Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke zandzakken voor earthbag building?


Dauntless

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik denk dat ie bedoeld dat een plaat van 4x4 met daarop een laag zand misschien wel eens zou kunnen gaan doorbuigen :) tenzij er binnenmuren of andere ondersteuning onder de plaat zit.

 

Verdomme, had @Dauntless even laten nadenken :mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, niet over heel de plaat liggen zandzakken, alleen om de omtrek.

Dus gewoon de lagen verder stapelen, maar dan met de houten plaat ertussen.

 

Toch zul je je dak moeten stutten (ondersteunen) op welke wijze ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dauntless ff een gedachte schets die je misschien wat idee geeft. Als je het niet kan lezen stuur je maar een pb.

maar wat betreft de dakconstructie, wees er zeker van dat je wanden zeer stabiel zijn voordat je er een dak met behoorlijk gewicht op laat rusten.Anders extra houten staanders eronder aan de binnenkant voor je eigen veiligheid.

Dat rubberfolie is wel duurder dan pvc folie maar gaat je leven lang mee en mocht je planten bovenop het dak willen laten groeien dan komen de wortels er gegarandeert niet doorheen op die van bamboe na dan.

Als je grond in de zakken doet ipv zand en je maakt er een klein gaatje in kan je in de muren ook wel aardbeien planten laten groeien, zeker als je dakwater vanaf boven je zakken vochtig houd mits het regend.20150109_215730.jpg.8a295f28802b2fb7aa88b9e5b5503aa7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nog een update:

De leverancier van zandzakken is failliet gegaan ofzo, in ieder geval kan je er geen zandzakken meer krijgen. Nu zijn er nog twee soorten verkopers. Degenen die 2 euro per zak vragen (veel te veel) en dan die die maar 5 cent vragen, maar dan moet je er minimum 10.000 afnemen. Ik las op het forum iets over zandzakken van 0.10 euro, maar die link werkte niet. Nog iemand een goede leverancier??

Mvg,

Dauntless

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een update:

De leverancier van zandzakken is failliet gegaan ofzo, in ieder geval kan je er geen zandzakken meer krijgen. Nu zijn er nog twee soorten verkopers. Degenen die 2 euro per zak vragen (veel te veel) en dan die die maar 5 cent vragen, maar dan moet je er minimum 10.000 afnemen. Ik las op het forum iets over zandzakken van 0.10 euro, maar die link werkte niet. Nog iemand een goede leverancier??

Mvg,

Dauntless

heb je enig idee hoeveel je er nodig hebt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een update:

De leverancier van zandzakken is failliet gegaan ofzo, in ieder geval kan je er geen zandzakken meer krijgen. Nu zijn er nog twee soorten verkopers. Degenen die 2 euro per zak vragen (veel te veel) en dan die die maar 5 cent vragen, maar dan moet je er minimum 10.000 afnemen. Ik las op het forum iets over zandzakken van 0.10 euro, maar die link werkte niet. Nog iemand een goede leverancier??

Mvg,

Dauntless

 

Wat is er mis met 10.000 zandzakken voor 500 euro? Ja je gaat er kapot aan om ze te vullen, maar dan heb je ook een aardig gebouw staan toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Nog een update:

De leverancier van zandzakken is failliet gegaan ofzo, in ieder geval kan je er geen zandzakken meer krijgen. Nu zijn er nog twee soorten verkopers. Degenen die 2 euro per zak vragen (veel te veel) en dan die die maar 5 cent vragen, maar dan moet je er minimum 10.000 afnemen. Ik las op het forum iets over zandzakken van 0.10 euro, maar die link werkte niet. Nog iemand een goede leverancier??

Mvg,

Dauntless

 

Zoals @AndyJ_NL al zegt.

En die zandzakken kan je gewoon doorverkopen hier op het forum of op MP.

 

Denk ook eens aan vullen met hooi of zaagsel voor diverse toepassingen.

 

edit:

 

Waar haal je die 10.000 voor 500?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een update:

De leverancier van zandzakken is failliet gegaan ofzo, in ieder geval kan je er geen zandzakken meer krijgen. Nu zijn er nog twee soorten verkopers. Degenen die 2 euro per zak vragen (veel te veel) en dan die die maar 5 cent vragen, maar dan moet je er minimum 10.000 afnemen. Ik las op het forum iets over zandzakken van 0.10 euro, maar die link werkte niet. Nog iemand een goede leverancier??

Mvg,

Dauntless

 

Gewoon een gezamenlijke inkoop doen met de forumleden. Voor 5 cent wil ik er ook wel een paar duizend kopen. Vraag anders even aan @Mr. Gold of je een groepsinkoop mag organiseren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...