Raycoupe Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Mini versie blikopener, voor zover geen blikopener aan je mes. Heel vervelend om een blik te openen zonder een opener. Vroeger die dingen wel meegesleept, maar je moet wel flink kracht in je vingers hebben. 't Gaat net zo makkelijk met een willekeurig scherp mes, wel uitkijken dat je niet in je fikken snijdt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Survival Mode Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 @Raycoupe De eerste keren is het even wat zoeken hoe ze het beste werken. We hadden niks anders in het leger. Fantastische dingen, maar je moet ze wel vervangen van zodra ze wat bot worden. Denk dat de meesten al vrij snel vlees zouden raken met een scherp mes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Ik geloof zelf niet zo in een BOB dus als ik uit huis moet gaan verwacht ik dus ook dit voor een zeer lange tijd te doen dus tussen al mijn voedsel en gear staat dit prachtige zakje: [ATTACH=CONFIG]6004[/ATTACH] Het is een zak waar hout in zit als je dit bijv. zou kopen in de bouwmarkt (was eens een keer in de aanbieding en onze bestelling hout was er nog niet). Deze zou ik dus heel makkelijk in de auto kunnen gooien wanneer we echt weg moeten en zo heb je tenminste voor een behoorlijke tijd wat wc papier. Ik zit er nog wel aan te denken om deze te beschermen in een soort plastic zak zodat het wc papier niet bij de eerste bui helemaal doorweekt is. mvg, MP Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Hahaha, @Davena. Lekker compleet voor in je BOV. Dan mis ik nog een paar dingen. http://preppers.nl/forum/threads/7073-Winter-voorbereiding-voorraad-in-auto?highlight=auto Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 @Survival Mode Wat je meeneemt hangt met name van je plan en skills af denk ik, en eerlijk gezegd denk ik met de zaag ook meer richting INCH of kamperen in het bos dan aan een BOB. Hoewel er een tent in mijn INCH zit heb ik graag wat houtbewerkingsgereedschap (bijl/zaag/mes) bij me om eventueel zelf een onderdak te kunnen bouwen, hiervoor zit er ook een tarp en wat paracord touwen standaard in mijn rugzak. Ben zelf niet zo'n fan van Victorinox type messen, ze hebben wel veel functies maar de meeste zitten al op mijn multitool en de messen zijn minder dan een losse Opinel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 @ MyronPrps Ik kan de Sea to Summit (ultralight) drybags aanbevelen, beste gewichts/kwaliteitsverhouding. Maar als je met de auto ben kan je ook de iets zwaardere legeruitvoeringen kopen bij de dump. (Of gewoon nen vuilniszak, is ook waterdicht) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 @ MyronPrps Ik kan de Sea to Summit (ultralight) drybags aanbevelen, beste gewichts/kwaliteitsverhouding. Maar als je met de auto ben kan je ook de iets zwaardere legeruitvoeringen kopen bij de dump. (Of gewoon nen vuilniszak, is ook waterdicht) Ik heb veel plezier van de Balbo Smartbags. Gekregen uit de karma op een SC Flevo. (en is me alweer ontschoten van wie! ) 'k Had er eigenlijk niet vertrouwen in, maar ze blijken meerdere trips te overleven. 't Zijn een soort grote ziplock zakken met een soort van ventiel (zie je niet zitten). Daar stop je je kleding oid in en rolt daarna de lucht eruit. Een soort vacuumzakken dus, maar je hebt er geen stofzuiger oid bij nodig. Scheelt enorm in volume van sweaters e.d. en uiteraard waterdicht. Weer een fijne aanwinst voor in de rugzak, die ik zelf niet snel zou hebben uitgeprobeerd. Lang Leve Karma! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 In mijn inch zit standaard een handfietspomp en een blikje rapide ledervet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Heb een blikje Gun-Gum in mijn INCH bag zitten. http://www.winparts.nl/841/uitlaat/uitlaat-bevestiging/0156501/holts-gun-gum Handig om bijvoorbeeld je geimproviseerde schoorsteen dicht te maken, gaten in metalen voorwerpen (ketels/pannen) te repareren maken enz. Het is hittebestendig, makkelijk te verwerken en bovendien lang houdbaar als je het blik goed sluit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 @Davena Dat ziet er meer uit als een fikse INCH bag, wel erg compleet maar zou het nit op mijn rug willen hebben denk ik Dat is NIET mijn INCH bag of BOB, dat is de verzameling van alle BOB tips van deze post! Nou ja, tot vandaag. Vandaar ook de verwijzing naar Amber, die 'vroeg' daarom... :-) en Heksenboot reageerde dat het al wel heel veel pagina's waren. Misschien toch maar eens kijken naar een Excel document 'in the cloud' die men steeds kan aanvullen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Hahaha, @Davena. Lekker compleet voor in je BOV. Dan mis ik nog een paar dingen. http://preppers.nl/forum/threads/7073-Winter-voorbereiding-voorraad-in-auto?highlight=auto Mail jij me dat lijstje