Ga naar inhoud
GENEGEERD

[WHAT IF?] Een EMP raakt jouw leefomgeving. Wat doe je?


Bolo

Aanbevolen berichten

@Bolo. Ik zie dat je voor het kind op zoek bent naar medicatie en dat is een goed punt, maar ik mis het effect van zowel stress als inspanning op het kind. Bij langdurige inspanning zal het kind bijna continu of elk uur veel koolhydraten binnen moeten krijgen om niet in een hypo te komen. Suiker mee, liefst fruitsuiker, banaan, pasta...als je zoveel moet lopen moet het kind bijna tegen heug en meug eten.

Het kritische punt is als ze gaat rusten, want de eerste paar uur net na inspanning zal het kind nog steeds veel moeten eten, als het in slaap valt moet je het wekken om te eten, anders schiet het kind dus toch nog in een hypo.

Stres, adrealine, heeft ook effect op de bloedsuikerspiegel. De lever zorgt dat er meer suiker in het bloed komt, hogere bloedsuikerspiegel dus.

Kortom, je casus rekening te houden met diabetes is goed, maar gebrek aan kennis maakt het heel lastig dit probleem goed mee te nemen in de casus.

Zelfs ik, en ik weet echt wel wat van diabetes, moest even goed nadenken wat wel en wat niet van toepassing was en welke maatregels ik moest nemen. Ik heb wel standaard oplossingen voor verstandelijk beperkt kind, baby, ziek kind, autistisch kind, allergisch kind...toevallig nog niet het diabetisch kind, tot nu dus. Dank voor deze casus, de hersens hebben even flink gekraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Stuudje

 

Ikzelf heb geen ervaring met diabetes (op de zwangerschapsdiabetes waar mijn vrouw aan heeft geleden na dan)

 

Veel secundaire zaken welke jij benoemt had ik geen weet van, tot nu. Bedankt daarvoor.

 

Er is ook geen "perfecte" oplossing of "goed" antwoord voor dit scenario. Eenieder zal het anders doen.

 

Ben blij dat je hersenen een prikkel hebben gehad :)

 

Gewijzigd om zilver tevreden te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt, volgens het forum was er recent geen verhoogde zonneactiviteit. Ik neem aan dat je Preppers.nl bedoeld. Als prepper zijnde neem je toch je BOB mee als je ver van huis gaat met daarin voor 72 uur voedsel en water/waterfilter. Tel hier de in het huis aanwezige voedsel bij en je kunt jezelf al 6 dagen redden.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt, volgens het forum was er recent geen verhoogde zonneactiviteit. Ik neem aan dat je Preppers.nl bedoeld. Als prepper zijnde neem je toch je BOB mee als je ver van huis gaat met daarin voor 72 uur voedsel en water/waterfilter. Tel hier de in het huis aanwezige voedsel bij en je kunt jezelf al 6 dagen redden.

 

http://www.astroforum.nl/

 

Hij is flauw. Ik weet het :):D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de beeldvorming van dit verhaal en de combinatie van emp.

Als je voertuig een ouderwetse ontsteking en geen accu heeft. Deze zou na een EMP wel zou moeten functioneren.

Bijvoorbeeld een oude puch of vespa damesbromfiets. Of iets anders met een kickstarter en geen accu.

En bij een nieuwere scooter een niet aangesloten cdi-unit (die emp-veilig in de oude magnetron of kooi van faraday) en altijd een droge accu paraat hebben met accuzuur. Zodat deze gemonteerd kunnen worden als het zover is.

Dan zou je EMP-proof vervoer moeten hebben. toch???

En zou je verhaal er een heel stuk rooskleuriger eruit zien....

Greetz Holy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment dat ik door zou krijgen dat het een grid down scenario betreft gelijk handelen. Inventariseren wat er is, wat er vooral NIET is en snel spullen bij elkaar verzamelen. (in het scenario staat beschreven dat de agenten in de na-middag kwamen. Je was om 7 uur wakker)

 

Er staat nog druk op de waterleidingen, dus die zoveel mogelijk leegtrekken en in houders proppen (potten, pannen, lege flessen etc. etc.) Kan ik het niet meenemen, dan hebben eventuele achterblijvende mensen er wat aan.

