Ga naar inhoud
GENEGEERD

Onverdoofd slachten


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Een paar jaar geleden haalde een wetsvoorstel het niet door de eerste kamer, maar nu weer actueel nu bewezen is dat grotere dieren veel pijn en stress ervaren bij het onverdoofd slachten. Nu is het een advies van de waren autoriteit geworden.

 

Diverse media melden het:

 

http://www.nu.nl/dieren/4155650/adviseur-nvwa-wil-verbod-onverdoofd-slachten.html

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/nieuw-pleidooi-voor-verbod-op-onverdoofd-slachten

http://www.blikopnieuws.nl/2015/233963/adviesburo-nvwa-wil-onverdoofd-slachten-verbieden

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/adviseur_nvwa_wil_alsnog_verbod_onverdoofd_slachten_1_949894

 

Het komt dus weer op de agenda en moslims en joden zullen weer gaan lobbyen om een verbod van tafel te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het meest humaan mogelijk is gewoon geen dieren, met een zelfbewustzijn en het gemis van het verlies van een soortgenoot, kind of ouder kunnen ervaren, te doden voor voedsel en/of ze doelbewust hiervoor kweken... vergelijkbaar met kunstmatige verkrachting / een geforceerd moederschap... imo niet echt zo humaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de slacht van een onverdoofd geit een keer gezien in egypte en idd zo een dier weet echt wel dat er iets gaat gebeuren. En ik moet zeggen dat ik het eigenlijk wel heel confronterend vond. Het dier werd op zijn zij gelegd en het koffertje met messen ging open. Toen de geit de messen zag wist hij/zij dat er iets ging gebeuren en begon zich een soort van te verzetten. Blijkbaar weten ze dat er dus iets gaat gebeuren en misschien zijn ze bang voor messen, wellicht hebben ze dat geleerd.

 

Nu vraag ik me dus af of ze straks niet gaan stressen als ze de middelen gaan zien waarmee ze verdoofd gaan worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu vraag ik me dus af of ze straks niet gaan stressen als ze de middelen gaan zien waarmee ze verdoofd gaan worden?

 

Alsof het massale hokjestransport van tegenwoordig niet stressvol is.

 

Diervriendelijkheid begint bij de bron. De eigenaar (boer) behoort de dieren een goede verzorging te geven met kwaliteitsvoer (zonder troep) en veel natuurlijke bewegingsruimte. Daarna gaan ze naar een ambachtelijke slager waar ze met eenzelfde goede verzorging een aantal dagen verblijven (ja, dit gebeurd) en dan pas worden ze relaxed op een zo humaan mogelijke manier geslacht. Kwaliteit van dit vlees is super en het dier heeft een relatief lang en zeer mooi leven gehad.

@carismo : Geen dieren met een zelfbewustzijn te doden? Elk levend wezen heeft in meer of mindere mate een zelfbewustzijn. Bewijs hiervan is dat elk levend organisme de drang heeft zich voort te planten (zelfs microben en planten hebben dit). Zonder enig vorm van zelfbewustzijn zal dit er ook niet zijn. Kortom vegetariër worden? Dit is ieders eigen keuze. Ik ben van mening dat de mens een omnivoor is en eet dan ook gewoon vlees, mits het van goede, diervriendelijke kwaliteit afkomstig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@carismo : Geen dieren met een zelfbewustzijn te doden? Elk levend wezen heeft in meer of mindere mate een zelfbewustzijn. Bewijs hiervan is dat elk levend organisme de drang heeft zich voort te planten (zelfs microben en planten hebben dit). Zonder enig vorm van zelfbewustzijn zal dit er ook niet zijn. Kortom vegetariër worden? Dit is ieders eigen keuze. Ik ben van mening dat de mens een omnivoor is en eet dan ook gewoon vlees, mits het van goede, diervriendelijke kwaliteit afkomstig is.

 

Drang om voort te planten vrijwel weinig niets te maken met zelfbewustzijn dit draait erom om zichzelf te kunnen plaatsen in een situatie of een omgeving. vaak ook gekoppeld met een empathisch vermogen betreft hun eigen 'kinderen'. Bij de minder verstandelijke kleine wezens en micro-organismen is het meer een zenuwsysteem dat op vergelijkbaar is met een automatische piloot, zijn de pijnreceptoren amper aanwezig en zal het instinct het overnemen om te voeden, voort te planten, de eieren te beschermen (maar eens uitgekomen staat het nageslacht er alleen voor),...

