Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 12/02/12 in alle zones

  1. Ik weet niet of dit de juiste locatie is voor deze post, of dat hij wellicht verplaatst moet naar eten en drinken, dit laat ik aan de moddereters over :-) Ik wist vandaag niet wat ik zou gaan eten dus ik dacht om 16 uur, ik ga gewoon naar buiten en dan neem ik een uur de tijd om wat eetbaars te zoeken.. Dit kwam ik tegen in dat uur, maar ik heb niet alles gebruikt voor mijn avondeten. botteltjes brandneteltoppen distel, steel en wortel goed eetbaar madeliefjesblad judasoor gans, hard rennen dan krijg je hem wel :-) oesterzwammen nog meer oesterzwammen mijn soepie van judasoor, oesterzwam en brandneteltopjes
    3 punten
  2. Het antwoord op jouw probleem is een UPS. Dat is een battery pack met een druppelaar als voeding en een omvormer. Het spul zet je tussen je lichtnet en je ketel. De druppelaar houdt de accu's op spanning en bij stroomuitval nemen de accu's de taak via de omvormer over en kun je je HR ketel een aantal dagen op gang houden. Vereiste is dan wel dat er nog gas uit het kraantje komt. Een eenvoudiger, tijdelijke oplossing is een stoeptegel of twee op je gasfornuis te leggen en daar heel zacht een pitje onder aansteekt. De tegels gaan op den duur warmte uitstralen. Misschien net genoeg om boven het vriespunt te blijven. En als laatste: een fles gas en een gaskacheltje, hoeft ook de wereld niet te kosten.
    2 punten
  3. Zodra ik weer volledig genezen ben van mijn operatie, ga ik weer wild kamperen en waarschijnelijk is dat weer illegaal, maar gebruik meestal vuurtjes die ik onder controle kan houden. Ben nog geen enkele keer gepakt en hopelijk blijft dat ook zo. De beste tijd echter is door s'morgens heel vroeg de bossen in te trekken, dan is er nog niemand. Je kunt dan zonder gedoe je plekje zoeken waar je een stealthy shelter wilt gaan bouwen. Dan word het licht, dan kun je takken en stammetjes gaan zoeken en ondertussen je omgeving in de gaten houden voor mogelijke wandelaars enzo. Als de avond valt, heb je inmiddels een simpele maar doeltreffende shelter gemaakt (ik ben 2 meter dus ik moet hem iets groter maken). Als je de eerste sterren al ziet, nog even 20 minuten wandelen naar een meertje om daar wat water te halen en weer terug naar je shelter. Om het zo veilig mogelijk te doen, graaf ik een gat met een pijpgat aan de zijkant net bij een opening in de shelter aan de achterkant, dat fungeert als keuken. Vuurtje erin of ministove of rocketstove, zolang het maar in dat gat zit (kijk wel uit voor uitstekende takjes of wortelen, mischien iets te voorzichtig, maar ik wil geen ondergrondse brand veroorzaken in dat prachtige bos). 4 Metalen pinnetjes op het gat en je pannetje erop (of je blik voer) en laat het maar lekker gaar/warm worden. De nacht is gevallen (of althans, het is pikkedonker) en je bereid je slaapgedeelte voor in je shelter. Zolang je het maar behaaglijk genoeg hebt zodat je de volgende ochtend niet wakker hoeft te worden met rug- en nekpijn. En de volgende ochtend breek je alles af en loopt terug naar waar je de auto ergens hebt geparkeerd aan de rand van het bos (ik parkeer hem aan de straat van een woonwijk bij dat bos, wekt minder argwaan) Mocht iemand je tegenkomen met je bepakkingen om, doe je net alsof je van plan was om te gaan kamperen maar dat je een telefoontje had gekregen dat er iets was gebeurt in de familie waar je direct naartoe moet. Opgelost! Oh en wat bomen hakken betreft, dat laat ik wel open voor als er echt stront aan de knikker is. Er ligt nu nog voldoende takken en boomstronken die je in zijn geheel kunt gebruiken. Ga geen bomen afslachten alleen maar om wat te "spelen"... En zelf ben je weer een ervaring rijker. Eén ervaring is goed - je bent ontmaagd, meerdere ervaringen is een gewoonte - net als fietsen.