 

Er heerst nu nog slechts verwarring en nog geen chaos. Mensen weten nog niet wat de gevolgen op langere termijn zullen zijn, er is geen chaos. (de ziekenhuizen zijn nu al volledig in code rood geslagen, mensen zijn al overleden. Het personeel weet niet wat het moet doen) Het is een kwestie van tijd voordat de tamtam gaat werken en paniek wordt gezaaid. Gelukkig zit ik in een buitenwijk en niet de binnenstad. Zodra zekere subgroeperingen erachter komen dat de wetshandhaving er ook uit ligt.... oh shit.

 

Tegen beter weten in, ga ik rond openingstijd TOCH langs apotheken en pompstations en poog daar cash te betalen voor dingen. Insuline zal een uitdaging blijken, maar blarenpleisters, medische spulletjes, voedsel, aanstekers en bleek wil ik ook graag hebben (voor zover dat niet in het ouderlijk huis aanwezig is) Ik hou deze expeditie zo kort mogelijk, en ik zorg dat ik bewapend ben. Onderwijl kijk ik naar de lokale infrastructuur. Waar zijn de bottlenecks hier? Wat zijn de minst gebruikte paden?

 

In het huis verplaats ik mijn gezin naar de eerste etage. Ik begin met mijn vrouw meubilair tegen de voor- en achterdeur op te stapelen. Het zal een horde niet eeuwig tegenhouden, maar het geeft me misschien net die ene minuut extra tijd die ik nodig heb om te kunnen handelen. Ik pak de wegenkaarten uit mijn auto en probeer meerdere routes uit te stippelen. De vrouw houdt zich bezig met de kinderen. Ze hebben veel vragen, en ik heb geen antwoorden. Spanning stijgt geleidelijk. Rustig blijven chef.

 

In de namiddag leek redding nabij. Twee politieauto's! Maar die kwamen juist slecht nieuws brengen: "in feite ben je op jezelf aangewezen".

 

De mensen zijn geagiteerd, sommigen huilen. Sommigen "eisen" dat ze meegenomen moeten worden. De agenten manen de mensen tot kalmte. Gelukkig is de groep relatief klein en nog "beschaafd". De groep gaat uiteen, ik loop snel naar de agenten en probeer ze aan te spreken. Kalm en respectvol. Die jongens hebben nog genoeg voor de boeg.

 

Situational Awareness wil ik hebben. Ik stel gerichte vragen: Wat is de precieze locatie van de opvang? Welke capaciteit heeft het? Welke route zijn ze gereden? Hoe staat het op de snelwegen? Begaanbaar? Of compleet vastgelopen? Lopen er al mensenstromen? En zo ja, waar? Welke opdracht hebben zij precies? Worden zij centraal gecoördineerd en hoe? etc. etc. etc.

 

Ik wil binnen 12 uur weg zijn. Plunderingen zijn nu slechts een kwestie van tijd.

 

Was het alleen mijn vrouw en ik, dan gingen we s´nachts. Zelfs zonder nachtzicht apparatuur, maar de kinderen zitten in een slaapcyclus. Onderbreek die ook maar 1 nacht en de volgende dag heb je een uitdaging. Ik besluit om gedurende de dag te bewegen.

 

Aan de hand van mijn kaart bepaal ik waar het dichtstbijzijnde treinspoor loopt. Door de EMP is treinverkeer uitgesloten, en treinsporen zijn altijd wegwijzers. Daarnaast zijn mensenmassa´s niet geneigd op sporen te lopen omdat men daar normaliter ook niet komt.