 

Iedereen hoeft geen veggie te worden (heb ik ook nooit specifiek willen beweren) maar willen mensen echt gaan voor het maximale aantal proteïnen die beter verteerbaar zijn en met een minimale input van voeding en water kan je beter overschakelen naar insecten en wormen.

 

Waar haalt men de arrogantie vandaan om voor een ander wezen te bepalen dat iets diervriendelijk afkomstig is? Het is nu niet dat ze aan die dieren feedback kunnen vragen nadat ze de keel zijn overgesneden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen hoeft geen veggie te worden (heb ik ook nooit specifiek willen beweren) maar willen mensen echt gaan voor het maximale aantal proteïnen die beter verteerbaar zijn en met een minimale input van voeding en water kan je beter overschakelen naar insecten en wormen.

 

Is er dan al onomstotelijk vastgesteld dat insecten geen empathie hebben? Ik vind dit een moeilijk onderwerp daar bijvoorbeeld Octopussen een aangetoonde intelligentie bezitten ondanks dat ze onder ander kannibalisme uitvoeren. Conform wat jij aangeeft zou een Octopus zodoende geen voedsel voor de mens kunnen zijn maar zijn directe neefje, de Slak, zou dan weer wel als voedsel kunnen dienen. Dit terwijl dezelfde slak een overeenkomstig zenuwstelsel en bloedsomloop heeft maar bij de slak niet is aangetoond of deze een ontwikkelde intelligentie heeft. Hetzelfde geld voor meer insectensoorten. Van een aantal is namelijk een leervermogen vastgesteld. Dit kan niet zonder enig vorm van ontwikkelde intelligentie.

 

Zoals ik al zei, ik vind dit een moeilijk onderwerp en zal iedereen in zijn keuze respecteren. Voor mijzelf blijf ik erbij dat ik een omnivoor ben en dat ik eis dat mijn vlees van een zo duurzaam mogelijk bron komt en zo humaan als mogelijk word geslacht. Het is dan weliswaar een contradictie, maar dat is in mijn optiek vegetarisme die bepaalde groepen dieren eten ook. Of alles, of niets. Er bestaat in mijn ogen hierover geen middenweg. Dat zou net zoiets raars zijn als een beetje zwanger. Je bent zwanger, of je bent het niet.

 

Ik ben er overigens niet op uit om hier vlees ja/nee topic van te maken. Ik ben uitsluitend een voorstander van vleesconsumptie en dit moet op een zo'n diervriendelijk mogelijke wijze worden verkregen in elke schakel van de keten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de slacht van een onverdoofd geit een keer gezien in egypte en idd zo een dier weet echt wel dat er iets gaat gebeuren. En ik moet zeggen dat ik het eigenlijk wel heel confronterend vond. Het dier werd op zijn zij gelegd en het koffertje met messen ging open. Toen de geit de messen zag wist hij/zij dat er iets ging gebeuren en begon zich een soort van te verzetten. Blijkbaar weten ze dat er dus iets gaat gebeuren en misschien zijn ze bang voor messen, wellicht hebben ze dat geleerd.

 

Nu vraag ik me dus af of ze straks niet gaan stressen als ze de middelen gaan zien waarmee ze verdoofd gaan worden?

 

Doen de dode dieren deze kennis vanuit het hiernamaals overbrengen naar de achterblijvers of mis ik wat?

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er dan al onomstotelijk vastgesteld dat insecten geen empathie hebben? Ik vind dit een moeilijk onderwerp daar bijvoorbeeld Octopussen een aangetoonde intelligentie bezitten ondanks dat ze onder ander kannibalisme uitvoeren. Conform wat jij aangeeft zou een Octopus zodoende geen voedsel voor de mens kunnen zijn maar zijn directe neefje, de Slak, zou dan weer wel als voedsel kunnen dienen. Dit terwijl dezelfde slak een overeenkomstig zenuwstelsel en bloedsomloop heeft maar bij de slak niet is aangetoond of deze een ontwikkelde intelligentie heeft. Hetzelfde geld voor meer insectensoorten. Van een aantal is namelijk een leervermogen vastgesteld. Dit kan niet zonder enig vorm van ontwikkelde intelligentie.