    2 punten
  4. Lees verder en bron: http://www.visionair.nl/politiek-en-maatschappij/nederland/wat-te-doen-wanneer-de-pleuris-uitbreekt/
    1 punt
  5. Wauw! Wat een hoop antwoorden! En wat een gave tips! De Zibro van @YONI had ik gezien, die is vanaf 30m3. Ik heb die 25m3 van ons afgerond naar boven. Dat valt helaas af. De heatstick van @Mrs.Lotte sluit mooi aan bij het aardenwerken idee dat me te binnenschoot toen @Dreutel zijn idee gaf. Gewoon leuk om zelf te maken, just for the fun. Dank voor je link. @Piroska en @gerbewoner, jullie discussie is heel waardevol want ik wist dat niet van de detector op 1.5m hangen. Dus ook in koolmonoxide en kooldioxide ga ik duiken. Of liever niet natuurlijk want dat werkt zo verstikkend ;-0 @Vantazzy, Wat een briljant idee. Ook dat ga ik maken. Ik neem wel aan dat je er iets van een kap omheen gebouwd hebt, anders kun je je nog lelijk branden? Dank iedereen voor het meedenken. Ik hoop voor andere leden ook handig want ik vermoed dat de meeste "saferooms" niet al te groot zullen zijn. Ondertussen heb ik wel daarnet twee cilinders gekocht die je op je gaspitje zet en die dan de warmte verspreiden. Waren een tientje per stuk, daar kan ik me geen buil aan vallen. Werkt het niet, heb ik toch nog een leuke art deco of zo.
    1 punt
  6. Shalom Ray, Ik heb al twee kompassen in mijn BOB en op de man, Thommen en iPhone, daarbij kan ik wel op zowel zon als sterren en maan navigeren. Ik zie het nut van backup-backup-backup in dit geval niet in. In een land als Nederland is dat mijns inziens ook gewoon overkill. Yoni
    1 punt
  7. Shalom Tom, eerlijk gezegd, geen flauw idee voor de meeste van deze woningen en concepten, het tweede huis, dat in Finland (lijkt mij het meest bruikbare) heeft de eigenaar zo'n $ 10.500,- gekost en dat is vermoed ik, exclusief de grond maar die zal aanzienlijk goedkoper zijn dan in Nederland. Yoni
    1 punt
  8. Deze link staat in de commentaren onder het artikel. Ik vond het erg nuttig. http://sovietoutpost.revdisk.org/?p=72
    1 punt
  9. Vorige winter precies hetzelfde gedaan, viel niet mee maar na lang zoeken kwam ik Godzijdank dit tegen. Ik ben een echte survivor!
    1 punt
  10. Voor de "jonkies" reportage uit 1979... gewoon om te zien wat er echt gebeuren kan.. Ik kan me herinneren dat de A9 was afgesloten en er automobilisten moesten worden gered,,,, ik had een schepje en dekens in mijn ford escort liggen en het schepje heel wat gebruikt.. .pfft maar t was machtig mooi om te zien..
    1 punt
  11. Ik heb wel sleutels waarmee je vuilnisbakken kan openen. Maar daar heb je niet veel aan.
    1 punt
  12. Hallo, Gewoon ook op Nat.Geo NL hoor ! http://natgeotv.com/nl/weekoverzicht/ngc/041212 Veel kijkplezier, Roegge
    1 punt
  13. Okiedoo.... Tips van flip. DIKKE VETTE DISCLAIMER ALLES WAT JIJ BESLUIT TE DOEN MET DEZE INFO BEN IK NIET VERANTWOORDELIJK VOOR! EIGEN RISICO ONLY!!! DUS NIET PIEPEN "OH, MAAR BOLO ZEI DIT OF BOLO ZEI DAT! Nu we dat uit de weg hebben: The Noble Art of Vehicle Self Defense Ok, de zogeheten SHTF is geweest. Alles in ingestort en jij bent op jezelf en de jouwen aangewezen. EERSTE PUNT: HET GAAT OM JOU! Wat houdt dat in wat betreft verkeer? Elk persoon met een rijbewijs is geleerd om te rijden met respect voor anderen, ter bescherming van medeweggebruikers. Die ga je moeten vergeten als het foute boel is. HET GAAT OM JOU! Niet om de voetganger in de berm. Defensief rijden heeft een simpel principe: Je geeft meer om jezelf dan om anderen. Stamp dat erin. Met andere woorden: De "nette" bestuurder trapt op de remmen wanneer je afgesneden wordt of iets je voorruit raakt. SHTF bestuurders lachen maniakaal en geven gas bij. TIPS: 1: RIJ ALTIJD DOOR. Een tijd lang hebben in Amsterdam berovingen plaatsgevonden via de "Italiaanse" methode. Twee jongens op een scooter rijden op als je bij een stoplicht staat aan de rechterzijde. Ze slaan aan die kant de ruit in, grijpen wat ze kunnen en smeren hem. Zeer effectief! Mensen blijven in schok achter en bevriezen. Eenmaal liep het fout af voor de overvallers. Een man zag ze op komen rijden, hij had zijn auto al in zijn een gezet en het gas laten opkomen. Op het moment dat de ruit inging en er gegraaid werd, trapte hij zijn gas in en rukte zijn stuur naar rechts. 