JJ&A Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Wij hebben heel veel mazzel gehad, ons busje trok al een tijdje naar rechts, moet steeds wat tegen sturen, een trilling op het stuur werd erger, we dachten op vakantie te gaan dacht toch maar eerst even naar de garage, de linker voorband had een canvas breuk over de gehele linkte, zeer gevaarlijk en dan ook nog linksvoor, de gevolgen zijn niet te overzien als we een klapband hadden gekregen op de grote weg met druk verkeer, hoe had het T5-campertje zich gedragen, wat een ongeluk had het kunnen zijn als we op het tegemoetkomende drukke verkeer hadden in gereden. dan had er misschien wel iemand op ons gewacht. De bandendruk voor is 4,2 bar, achter 4,4. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Daarom dus meteen kijken als je verschil merkt in rijgedrag (naar rechts trekken), tenzij je houdt van extra risico of meer schade aan je voertuig en medeweggebruikers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Ook dat is preppen . Zorgen dat jou voertuig in orde staat . Hij moet niet blinken als een spiegel daar door rijd je niet veiliger . 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 goh ik ben nog nooit door het oog van een naad gegaan maar ik kan mij voorstellen dat je dat wilt voorkomen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Ik zou de titel aanpassen, het is door het oog van de NAALD en niet naad LOL Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Wat was de leeftijd van de band? Ook merk en type? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Hoeveel KM mee gereden en hoe lang stil gestaan? Profiel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 @JJ&A Ik weet dat je het financieel heel zwaar hebt, maar zorg zeker dat je banden in goede staat zijn. Koop eventueel de meest goedkope versies uit China of goede gebruikte met nog genoeg profiel. Banden gaan doorgaans maar 10 jaar mee, maar na 6 jaar normaal gebruik kunnen ze al gevaarlijk worden. Het verbaasd me enigszins dat je er nog niet mee bent staande gehouden en bekeurt, want het rijden met in slechte staat verkerende banden is een overtreding die tot een boete van €470 kan leiden. En voor die €470 boete had je vier aardige bandjes kunnen kopen. De leeftijd van een band kun je aflezen aan de zijkant (de "Wang") van de band aan het einde van de DOT- code: deze laatste vier cijfers geven de productie -week en -jaar. Een band die vandaag geproduceerd zou zijn heeft dan dus als datumcode: 3815 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Hebben ze bij de APK geen problemen ontdekt? Lijkt mij dat zoiets niet van het een op het andere moment ontstaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Hebben ze bij de APK geen problemen ontdekt? Lijkt mij dat zoiets niet van het een op het andere moment ontstaat. Ik ga hier niemand beschuldigen, maar je bent niet bekend met het fenomeen: "Even bandjes van mijn buurman lenen, auto laten keuren, bandjes weer teruggeven"? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Ik ga hier niemand beschuldigen, maar je bent niet bekend met het fenomeen: "Even bandjes van mijn buurman lenen, auto laten keuren, bandjes weer teruggeven"? Ja zeker ken ik het fenomeen en lees ook af en toe over de slachtoffers die zo'n stupide actie veroorzaken kan....... Dan zijn die bekeuringen wat mij betreft nog erg aan de lage kant ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Tip van mij zou zijn om naast de banden zelf ook regelmatig je ventielen te controleren op scheuren / uitdroging. Vorige zomer reed ik in de auto van mijn moeder. Van tevoren de banden op de juiste spanning gebracht en de banden zelf hadden maar iets van 7000 km gereden in 2 jaar of zo. Na anderhalf uur rijden opeens een klapband rechts voor, auto bleef gelukkig rustig en ik kon veilig naar de vluchtstrook. De band was volkomen gedesintegreerd. Wat over was was zeer heet. Achteraf bleek dat het ventiel had gelekt, de band te zacht was geworden en daardoor te heet tot het moment van compleet falen. Het is mij een raadsel hoe ik het niet gemerkt heb, waarschijnlijk omdat we vrijwel continu op hogere snelheid rechtdoor gingen en weinig bochten hadden. Ik heb bij mij eigen auto ook al twee keer gehad dat na oppompen het ventiel beschadigd bleek. Bij het wisselen van banden zetten ze er standaard een nieuw ventiel in maar als jij jaren doet met je banden dan kan het ventiel ook achteruit gaan. Mijn moeder laat nu, bij iedere keer wisselen van zomer- naar winterbanden en vice versa de ventielen vernieuwen, dat kost niet veel extra. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Op de heenweg naar Spanje hadden we een klapband met de aanhanger. Veel ellende gehad om het te herstellen en ze hadden gelukkig 1 band beschikbaar bij een bandenshop. De reserveband is ook niet veel meer, dus die gaan we ook vervangen voordat we weer de weg op gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zilver Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Heb ik ook eens gehad, mijn bestel autotje reed al 2 weken een beetje raar rond de 150 , bleek er geen lucht meer op 1 achterwiel te zitten haha. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ET phone home Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 tja, zie hier de rede waarom bij mij nieuwe banden altijd voor gaan, en de banden met wat meer levenservaring de tweede helft van hun leven op de achteras mogen slijten. Niet dat dat een garantie is op geen klapbanden voor, maar het verminderd het risico wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 18 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2015 Daarom dus meteen kijken als je verschil merkt in rijgedrag (naar rechts trekken), tenzij je houdt van extra risico of meer schade aan je voertuig en medeweggebruikers. Beste Raycoupe Er was door de garage een nieuwe aandrijf set onder de T5 gezet ik dacht eerst dat het daar mee te maken had, en toen toch maar even terug gegaan, voor de zekerheid we hadden plannen om met vakantie te gaan. K'ben altijd heel pressies op onze voertuigen, de vorige T3-camper heb ik ook totaal gerestoreerd, hebben er mee in een betere tijd 8 Ton mee gereden in achttien jaar, dat zegt toch wat over de nauwkeurigheid, toen we het weg deden was hij nog steeds in de beste staat, uitgerust met een rvs uitlaat, en rondom nieuw plaatwerk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 18 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2015 Hoeveel KM mee gereden en hoe lang stil gestaan? Profiel? Apk keuring was net een paar maanden geleden gedaan ruim voldoende profiel geen scheurtjes in de banden, het busje staat nog geen week op een plaats. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 18 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2015 @JJ&A of goede gebruikte met nog genoeg profiel. Genoeg profiel zegt dus niet alles ze kunnen dan best toch heel wat jaren oud zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 18 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2015 Ik ga hier niemand beschuldigen, maar je bent niet bekend met het fenomeen: "Even bandjes van mijn buurman lenen, auto laten keuren, bandjes weer teruggeven"? Van beide kanten zijn we niet zo gek, zou zoiets zelfs niet op een forum zetten andere kunnen misschien het idee gebruiken. En reken maar niet dat mijn maatje dat zou goed keuren, die is ook heel pressies Als jullie zouden vragen aan het bedrijf Carfit in Groningen de baas heet Taco hoe nauwkeurig de persoon met het vw busje is ga je wat horen. Ze kennen geen persoon die zo pressies is. Eerst dus het T3-campertje nu het T5-campertje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 18 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2015 Tip van mij zou zijn om naast de banden zelf ook regelmatig je ventielen te controleren op scheuren / uitdroging. Vorige zomer reed ik in de auto van mijn moeder. Van tevoren de banden op de juiste spanning gebracht en de banden zelf hadden maar iets van 7000 km gereden in 2 jaar of zo. Na anderhalf uur rijden opeens een klapband rechts voor, auto bleef gelukkig rustig en ik kon veilig naar de vluchtstrook. De band was volkomen gedesintegreerd. Wat over was was zeer heet. Achteraf bleek dat het ventiel had gelekt, de band te zacht was geworden en daardoor te heet tot het moment van compleet falen. Het is mij een raadsel hoe ik het niet gemerkt heb, waarschijnlijk omdat we vrijwel continu op hogere snelheid rechtdoor gingen en weinig bochten hadden. Ik heb bij mij eigen auto ook al twee keer gehad dat na oppompen het ventiel beschadigd bleek. Bij het wisselen van banden zetten ze er standaard een nieuw ventiel in maar als jij jaren doet met je banden dan kan het ventiel ook achteruit gaan. Mijn moeder laat nu, bij iedere keer wisselen van zomer- naar winterbanden en vice versa de ventielen vernieuwen, dat kost niet veel extra. Dit vind ik een een zeer goede tip, Ver spuit ik de banden vaak in met siliconen spray de banden drogen dan niet uit. Alle rubber spuit ik er regelmatig mee in, de oude T3-campertje had nog tot op het laats rubbers die als nieuw aan deden, zo soepen en veerkrachtig. Van de T5 zijn alle rubbers ook als nieuw. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 18 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2015 Heb ik ook eens gehad, mijn bestel autotje reed al 2 weken een beetje raar rond de 150 , bleek er geen lucht meer op 1 achterwiel te zitten haha. Trouwens we rijden nooit hard af en toe eens 120 dat is wel goed voor de motor. ook rijden we rustig door de bochten, ook beter voor de aandrijf assen en banden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 18 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2015 Ook dat is preppen . Zorgen dat jou voertuig in orde staat . Hij moet niet blinken als een spiegel daar door rijd je niet veiliger . Nog even Geert als ik zou schrijven wat ik allemaal aan de T3 heb gedaan komen er hele lappen schrift op het forum en ben ik wel een paar dagen bezig. De T5 is nog als nieuw. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 hm, ik kan nergens de leeftijd van de band lezen. Als ie is gescheurd zoals je beschrijft denk ik dat de band heel oud was. Er staat in de wang een code van meestal 4 cijfers, wat staat daar? [ATTACH=CONFIG]20780[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.