor schapen uit maak, dan vind ik dat een belediging voor de schapen waar ik heel veel van houd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Of het volgende communicatief gezien erg handig is betwijfel ik ook, want ik wil mezelf uiteraard op geen enkele manier met Jezus vergelijken. Grappig vind ik het wel.

 

Jezus de Goede Herder - De Oorsprong

Jezus de goede Herder wordt in hoofdstuk 10 van het boek Johannes genoemd. In Zijn eigen woorden vertelt Jezus ons in vers 11: “Ik ben de goede herder. Een goede herder geeft zijn leven voor de schapen.” En in verzen 14-15: “Ik ben de goede herder. Ik ken mijn schapen en mijn schapen kennen mij, zoals de Vader mij kent en ik de Vader ken. Ik geef mijn leven voor de schapen.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stonehenge prepper, Je hebt helemaal gelijk wanneer je stelt dat het niet passend is om mensen in een hok te plaatsen en een naam te geven, dat is beledigend.

Nu ben ik dat helemaal met je eens, ware niet het volgende; Het is niet zozeer de uitspraak van Dick die hen een stempel opdrukt, maar het is hun eigen gedrag. Blindelings volgen ze de hoofd schapen naar de slachtbank en hoeven ( bijna ) niet meer voor zichzelf te denken. Op andere alternatieve sites spreek men over slapers of niet wakkere mensen, ook alweer een stempel. In het Engels wordt het woord sheaple gebruikt op diverse fora. Mogelijk is dit een belediging, maar de vraag is maar in hoevere dit bezijdens de waarheid is.

In een wereld waar aan alles een naam gegeven wordt, kijk maar naar ons, Prepper :D is het logisch dat ook hier een naam aan gegeven wordt. Ok, dat het nog altijd de grootste groep mensen betreft is jammer, we zijn nog altijd in de minderheid. Maar wanneer het woord schaap, er toe aanzet om te bekijken wie hen zo noemt en met welke reden, dan heeft het zijn doel misschien wel bereikt en komen er meer voorbereide mensen.. uuuh preppers bij.

Een leuke prijsvraag, weet er iemand een beter woord? Ik niet in ieder geval.

 

Fijne dag allemaal, en blijf een beetje aardig tegen elkaar :D

 

Edit; ik vind de mensen om mij heen die doof en blind willen blijven sukkels, dus tja misschien is schaap veel aardiger, gezien in het christelijke licht van Dick :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er vannacht toch even gefilosofeerd over het feit dat "anders denkende" schapen worden genoemd. Ik krijg er onpasselijk gevoel van, want je ontmenselijkt die mensen mee, en dat is geen goede ontwikkeling.

 

Als we de prepper community groter willen hebben zullen we de "anders denkende" met andere bewoordingen moeten benoemen. Ik zou me zeer beledigend voelen als ik ergens kom, en ben niet overtuigd van die gene zijn waarheid. Dat ik dan met een dier word vergeleken, arrogantie ten top. Niemand weet de waarheid, slechts de wetenschap en die heeft in het verleden ook vaak zat naast gezeten.

 

Om ons doel te verwezenlijken is het denk ik verstandig om heilige huisjes omver te trappen, 1 is er van om "anders denkende" geen schaapjes te noemen, het is zeer denigrerend.

 

Ps,

Ik hoop dat mijn populariteit niet zal dalen xd..

 

ik denk dat dick bedoelde dat mensen net als schapen zijn. schapen en mensen voelen zich gewoon vertrouwd in grote menigtes, zodra er 1 iets anders doet dan de rest dan kijken ze raar. Het is pas als een mens of schaap echt de leiding neemt dat de rest zal volgen.

 

Een persoon op zich kan erg intelligent zijn en zeer goede keuzes maken, maar zodra er sprake is van een groep/bevolking (kudde) dan, kijkt een persoon naar diegenen om zich heen en zal hij/zij met de stroom mee gaan en de goedkeuring van de mensen om zich heen zoeken.

