Greener Geplaatst: 26 april 2015 Delen Geplaatst: 26 april 2015 De fluit, Een piepklein stukje gear wat helaas velen over het hoofd zien. Het gebruik tijdens survival of een shtf kan levensreddend blijken te zijn. Ik denk ook niet dat ik iemand hoef te vertellen waar men een fluit voor kan gebruiken. Waar ik wel even bij stil wil staan zijn het gebruik bij de zwakkere uit een groep of bv kinderen. De oudste hier krijgt standaard een fluit om de nek of aan de tas als we naar het bos of het strand gaan. Maar nu vraag je je af, welke fluit? Ik heb de afgelopen jaren heel wat fluiten verzameld en er is in mijn optiek één gigantisch grote winnaar: Acme Tornado 2000 Met 122 decibel ook direct de hardste fluit beschikbaar. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat je hier niet mee voor de lol in een kamer gaat fluiten. Je bezoek vlucht de kamer uit en na een paar keer te hebben geblazen heb je acuut last van hoofdpijn. Ik heb al meerdere malen die krengen laten vallen en er op gestaan doch blijven ze heel. Prijzen liggen rond de 7 euro per stuk. Voor die paar euro een zeer belangrijke aanvulling voor je BOB! Greener 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 26 april 2015 Delen Geplaatst: 26 april 2015 Prepshop item? Of 4.50! http://www.reddingshop.nl/acme-t2000-acme-tornado-2000-fluit.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 26 april 2015 Delen Geplaatst: 26 april 2015 Goeie tip @Greener Zelf heb ik bijna altijd zo'n fluitje mee. En een tip van mijn kant voor wie er 1 wil aanschaffen. Neem een plastieke, geen metalen fluit. Zeker in de winter voelt een metalen fluitje zo koud aan de lippen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 26 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2015 @Simurgh, Kom op, opnemen in de prepshop! Ik weet nl. ook dat ze de Tornado 2000 in heftige kleurtjes leveren zoals @jobs aangaf. Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RaptorNLD Geplaatst: 26 april 2015 Delen Geplaatst: 26 april 2015 @Greener, een hele goede tip! Ben bezig met de bob's voor de kids, maar een fluitje hebben ze nog niet. Ga gelijk even rondkijken voor dit type. Bedankt nogmaals voor de tip. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 26 april 2015 Delen Geplaatst: 26 april 2015 Bedankt voor de tip. Ik ben even gaan zoeken en kan je adviseren om even flink rond te neuzen op internet voor je gaat aanschaffen. Ik heb prijzen gezien van 3,61 euro tot maar liefst 12,95 per stuk........ De duurste shop in Nederland (tot nu toe) http://www.hondenwebshop.nl/product/details/4215 De goedkoopste (tijdelijk niet leverbaar) http://www.athleteshop.nl/fluit-acme-tornado-2000 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 26 april 2015 Delen Geplaatst: 26 april 2015 https://prepshop.nl/ust-jetscream-whistle-noodfluit Ff linken over de fluit, hij is iets duurder, maar net zo luid, 122db. Nu kan ik mij voorstellen dat je zegt deze is goedkoper, maar helaas is de interesse in fluiten zo laag dat we geen tweede nagenoeg identieke fluit in de prepshop toevoegen. Of er moet nog een enorm voordeel zijn? Kan de acme drijven, dit kan ik niet vinden zo snel. De UST wel namelijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JD81 Geplaatst: 26 april 2015 Delen Geplaatst: 26 april 2015 Het middel wordt erg onderschat, in een naburige gemeente waren ze het stelen en overvallen zo zat dat ze winkeliers zich hebben uitrust met een fluit om elkaar te waarschuwen bij calamiteiten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 26 april 2015 Delen Geplaatst: 26 april 2015 Goeie tip @Greener Zelf heb ik bijna altijd zo'n fluitje mee. En een tip van mijn kant voor wie er 1 wil aanschaffen. Neem een plastieke, geen metalen fluit. Zeker in de winter voelt een metalen fluitje zo koud aan de lippen. dat zegt mijn vrouw ook jouw fluit voelt zo koud aan . En mijn antwoord is ze is niet van metaal maar ook niet van plastic. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 26 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2015 https://prepshop.nl/ust-jetscream-whistle-noodfluit Ff linken over de fluit, hij is iets duurder, maar net zo luid, 122db. Nu kan ik mij voorstellen dat je zegt deze is goedkoper, maar helaas is de interesse in fluiten zo laag dat we geen tweede nagenoeg identieke fluit in de prepshop toevoegen. Of er moet nog een enorm voordeel zijn? Kan de acme drijven, dit kan ik niet vinden zo snel. De UST wel namelijk. Die heb ik gewoon helemaal gemist!!! Inderdaad een voordeel boven de ACME qua drijfvermogen! Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fragalot Geplaatst: 26 april 2015 Delen Geplaatst: 26 april 2015 Komt deze standaard geleverd met oordopjes? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Xena Geplaatst: 26 april 2015 Delen Geplaatst: 26 april 2015 Als EDC heb ik een titanium fluitje van Nitecore (120db). http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-nitecore-nws10-noodfluit.htm Is wel wat duurder, maar makkelijk(er) voor aan een sleutelbos bijvoorbeeld. Mijn kinderen zullen die felgekleurde Tornado's wel mooier vinden ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 27 april 2015 Delen Geplaatst: 27 april 2015 Deze heb ik EDC @Greener , met thermometer, kompas en loep. Degelijk. Hard geluid. Krijg je pijn in je oren van. Coghlan's Gear. https://www.google.nl/search?q=fluit+met+thermometer+en+loep&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&es_sm=119&biw=1117&bih=588&tbm=shop&source=lnms&sa=X&ei=W4Q9VZjyB8K5Oum2gLgK&ved=0CAgQ_AUoAg&dpr=1.25 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pjotr78 Geplaatst: 27 april 2015 Delen Geplaatst: 27 april 2015 Heb zelf ook van die tornado 2000 fluitjes, gekocht om te gebruiken tijdens de momenten dat ik als (evenementen) verkeersregelaar weleens op een drukke weg sta. In de praktijk niet veel nodig gehad, maar wat een takke herrie geven die dingen, en inderdad oerdegelijk. Nog een tip, zorg er voor dat het ding niet ergens onderin je rugzak zwerft, maar dat je m in geval van nood direct beschikbaar hebt, dus met een touwtje aan je jas ofzo. Ook geschikt om een aanvaller een flinke piep in de oren te geven.. GreetZ, Pjotr78 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
larik Geplaatst: 27 april 2015 Delen Geplaatst: 27 april 2015 Ik heb wat van die 45 cent fluitjes. En mijn oud defensie fluitje Alleen niet standaard in de edc, wel in BOB en bushcraft tas, toch eens over nadenken om misschien wat luidere aan te schaffen en op de man te gaan dragen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jim90 Geplaatst: 27 april 2015 Delen Geplaatst: 27 april 2015 In mijn BOB zit een fox 40 mini en aan m'n edc tas een fluitje ingebouwd in het sternum riempje: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nomad_404 Geplaatst: 27 april 2015 Delen Geplaatst: 27 april 2015 Een fluit is in mijn duikuitrusting onmisbaar. Nooit nodig gehad, maar je weet maar nooit. Voor in m'n survival setje heb ik deze: Het is wel zo iets wat je eigenlijk in je jaszak moet hebben zitten en niet in een kitje. Net als bij het duiken moet je hem zo kunnen pakken, anders heb je er nog niks aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.