chrisprep Geplaatst: 20 september 2012 Delen Geplaatst: 20 september 2012 Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en hierbij mijn eerste post. Ik weet niet of het hier gekend is, maar wat ik aanzie als een prima basisvoedsel is quinoa. Het is een soort graan afkomstig uit zuid amerika. Bereiding is simpel, water bijvoegen en laten uitkoken. Je kan het net zoals bv. rijst met vanalles combineren. Voordelen, - neemt erg weinig plaats in, zwelt bij bereiding erg op, dus weinig nodig voor 1 portie. - is erg voedzaam, kan dienen als basisvoedsel, maar ook als noodvoedsel zonder enige toevoeging - is ook lekker (persoonlijke opinie) - lang houdbaar Nadelen, - niet zo gemakkelijk te vinden in gewone supermarkt MVG, Chris Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 20 september 2012 Delen Geplaatst: 20 september 2012 Van harte welkom Chris. Heb net ook al een Chris welkom geheten, is dit de tweede of dubbel? En meteen een goede tip, badankt. Hoop nog veel van je te lezen! Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn Geplaatst: 20 september 2012 Delen Geplaatst: 20 september 2012 Ik ga mijn ogen eens open houden als ik ga winkelen Kan je de smaak ergens mee vergelijken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nvd72 Geplaatst: 20 september 2012 Delen Geplaatst: 20 september 2012 is kijken als ze het bij de jumbo hebben, wie weet kunnen zij er anders aankomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chrisprep Geplaatst: 20 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2012 Heb net ook al een Chris welkom geheten, is dit de tweede of dubbel? neen is dezelfde, nieuw hier Kan je de smaak ergens mee vergelijken? niet echt, je hebt rijst, je hebt pasta, je hebt cous cous, en je hebt quinoa, mvg, chris Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 Zie ik het goed dat dit 3,90 voor 500 gram kost? Wel een beetje prijzig maar het schijnt wel erg voedzaam te zijn. Voor meer wikipedia info klik hier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 Het is een voedzaam graan, verhoudingsgewijs rijk aan eiwit. De prijs is echter wel hoog wanneer je het bijvoorbeeld vergelijkt met zilvervliesrijst. Tegenwoordig een euro de kilo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 Het is een voedzaam graan, verhoudingsgewijs rijk aan eiwit. De prijs is echter wel hoog wanneer je het bijvoorbeeld vergelijkt met zilvervliesrijst. Tegenwoordig een euro de kilo. Euro de kilo? Enig idee waar? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 Bij de Boni heb ik tot voor kort zakken zilvervlies gekocht voor een euro de kilo. Ik ga er vanavond nog een kijken, dus dan weet ik het zeker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 Bij de Boni heb ik tot voor kort zakken zilvervlies gekocht voor een euro de kilo. Ik ga er vanavond nog een kijken, dus dan weet ik het zeker. ik heb rijst bij de nettorama gehaald, 0.94 per kilo. zit er nu aan te denken op de zakken rijst in lege potjes met deksel te doen, zou dat nog wat uitmaken met houdbaarheid??? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 Ik haal zakken rijst van 25kg, goede kwaliteit pandan rijst voor 22 euro bij de toko. Ik houd niet echt van rijst, behalve goede pandan rijst dus ik neem niet snel genoegen met zilver vlies rijst. Het is maar in te laten zien dat het kan voor ruim onder de euro per kilo. Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 Dat vind ik werkelijk een heel mooie prijs Simurgh. Daarvoor heb ik ze nog niet kunnen vinden! Pandan is lekker, minstens zo lekker als Basmatti. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 Zilvervlies moet je vaak langer koken tot het gaar is dus kost je ook meer water uit je voorraad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 klopt, maar als je het een dagje in de week zet scheelt het al heel veel en je hebt wel meer voedingstoffen binnen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 Daar heb je ook gelijk in Frank. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Freddy Geplaatst: 22 september 2012 Delen Geplaatst: 22 september 2012 Er is ook een verschil in houdbaarheid tussen verschillende soorten rijst geloof ik. Maar goed, daar gaat dit topic niet over. Ik kwam een tijdje terug ook een recept tegen voor Quinoa. Op mijn favoriete recepten video-blog foodwishes.com staat deze: http://foodwishes.blogspot.nl/2012/07/pork-fried-quinoa-oh-say-can-you-seed.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 22 september 2012 Delen Geplaatst: 22 september 2012 Bij de Boni heb ik tot voor kort zakken zilvervlies gekocht voor een euro de kilo. Ik ga er vanavond nog een kijken, dus dan weet ik het zeker. Ehm, eigenlijk bedoelde ik Quinoa. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zilver Geplaatst: 24 september 2012 Delen Geplaatst: 24 september 2012 Quinoa heb ik ook een 5 kg zak van De Nieuwe Band Quinoa 1000 gr ~5,50 , tis vrij duur vergeleken met ander voedsel, maar het is een meer volwaardig voedsel. "The nutrient composition is very good compared with common cereals. Quinoa grains contain essential amino acids like lysine and good quantities of calcium, phosphorus, and iron". Je moet het wassen voor gebruik ivm een stofje om het schilletje dat bitter kan smaken. Daarna 5-10 minuten koken ( 1 op 1 met water) en dan 5-10 minuten laten wellen. Het mondgevoel/textuur is een beetje als mosterdzaadjes, of peperkorreltjes. De smaak is neutraal zoals witte rijst. Je kan soms witte kiem spruit rondjes zien als je het lang kookt. Tis lekker met een beetje boter en een gebakken ui erdoor en een half boullion blokje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 24 september 2012 Delen Geplaatst: 24 september 2012 black bean and quinoa hamburger,prima vlees vervanger. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.