dan even? Dan voeg ik het toe Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 I Deze zou ik dus heel makkelijk in de auto kunnen gooien wanneer we echt weg moeten en zo heb je tenminste voor een behoorlijke tijd wat wc papier. Ik zit er nog wel aan te denken om deze te beschermen in een soort plastic zak zodat het wc papier niet bij de eerste bui helemaal doorweekt is. mvg, MP Als je denkt te kunnen evacueren in je auto, waarom dan niet gewoon zo'n groot pak wc papier die nog in het plastic zit verpakt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Mail jij me dat lijstje dan even? Dan voeg ik het toe Werkt de link niet? Lijstje van @AWOL : Winter voorbereiding: voorraad in auto Voor degenen die een auto bezitten: stel je strand midden in de winter langs de weg en moet minstens een paar uur wachten op hulp of voordat de weg weer vrijgegeven wordt, wat heb je dan bij je? Mijn preps zijn ongeveer dit (standaard in auto tijdens de winter): goede zaklamp + extra batterijen LED lamp (12v voor de sigaretten aansteker) 2 waxine kaarsjes Startkabels Pioniersschop 2 liter water Slaapzak en fleece dekentje Soort van thermo vest, grote sjaal en regenjas Waterdichte wandel/bergschoenen en/of rubber kaplaarzen motorolie koelvloeistof multi tool en wat los gereedschap uit auto setje 5 liter benzine afdekzeil (3x3 meter) 10 m paracord krik veiligheids hesje (reflecterend) pomp om banden op te pompen (hand) en bandenspanningmeter oplaadkabel voor mobieltje (12v) TomTom vloermatten kunnen gebruikt worden voor tractie onder de banden edit: ZAKEN DIE IK VERGETEN BEN TE VERMELDEN - doh telefoon ruitensproeiervloeistof brandblusser reservewiel met band op spanning ijskrabber rubberwax zakmes pen en papier lucifers / aansteker werkhanschoenen Ik wil nog: (aangevuld met suggesties uit dit topic) sleepkabel energy repen oid EHBO kit 12v dompelaar of waterkoker (+thee, koffie en eventueel maaltijd) WC papier vuilniszakken Route / wegenkaart Life jammer (wellicht sneeuwkettingen) Nog zaken waar ik niet aan heb gedacht? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Ik wil nog: (aangevuld met suggesties uit dit topic) sleepkabel energy repen oid EHBO kit 12v dompelaar of waterkoker (+thee, koffie en eventueel maaltijd) WC papier vuilniszakken Route / wegenkaart Life jammer....... Een 'Life jammer' Wat moet ik me daarbij voorstellen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bolo Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Een 'Life jammer' Wat moet ik me daarbij voorstellen? Spelfoutje. "Life hammer" http://www.zuiderwijk.eu/wp-content/uploads/2012/10/lifehammer.jpg Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen. now Free Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Spelfoutje. "Life hammer" http://www.zuiderwijk.eu/wp-content/uploads/2012/10/lifehammer.jpg Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen. now Free Haha, inderdaad @Raycoupe, j en h naast elkaar Overigens ondertussen wel het wc papier, vuilniszak, sleepkabel en EHBO kit geregeld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Spelfoutje. "Life hammer" http://www.zuiderwijk.eu/wp-content/uploads/2012/10/lifehammer.jpg Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen. now Free Haha, inderdaad @Raycoupe, j en h naast elkaar Overigens ondertussen wel het wc papier, vuilniszak, sleepkabel en EHBO kit geregeld. Dat snap ik ook, 'k vond het wel een leuk grapje van @Heksenboot. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Dat snap ik ook, 'k vond het wel een leuk grapje van @Heksenboot. Gewoon copy/paste hoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Gewoon copy/paste hoor. Ok, leuk grapje van @AWOL dan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Ok, leuk grapje van @AWOL dan. Wat voor beeld krijg jij bij een Life Jammer? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Wat voor beeld krijg jij bij een Life Jammer? PLJ (Personal Life Jammer) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Dacht ik wel @Raycoupe. http://pappzd.com/?attachment_id=90246 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Dacht ik wel @Raycoupe. http://pappzd.com/?attachment_id=90246 Ik snap je link niet.... Ik heb geen Life Jammer en jij geen (zie foto) aan een paal? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Ik snap je link niet.... Ik heb geen Life Jammer en jij geen (zie foto) aan een paal? Jammer he? Say what? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 @Heksenboot Werkt de link niet? @Heksenboot, ja dus wel, maar ik zie altijd de recentste berichten het eerst en dacht dat je gewoon een andere post bedoelde met -tig pagina's aan tips. Die van @AWOL is inderdaad een mooie aanvulling voor de preplijst, of dat nou voor in de INCH, BOB, Bug Out Bike, BOL of BOV is... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.