Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] poedermelk / melkpoeder / instant melk


Preppah

Aanbevolen berichten

er zijn geen domme vragen hoor nvd72, je kan babypoedermelk als volwassene best gebruiken het kan geen kwaad alleen het geeft vaak een heel gevult gevoel terwijl je dus helemaal nog niet genoeg voedingsstoffen binnen hebt gekregen. daarnaast heeft een volwassene natuurlijk heel andere voedingstoffen nodig en verwerken we die ook nog eens anders ( denk alleen al aan dat een baby niet de halve dag verticaal staat ) daarnaast is babypoeder ook nog vaak duurder en smaakt het anders. ik zou het niet in de voorraadkast doen voor een volwassene maar mocht ik in een situatie zitten dat ik niks anders voor handen heb dan slobber ik het zo naar binnen hoor;) maar goed ik ben geen melkboer, dit is wat ik erover heb geleerd hopenlijk heb je er wat aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Noot aan de beheerder: ik vind het onhandig dat ik mijn eerste bericht na zoveel tijd niet meer kan wijzigen. Ik wil nu de review aanpassen, maar kennelijk is die functie na een aantal dagen uitgeschakeld

Extra review TwoCows instant melkpoeder

1305791585546.jpg.f702fbcbf2c14b3b4a5d8d19d103aa73.jpg

Ik las in deze thread over "TwoCows". Deze instant melkpoeder kende ik nog niet, maar is inderdaad gewoon bij Albert Heijn verkrijgbaar; althans bij onze XL. Let op: het bevindt zich op toko afdeling van de AH. Ik heb me rot gezocht, maar hier blijkt het dus te staan. Ik weet niet hoe het bij andere supermarkten is.

 

De TwoCows melkpoeder is eigenlijk van eenzelfde kwaliteit als de eerder genoemde melkpoeders. Mijn versie kwam in een blik van 400 gram, waar je ruim 3 liter melk uit kunt halen. De prijs bedraagt ongeveer € 3,90 per blik, dus dat komt neer op iets meer dan € 1 per liter. Conform de verse melkprijzen dus, net als de andere geteste melkpoeders.

Houdbaarheid

Ook deze melkpoeder is officiëel tot 2 jaar na productie te gebruiken. Mijn persoonlijke idee hierover is weer dat dit echter vele jaren houdbaar zal zijn.

Smaak

De melkpoeders ontlopen elkaar niet veel qua smaak, maar ik moet een keuze maken, en dat betekent dat TwoCows de lekkerste melkpoeder geeft!

Voedingswaarden

Een glas van 250 ml. melk levert op

166 kcal

696 kJ

9,2 gram vet

Verkrijgbaarheid

Ik heb op internet gezocht, maar ik vind geen webshop die de TwoCows melkpoeder verkoopt. Als iemand suggesties heeft, graag. Anders bestel ik gewoon grootverpakkingen bij de Albert Heijn. Update: hier een webshop, maar helaas enkel 6x2500gram...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kocht hem eerst zelden want hij koste maar liefst 5,69. nu de prijs blijvend verlaagt is gebruik ik het zelfs in mijn dagelijkse leven :) heerlijk spul en fijn dat je het daar mee eens bent. en ik ben het ook nog nergens anders tegengekomen, gebruik het product nu anderhalf jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die zal iets afnemen wellicht, maar aan de andere kant melk gebruik je vaak bij het bereiden van andere dingen zoals bv. pannekoeken , pap etc. al zou je de melk alleen gebruiken om de brinta mee te maken dan zitten er zowieso voedingstoffen in de brinta ook al zou de melk helemaal niets meer bevatten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook maar eens aan het testen gegaan.

 

[ATTACH=CONFIG]1838[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1839[/ATTACH]

 

Merk: Friesevlag gecondenseerde melk

 

Netto gewicht: 397gr

 

Verpakking: blik

 

Houdbaarheid: tot november 2013

 

Gekocht bij: Albert Heijn

 

Prijs: € 1,38

 

Voedingswaarden onverdund: melkvet 9%, vetvrije watervrije melkbestandsdelen 22%, suiker 43,5%

 

Smaak: De melk smaakt als gesmolten witte chocolade maar dan mieren zoet!!

 

Oordeel: Deze melk is te vinden bij de toko afdeling van AH.

Ik dacht das fijn melk met suiker, in een keer klaar.

De onverdunde melk ziet eruit als vla en smaakt onverdund en verdund als gesmolten witte chocolade maar dan mieren zoet!!

Ongelofelijk dat dit verkocht wordt of mag worden. Niet kopen dus!!

 

Groetjes, NightOwl

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook maar eens aan het testen gegaan.

 

[ATTACH=CONFIG]1838[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1839[/ATTACH]

 

Merk: Friesevlag gecondenseerde melk

 

Netto gewicht: 397gr

 

Verpakking: blik

 

Houdbaarheid: tot november 2013

 

Gekocht bij: Albert Heijn

 

Prijs: € 1,38

 

Voedingswaarden onverdund: melkvet 9%, vetvrije watervrije melkbestandsdelen 22%, suiker 43,5%

 

Smaak: De melk smaakt als gesmolten witte chocolade maar dan mieren zoet!!

 

Oordeel: Deze melk is te vinden bij de toko afdeling van AH.