 

Nadat iedereen bepakt is en zijn spullen op orde heeft, zorg ik er voor dat iedereen goed eet en goed hydrateerd. Daarna hoop ik dat iedereen goed slaapt. Terwijl zij plat gaan, bestudeer ik nogmaals de kaart en deel ik mijn route in etappes in. Waar zouden veilige plekken zijn om te overnachten? Waar kan ik aan water komen? (bind maar eens 20 liter water aan de rug van een negenjarige. Kijk eens hoever je komt.)

Ik ga uit van 3, maar probeer te plannen voor 5. Nog 72 uur aan insuline over. Begin te overdenken wat ik zou doen in het uiterste scenario. Ik begin te denken over waar ik insuline kan weghalen. Verzorgingstehuizen? Apotheken?

 

Ik besluit rust te pakken. Het wordt een lange dag.

 

Dag 2

 

Als ik al geslapen komt dat door een godswonder. Ik wek mijn gezin anderhalf uur voor zonsopgang. Ik zorg dat ze een sanitaire stop maken en dat ze wat eten binnen krijgen. Ik loop de uitrusting nog een keer na. We sluiten het huis af en vertrekken in de richting die ik gepland heb. Verplaatsen bij duisternis is riskanter, maar ik wil graag weg zijn voor de menigte wakker en alert is.

 

De gemiddelde persoon loopt ongeveer 5km per uur. Op een dag van 12 uur is dit 60 km. Houdt daarbij rekening dat je met twee kinderen onderweg bent (die geen 12 uur achtereen kunnen lopen), de fysieke inspanning van het lopen en de mentale stress van het gebeurde, dan mag je van geluk spreken als je 30 km haalt.

 

Ik pauzeer elke 5 km. Deze etappes houden de kinderen gemotiveerd en scherp. Hoewel mijn gezin nu op zijn fitst is en het meeste afstand kan afleggen wil ik niet riskeren ze te diep te laten gaan. Ik meet de afstand aan de hand van mijn "ranger beads" die ik standaard bij me heb.

 

Aan de hand van de kaart heb ik een punt uitgezocht welke ik ongeveer twee uur voor zonsondergang zal bereiken. De twee uur wil ik gebruiken om een onderkomen te realiseren.

 

We hebben geluk. 5 km voordat ik bij mijn uitgekozen locatie arriveer stuiten we op een bouwkeet langs het spoor. ProRail gaat voorlopig geen onderhoud plegen. Ik forceer de deur en verschaf mezelf toegang. Tijd om te rusten. Mijn gezin slaapt snel in, vermoeid van de inspanningen van de dag. Bij het laatste licht loop ik mijn kaart nog een keer na, om te controleren of mijn route geen aanpassingen benodigd.

 

Dag 3

 

Ik laat mijn gezin uitslapen totdat ze op natuurlijke wijze wakker worden. Ik zit buiten de bouwkeet op wacht. Ik hoor niets anders dan vogels. Goed teken.

 

Na wat eten en drinken hingen we weer om om onze weg te vervolgen.

 

De stations benaderen we voorzichtig, normaal gesproken lopen hier duizenden mensen per dag doorheen. Tot dusver angstaanjaged stil.

 

Terwijl we Tilburg naderen zien we legervoertuigen op de snelweg rijden! We besluiten om langs het spoor te blijven lopen omdat we niet weten wat hun intenties zijn. Naast een afrit zien we een boogtent. met wat voertuigen eromheen. Ik besluit mijn gezin achter te laten en langzaam de militairen te benaderen. Ze blijken erg vriendelijk en ik roep mijn gezin erbij. Het eerste wat ik vraag is of er medische voorzieningen zijn, ik heb insuline nodig voor mijn dochter. Ze vertellen me dat er een veldhospitaal in het opvangkamp is waar ze me kunnen helpen. Ze kunnen me niet brengen maar geven me precieze aanwijzingen hoe ik er moet komen. Ze kunnen me niet vertellen wat er gebeurd is, maar dat ten zuiden van Tilburg er nog stroom blijkt te zijn. Voorlopig zijn we aan het einde van ons avontuur. De kinderen zijn kapot, en ik heb me ook wel eens beter gevoeld. Behoefte aan een douche en een veldbed....