 

Het is wel al vastgesteld dat zoogdieren en vogels dit hebben... dus haalt het mogelijk gebrek van onderzoek naar empatie bij insecten qua reden dan iets uit om het humaan aspect naar zoogdieren en vogels toe te passen en deze niet meer te kweken of te slachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel al vastgesteld dat zoogdieren en vogels dit hebben... dus haalt het mogelijk gebrek van onderzoek naar empatie bij insecten qua reden dan iets uit om het humaan aspect naar zoogdieren en vogels toe te passen en deze niet meer te kweken of te slachten?

 

Wat ik probeerde aan te halen is dat er van bepaalde dierengroepen niet is bewezen dat ze empathie voelen. Dat dit niet bewezen is kan voor mensen géén reden zijn om deze dieren wél te eten terwijl diersoorten waarbij het wél bewezen is niét worden gegeten. Uitgangspunt, vanuit mijn optiek, moet ten alle tijden zijn dat een dier gevoel heeft in welke vorm dan ook. Dus of iets is bewezen/aangetoond of niet, het dier heeft bewustzijn, empathie en intelligentie. Pas met deze verstande kan men er voor kiezen elke vorm van dierlijke producten te weigeren of men kiest ervoor om de lijdensweg van dieren zo humaan mogelijk te houden en eet het wel.

 

Mede hierom is een vegetariër die geen vlees/gevogelte eet, maar wel bijvoorbeeld vis of insecten, in mijn ogen niets meer dan een omnivoor. Alleen proberen deze vegetariërs het voor zichzelf goed te praten dat ze op deze wijze geen diertjes pijn doen. Zal toch wat zijn als blijkt dat krekeltjes opeens toch empathie hebben, dan kunnen deze mensen zich verschuilen achter het befaamde : "Ich habe es nicht gewüst". En dat terwijl ze het gewoon redelijkerwijs konden weten.

 

Ik ben een omnivoor. Ik ga er vanuit dat elk dier, ongeacht klasse en soort, gevoel heeft in meer of mindere mate. Ik weet dat. En juist daarom eis ik humanitaire behandeling voor de dieren. Stoppen met vlees eten doe ik niet, dat zou voor mijn gevoel net zoiets geks zijn om alle omnivore en carnivore diersoorten ter wereld om te zetten naar herbivoor. Dat kan ook niet.

 

Geen idee maar die enne geit wist ook wel wat er ging gebeuren. Geen idee hoe zij het wist

 

Ze ruiken het aan de omgeving. Het ruikt naar angsthormonen van dieren die hen voorgingen. Mede hierom ben ik geen voorstander van de massieve slachthuizen van tegenwoordig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Mede hierom is een vegetariër die geen vlees/gevogelte eet, maar wel bijvoorbeeld vis of insecten, in mijn ogen niets meer dan een omnivoor. Alleen proberen deze vegetariërs het voor zichzelf goed te praten dat ze op deze wijze geen diertjes pijn doen. Zal toch wat zijn als blijkt dat krekeltjes opeens toch empathie hebben, dan kunnen deze mensen zich verschuilen achter het befaamde : "Ich habe es nicht gewüst". En dat terwijl ze het gewoon redelijkerwijs konden weten.

 

Ik ben een omnivoor. Ik ga er vanuit dat elk dier, ongeacht klasse en soort, gevoel heeft in meer of mindere mate. Ik weet dat. En juist daarom eis ik humanitaire behandeling voor de dieren. Stoppen met vlees eten doe ik niet, dat zou voor mijn gevoel net zoiets geks zijn om alle omnivore en carnivore diersoorten ter wereld om te zetten naar herbivoor. Dat kan ook niet.

 

Het vegetarisch concept is van weze vegan met uitzondering van een paar bijproducten zowel (zowel in eten als kledij) ovo veggies eten nog eieren, lacto vegetariërs consumeren nog melk en bijproducten ervan (kaas met niet dierlijk stremsel) en dan de pesco veggies eten vis en schaal en schelpdieren.

