MyronPrps Geplaatst: 4 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2015 Vandaag weer anderhalf to twee kuub hout meegenomen voor het kacheltje en nog 2kuub in het bos klaargelegd voor de volgende trip. Straks maar even beelden van een update filmpje aan elkaar plakken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 13 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2015 Binnenkort komt een nieuwe kloofbijl hier binnen van de prepshop, ik zeg kom maar op: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 13 oktober 2015 Delen Geplaatst: 13 oktober 2015 Binnenkort komt een nieuwe kloofbijl hier binnen van de prepshop, ik zeg kom maar op: Jong, sterk, intelligent, aardig, met een bos en een kloof bijl. Jongen, de wereld ligt aan je voeten! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 14 oktober 2015 Delen Geplaatst: 14 oktober 2015 Jong, sterk, intelligent, aardig, met een bos en een kloof bijl. Jongen, de wereld ligt aan je voeten! Dat dacht ik destijds bij mijn ex-vrouw ook; die heeft ook een flinke bos hout voor de deur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 14 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2015 Dat dacht ik destijds bij mijn ex-vrouw ook; die heeft ook een flinke bod hout voor de deur. En dat is je 1000e bericht............ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 14 oktober 2015 Delen Geplaatst: 14 oktober 2015 En dat is je 1000e bericht............ Met een typefout.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 14 oktober 2015 Delen Geplaatst: 14 oktober 2015 Dat was me niet eens opgevallen (over mijn 1000e post) en dan ook nog met een typevaudt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kciroj Geplaatst: 14 oktober 2015 Delen Geplaatst: 14 oktober 2015 Gaat het nou over bossen houdt of over een typevaud? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 14 oktober 2015 Delen Geplaatst: 14 oktober 2015 Gaat het nou over bossen houdt of over een typevaud? Mijn buurvrouw heeft ook een behoorlijke bos hout. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
buurmeisje Geplaatst: 20 oktober 2015 Delen Geplaatst: 20 oktober 2015 Mooie houtstapel hoor, fijn voor in de winter. Ben benieuwd naar de volgende video! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 28 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2015 Mooie houtstapel hoor, fijn voor in de winter. Ben benieuwd naar de volgende video! Video is enorm lastig, althans voor mij. Wat wil ik delen en wat niet dat soort dingetjes. Ik laat het weten:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 19 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2015 Een voordeel maar ook een nadeel van de wind van afgelopen tijd is dat sommige bomen omvallen, morgen heen met kettingzaag om de weg vrij te houden: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RaptorNLD Geplaatst: 19 november 2015 Delen Geplaatst: 19 november 2015 Extra openhaardhout! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 19 november 2015 Delen Geplaatst: 19 november 2015 Wat is de grond nat. Is er een sloot of wadi in de buurt waar je het water naar toe kan laten lopen? Er zitten wat stofjes op de lens waarmee je foto's maakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DRD28 Geplaatst: 19 november 2015 Delen Geplaatst: 19 november 2015 Heb je nog wel wat werk aan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 19 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2015 Extra openhaardhout! Jij snapt het;) Wat is de grond nat. Is er een sloot of wadi in de buurt waar je het water naar toe kan laten lopen? Er zitten wat stofjes op de lens waarmee je foto's maakt. Die is er wel alleen omdat dit een toegangsweg is voor het hele bos en er regelmatig een paard met wagen langs rijd ontstaan er diepe geulen waardoor het water niet weg loopt. Stofjes weet ik helaas, krijg het ook niet schoon:( Heb je nog wel wat werk aan Alleen maar leuk werk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
verkenner Geplaatst: 20 november 2015 Delen Geplaatst: 20 november 2015 Weet jij hoe hier veilig aan te beginnen MyronPrps.Probeer eens hoe je begint om echt veilig te werken want ik veronderstel dat je alleen er aan begint.Er kan spanning optreden op de stam waar je het niet verwacht. Ik wil alleen maar goede raad geven. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