 

Goede tip van de spoorwegen. Gelijk opgeslagen in mijn achterhoofd.

Richting Tilburg was ik echter niet gegaan. Het hogere noorden had eerder mijn keuze aangezien Tilburg weer meer richting kerncentrales gaan.

Je weet namelijk niet of de emp alleen bij Rotterdam blijft of dat er meer aanvallen (?) kunnen komen.

 

Het "juiste" doen in dit scenario is zo wie zo moeilijk omdat je weinig tot geen informatie hebt wat betreft de omvang van de ramp en wat er is gebeurd.

Zoals je zelf zegt, zijn er meerdere scenario's open en zal een ieder trachten te doen wat haar/hem goeddunkt.

 

Geweldige mind training dit. Moeten we vaker doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

@Bolo. Heb jij ervaring met langdurig op treinsporen lopen? Ik niet. Vanuit mijn boerenverstand; een paar kilometer op het spoor lopen lijkt me geen enkel probleem, maar lange afstanden absoluut wel. Een deel van je energie gaat verloren in het grindbed. Bovendien moet je je pas steeds aanpassen vanwege de bielzen waarover je niet moet struikelen.

 

Verder kun je er niet vanuit gaan dat er geen trein aankomt. De NS en de spoorwegen van omringende landen hebben ook nog diesellocomotieven. Er zal er eentje aan komen razen met hulpgoederen/hulpverleners richting het rampgebied. Waarschijnlijk hoor je die wel tijdig aankomen, maar het is toch weer een factor die het lopen over rails minder aantrekkelijk maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bolo. Heb jij ervaring met langdurig op treinsporen lopen? Ik niet. Vanuit mijn boerenverstand; een paar kilometer op het spoor lopen lijkt me geen enkel probleem, maar lange afstanden absoluut wel. Een deel van je energie gaat verloren in het grindbed. Bovendien moet je je pas steeds aanpassen vanwege de bielzen waarover je niet moet struikelen.

 

Verder kun je er niet vanuit gaan dat er geen trein aankomt. De NS en de spoorwegen van omringende landen hebben ook nog diesellocomotieven. Er zal er eentje aan komen razen met hulpgoederen/hulpverleners richting het rampgebied. Waarschijnlijk hoor je die wel tijdig aankomen, maar het is toch weer een factor die het lopen over rails minder aantrekkelijk maakt.

 

Kan ook de berm naast het spoor zijn he :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts
Kan ook de berm naast het spoor zijn he :p

 

Gamble heb jij ervaring met het langdurig door spoorbermen lopen? Ik niet. Mijn boeren verstand zegt me alleen, dat je daar -zeker op de lange afstand- ook problemen gaat ondervinden. Niet overal natuurlijk, maar ik vrees toch dat het daar ook niet lekker lopen is. En dat laatste is echt noodzakelijk om flinke afstanden af te kunnen leggen.

 

http://www.vildaphoto.net/data/php/frontend.actions.php?action=photo-viewphoto&id=54115

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak is er in buitengebied ook vlak naast het spoor een fietspad.

Direct naast spoor is grindbed, daarnaast gras, daarnaast ook vaak een looppad gevolgd door weer gras en dan hekwerk of bosrand of struiken.

Het lopen is te vergelijken met hiking in de bossen. Goed te doen maar geen strak pad, en ja dat kost meer energie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bolo. Heb jij ervaring met langdurig op treinsporen lopen? Ik niet. Vanuit mijn boerenverstand; een paar kilometer op het spoor lopen lijkt me geen enkel probleem, maar lange afstanden absoluut wel. Een deel van je energie gaat verloren in het grindbed. Bovendien moet je je pas steeds aanpassen vanwege de bielzen waarover je niet moet struikelen.

 

Bij het KCT hebben ze in de ECO een evenement welke de "bielzenmars" wordt genoemd.

 

Leuk?

 

Nee.

