Roel Geplaatst: 17 oktober 2014 Delen Geplaatst: 17 oktober 2014 Ding maak echter een pokkeherrie zodat deze aankomende winter een eigen isoleercel krijgt. Flexibele slang op de uitlaat naar buiten en een slang naar binnen voor de nodige lucht. Zal tzt wel een plaatje maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 18 oktober 2014 Delen Geplaatst: 18 oktober 2014 @Roel zoek van een oude suzuki Swift of ander 1.3 benzine blok de eind demper op op de sloop en zet die na de demper er op. Scheelt een bak herrie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 18 oktober 2014 Delen Geplaatst: 18 oktober 2014 Deze ga ik morgen halen. Bij iemand die een lot heeft gekocht. 200 euro ..nieuw in doos. (foto ter illustratie) Chinese makelij ..so what... Degene in de Hubo komen ook uit china. Belangrijk is dat ik een stroomgroep heb voor de moment dat het nodig is. Ik kan er ook op lassen slijpen enz en mn houtkliever werkt er ook op. Â 6500 watt piek .....220V 380 V 12 V uitgang... En een motor is een motor...als er iets stuk gaat herstellen we dat. Ik geef geen 100en euros uit aan de merkgenerator. Bij de Hubo kost een gele powerplus van 5000 watt 599 euro...zelfde kwaliteit.. Â Mij heeft deze generator afgelopen trip naar Spanje weer goed geholpen. @Kans moest het e.a. solderen en er zijn wat bomenstronken gekapt tot haardhout. Het ding loopt als een zonnetje. Â Nog even een opmerking omdat mensen vaak denken dat deze generator 6500 watt piek levert. Dat is wel zo maar alleen als je de 380 volt uitgang gebruikt. Er zitten 3 uitgangen op voor 230 volt en die leveren max. 2000 watt. Dus zwaardere apparaten 230 volt aansluiten is dus niet mogelijk. Â Daarom heb ik nog een dieselgenerator 230 volt die 5500 watt op de aansluiting levert. Helaas moet deze wat onderhoud hebben. Â Zoek je een generator, kijk dan eerst of je 230v of 380v denkt te gaan gebruiken. Zit er 380v op, dan heb je dus feitelijk op 230v 1\3 van het vermogen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: 18 oktober 2014 Delen Geplaatst: 18 oktober 2014 @ghostwhiper. Al geprobeerd, demper van Honda., maar het zit niet in de uitlaat, de motor zelf maakt zo'n herrie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 18 oktober 2014 Delen Geplaatst: 18 oktober 2014 @Roel hangt die in rubbers? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 18 oktober 2014 Delen Geplaatst: 18 oktober 2014 @FincaInSpanje  Ik heb er uiteindelijk 1 gekocht met een piek van 8500 watt. Verdeelt over mn 3 stopcontacten is dit beter... Heb ze alle 3 al gebruikt en mijn houtkliever van 2300 watt draait moeiteloos... Heel tevreden over mijn aankoop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jinko Geplaatst: 27 november 2014 Delen Geplaatst: 27 november 2014 ik heb er ook een gekocht... KOOPP alsjeblieft niet!!!!  na 5x gebruikt te hebben ging in perongeluk 3000W trekken op 1 fase.. gelijk heel de generator kapot.. hoppa 160,- in de prullenbak  geen garantie! waardeloze chinese meuk en kost inderdaad rond de 60euro in china!!  motor zelf is wel prima.. helaas van de rest!!  ik gebruik al ruim 1 jaar Kipor.. ben zeer tevreden mee.. start direct nooit gezeik met overbelasting (schakelt hij gewoon uit..) en lekker stil Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 27 november 2014 Delen Geplaatst: 27 november 2014 Welkom op ons mooie forum @jinko  Vergeet je jezelf ook niet even voor het echie te introduceren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 28 november 2014 Delen Geplaatst: 28 november 2014 Tot nu toe generator al verschillende malen gebruikt....geen probleem.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jinko Geplaatst: 28 november 2014 Delen Geplaatst: 28 november 2014 zal ik doen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 28 november 2014 Delen Geplaatst: 28 november 2014 Ik heb een kleine generator teruggekregen van mijn schoonvader. Het is een chinees prul dat ik een keer kocht met een beperkt vermogen dat werkt op benzine. Ik heb 'm ns van een metertje hoogte laten vallen en er is wat schade aan. Blijkbaar zou ie benzine lekken en is er wat schade aan de carburator. De case is gehavend maar volgens mijn schoonvader zou ie nog wel in gang te krijgen zijn. Ik was overigens vergeten dat ik dat ding nog had en dat het bij hem stond. Het dateert nog uit de tijd dat geld helemaal geen issue was. Enig idee hoe ik dat aanpak om 'm weer aan de praat te krijgen ? Een defect onderdeeltje krijg ik nog wel gelast. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 28 november 2014 Delen Geplaatst: 28 november 2014 Ik heb een kleine generator teruggekregen van mijn schoonvader. Het is een chinees prul dat ik een keer kocht met een beperkt vermogen dat werkt op benzine. Ik heb 'm ns van een metertje hoogte laten vallen en er is wat schade aan. Blijkbaar zou ie benzine lekken en is er wat schade aan de carburator. De case is gehavend maar volgens mijn schoonvader zou ie nog wel in gang te krijgen zijn. Ik was overigens vergeten dat ik dat ding nog had en dat het bij hem stond. Het dateert nog uit de tijd dat geld helemaal geen issue was. Enig idee hoe ik dat aanpak om 'm weer aan de praat te krijgen ? Een defect onderdeeltje krijg ik nog wel gelast. Â Carburator effe afnemen...bij de meeste tuinmachine winkels kan je setjes kopen om de carbs weer ok te krijgen..Ander bougieke erin...tankje proper maken verse naft...de eerste keer bij opstarten beetje remreiniger in luchtfilter spuiten..jaagt motor direct op gang.. Overbrenging van motor naar generator effe nazien dat alles nog in lijn loopt...eventueel opstarten zonder generator zodat motor eerst 100% ok is... Zo een zaken zijn niet moeilijk om in orde te brengen.....leuke opdracht trouwens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fragalot Geplaatst: 28 november 2014 Delen Geplaatst: 28 november 2014 Carburator effe afnemen...bij de meeste tuinmachine winkels kan je setjes kopen om de carbs weer ok te krijgen..Ander bougieke erin...tankje proper maken verse naft...de eerste keer bij opstarten beetje remreiniger in luchtfilter spuiten..jaagt motor direct op gang.. Overbrenging van motor naar generator effe nazien dat alles nog in lijn loopt...eventueel opstarten zonder generator zodat motor eerst 100% ok is... Zo een zaken zijn niet moeilijk om in orde te brengen.....leuke opdracht trouwens. Â bij gebrek aan remreiniger werkt WD40 ook prima. (toch in een trabant ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 28 november 2014 Delen Geplaatst: 28 november 2014 Ik heb nog een busje snelstarter staan. Dat is als ik me niet vergis vluchtige benzine. Ik maak er de komende weken werk van. Bedankt voor de tips. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 28 november 2014 Delen Geplaatst: 28 november 2014 Eerst het lek oplossen, dan alles schoon blazen, olie nakijken, bougie nakijken en starten die handel. Doe dit buiten met de tank een kwart vol met VERSE benzine en een brandblusapparaat bij de hand. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 30 november 2022 Delen Geplaatst: 30 november 2022 Iemand tips over een DIESEL generator/inverter? Alles wat ik tegenkom op het web is enkel benzine. Heb niks aan dat goedje gezien alles op diesel werkt in mijn omgeving en van mijn mensen.  Tips zijn erg welkom. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vraptor Geplaatst: 30 november 2022 Delen Geplaatst: 30 november 2022 Daarin is aanbod genoeg. Grotere vermogens, bijna niet te tillen en een zuivere sinus uitgang mono of trifase stroom. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 1 december 2022 Delen Geplaatst: 1 december 2022 20 uur geleden, Vraptor zei: Daarin is aanbod genoeg. Grotere vermogens, bijna niet te tillen en een zuivere sinus uitgang mono of trifase stroom. Oké, maar enkele grote modellen? Want daar ben ik wel bekend mee, regelmatig mee gewerkt zelfs. Maar ben echt naar iets kleins en draagbaars aan het zoeken, iets wat je achterin je bak kan flikkeren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Madeliefje Geplaatst: 1 december 2022 Delen Geplaatst: 1 december 2022 35 minuten geleden, Zwarte Schaduw zei: Oké, maar enkele grote modellen? Want daar ben ik wel bekend mee, regelmatig mee gewerkt zelfs. Maar ben echt naar iets kleins en draagbaars aan het zoeken, iets wat je achterin je bak kan flikkeren. https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20221201070338&origin=y&SearchText=diesel+generators&spm=a2g0o.detail.1000002.0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 1 december 2022 Delen Geplaatst: 1 december 2022 14 minuten geleden, Madeliefje zei: https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20221201070338&origin=y&SearchText=diesel+generators&spm=a2g0o.detail.1000002.0 Ah kijk @MadeliefjeSuper dank je wel. Dit verklaart een hoop. Dit zijn juist de type website waar ik TOTAAL NIET op kijk of überhaupt klik. Gaan eens even neuzen. Hoe werkt dat met bezorgen, invoeren en de bijkomende kosten van onze leuke vriendjes in de haven en dergelijke? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vraptor Geplaatst: 1 december 2022 Delen Geplaatst: 1 december 2022 Een diesel onder de 5kv wordt moeilijk. Een diesel heeft zijn massa nodig omdat hij anders kapot gaat. Massa is gewicht. En dan daarbij, de meeste diesels hebben AVR en geen inverter techniek aan boord. Een tip: kijk naar iets wat repareerbaar is (reserve delen), anders duurkoop… Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 1 december 2022 Delen Geplaatst: 1 december 2022 50 minuten geleden, Vraptor zei: Een diesel onder de 5kv wordt moeilijk. Een diesel heeft zijn massa nodig omdat hij anders kapot gaat. Massa is gewicht. En dan daarbij, de meeste diesels hebben AVR en geen inverter techniek aan boord. Een tip: kijk naar iets wat repareerbaar is (reserve delen), anders duurkoop… Ja precies, Ja dan maar iets zwaarder, dat is het probleem niet. Het MOET diesel zijn, want ik werk met diesel. Daarbij als ik het kan verplaatsen met 1 a 2 personen dan is het perfect. Net gekeken naar die link van @Madeliefje maar is echt 90% chinese makalarij. Nou dat is juist wat ik probeer te vermijden. Liefst zoek ik iets van Duitse komaf. Dat is waar in mijn ogen nog steeds kwaliteit vandaan komt.  Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tharifas Geplaatst: 1 december 2022 Delen Geplaatst: 1 december 2022 7 minuten geleden, Zwarte Schaduw zei: Ja precies, Ja dan maar iets zwaarder, dat is het probleem niet. Het MOET diesel zijn, want ik werk met diesel. Vaak kun je bij online veilingen (misschien marktplaats, maar waarschijnlijker executie veilingen) genoeg diesel generatoren vinden, en vaak nog goedkoop ook (in verhouding tenminste tot een gloednieuwe).  8 minuten geleden, Zwarte Schaduw zei: Daarbij als ik het kan verplaatsen met 1 a 2 personen dan is het perfect. Dit soort generatoren beginnen ergens rond de 100-150 kilo, met uitschieters tot 500 hier en daar. Als ik jou was zou ik kijken of je niet iets van een onderstel kan bouwen om het mobiel te maken. Een oude aanhanger bijvoorbeeld, en daar het aggregaat op monteren. Een paardentrailer kan daar ook voor werken, is het ook direct goed beschermd van de buitenwereld. Moet je alleen wel een gat zagen voor zuurstoftoevoer en de uitlaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 1 december 2022 Delen Geplaatst: 1 december 2022 1 minuut geleden, Tharifas zei: Dit soort generatoren beginnen ergens rond de 100-150 kilo  Oké, dan gaat we niet aan beginnen om te tillen, inderdaad inbouwen in een aanhanger wordt het verhaal dan ja. Hoeveel Kw generatoren praten we hier over? Kw zijn allemaal beetje nieuwe koek voor mij en begin er net wat van te eten. 10 jaar nomadisch heb je weinig Kw's nodig. haha gewoon tappen waar je kan tappen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tharifas Geplaatst: 1 december 2022 Delen Geplaatst: 1 december 2022 (aangepast) Als je een beetje de standaard (en handigste dingen zoals vriezers, radios etc.) wilt draaien heb je al snel aan 3 tot 4 KW genoeg. Let ook op dat je niet eens het ding non-stop hoeft te laten draaien. Toen ik 2 weken geen stroom had vanwege een verbouwing liet ik mijn (benzine) aggregaat voor een uurtje of 2 draaien per dag met de koelkast, vriezer en meerdere powerbanks en laadstations eraan gehangen. Nooit echt problemen gehad met ontdooiende diepvriesproducten of wat dan ook. Dus als je te weinig watt hebt om alles non-stop te laten draaien kun je gewoon de grootverbruikers loskoppelen en de KW's voor iets anders gebruiken. Â Wijziging: 3-5KW zijn meestal rond de 100-150 kilos. 1 december 2022 aangepast door Tharifas Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.