1300+ kilogram aan auto wint het altijd van 100 kilo aan brommer. Daders konden vervolgens worden aangehouden. Hetzelfde geld voor zaken die op de voorruit worden gegooid. Bij SHTF moet je echt bij ELK viaduct of brug scherp gaan zijn. Bakstenen etc. ZULLEN naar beneden komen. Je neiging zal altijd zijn om te stoppen. NIET DOEN!. Ze zullen ook proberen geimproviseerde spijkermatten en dergelijke te gebruiken om je te doen stoppen. Jouw leven is meer waard dan een set banden. Banden naar de klote? Vaart verminderen maar altijd BLIJVEN RIJDEN! 2: RIJD NIET TE SNEL! Paniek doet je accelereren. De vorige tip stelde: "RIJ ALTIJD DOOR". Maar soms zul je MOETEN stoppen! Files, obstakels, dieren etc. Rijd dan altijd een snelheid wat snel genoeg is om ergens vlot te komen, maar waar je ook snel genoeg van kan afremmen. 100 p/u op snelwegen, tussen de 50 en 80 in verstedelijkt gebied. 3: LICHT OP ROOD GASSEN MET DIE POOT! Tijdens SHTF zullen verkeerslichten het evt nog doen. Negeer die zooi. Afremmen tot 30 p/u en je hoofd manisch ronddraaien. Met 30 tot halverwege het kruispunt oprijden en dan vlot accelereren. Maar stop niet! 4: CHICKEN!? Wanneer iemand je uitdaagt door voor je voertuig te gaan staan. RIJ ALTIJD DOOR. Begin te toeteren, gebruik grootlicht, sein jezelf suf maar STOP NIET. Ze zullen ALTIJD aan de kant gaan. Stoppen = carjacking. 5: TRUST IN GOD, BUT LOCK THE DOOR! Autodeuren ten alle tijde op slot en GORDELS OM! Militairen wordt aangeleerd zoveel mogelijk gordelloos te rijden met "open" deuren. Dit ivm met hinderlagen etc. zodat ze het voertuig uit kunnen. Newsflash: Jij bent geen soldaat. De kans op ongevallen is nog altijd vele malen groter dan de kans op IED's. Deuren op slot snappen we hoop ik? Dan kunnen ze ze van buiten niet openmaken als je stil staat. 6: BYE SUCKA! Mocht er iemand jouw auto wel hebben kunnen benaderen.....en die frummelt aan de deuren (alleen frummelen, ze staan op slot toch?) Wacht dan niet totdat hij de ruiten inslaat. Accelereren! 7: TRUST NO ONE: Zogenaamde "hulpbehoevenden" in de berm. "Help HELP!" en jij stopt in de goedheid van je hart. Lees het eerste punt nog eens? HET GAAT OM JOU! Heb je het idee dat het iemand echt in nood is, waarschuw de autoriteiten (indien mogelijk). Rij anders een stuk door en observeer de situatie eerst van een afstand. Vertrouw niemand. 8: WE WILL FIGHT IN THE SHADE Goeie zonnebril op. Of klusbril. Iets wat je ogen goed beschermt mocht je voorruit sneuvelen. Rondvliegende scherven zijn prima als ze je ogen maar niet raken. 9: WHEN IN DOUBT: Je eerste prioriteit zal altijd moeten zijn: WEGWEZEN. Als je de kans hebt, zet je auto in de achteruit en weg daar! Pak je auto, ga s'winters naar het strand (verlaten parkeerplaatsen daar) of een verlaten industrieterrein of whatever en OEFEN! Oefen snel te schakelen, oefen snel in de achteruit te komen. Dat je auto uiteindelijk op snelheid komt geloof ik wel, maar je wilt zoveel mogelijk snelheid pakken in de eerste paar secondes! Ga het binnenkort wel hebben over specifieke "handigheidjes".
    1 punt
  14. Interessant, hier nog nooit over nagedacht. Zitten veel variabelen in maar ben hier ook wel geïnteresseerd in ieder geval een plannetje te hebben in mijn hoofd mocht dit gebeuren. Net zoals ik dat al heb al ik bijvoorbeeld het water in rij.
    1 punt
  15. BP-5 is een complete voeding (koolhydraten, vetten, eiwitten, vitaminen, mineralen en ijzer zit er allemaal ruim in). Daar kun je voor onbepaalde tijd gezond op blijven. Met alleen spaghetti ben je binnen een paar weken doodziek. Als je spaghetti-maaltijden compleet wilt maken is dat prijsverschil al een stuk minder spectaculair. Allesbehalve onbestaand overigens. Wat betreft rotatie: bij blikvoedsel hoef je je daar niet zo'n zorgen over te maken, dat spul blijft decennia goed, mits juist opgeslagen.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...