Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gebruik je Skills


Gast Heksenboot

Aanbevolen berichten

Gast Heksenboot

Hee snelle mensen :p

 

Hier kan je aangeven wat voor skills je hebt en hoe je die wil gaan toepassen om het aan andere mensen te leren.

 

Presentatie.

Workshop.

Verhaaltje of lezing.

Fotoboek.

Voordoen.

Video-projectie op de wolken :)

 

 

O jee, straks moeten we een hele week kamperen, om het hele programma te kunnen volgen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nou in mei gaat het niet lukken want dan kan ik niet komen maar alsnog:

 

eten uit de natuur- leren door het bos en veld in te gaan, uitleg geven, ook giftige paddenstoelen en giftige planten aanwijzen, kijken ruiken voelen proeven :-)

 

koken buiten op hout- voordoen, tips en trucs, welk hout wel, wel hout niet, tondel zoeken, vuur snel aanmaken etc..

 

voorlezen: roodkapje en de boze wolf, leuk voor in de avonden

Link naar reactie
Delen op andere sites

inventief

handig

bouwer

workshops geven (ook creratieve, keramiek enzo... )

positief

wandelfanaat (bergen en andere meuk.. door rivierbeddingen en alles.. leuk)

doorzetter

 

;) zo zijn er weer genoeg denk... heb ook minder goede eigenschappen hoor... (kan ze zo niet even bedenken.. hahaha:cool:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat ik er nog aan zou kunnen toevoegen:

 

- Pionieren van een: douche, keuken, 3 poot, of brug.

- Water koken in plastic zakje

- Iets in de trant van wat doet mijn lichaam in survival modus, met de kou of warmte en hoe kan ik mij er op voorbereiden of bijhouden.

- Kaas maken

- Hoe ga ik om met afvalresten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Skills:

 

-Vuurmaken: wie houdt niet van een mooi fikkie ;)

-EHBO

-Sleutelen/repareren

-Bewaking/wachtlopen inclusief hond

-Wapeninstructeur vanuit militaire dienst

-Wapenonderhoud, (alle wapentypes: vuur,projectiel, steek en slagwapens)

-Scavenging: het bemachtigen en hergebruiken van onderdelen/materialen die je onderweg vind.

-Echte aanpakker, niet lullen maar doen mentaliteit, en het vermogen om te anderen motiveren om de klus geklaard te krijgen

Je krijgt meer gedaan met een vriendelijk woord en een glimlach dan met een scheldpartij.

-Praktijkbegeleider in dagelijks werk: Begrijpelijk en duidelijk iets uit te leggen om mensen een bepaalde vaardigheid te leren

 

En niet te vergeten een goed gevoel voor humor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Geneeskrachtige kruiden en kruiden die gezondheid bevorderen

Spitten en kuilen graven

Tuinieren lukt me ook wel

Eetbare dingen uit de natuur

Kleding naaien

Inspireren en motiveren (wat voel je en wat wil je)

Lachen, lol maken en dansen

Serieuze gesprekken

Knopen doorhakken (als er teveel geneuzeld wordt)

Inmaken en drogen

Cosmetica en huidoliën maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik kan vrij aardig koken, ook op kampvuur.

Vuurtjes maken

Hout sprokkelen, tondel zoeken

Weet vrij veel van natuurlijke geneesmiddelen af (berkebast geeft wit af, dat is een uitstekende zonnebrand, de onderbast van wilg is koortswerend, dat soort)

Oplossingsgericht

Positief

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mijn skils:

Communicatie en beveiliging !

 

 

UPDATE1:

Omdat ik (leidinggevende) verkeersregelaar ben geweest, heb ik via porto contact mensen moeten sturen en vertellen wat en hoe ze handelingen moeten doen. Daarnaast hebben portofoons, 27mc, 2 bekers en een tuinslang en telefoons mij ook altijd geboeid en ben daar veel mee bezig geweest. (vandaar communicatie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerder nog heel veel van jullie kunnen leren dan jullie van mij. Ik heb aardig wat theoretische kennis van van alles en nog wat maar ben nog weinig in de gelegenheid geweest om dingen ook in de praktijk te gebruiken en verbeteren.

 

EHBO - BHV - Ik zou een opfriscursus goed kunnen gebruiken.

Psychologie mensen en dieren.

Lichaamstaal mensen en dieren.

Beveiliging.

 

En waar ik mezelf graag voor leen is het spelen van casussen. Ik kan mezelf goed inleven in een situatie en heb veel beoordelingsvermogen (mede door ervaring met psychologie en lichaamstaal) om zoveel mogelijk verschillende reacties te ontlokken, waardoor men veel lering kan trekken uit de casus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Duidelijk Wonderland. Daar kunnen we veel van leren.

 

Nou Alice, klinkt juist heel leerzaam. Dat moet je gewoon een keer voordoen. Of kan je een praktijk-voorbeeld geven?

Lichaamstaal begrijpen is erg nuttig. Ook om te zien of iemand liegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad heel fijn om te kunnen zien maar het is niet altijd betrouwbaar. Als je iemand beschuldigd van een leugen kan deze heftig reageren omdat deze 'betrapt' is maar kan ook heftig reageren omdat het ècht niet waar is. Dus dan weet je eigenlijk nog niets.

En een praktijkvoorbeeld over mijn beoordelings- en inlevingsvermogen tijdens een casus is bijv.: Als ik tijdens een casus merk dat iemand het 'fout' doe dan zal ik ook niet meewerken, dan zal ik op verschillende manieren proberen mijn hakken in het zand te steken. Zodra ik merk dat diegene merkt dat zijn strategie niet werkt en begint in te zien dat deze iets anders moet proberen, dan zal ik ook meteen inschikken als beloning voor zijn verbeterde gedrag. De volgende keer zal ik proberen er nog iets langer op door te gaan zodat het gedrag uiteindelijk helemaal 'goed' is. Steeds een stapje verder in het leerproces.

Recentelijk voorbeeld: Tijdens een communicatie training had iemand moeite met communicatie tussen hem en zijn werkgever. Daar werd door de trainer een casus voor verzonnen en ik speelde de werkgever. Het probleem was dat hij voor het gesprek al ontzettend zenuwachtig en ook kwaad was. En dus het gesprek liet leiden door zijn emoties.

Ik, de werkgever, had de armen gesloten over elkaar en verder een ongeïnteresseerde houding. Zo van, daar hebben we hem weer. Tijdens deze casus liep de arme man helemaal vast. Nadat hij wat tips had gekregen van de trainer probeerde hij het opnieuw. Ik veranderde niets aan mijn houding, maar hij verbeterde wel zijn reactie, vraagstelling en houding. Daardoor 'beloonde' ik hem door mijn armen open langs mijn zij te houden en aandacht te hebben voor hem tijdens het gesprek en uiteindelijk heeft hij kunnen zeggen wat hem dwars zat. Dit oefen je een paar keer zodat deze man steeds merkt dat er weinig aan de hand is als hij maar de juiste communicatie technieken gebruikt. 2 weken later had hij een gesprek met zijn werkgever en hij gaf aan dat hij nog wel zenuwachtig was voor het gesprek maar beduidend minder dankzij de training.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...