Equis Viris Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 Familie vindt bunker in voortuin Gepubliceerd: Vandaag 11:10 De familie Van Koot uit IJmuiden heeft er sinds dit weekeinde onverwachts een wijnkelder bij. Toen Karin van Koot met een aanhangwagen door haar tuin reed, zakte het wiel ineens weg en ontstond er een diep gat. In de voortuin bleek een bunker te liggen. De familie is blij met het bouwwerk. Waarschijnlijk gaat de bunker als kelder dienen. De zogenaamde Haagse Bunker Ploeg heeft de familie zaterdag geholpen om het stukje geschiedenis aan de Kanaaldijk uit te graven. De meest lugubere vondst was een aantal botten. Verder vonden de gravers dekseltjes, de voorkant van een gasmasker en kabels. De bunker lag vol rotzooi en keien, vertelt één van de mannen van de ploeg. We zijn meer dan zes uur bezig geweest om dat ding uit te graven. Volgens de ploeg is het een bijzondere vondst. Vrijwel alle bunkers die in Nederland zijn overgebleven uit de Tweede Wereldoorlog staan geregistreerd. Deze niet, dat maakt het bijzonder. Een onbekend Duits werk. http://www.hartvannederland.nl/algemeen/2014/familie-vindt-bunker-de-tuin/ Ik wou dat ik zo'n ding in mijn tuin had liggen, maar helaas. Had er wel betere doeleinden voor geweten dan een wijnkelder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
2mansterk Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 zou je maar gebeuren als prepper hahah Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shadow Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 Misschien heb je er wel betere doeleinden voor, maar wat zou je tegen de pers zeggen dat je ermee van plan bent? Wijnkeldertje misschien? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchPointOfView Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 Misschien heb je er wel betere doeleinden voor, maar wat zou je tegen de pers zeggen dat je ermee van plan bent? Wijnkeldertje misschien? haha had de pers nooit gebeld Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shadow Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 haha had de pers nooit gebeld Dat misschien niet, maar wat had je met de botten gedaan? Ik neem aan dat je daarvoor "de autoriteiten" moet inschakelen. Of wilde je die aan de honden voeren? En dan komt schoonmoeders een keer langs en ziet de hond op een schedel knauwen? Zal ook een leuke situatie opleveren... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 Dat misschien niet, maar wat had je met de botten gedaan? Ik neem aan dat je daarvoor "de autoriteiten" moet inschakelen. Of wilde je die aan de honden voeren? En dan komt schoonmoeders een keer langs en ziet de hond op een schedel knauwen? Zal ook een leuke situatie opleveren... gewoon in de groene bak, allemaal deel van the circle of life toch? gelijk paar ikea rekjes voor voedsel erin en je hebt een doomsday bunker, zou wel mooi zijn als je een deur hebt waarop het gras blijft liggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchPointOfView Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 gewoon in de groene bak, allemaal deel van the circle of life toch? gelijk paar ikea rekjes voor voedsel erin en je hebt een doomsday bunker, zou wel mooi zijn als je een deur hebt waarop het gras blijft liggen. lol, had ze wel onder de grond gestopt, maar verder ben ik het helemaal met je eens :-p Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 Wel jammer dat 't in de voortuin is. Achtertuin was beter geweest. Maarja. Ik zou als ik daar in de buurt woonde maar 'ns op m'n erf gaan kijken of er bij mij ook zoiets zit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
spechtje Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 Tegenwoordig is het meest verstandige dat je kan doen gewoon zwijgen. Moest ik zoiets vinden in mijn tuin, zou ik ook mijn mond houden. Niemand hoeft dat te weten, en wat die beenderen betreft, die kan je toch makkelijk genoeg discreet laten verdwijnen. Wat niet weet, wat niet deert. Als je dat gaat aangeven, heb je binnen de kortste keren, politie, brandweer, civiele bescherming, recherche en wat nog meer op je dak. Word die bunker misschien nog als publiek erfgoed erkent, en meer van dat fraais. Maw, als je pech hebt heb je over je eigen eigendom nog niets te zeggen. Daarmee, mondje toe. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 Wel jammer dat 't in de voortuin is. Achtertuin was beter geweest. Maarja. Ik zou als ik daar in de buurt woonde maar 'ns op m'n erf gaan kijken of er bij mij ook zoiets zit Mja, je kan niet alles hebben. Maar een strategisch perkje op het luik kan al helpen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 Ik dacht meer aan een dramatisch wegdraaiend standbeeld Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 Dat misschien niet, maar wat had je met de botten gedaan? Ik neem aan dat je daarvoor "de autoriteiten" moet inschakelen. Of wilde je die aan de honden voeren? En dan komt schoonmoeders een keer langs en ziet de hond op een schedel knauwen? Zal ook een leuke situatie opleveren... Nou ja, er staat dus niet bij wat voor botten het waren, kippenbotten? Koeienbotten? Wel heel erg gaaf als je dit vindt, ik zou er superblij mee zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 Ook ik had mijn bek gehouden moest ik dat in mijn tuin gevonden hebben . En de botten . Wie zegt het dat het menselijk botten waren . Gewoon de kachel in en klaar . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 En als er een schedel bij is --> ebay Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 Ik dacht meer aan een dramatisch wegdraaiend standbeeld Ja je ziet soms van die lievevrouwe grotjes in voortuinen . Aan de achter kant klein deurtje . En is mooi gecamoufleerd . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DickBerts Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 "De familie Van Koot uit IJmuiden heeft er sinds dit weekeinde onverwachts een wijnkelder bij." Ik vraag mij wel eens af, wat archeologen over duizenden jaren van onze samenleving zullen denken, als die na een atoomoorlog compleet is weggevaagd en ze vinden alleen bunkers terug vol met flessen alcohol. Als 'aan decadentie ten onder gegaan' de conclusie is, dan hebben we in ieder geval het juiste signaal achtergelaten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 Afhankelijk waar die archeologen bij mij opgravingen gaan doen vinden ze: Een zeepfabriek: marseille Een veldhospitaal: verband enz. Een distributiecentrum: voedsel Een kluizenaar: prepspullen Een naaiatalier Een alcoholist Een ijzerhandel Een kachelhoutboer Een zadenbank Een 'hou ik maar even voor me' Enz. K a n s Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.