 

EDIT: vergeet gewoon mijn verhaal af te maken... De reden dat dit niet leuk is, is omdat de tussenliggende afstand van de bielzen voorkomt dat je een goede pas kan inzetten. Daarnaast is het idd af te raden niet in het "grind" (ook wel "ballast" ) te gaan lopen. Q

 

Ik heb inderdaad wel op sporen gelopen. Niet in NL overigens.

 

uploadfromtaptalk1399891775626.jpg.91281026c0ffbac3d34492fdfe19b7ed.jpg

 

(Noot: ik heb niet gediend bij het KCT noch de ECO gedaan)

 

Daarnaast:

 

uploadfromtaptalk1399891974794.jpg.cfa703c36549510f534b053bc6602f23.jpg

 

uploadfromtaptalk1399891988493.jpg.0643ec1f44e69c349543803c338add4b.jpg

 

Ik zal als eerste erkennen dat het absoluut niet ideaal is. Maar ik beschouw het zeker als optie.

 

Verder kun je er niet vanuit gaan dat er geen trein aankomt. De NS en de spoorwegen van omringende landen hebben ook nog diesellocomotieven. Er zal er eentje aan komen razen met hulpgoederen/hulpverleners richting het rampgebied. Waarschijnlijk hoor je die wel tijdig aankomen, maar het is toch weer een factor die het lopen over rails minder aantrekkelijk maakt.

 

Ik snap je bezorgdheid, maar omdat bij een EMP alle systemen ontregeld zijn, dus ook de wissels (en dus de staat hiervan niet te monitoren valt) zullen er geen treinen rijden. Gewoonweg te onveilig.

 

 

 

Gewijzigd om zilver tevreden te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

Twee gekken lopen over het spoor. Zegt de ene gek tegen de andere: "Wat liggen die traptreden toch ver uit elkaar he". De andere: "Ja en wat zit de leuning laag".

 

 

@Bolo. Tuurlijk is het een super goede optie. Er zitten grote voordelen aan, dat blijkt ook overduidelijk uit jouw verhaal. Maar voordat nu iedereen standaard vluchtroutes over het spoor gaat plannen, kijk ook naar alternatieven. Want over een ding zullen Bolo en ik het absoluut eens zijn, dit is geen gezeik detail puntje of zo. De omstandigheden waaronder je loopt, doen er op korte afstand niet zo toe, maar op lange trajecten worden ze extreem belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat wat dat betreft @Bolo gelijk heeft,

ik geloof niet dat de omringende landen van nederland ervaring/skills/materiaal genoeg heeft om net als die gasten van railroad alaska zelfstandig onder barre omstandigheden (het zei natuur of mensenlijk) te werken met treinen

tevens zullen die mensen ok door de EMP getroffen zijn (in meer of mindere mate) en zeer waarschijnlijk niet op hun werk komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@12gauge

 

Daarnaast (gokje) zal het logistiek niet realisbeer zijn om binnen 72 uur de infrastructuur dusdanig weer op orde te hebben dat de treinen weer gaan rijden. Denk dat men toch met de ouderwetse 4 tonners aan het werk gaat. (MinDef dan)

 

Gewijzigd om zilver tevreden te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zullen ook hier en daar treinen stilstaan, wellicht nog vol met mensen die als brave burgers op hulp zitten te wachten. Dan zul je van 't spoor af moeten, door of over een sloot en met een boog eromheen.

 

Voordeel hiervan is weer, dat door alle stilstaande treinen, je er vrij zeker van kunt zijn niet verrast te worden door rijdend spul.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts
ik denk dat wat dat betreft @Bolo gelijk heeft,

ik geloof niet dat de omringende landen van nederland ervaring/skills/materiaal genoeg heeft om net als die gasten van railroad alaska zelfstandig onder barre omstandigheden (het zei natuur of mensenlijk) te werken met treinen

tevens zullen die mensen ok door de EMP getroffen zijn (in meer of mindere mate) en zeer waarschijnlijk niet op hun werk komen

 

Er kwamen in het scenario ook twee politie auto's aan! Niks is meer onvoorspelbaar dan een ramp. Reken maar dat je je op het spoor niet lekker voelt, zeker niet bij bochten, tunnels en andere onoverzichtelijke plekken. Doorslaggevend is dit natuurlijk absoluut niet. Over het spoor lopen is onder bepaalde omstandigheden een goede optie, maar wel eentje met zulke nadelen, dat ik ook een alternatief zou willen plannen.

