Valteron Geplaatst: 26 mei 2015 Delen Geplaatst: 26 mei 2015 Ik kwam er net achter dat er 3 verschillende soorten slangen in Nederland zijn. Gladde slang, Adder slang (giftig) en de Ringslang. Is iemand hier op Preppers slangen tegengekomen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 26 mei 2015 Delen Geplaatst: 26 mei 2015 Hier op Preppers hebben we alleen een @Snake_Doctor, geen slangen :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 26 mei 2015 Delen Geplaatst: 26 mei 2015 Ben een aantal keren een adder tegen gekomen. Liet gelijk mijn borsthaar zien met een oerbrul en hij krulde uit zichzelf boven mn vuurtje, gevild en al. Even serieus, ik ben dus wel eens een adder tegen gekomen (2x) en dat is niks speciaals; hij kijk daar nou een slang, zal die giftig zijn? ja gewoon vanuit uit gaan. Kom fikkie stoken verderop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nazdrovje Geplaatst: 26 mei 2015 Delen Geplaatst: 26 mei 2015 Tuinslang? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 26 mei 2015 Delen Geplaatst: 26 mei 2015 Linda [voornaam] - Linda is een meisjesnaam. Het is een verkorte vorm van namen met de Germaanse stam -lind, zoals Ermeline, Sieglinde of Gerlinde. Dat betekent "schild van lindehout" of "slang" (als kenner van geheimen). De herkomst van de naam Linda kan ook Spaans zijn, het kan afgeleid zijn van lindo wat "mooi" betekent. ==Bek... Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Linda_(voornaam) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 26 mei 2015 Delen Geplaatst: 26 mei 2015 Ik kwam er net achter dat er 3 verschillende soorten slangen in Nederland zijn. Gladde slang, Adder slang (giftig) en de Ringslang. Is iemand hier op Preppers slangen tegengekomen? Ringslangen kom ik ieder jaar wel tegen, adders maar af en toe hoewel er hier genoeg zitten. Meestal zijn die al lang vertrokken als ik eraan kom stampen. De gladde slang heb ik nog nooit in 't wild gezien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nazdrovje Geplaatst: 26 mei 2015 Delen Geplaatst: 26 mei 2015 Brandstofslang? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nazdrovje Geplaatst: 26 mei 2015 Delen Geplaatst: 26 mei 2015 Ik tel heel wat meer soorten slangen, tel je mee? Gasslang Brandstofslang Dieselslang Olieslang Benzineslang Chemieslang Waterslang Rioolslang Slijtvasteslang Tankwagenslang Laboratoriumslang Betonpompslang Stoomslang Reinigingsslang Afzuigslang Siliconenslang Flexibeleslang Ventilatieslang Woonbootslang Heetwaterslang Hydrauliekslang Luchtslang Pneumatiekslang Verfspuitslang Beschermslang Compositieslang Gniffelgniffelgniffel.... [Trollmode = off] 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 26 mei 2015 Delen Geplaatst: 26 mei 2015 Vorige zomer liep ik in een Hongaars bos rond en miste ik een 3 meter lange slang op een haar na. Geen idee welk beestje het was, maar ik werd er alvast niet vrolijk van. Het was deze knaap. Best wel even schrikken. [ATTACH=CONFIG]18633[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 26 mei 2015 Delen Geplaatst: 26 mei 2015 Ringslang. Lang geleden in het moeras. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 26 mei 2015 Delen Geplaatst: 26 mei 2015 Anacondas in surinaan, heel veel ratles in oregon ,en een paar adders in frankrijk.de enige slangen die ik zag in nederland waren van de local one eye snake. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 26 mei 2015 Delen Geplaatst: 26 mei 2015 Ik tel heel wat meer soorten slangen, tel je mee? Gasslang Brandstofslang Dieselslang Olieslang Benzineslang Chemieslang Waterslang Rioolslang Slijtvasteslang Tankwagenslang Laboratoriumslang Betonpompslang Stoomslang Reinigingsslang Afzuigslang Siliconenslang Flexibeleslang Ventilatieslang Woonbootslang Heetwaterslang Hydrauliekslang Luchtslang Pneumatiekslang Verfspuitslang Beschermslang Compositieslang Gniffelgniffelgniffel.... [Trollmode = off] Je vergeet de "Brandweerslang" Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 26 mei 2015 Delen Geplaatst: 26 mei 2015 Vorige zomer liep ik in een Hongaars bos rond en miste ik een 3 meter lange slang op een haar na. Geen idee welk beestje het was, maar ik werd er alvast niet vrolijk van. Het was deze knaap. Best wel even schrikken. [ATTACH=CONFIG]18633[/ATTACH] Hey @lewieke, van de schrik heb je waarschijnlijk helemaal gemist dat er twee slangen op je foto staan. Kijk nog maar eens goed! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nazdrovje Geplaatst: 26 mei 2015 Delen Geplaatst: 26 mei 2015 Je vergeet de "Brandweerslang" OMG!! Dat ik die ben vergeten.. zo fucking obvious hahaha!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 26 mei 2015 Delen Geplaatst: 26 mei 2015 Volgens mij hebben enkelen op SC Catalunya een slang van ongeveer een meter gezien. Zou niet weten welke soort. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 26 mei 2015 Delen Geplaatst: 26 mei 2015 Volgens mij hebben enkelen op SC Catalunya een slang van ongeveer een meter gezien. Zou niet weten welke soort.Ik...ik...ik...ik zag een wasmachineslang! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 26 mei 2015 Delen Geplaatst: 26 mei 2015 Vorige zomer liep ik in een Hongaars bos rond en miste ik een 3 meter lange slang op een haar na. Geen idee welk beestje het was, maar ik werd er alvast niet vrolijk van. Het was deze knaap. Best wel even schrikken. Drie meter, yeah, man, dan had ik er maar eentje nodig, want ze zijn verdomd lekker met een stukje paprika en ui aan een spiesje boven de barbecue. Normaal zou ik bij de gewone ringslang toch twee per drie personen als voorafje adviseren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 26 mei 2015 Delen Geplaatst: 26 mei 2015 Hey @lewieke, van de schrik heb je waarschijnlijk helemaal gemist dat er twee slangen op je foto staan. Kijk nog maar eens goed! Dat is een voorbeeldfoto, op het moment zelf had ik én geen camera bij én ik had het niet verwacht en dat beest was heel erg snel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shush Geplaatst: 26 mei 2015 Delen Geplaatst: 26 mei 2015 Jaren geleden in Australie tijdens het fruitplukken eens de rust van deze slang verstoort... gelukkig was íe nog slaperig en schrok ik zo van 'm dat ik plots van de ladder af kletterde (i.p.v. van dichtbij kennis te maken met zijn tanden ), zodat één van de locals hem netjes in een andere boom kon leggen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zippo Geplaatst: 26 mei 2015 Delen Geplaatst: 26 mei 2015 1x een adder..die zat ineens in mijn TLV schuttersput..hup een thunderflash met een gasvulbus in de put en boem..its gone Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 27 mei 2015 Delen Geplaatst: 27 mei 2015 Gatver!..alleen erover denken bezorgt me al de kriebels!.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 27 mei 2015 Delen Geplaatst: 27 mei 2015 Ja zo'n tijgerslang tegenkomen lijkt me niet echt fijn ,maar er zijn veel meer gevaren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shush Geplaatst: 27 mei 2015 Delen Geplaatst: 27 mei 2015 Slangen zijn echt zo eng nog niet... zolang je maar lawaai maakt zie je ze waarschijnlijk nieteens. Je moet ze niet in t nauw drijven, nee. Maar dat moet je bij andere dieren (inclusief mensen ) ook niet. Australiers gaan er zo relaxed mee om dat je bijna zou denken dat het huisdieren zijn. Trouwens hetzelfde met giftige spinnen en ander soortige nachtmerrie veroorzakers. Ze behandelen de beestjes met respect en zonder drama, waardoor het aantal incidenten minimaal blijft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 27 mei 2015 Delen Geplaatst: 27 mei 2015 Ik vind slangen zelf niet zo eng ,heb zelfs een 3 meter lange Python om me nek gehad en dat is zelfs leuk. Mensen zijn veel gevaarlijker,ben altijd wel bang dat er een auto me plat rijd of andere narigheid. Slangen zijn niet gevaarlijk zolang je ze niet bedreigd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 27 mei 2015 Delen Geplaatst: 27 mei 2015 Volgens mij hebben enkelen op SC Catalunya een slang van ongeveer een meter gezien. Zou niet weten welke soort. Voor een tuinslang best wel kort. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.