 

Het per ongeluk eten van voedsel waar dierlijke bijproducten in zitten --> gelatine in snoepjes (winegums, marshmallows...)is meestal een onderdeel van onwetendheid in de beginfase dat mensen naar een veggie of vegan levenswijze gaan. Voedselkennis en ingrediënten doornemen is de boodschap (in bepaalde frituursauzen zit bv vis als smaakversterker) in Belgische frietshops wordt er hoofdzakelijk gebakken in rundsvet maar bieden wel af en toe een veggieburger op het menu aan... gebakken in hetzelfde dierlijke vet waar de satés en ander snacks op basis van bijeengeschraapt slachtafval tot stand is gekomen. Maar als je als veggie die vragen stelt aan de frituuruitbater krijg je vaak de gelaatsuitdrukking dat het licht wel brandt maar er niet echt iemand thuis is..

 

Zoals ik eerder al aangegeven had is het menselijk lichaam niet geschikt om op regelmatige basis rauw vlees te eten (maar wel de oerbasis van de taxonomische groep binnen het dierenrijk)

Rood vlees kan in in kleine mate rauw eten maar dan heb je niet de nodige voedingsstoffen binnen. in grote hoeveelheid om toch die voedingsstoffen binnen te hebben, vergroot de kans op kanker enorm... bij wit vlees, vis, schelp en schaaldieren rauw te eten heb je een verhoogde kans op salmonella, meningitis, hepatitis A,... --> sushi moet eerst minstens een etmaal ingevroren worden met 20° onder nul of een etmaal in azijn liggen om de bacteriën te doden.

 

Stoppen van dierlijk voedsel eten is een keuze. Iedereen kan het maar velen weigeren het om welke reden dan ook (smaak, gemak, gewoonte, indoctrinatie van ouderwetse voedseladviezen,..)

 

 

Maar nogmaals hoe bepaal je als mens wat humanitaire omstandigheden zijn voor een dier? Humanitair wil zeggen hoe je 'menswaardig' iets of iemand behandeld dus redelijk contradictorisch als je ziet voor welk doel die dieren aan hun einde komen tenzij je kan zeggen dat je geen probleem hebt om een mens de keel over te snijden en dan op te eten... (wat het opeens redelijk psychopathisch maakt.)

 

Hoofdpuntje van dit topic van dat religieus slachten en het halal gebeuren is dat het naar mijn gevoel een hypocriete boel is. Moslimjongeren gaan vanavond ook rond voor snoepjes en als ze snoepjes krijgen met varkens-gelatine vreten ze die ook gewoon op. Toen ik destijds een grote shut-down moest assisteren in een fabriek werd 's middags soep voorzien voor de arbeiders.. Alle plantaardige soepen (groenten, tomaten, pompoen,...hadden een basis uit kippeboullion... Toen ik vroeg waarom: 'ja dan kunnen de moslims dat ook eten'... dan vroeg ik of die kippen in die bouillion wel halal geslacht zijn geweest... terwijl men met groentebouillon evengoed soepen kon maken zonder dat de veggies het moesten weigeren (nuja moesten... maar je begrijpt het punt wel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mjam! Broodje kweekvlees!

 

En als toetje een

.

 

Een paar jaar geleden haalde een wetsvoorstel het niet door de eerste kamer, maar nu weer actueel nu bewezen is dat grotere dieren veel pijn en stress ervaren bij het onverdoofd slachten.

..........

Dus na alle stress van het opkweken, het vervoer, het uitladen, en het opstellen, zullen we ze de stress van de dood besparen. Wel ja.

Wij, die de bio industrie hebben uitgevonden. Hoe nobel. Schouderklopjes alom.

 

Oh ja, dat verdovende middel is uiteraard niet schadelijk voor onze gezondheid, toch?

(Cannabis injectie of zo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo simpel als wat, ik wil vlees en draai een kip. mijn kip, de nek om... dus...?

Doe niet ingewikkeld, eet vlees of doe het niet.

Even goede vrienden.

Alhoewel het me dan vaak op valt dat niet vleeseters geen goede vrienden willen zijn met wel vleeseters.....

Je bent namelijk fout, geen Gutmensch dus, dus fout...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je als veggie die vragen stelt aan de frituuruitbater krijg je vaak de gelaatsuitdrukking dat het licht wel brandt maar er niet echt iemand thuis is..

