Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe preppen voor: HET ONTBIJT ?


Preppah

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat is goed nieuws, HEEL goed nieuws.

Als je dat dus goed opslaat zal het zeker nog een of twee jaar langer houbaar zijn, minstens....

 

 

Gaaf,

Kans

 

Moet het nog opbergen maar in extra zip-lock zak, in kartonnen doos, in het donker, in het midden van het huis, lijkt me vrij stabiel. Oh ja, 1,69 per doos van 4 zakjes, per zakje goed voor een halve liter....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een product dat volgens mij niet veel verkocht wordt.

 

Dat kan op specifieke plekken nog wel eens veranderen:cool:

In sommige winkels worden weekelijks bepaalde vakken grondig 'geplunderd':p

 

Ik zie het als waarschuwing voor de meute voor wat er, mogelijk nog, komen gaat ;)

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik ook een vondst vond vanmiddag was de eierpannenkoekmix van de Jumbo, je hoeft alleen water toe te voegen, eieren zitten er al in.... handig. (THT 10/2013)

 

Waren van de week op vakantie en hadden voor de kids een fles van koopmans pannenkoekenmix gekocht, alleen water toevoegen en je hebt 4-6 pannenkoeken (heb er zelf 9 uitgehaald) maar vond het niet echt geweldig maar wel handig en waren ook tot 2013 houdbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waren van de week op vakantie en hadden voor de kids een fles van koopmans pannenkoekenmix gekocht, alleen water toevoegen en je hebt 4-6 pannenkoeken (heb er zelf 9 uitgehaald) maar vond het niet echt geweldig maar wel handig en waren ook tot 2013 houdbaar.

 

Thanks, ook zoiets. In geval van nood makkelijk en vast prima eetbaar. Minder bewerkelijk als brood bakken in elk geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij ontgaat het nut van dit topic.

 

Tijdens een SHTF vervallen de termen : "ontbijt, lunch en diner". We spreken dan gewoon over 'eten' ...

 

Misschien kort door de bocht, maar helaas een waarheid als een koe. 3 maaltijden wordt misschien een luxe en dan is alles voeding, wanneer je het ook eet. Je hebt gelijk, maar het is toch wel handig om dit moment dat misschien komt, zo lang mogelijk uit te stellen door te preppen. Uiteindelijk zullen we eten zodra we iets beschikbaar hebben, om het even wat, ben ik bang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm ik neem al meer dan 10 jaar nooit ontbijt en tussen de middag mischien een energy bar/reep of toast met leverpastei (vind die kleine blikjes wel zo geweldig, als ze leeg zijn maak ik er van die fornuisjes van waar je op kunt koken) en s'avonds gewoon paar aardappeltjes met ui of boerenkool of wortelen of erwten of wat rijst met tomatenpuree.

 

Ei poeder, waar kun je dat halen? En smaakt dat wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij ontgaat het nut van dit topic.

 

Tijdens een SHTF vervallen de termen : "ontbijt, lunch en diner". We spreken dan gewoon over 'eten' ...

 

Dat is nou hollandse nuchterheid, dank je wel!

 

Mede door het preppen probeer je nog iets van de luxe te rekken en langzaam naar een nieuwe realiteit te schakelen.

Ik weet dat we moeten veranderen maar besef dat we het niet vanzelf zullen doen, helaas.

Er zal dus een dwingende reden moeten komen, en die komt er dan ook.

 

Prep ze,

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk een pakje nudel soup warm gemaakt op een alcohol stove met wat extra heel eiwit poeder erdoorheen geroerd met wat tuinkers eroverheen en een glas thee koffie en een vitamine preperaat.

 

Alhoewel ik ook met grote ogen kijk naar die waxine licht oven , dat ga ik hier ook eens in elkaar zetten .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MrGreen. Ja, natuurlijk goeie tip. Alleen is het bij een mega shtf wel zo verstandig om alles zo simpel mogelijk te houden. Ik heb bij de natuurwinkel een paar pakken spelt graan gekocht. Ik laat dat een nachtje weken in water en dan smaakt dat heerlijk. Ik wil alleen nog een keer ergens tegen een redelijke prijs een flinke zak graan kopen. Ik woon helemaal in Den Helder. Heb jij nog een tip waar ik een zak graan vandaan haal? Bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vriend die in een meelfabriek werkt en die mag soms zakken meel meenemen naar huis en deelt ze uit aan bekenden die er geinteresseerd in zijn. Hij vroeg of ik er geintereseerd in een zak spelt was maar ik wist niet hoe lang zo'n zak houdbaar is en hij zei dat er doorgaans kleine beesjes in zitten. Dat verminderde mijn interesse gelijk. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dickberts speltgraan heb ik in Limburg gekocht bij een bio boer. in Limburg kun je bij veel molens vrijwel alle verschillende granen kopen per kg.

Ik neem aan dat er in Den Helder ook wel graan te krijgen is

 

@tyrion Denk dat is alle granen uitgekeken moet worden met beestjes en muizen, of dat bij spelt meer als bij andere granen is weet ik niet maar heb me overigens wel bedacht dat ik naast spelt ook maar andere granen ga kopen.

beetje variatie kan geen kwaad, toch?

 

Misschien is het wel eens leuk om een meeting te houden, soort van ruilbeurs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...