 

Dick probeerde naar mijn mening een paar van die schapen over de dam te sturen in hoop dat de rest zou volgen. Maar helaas blijft het een feit, zolang onze bevolking leiders hun kop in het zand blijven steken zal er weinig veranderen op de kijk patroon van de bevolking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het volgende communicatief gezien erg handig is betwijfel ik ook, want ik wil mezelf uiteraard op geen enkele manier met Jezus vergelijken. Grappig vind ik het wel.

 

Jezus de Goede Herder - De Oorsprong

Jezus de goede Herder wordt in hoofdstuk 10 van het boek Johannes genoemd. In Zijn eigen woorden vertelt Jezus ons in vers 11: “Ik ben de goede herder. Een goede herder geeft zijn leven voor de schapen.” En in verzen 14-15: “Ik ben de goede herder. Ik ken mijn schapen en mijn schapen kennen mij, zoals de Vader mij kent en ik de Vader ken. Ik geef mijn leven voor de schapen.”

 

Ik vind je een interessante man, ik mag je nu al (Dit meen ik oprecht). Vanmiddag krijg ik jouw boek door de bus, ik probeer hem in 1 ruk door te lezen.

 

Oja, Ik vind arrogantie een deugd by the way.

 

@frank1964

 

Ik ben een vredelievend mens dat het beste met de mensheid voorheeft. En ja ik plaats mensen ook in hokjes, maar ik vermijd krachttermen als Schaap, Rat, Serpent of hond.

 

Een mens is tenslotte een edel dier ;)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat dick bedoelde dat mensen net als schapen zijn. schapen en mensen voelen zich gewoon vertrouwd in grote menigtes, zodra er 1 iets anders doet dan de rest dan kijken ze raar. Het is pas als een mens of schaap echt de leiding neemt dat de rest zal volgen.

 

Een persoon op zich kan erg intelligent zijn en zeer goede keuzes maken, maar zodra er sprake is van een groep/bevolking (kudde) dan, kijkt een persoon naar diegenen om zich heen en zal hij/zij met de stroom mee gaan en de goedkeuring van de mensen om zich heen zoeken.

 

Dick probeerde naar mijn mening een paar van die schapen over de dam te sturen in hoop dat de rest zou volgen. Maar helaas blijft het een feit, zolang onze bevolking leiders hun kop in het zand blijven steken zal er weinig veranderen op de kijk patroon van de bevolking.

 

Dan is het juiste woord, een mens is een groepsdier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind je een interessante man, ik mag je nu al (Dit meen ik oprecht). Vanmiddag krijg ik jouw boek door de bus, ik probeer hem in 1 ruk door te lezen.

 

Oja, Ik vind arrogantie een deugd by the way.

 

@frank1964

 

Ik ben een vredelievend mens dat het beste met de mensheid voorheeft. En ja ik plaats mensen ook in hokjes, maar ik vermijd krachttermen als Schaap, Rat, Serpent of hond.

 

Een mens is tenslotte een edel dier ;)..

 

Dan kom ik met mijn woord sukkel aardig weg :rolleyes:

We plaatsen allemaal mensen en gebeurtenissen in hokjes, zo zit ons denken in elkaar, anders kunnen we zaken niet plaatsen. Laten we daar maar geen halszaak van maken :cool:

 

Naar aanleiding van de post van Mr Gold hier; Dick, missie geslaagd, zonder overigens preppers.nl te noemen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Ik ben het zelden met mijn Forumgenoot *) Rothbard eens. Maar als er nou iemand op dit forum is, die zijn postings goed onderbouwt, dan is het Rothbard wel. Daarom is het ook zo afgrijselijk moeilijk om die postings te weerleggen. Uit irritatie daarover heb ik een keer opgeschreven "Rothbard je kletst uit je nek". Niet lang daarna kwam ik tot de conclusie, dat ik zelf uit mijn nek kletste en dat heb ik Rothbard toen ook meteen laten weten. Niet lang daarna was ik zo flauw -en dat is echt fors flauw- om hem rotbaard te noemen. Rothbard reageerde met "Beste Dick,". Veel langer wil ik u niet vermoeien met mijn eigen forse reeks misslagen op dit forum. Waarom schrijft u niet op; beste Dick nu je het wat beter uitlegt en nu ik er wat langer over nadenk, had ik beter niet kunnen opschrijven, dat ik onpasselijk word van jouw gebruik van het woord schaap. Zoiets. Dan zijn we toch klaar?