Dit ben ik met je eens. Als je iets vegetarisch aanbied moet het ook aan alle kanten vegetarisch zijn.

 

Zoals ik eerder al aangegeven had is het menselijk lichaam niet geschikt om op regelmatige basis rauw vlees te eten (maar wel de oerbasis van de taxonomische groep binnen het dierenrijk)

Rood vlees kan in in kleine mate rauw eten maar dan heb je niet de nodige voedinsstoffen binnen. in grote hoeveelheid om toch die voedingsstoffen binnen te hebben, vergroot de kans op kanker enorm... bij wit vlees, vis, schelp en schaaldieren rauw te eten heb je een verhoogde kans op salmonella, meningitis, hepatitis A,... --> sushi moet eerst minstens een etmaal ingevroren worden met 20° onder nul of een etmaal in azijn liggen om de bacteriën te doden.

Persoonlijk maak ik mij niet zo druk over wat ik wel of niet ergens van kan krijgen. Graan schijnt slecht te zijn. Alles wat gebakken is ,zoals brood, is kankerverwekkend, veel groentes hebben kleine hoeveelheden gifstoffen die eerst geneutraliseerd dienen te worden, fruitzuren zijn slecht voor de calciumopname. Oftewel, van leven ga je dood. Of ik nu doodga met 80, 90 of zelfs met 70 jaar. Het zal mij bommen. Ik leef liever gelukkig en met plezier dan dat ik mij overal druk om moet maken. Stress is momenteel doodsoorzaak nummer 1.

 

Stoppen van dierlijk voedsel eten is een keuze. Iedereen kan het maar velen weigeren het om welke reden dan ook (smaak, gemak, gewoonte, indoctrinatie van ouderwetse voedseladviezen,..)

Zie punt hier boven.

 

Hoofdpuntje van dit topic van dat religieus slachten en het halal gebeuren is dat het naar mijn gevoel een hypocriete boel is. Moslimjongeren gaan vanavond ook rond voor snoepjes en als ze snoepjes krijgen met varkens-gelatine vreten ze die ook gewoon op. Toen ik destijds een grote shut-down moest assisteren in een fabriek werd 's middags soep voorzien voor de arbeiders.. Alle plantaardige soepen (groenten, tomaten, pompoen,...hadden een basis uit kippeboullion... Toen ik vroeg waarom: 'ja dan kunnen de moslims dat ook eten'... dan vroeg ik of die kippen in die bouillion wel halal geslacht zijn geweest... terwijl men met groentebouillon evengoed soepen kon maken zonder dat de veggies het moesten weigeren (nuja moesten... maar je begrijpt het punt wel)

Zie een paar punten naar boven. Als je iets aanbied ten bate voor een groep moet je het ook aanbieden voor een andere groep. En als je het aanbied, bied je het goed aan. Simpel.

 

Maar nogmaals hoe bepaal je als mens wat humanitaire omstandigheden zijn voor een dier? Humanitair wil zeggen hoe je 'menswaardig' iets of iemand behandeld dus redelijk contradictorisch als je ziet voor welk doel die dieren aan hun einde komen tenzij je kan zeggen dat je geen probleem hebt om een mens de keel over te snijden en dan op te eten... (wat het opeens redelijk psychopathisch maakt.)

Menswaardig is wat wij mensen er aan willen geven. Een dier kan niet menswaardig worden geslacht (hoewel het wel humaan word genoemd) om het simpele feit dat een dier nu eenmaal geen mens is maar een dier. Ja, ik weet. Wij zijn ook maar iets verder ontwikkelde apen (hoewel verder...). Wij mensen geven dieren menselijke emoties. Je hoort een Gazelle ook niet zeggen dat een Leeuw niet Gazellevriendelijk dood. Wij mensen hebben onze "prooien" en "jacht" gewoonweg veel beter onder controle daar wij te lui zijn om te rennen. Dat betekend niet dat wij geen verantwoordelijkheid hebben voor onze "prooien" en deze goed moeten verzorgen en zo pijnloos mogelijk moeten slachten. Dit refereren wij aan onszelf als zijnde humaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo simpel als wat, ik wil vlees en draai een kip. mijn kip, de nek om... dus...?

