Chinook Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 Ha medepreppers, Mijn kooplust werd in het buitenland (opnieuw) geprikkeld toen ik op een markt daar weer van die heerlijke grote zakken met kruiden - die je zelf kunt scheppen - zag staan. En begon mij af te vragen hoe jullie kruiden inslaan. Ik heb een heleboel potjes ingeslagen maar bedacht me dat ik net zo goed een enorme zak vol kruiden kon kopen. Ik vond deze website: http://www.naturalspices.eu/kruiden-specerijen.html die mij wel wat leek. Maar; misschien kopen jullie het wel heel ergens anders en goedkoper (bij de toko misschien ) dus vandaar eerst even de vraag aan jullie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BSTS Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 Chinook, Gebruik je de kruiden voornamelijk als smaakmaker of heb je ook verdiept in de werking van de kruiden ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Freddy Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 Ik koop over het algemeen mijn kruiden op de zwarte markt in beverwijk. Weet niet zeker hoe groot ze verkopen, maar ik koop ze meestal in wat kleinere bakjes. Beetje het formaat van een rechthoekig knoflooksaus bakje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinook Geplaatst: 22 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 Chinook, Gebruik je de kruiden voornamelijk als smaakmaker of heb je ook verdiept in de werking van de kruiden ? Zoek vooral de kruiden die ik niet zelf kan maken. De 'keukenkruiden' en dergelijke heb ik allemaal zelf en heb ik ook 'verstand' van. Daar maak ik dan ook mijn eigen kruiden van voor door het eten.. maar bijvoorbeeld kerriepoeder of kurkuma moet ik toch kopen. Peper kweken we ook zelf dus dat is ook het probleem niet Dus voornamelijk als smaakmaker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 Ik ken mensen met eigen kruiden handel, alles bio. Ik zal eens informeren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinook Geplaatst: 22 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 Ik ken mensen met eigen kruiden handel, alles bio. Ik zal eens informeren. Top! Bio spreekt me ook erg aan Dank bij voorbaat! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 Ik ken mensen met eigen kruiden handel, alles bio. Ik zal eens informeren. Zeker interessant, hoor graag erover. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jolanda Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 ook bij kruiden is uitsluiting E 621 erg moeilijk,mijn kruidenboer heeft beperkte zonder dat nummer http://www.megrokruiden.nl Groet jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 ook bij kruiden is uitsluiting E 621 erg moeilijk,mijn kruidenboer heeft beperkte zonder dat nummer http://www.megrokruiden.nl Groet jolanda Pardon? Glutamaat zit vaak in bouillon en zo, maar bij enkelvoudige kruiden zal je dat niet vinden hoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jolanda Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 Pardon? Glutamaat zit vaak in bouillon en zo, maar bij enkelvoudige kruiden zal je dat niet vinden hoor. Helaas is de waarheid anders Vraag het aan mijn kruidenier stukje homepagina In de loop der jaren is de vraag naar kruidenmengsels zonder zout enorm gestegen. Gelukkig hebben wij aan deze vraag kunnen voldoen en wordt het aantal producten dat wij zonder zout verkopen steeds groter, evenals de vraag naar artikelen zonder E-621. Meer informatie hierover vindt u onder de knop specialiteiten. Groet jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 Ik zou veranderen van kruidenier. Als ik thijm, koriander, peterselie, oregano, kerri, kortom gelijk wat koop bij onze leverancier of zelfs de supermarkt, zit daar NIETS anders bij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jolanda Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 Ik zou veranderen van kruidenier. Als ik thijm, koriander, peterselie, oregano, kerri, kortom gelijk wat koop bij onze leverancier of zelfs de supermarkt, zit daar NIETS anders bij. nasi kruiden wel bij hem niet Jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jolanda Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 elk zuiver produkt mag trouwens geen toevoeging in zitten Groet jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 Kant en klare kruiden mixen en kruidenzakjes hebben wel de Enummers maar de losse kruiden niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 Kant en klare kruiden mixen en kruidenzakjes hebben wel de Enummers maar de losse kruiden niet. Naast de prijs is dat nog een reden om zuivere producten te kopen en geen kant en klaar mixes... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 Mijn idee, bij ons komen ook de meeste kruiden uit de tuin zuiverder kan niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinook Geplaatst: 24 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2012 Ja de meeste kruiden komen uit de tuin.. de rest moet ik bijkopen Ga me eens even bedenken welke kruiden ik precies wil en hoeveel. Als ik overal een kilozak van koop heb ik voorlopig al genoeg denk ik zo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 26 augustus 2012 Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Ha medepreppers, Mijn kooplust werd in het buitenland (opnieuw) geprikkeld toen ik op een markt daar weer van die heerlijke grote zakken met kruiden - die je zelf kunt scheppen - zag staan. En begon mij af te vragen hoe jullie kruiden inslaan. Ik heb een heleboel potjes ingeslagen maar bedacht me dat ik net zo goed een enorme zak vol kruiden kon kopen. Ik vond deze website: http://www.naturalspices.eu/kruiden-specerijen.html die mij wel wat leek. Maar; misschien kopen jullie het wel heel ergens anders en goedkoper (bij de toko misschien ) dus vandaar eerst even de vraag aan jullie Weet iemand hoe het met de houdbaarheid zit? Natuurlijk droog/koel/geen zonlicht, maar hoelang is bijv 5k gemalen peper houdbaar? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kaat Geplaatst: 26 augustus 2012 Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Weet iemand hoe het met de houdbaarheid zit? Natuurlijk droog/koel/geen zonlicht, maar hoelang is bijv 5k gemalen peper houdbaar? Waarom zou je de peper gemalen kopen? Koop ongemalen specerijen en een molentje, kun je zelf malen. Veel lekkerder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast anoniem Geplaatst: 26 augustus 2012 Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Waarom zou je de peper gemalen kopen? Koop ongemalen specerijen en een molentje, kun je zelf malen. Veel lekkerder. Dat is helemaal waar. Ik snap niet waarom er mensen zijn die überhaupt gemalen peper kopen. Koop 2 molens, 1 met witte en 1 met zwarte peper. Je zal hierna nooit meer gaan voor gemalen peper. Het zelfde geld ook voor koffie. Gewoon lekker zelf malen en je koffie smaakt 10 keer zo lekker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 26 augustus 2012 Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Waarom zou je de peper gemalen kopen? Koop ongemalen specerijen en een molentje, kun je zelf malen. Veel lekkerder. Een zelf geslachte koe is vast ook lekkerder maar toch beantwoord dat niet m'n vraag over de houdbaarheid. Ongemalen peper is vast langer houdbaar dan gemalen peper, maar waar hebben we het over? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kaat Geplaatst: 26 augustus 2012 Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Een zelf geslachte koe is vast ook lekkerder maar toch beantwoord dat niet m'n vraag over de houdbaarheid. Ongemalen peper is vast langer houdbaar dan gemalen peper, maar waar hebben we het over? Technisch gezien zal het wel jaren houdbaar zijn. Het verliest echter zijn smaak na het malen. Hoe snel dat gebeurt, weet ik niet. Kwestie van maanden denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast anoniem Geplaatst: 26 augustus 2012 Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Een zelf geslachte koe is vast ook lekkerder maar toch beantwoord dat niet m'n vraag over de houdbaarheid. Ongemalen peper is vast langer houdbaar dan gemalen peper, maar waar hebben we het over? Er gaat inderdaad niets boven een zelf geslachte koe. Het is alleen erg onpraktisch omdat je voor het eten van 1 biefstuk, van 500 gram, je nog met een restant zit van ongeveer 700 KG. Als antwoord op je vraag. http://nl.wikibooks.org/wiki/Kookboek/Peper Dus "vrijwel" onbeperkt houdbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrjixies Geplaatst: 28 augustus 2012 Delen Geplaatst: 28 augustus 2012 Ik zie dat ze ook veel gedroogde groenten verkopen. Hoe lang zou dat houdbaar zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mariekebotman Geplaatst: 18 oktober 2012 Delen Geplaatst: 18 oktober 2012 Ik had laatst specerijen bij Vanilla Venture gekocht. hele mooie kwaliteit! http://winkel.vanillaventure.nl Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.