Ik dacht das fijn melk met suiker, in een keer klaar.

De onverdunde melk ziet eruit als vla en smaakt onverdund en verdund als gesmolten witte chocolade maar dan mieren zoet!!

Ongelofelijk dat dit verkocht wordt of mag worden. Niet kopen dus!!

 

Groetjes, NightOwl

 

 

Gecondenseerde melk is ook niet bedoeld om als dagelijkse drinkmelk te gebruiken. Dit is een melk die speciaal voor toevoeging bij het koken is of om er bv caramelsaus van te maken (gesloten blik in pannetje water leggen en dan 2 uur laten koken en je heb een soort van verse carmelco dat vroeger verkrijgbaar was, heerlijk voor op brood maar ook lekker op ijs etc.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De onverdunde melk ziet eruit als vla en smaakt onverdund en verdund als gesmolten witte chocolade maar dan mieren zoet!!

Ongelofelijk dat dit verkocht wordt of mag worden. Niet kopen dus!!

 

Groetjes, NightOwl

 

Thank you kindly. Zag dat suikergehalte na aankoop ook pas dus het blikje staat hier ergens helemaal achter in de kast. Mocht de nood aan de man komen kan je het gebruiken voor de calorieen, maar verder klinkt het echt niet als mijn smaak.

 

Handig toch, die reviews.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dit zette me aan het denken. Ik las hier dat de AH bij jullie een aparte Toko afdeling heeft. Nu ben ik al een paar keer gaan kijken bij de oriëntal afdeling bij de GB. Zo hab ik wat afwisseling in sausen. Zoetzuur, curry, teryaki, ...

Maar in Antwerpen is er een spar die zijn artikelen ook heeft aan gepast aan de lokale bewoners. Daar zal ik ook eens gaan rondneuzen voor soorten poedermelk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gecondenseerde melk is ook niet bedoeld om als dagelijkse drinkmelk te gebruiken. Dit is een melk die speciaal voor toevoeging bij het koken is of om er bv caramelsaus van te maken (gesloten blik in pannetje water leggen en dan 2 uur laten koken en je heb een soort van verse carmelco dat vroeger verkrijgbaar was, heerlijk voor op brood maar ook lekker op ijs etc.)

 

 

 

Er staat op de achterkant dat het verdunt met drie delen water een heerlijke drank geeft. Echter ben ik het met je eens dat het gebruikt kan worden op andere manieren. Maar hier hadden we het over drinken als zijnde melk. En hoe ik de verpakking lees is het wel degelijk te gebruiken om te drinken (zie foto). Nu verschillen smaken maar het is echt te zoet naar mijn mening om zo te drinken jammer genoeg.

 

Is Carmelco een soort bebogeen? (jammer dat ik een diabeet ben anders vraat ik een helepot zo op :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gecondenseerde melk is ook niet bedoeld om als dagelijkse drinkmelk te gebruiken. Dit is een melk die speciaal voor toevoeging bij het koken is of om er bv caramelsaus van te maken (gesloten blik in pannetje water leggen en dan 2 uur laten koken en je heb een soort van verse carmelco dat vroeger verkrijgbaar was, heerlijk voor op brood maar ook lekker op ijs etc.)

 

Klinkt heerlijk. In tijd van nood misschien na verhitting een paar uurtjes in de hooikist of hooimadam leggen, zodat de energie bespaard blijft. Weer een leuk ideetje erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de Nido van Nestlé uitgeprobeerd en die is verrassend goed bevallen, wij gebruiken altijd al houdbare melk en ik proef echt geen verschil.. Ook met cacaopoeder om chocolademelk te maken is het erg lekker volgens JamHard (ik lust zelf geen chocolademelk:p)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...
en bij de albert heijn zag ik vandaag tot mijn verbazing dat de 2 cows melk poeder ( echt ontzettend lekker ) maar liefst blijvend! in prijs was verlaagt met maar liefst bijna 2 euro dus 3 liter melk voor 3.69 euro. en het smaakt nog beter dan gewone melk uit pak! daar ging mijn preppers hartje wel even sneller van slaan hoor, gelijk weer wat blikken ingeslagen :)

 

Die van Two Cows oftewel 2 Cows in blik is naar mijn mening ook erg goed qua smaak, ik vind m beter dan die zakjes van Elk. De zakjes van Elk zijn echter wel handig voor in je BOB bijvoorbeeld of om mee te nemen op vakantie. Niet alle vestigingen van AH verkopend de blikken van Two Cows, maar ik kon ze gewoon bestellen en 3 dagen later had ik ze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik nam een tijd geleden contact met een groothandel in bakkerijbenodigdheden en belde toen voor melkpoeder, verpakking zakken van 25 kg, als ik me niet vergis kostte die per kg ongeveer 3€, beslist minder dan 4 euro. Als er interesse is, dan bel ik nog wel even, eventueel kan ik na bevestiging wel wat zakken voor jullie kopen. Ik kan er terecht met mijn btw nr., wie heeft er interesse ? Het is het melkpoeder dat standaard door bakkers wordt gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interesse is er wel alleen nadeel is dat het in zakken is opgeslagen (is een aanname) dus eigenlijk voor directe consumptie bedoeld is! Is er een manier om dat zodanig te verpakken lees verpakken, heb op dat gebied nog heel veel te leren...

 

GrtZ redskull

 

Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...