Doe niet ingewikkeld, eet vlees of doe het niet.

Even goede vrienden.

Alhoewel het me dan vaak op valt dat niet vleeseters geen goede vrienden willen zijn met wel vleeseters.....

Je bent namelijk fout, geen Gutmensch dus, dus fout...

 

Slaven werden vroeger ook afgemaakt als ze niet ten volle ingezet konden worden... een kip dat bezit is van een mens plots geen eieren meer legt of lekker vetgemest is..

 

Over dat vriendjes worden... Hoeveel ouders zouden carte blanche aan mensen met slechte bedoelingen ivm hun kids?

Extreem voorbeeld? Nochtans zijn er veel gelijkenissen om dit te illustreren hoe mensen vrij wreed en simpel van geest kunnen zijn als ze nog maar denken als ze honger hebben...

Het is niet omdat je iets wil, dat je begrip mag eisen van mensen die het qua ethiek betwisten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo simpel als wat, ik wil vlees en draai een kip. mijn kip, de nek om... dus...?

Doe niet ingewikkeld, eet vlees of doe het niet.

Even goede vrienden.

Alhoewel het me dan vaak op valt dat niet vleeseters geen goede vrienden willen zijn met wel vleeseters.....

Je bent namelijk fout, geen Gutmensch dus, dus fout...

 

Mee eens je eet vlees of niet. Mijn vader was vroeguh slachter en bij een rund werd met een vuurwapen een stalen pen door de korte hersens geschoten en hiermee is een dier direct dood en zakt het door de hoeven. Varkens (niet halal) krijgen tegenwoordig 30k volt door hun donder en merken vrijwel ook niets van hun ondergang.

 

Bij het halal slachten wordt de keel doorsneden en laat men het dier doodbloeden terwijl men Allah prijst. Iedereen heeft op tv wel eens gezien hoe bij een primitief volk een geit de keel wordt doorgesneden. En hier ligt dus de discussie. Ik constateer zelf duidelijk dat het dier onnodig lijdt en dat het minuten duurt voordat het dier echt dood is. Wat mij betreft komt hier dan ook een verbod op zo snel mogelijk. Helaas om het vlees ook aan moslims te kunnen slijten wordt verreweg het meeste vlees halal geslacht, al dan niet met een soort verdoving als tussenoplossing. Terwijl dit veel diervriendelijker zou kunnen. Wat veel mensen niet weten is dat de meeste producten dus halal op de markt komen. Dat wordt vaak niet expliciet vermeld.

 

Ik zou graag zien op het vlees dat vermeld wordt hoe een dier geslacht is, dan heb je als consument een keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach @FincaInSpanje , je hoeft niet alleen achter Joden en Moslims aan te rennen ivm het verdoofd slachten, half Europa slacht zonder verdoving, kom maar eens hier in Hongarije kijken, Roemenie, Polen etc. En geen Jood of Moslim te zien hoor. En als je je vlees niet bij een Halal-slager haalt, weet je hoe het dier geslacht is, ook als je je vlees wel bij een halal- slager haalt weet je hoe het dier geslacht is. Whats your point?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach @FincaInSpanje , je hoeft niet alleen achter Joden en Moslims aan te rennen ivm het verdoofd slachten, half Europa slacht zonder verdoving, kom maar eens hier in Hongarije kijken, Roemenie, Polen etc. En geen Jood of Moslim te zien hoor. En als je je vlees niet bij een Halal-slager haalt, weet je hoe het dier geslacht is, ook als je je vlees wel bij een halal- slager haalt weet je hoe het dier geslacht is. Whats your point?

 

Wat ik al vermelde dat ik graag wil weten wat ik eet en hoe een dier geslacht is. Dan heb ik een keuze voor welk vlees of slachtmethode ik kies.

 

Mensen die zelf slachten is een ander verhaal die bepalen zelf hoe ze een dier omleggen, maar ik ken er zat die streven dat zo humaan mogelijk te doen. Enige commentaar wat ik hier op kan leveren is dat bij deze mensen de hygiëne vaak ver te zoeken is en dat zij de kunst van het goed versnijden nauwelijks beheersen. Op het moment dat ik zelf besluit te gaan slachten zal ik eerst investeren door een hygiënische slachtruimte inrichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...