 

*) Ha, ha, ha, ik gebruik per ongeluk al een hoofdletter. Het gaat goed met mijn respect voor Rothbard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het zelden met mijn Forumgenoot Rothbard eens. Maar als er nou iemand op dit forum is, die zijn postings goed onderbouwt, dan is het Rothbard wel. Daarom is het ook zo afgrijselijk moeilijk om die postings te weerleggen. Uit irritatie daarover heb ik ene keer opgeschreven "Rothbard je kletst uit je nek". Niet lang daarna kwam ik tot de conclusie, dat ik zelf uit mijn nek kletste en dat heb ik Rothbard toen ook meteen laten weten. Niet lang daarna was ik zo flauw -en dat is echt fors flauw- om hem rotbaard te noemen. Rothbard reageerde met "Beste Dick,". Veel langer wil ik u niet vermoeien met mijn eigen misslagen op dit forum. Waarom schrijft u niet op; beste Dick nu je het wat beter uitlegt en nu ik er wat langer over nadenk, had ik beter niet kunnen opschrijven dat ik onpasselijk word van jouw gebruik van het woord schaap. Zoiets. Dan zijn we toch klaar?

 

 

Misschien zet ik het wat te lomp neer, maar dat is een eigenschap wat bij mij hoort. Maar ik blijf wel bij mijn punt, en ik denk dat we daar in de toekomst ook mee eens zullen zijn.

 

Ik trek naar het midden, ik neem het woord "onpasselijk" terug. Ik zet daarvoor in de plaats fronsen.. Want dat deed ik wel oprecht toen ik je dat hoorde zeggen tegen interviewer.

 

 

Mijn excuses voor mijn minachtend toontje van "onpasselijk". Daar had ik beter over na moeten denken. Maar de essentie neem ik niet terug, want ik heb dat oprecht zo ervaren. En ik vind ook dat ik daar ethisch gezien ook in mijn gelijk staat dat je mensen niet als dierensoorten (tenzij aap) moet bestempelen.

 

Maar ik hou er verder over op, ik kijk uit naar jouw boek :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is leuk! Dat betekend toch dat er weer een aantal mensen aan het denken zijn gezet, goed nieuws!

Dat was ook mijn gadachte, al kan je er maar 1 aan het denken zetten dan heb je al weer iemand anders geholpen die het straks iets makkelijker heeft als het wat moeilijker wordt.

En wie weet zet diegene weer iemand anders aan het denken, we doen dit ook niet alleen voor onszelf maar ook voor anderen.

Dus in dit geval is wel 1=1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@Stonehenge Prepper. Sportief van je. Ik zeg weer je, omdat je weer heel nabij voelt. Excuses zijn totaal overbodig. Zo erg was het allemaal niet. Ik kan soms ook overdreven fors reageren hoor. Weet je wat ik ook interessant vind, dat uit de ratings van je eerste bericht blijkt dat er nog behoorlijk veel mensen zijn die het met je eens zijn. En dat zijn geen schapen maar preppers... Misschien hebben we allebei ons doel wel bereikt ;);) Ik houd er nu ook over op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard Friesland

Ik vond het woord schapen ook wat veel voorkomen, maar dat is de toon die je gekozen hebt en het verhaal was duidelijk dat is het gene wat telt.

Vond het een goed verhaal en zoals al gezegd werd als je er 1 wakker geschud hebt is het doel bereikt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Ik wil er over ophouden, maar een punt is wel interessant om nog op te merken. Ik sta daar gewoon een paar uur met Filemon te praten. Ik heb wel wat media ervaring, dus ik kijk wel een beetje uit natuurlijk, maar in feite kan hij via plak en knipwerk vrijwel elk door hem gewenste effect bewerkstelligen. Ik weet vrijwel zeker dat als mijn complete verhaal uitgezonden zou worden, daar vrijwel niemand aanstoot aan zou hebben genomen. Ik schrijf dit niet op om iets goed te praten hoor, ik doe soms ook heel forse uitspraken en dat is niet altijd verstandig, maar daar gaat het nu niet om. Ik wil alleen wijzen op het enorme effect dat plakken en knippen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de uitzending net bekeken, natuurlijk is er flink wat geknipt en geplakt bij alle personen in de uitzending maar als geheel vond ik het een leuke en makkelijke uitzending om te bekijken. Overall gevoel: iedereen heeft het minder (zelfs artiesten) dus het is verstandig om te consuminderen, anders komt Big Frank op bezoek. Met dat consuminderen of dumpster-diven spaar je geld uit waarmee je voorraden kunt aanschaffen voor mindere tijden.