 

@phaelin. Kunnen we uren over doorgaan, maar zekerheid ga je niet krijgen en dat voel je als je over dat spoor loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@12gauge

 

Daarnaast (gokje) zal het logistiek niet realisbeer zijn om binnen 72 uur de infrastructuur dusdanig weer op orde te hebben dat de treinen weer gaan rijden. Denk dat men toch met de ouderwetse 4 tonners aan het werk gaat. (MinDef dan)

 

Gewijzigd om zilver tevreden te stellen.

 

alle oude daf die ze nog hebben zullen nog wel werkend te krijgen zijn op korte termijn daar zit heel weinig electronica in, die moderne truck kunnen ze afschrijven dan, als je daar een andere radio in wil zetten moet je de CPU al herprogrammeren, laat staan dat daar een EMP overheen is gegaa, dan zijn ze gewoon onbruikbaar

naar de garage gaan betekend eerst minimaal een uur laptop dr aan om m een diagnose te laten stellen

daarna onderdeel vervangen en alles weer inregelen

het enigste voordeel is dat als je een paar meters anders zet op de laptop dat je er zo een pk of 80 bij krijgt haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gamble heb jij ervaring met het langdurig door spoorbermen lopen? Ik niet. Mijn boeren verstand zegt me alleen, dat je daar -zeker op de lange afstand- ook problemen gaat ondervinden. Niet overal natuurlijk, maar ik vrees toch dat het daar ook niet lekker lopen is. En dat laatste is echt noodzakelijk om flinke afstanden af te kunnen leggen.

 

http://www.vildaphoto.net/data/php/frontend.actions.php?action=photo-viewphoto&id=54115

 

Hey Dick, ja ik heb vroeger een tijdje op en rond het spoor gewerkt. Over het algemeen kun je er prima lopen. Niet overal natuurlijk, maar niemand zei ook dat het makkelijk zou zijn :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 9 maanden later...

Ook nog even wat ik zou doen.

Ik zou zo snel mogelijk vertrekken, voor dat de echte rellen losbarsten.

Voorraden verdelen, natuurlijk kinderen wat minder, maar zorgen dat iedereen wel de basis bijheeft.

Ik zou naar huis gaan, wat in mijn geval ongeveer 100 km is. Is in 7 dagen wel te halen, in drie als er fietsen zijn. Let op, fietsen is wel l Insuline zou ik in een thermotasje met ijs uit de vriezer bewaren, elke nacht zorgen dat we dicht bij water kamperen, en dan 's nachts de insuline in het water laten hangen voor koeling. Ik zou zowiezo genoeg insuline voor een week meenemen, als mijn familielid diabetes had. Ook spuiten, naalden en teststrips meenemen. Stel dat de meter kapot is. Er bestaan ook alternatieven die suiker in de urine meten, die zijn minder precies maar doen het wel. Ook kun je aan het gedrag merken of er een hypo of hyper is. Eenmaal thuis aangekomen, zo snel mogelijk een ziekenhuis, apotheker of medische post vinden die mij insuline kunnen geven.

 

@Keyser Suze

Zou die gepoederde insuline met steriel water werken? Of helemaal niet?

 

Mvg,

Dauntless

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@Keyser Suze

Zou die gepoederde insuline met steriel water werken? Of helemaal niet?

 

Mvg,

Dauntless

 

geen idee waar je het over hebt. Als ik suikerziekte had, zou ik sowieso ALLE koolhydraten vermijden, dan heb je al veel minder insuline behoefte. Dus geen rijst, pasta etc preppen, maar gedroogd vlees, blikgroenten etc. En als de wiedeweerga leren om insuline te maken uit varkens (en schapen?). Verder ook een voorraad van extra lang werkende insulines proberen op te bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als de wiedeweerga leren om insuline te maken uit varkens (en schapen?)