firefighter Geplaatst: 20 november 2015 Delen Geplaatst: 20 november 2015 @MyronPrps Heb je de juiste middelen om bomen te zagen? Want behalve een kettingzaag heb je nog een shitload aan PBM's nodig om t veilig te doen. En wat @verkenner ook al aangeeft, omgevallen bomen zagen doe je niet zomaar. Of heb je hier al ervaring mee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DRD28 Geplaatst: 20 november 2015 Delen Geplaatst: 20 november 2015 slagsnoer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 20 november 2015 Delen Geplaatst: 20 november 2015 Weet jij hoe hier veilig aan te beginnen MyronPrps.Probeer eens hoe je begint om echt veilig te werken want ik veronderstel dat je alleen er aan begint.Er kan spanning optreden op de stam waar je het niet verwacht. Ik wil alleen maar goede raad geven. zo beroerd ligt deze boom nu ook weer niet. ideale boom om op te oefenen als je het mij vraagt. als @MyronPrps gewoon rustig van boven naar beneden gaat werken en logisch nadenkt over wat de consequenties van iedere zaagsnede zijn komt dat wel goed. wel oorkappen op en zaagbroek aan just to be safe. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 20 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2015 Weet jij hoe hier veilig aan te beginnen MyronPrps.Probeer eens hoe je begint om echt veilig te werken want ik veronderstel dat je alleen er aan begint.Er kan spanning optreden op de stam waar je het niet verwacht. Ik wil alleen maar goede raad geven. Van tevoren had ik nog geen ervaring dus nee dat wist ik niet, ik kan wel logisch nadenken! (gelukkig maar). Dus eerst met een bijl en handzaag de meeste takken eraf en daarna zoveel mogelijk de takken op zichzelf laten hangen. Ik wist wel dat er spanning op kan komen te staan en die was er zeker Sjonge jonge wat een geluid komt daar af! prachtig! Morgen ga ik weer heen en zal ik even foto's maken. Toen ik klaar was met inladen van hout was het al donker. De hele rechterkant is er nu van af en de kettingzaag leeft nog:) @MyronPrps Heb je de juiste middelen om bomen te zagen? Want behalve een kettingzaag heb je nog een shitload aan PBM's nodig om t veilig te doen. En wat @verkenner ook al aangeeft, omgevallen bomen zagen doe je niet zomaar. Of heb je hier al ervaring mee? Vandaag was de kettingzaag mee samen met: Bijl,silky zaag, oorkappen en zaagbroek. Voor mij de juiste middelen, ik weet niet hoe het allemaal via het boekje hoort maar mij is het zo ook gelukt. zo beroerd ligt deze boom nu ook weer niet. ideale boom om op te oefenen als je het mij vraagt. als @MyronPrps gewoon rustig van boven naar beneden gaat werken en logisch nadenkt over wat de consequenties van iedere zaagsnede zijn komt dat wel goed. wel oorkappen op en zaagbroek aan just to be safe. Is ook helemaal goed gegaan, rechterkant rustig en beheerst beetje bij beetje af kunnen zagen. Vlak voordat die helemaal ging zaag eruit flink wat stappen achteruit en hij brak langzaam uit zichzelf dus helemaal niks aan de hand. Pfff bunch of safety sally's () 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
verkenner Geplaatst: 20 november 2015 Delen Geplaatst: 20 november 2015 Spijtig dat het zover is voor mij,anders kwam ik een dagje helpen. Wat ik ook altijd doe,onder de stam een rol leggen die van een tak afkomt. Dan stuk zagen langs onder,dan pas bovenkant,en dan valt hij mooi van de grond af de hoogte van de rollen Ook meet ik met een meetstok altijd eerst op meter en dan zagen op meter,daarna op 33 cm. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
firefighter Geplaatst: 21 november 2015 Delen Geplaatst: 21 november 2015 Pfff bunch of safety sally's () @MyronPrps Tja, oprecht bezorgd zullen we maar zeggen. Hier op dorp woont een ervaren hovenier die al heel wat boompjes gekapt heeft. Maar één keer sloeg die zaagmachine eruit en vraag me niet hoe maar die sneed zo z'n keel door. Hij mag van geluk spreken dat die nog leeft. Nu praat die met zo'n kastje op z'n nek. Maar om een lang verhaal kort te maken. Bezorgdheid uit ervaring; ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 21 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2015 @MyronPrps Tja, oprecht bezorgd zullen we maar zeggen. Hier op dorp woont een ervaren hovenier die al heel wat boompjes gekapt heeft. Maar één keer sloeg die zaagmachine eruit en vraag me niet hoe maar die sneed zo z'n keel door. Hij mag van geluk spreken dat die nog leeft. Nu praat die met zo'n kastje op z'n nek. Maar om een lang verhaal kort te maken. Bezorgdheid uit ervaring; ) je hebt ook helemaal gelijk. Alleen als je je hele leven alleen maar bang bent voor wat er kan gebeuren is het ook niet veel aan toch? gisteren vooral erg rustig te werk gegaan want ik heb die hele rechterkant dan wel af gekregen maar daar heb ik ook bijna 4uur over gedaan. Nooit in de zaag richting staan en soms halverwege even stoppen om te kijken of alles nog goed gaat. Uiteindelijk is alles goed gekomen en ben ik goed uitgeput in slaap gevallen;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 22 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2015 De boom is nu helemaal van het pad af, ook dankzij de hulp van @Toef maar zeker ook door de heerlijk warme erwtensoep van @Highway. Toefke weer helemaal voorzien van hout en mijn voorraden extra aangevuld. Inclusief wat mooie stukken waar ik planken van wil gaan maken. Ook een mooi plakje afgezaagd voor een tafel. Even een shitload aan foto's: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.