 

Thanks Dick!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werd gebeld 'kijk je naar Nederland 3?' 'Nee, hoezo?' 'Nou, daar is een vent die doet waar jij het ook wel eens over hebt'. Bleek dus onze eigen 'prep-jehova' Dick te zijn ;)

 

Goed gedaan, Dick! De boodschap kwam prima over. Helder, duidelijk en zonder het idee dat daar een niet serieus te nemen dwaas staat (wat ook niet zo is, natuurlijk, maar op tv maken ze dat er graag van). Hulde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Dank je Koolmees en alle anderen. Het media circus gaat onverminderd door. Vanochtend stond er al weer een journalist onaangekondigd voor mijn deur. Inmiddels heb ik -door een paar toevallige omstandigheden- kunnen regelen, dat onze pas opgerichte afdeling NH waarschijnlijk de mooiste media aandacht gaat krijgen die je maar kunt bedenken. Ik hoop dat onze voorzitter Bolo dat gaat doen. Het interview kan onder de naam Bolo en bijvoorbeeld bij mij thuis, zodat de anonimiteit van Bolo in stand blijft. Ik heb voor mijn mede preppers natuurlijk geen geheimen. Welk medium en wanneer laat ik toch pas later weten. Uitsluitend om het betreffend medium niet voor het hoofd te stoten, want dat is niet in ons belang. Bolo laat ik het wel weten per pm. Later horen jullie uiteraard ook alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dick Berts, mijn complimenten! Na het lezen dit topic moest ik zelf even kijken hoe "erg" ik het zou ervaren. En ik heb er niets aan op te merken. Kudde schapen is wellicht iets te expliciet verwoord maar het drukt heel goed het gevoel uit wat je wilde overbrengen. Bij mij wel in elk geval. En als er maar 1 iemand is die door deze uitzending na is gaan denken dan is je prep-jehovah-hart wellicht wat gerustgesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er vannacht toch even gefilosofeerd over het feit dat "anders denkende" schapen worden genoemd. Ik krijg er onpasselijk gevoel van, want je ontmenselijkt die mensen mee, en dat is geen goede ontwikkeling.

 

Als we de prepper community groter willen hebben zullen we de "anders denkende" met andere bewoordingen moeten benoemen. Ik zou me zeer beledigend voelen als ik ergens kom, en ben niet overtuigd van die gene zijn waarheid. Dat ik dan met een dier word vergeleken, arrogantie ten top. Niemand weet de waarheid, slechts de wetenschap en die heeft in het verleden ook vaak zat naast gezeten.

 

Om ons doel te verwezenlijken is het denk ik verstandig om heilige huisjes omver te trappen, 1 is er van om "anders denkende" geen schaapjes te noemen, het is zeer denigrerend.

 

Ps,

Ik hoop dat mijn populariteit niet zal dalen xd..

 

ik kan het niet laten om even te reageren

hoezo dat WE de prepper com. groter willen hebben- dit is ieder zijn eigen beslissing

waarom moeten WE ""anders denkenden"" anders noemen ?- waarom niet

wetenschap en waarheid ???? - link aan de prepper?

ONS doel ?? verstandig om wel heilige huisjes omver te trappen?

ik hoop dat mijn populariteit niet zal dalen ???? als je hier zit voor popiejopie te zijn, dan zijn andere mogelijk heden(soundmixshow ed)

 

ik prep om straks te overleven niet meer en niet minder

wil je van alle 18mil mensen preppers maken doe je best

 

Ps beetje lullig om iemand die er helemaal voorgaat af te branden met deze opmerking

ja ik weet dat je je post al aangepast hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...