 

Advivo ^plaatste een bericht:

 

The present method of preparation is as follows. The beef or pork pancreas is finely minced in a larger grinder and the minced material is then treated with 5 c.c. of concentrated sulphuric acid, appropriately diluted, per pound of glands. The mixture is stirred for a period of three or four hours and 95% alcohol is added until the concentration of alcohol is 60% to 70%. Two extractions of the glands are made. The solid material is then partially removed by centrifuging the mixture and the solution is further clarified by filtering through paper. The filtrate is practically neutralized with NaOH. The clear filtrate is concentrated in vacuo to about 1/15 of its original volume. The concentrate is then heated to 50oC which results in the separation of lipoid and other materials, which are removed by filtration. Ammonium sulphate (37 grams. per 100 c.c.) is then added to the concentrate and a protein material containing all the Insulin floats to the top of the liquid. The precipitate is skimmed off and dissolved in hot acid alcohol. When the precipitate has completely dissolved, 10 volumes of warm alcohol are added. The solution is then neutralized with NaOH and cooled to room temperature, and kept in a refrigerator at 5oC for two days. At the end of this time the dark coloured supernatant alcohol is decanted off. The alcohol contains practically no potency. The precipitate is dried in vacuo to remove all trace of the alcohol. It is then dissolved in acid water, in which it is readily soluble. The solution is made alkaline with NaOH to PH 7.3 to 7.5. At this alkalinity a dark coloured precipitate settles out, and is immediately centrifuged off. This precipitate is washed once or twice with alkaline water of PH 9.0 and the washings are added to the main liquid. It is important that this process be carried out fairly quickly as Insulin is destroyed in alkaline solution. The acidity is adjusted to PH 5.0 and a white precipitate readily settles out. Tricresol is added to a concentration of 0.3% in order to assist in the isoelectric precipitation and to act as a preservative. After standing one week in the ice chest the supernatant liquid is decanted off and the resultant liquid is removed by centrifuging. The precipitate is then dissolved in a small quantity of acid water. A second isoelectric precipitation is carried out by adjusting the acidity to a PH of approximately 5.0. After standing over night the resultant precipitate is removed by centrifuging. The precipitate, which contains the active principle in a comparatively pure form, is dissolved in acid water and the hydrogen ion concentration adjusted to PH 2.5. The material is carefully tested to determine the potency and is then diluted to the desired strength of 10, 20, 40 or 80 units per c.c. Tricresol is added to secure a concentration of 0.1 percent. Sufficient sodium chloride is added to make the solution isotonic. The Insulin solution is passed through a Mandler filter. After passing through the filter the Insulin is retested carefully to determine its potency. There is practically no loss in berkefelding. The tested Insulin is poured into sterile glass vials with aseptic precautions and the sterility of the final product thoroughly tested by approved methods.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik vroeg me af hoe je zou moeten reageren als de beruchte zonnevlam opeens onze kant op komt en ons (EMP technisch gezien) komt roosteren.

Er zijn mensen die per auto naar Zweden willen. Maar als alle elektronica is gekookt, hoe ga je dat dan doen? Zijn er mensen die hun auto min of meer permanent in een Faraday kooi hebben staan?

En dan nog het probleem van de uitgevallen verkeerslichten, chaos dus. Pompen werken niet meer, landsdelen lopen onder.

De schepen naar Denemarken en Zweden varen niet meer, tolbruggen zullen vol staan met auto's die het niet meer doen, kortom, een probleempje hier en daar zie ik nog wel.

Maar wellicht zijn al deze vragen al eens beantwoord in een ander topic, maar dat lees ik dan wel.

 

 

Mod: graag eerst zoekmachine gebruiken...Onderwerp samengevoegd met 1 van de bestaande draadjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...