Vladimir Geplaatst: 16 januari 2014 Delen Geplaatst: 16 januari 2014 Ik ga binnenkort de Tamarack wilderness stove bestellen, als deze op tijd binnen is voor de testmiddag neem ik hem mee ter vergelijking met de WWS. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rookieapocalypse Geplaatst: 16 januari 2014 Delen Geplaatst: 16 januari 2014 De bushbuddy is binnen bij mij. Zal ik die nog meenemen als het allemaal lukt qua testmiddag of is die echt zeer oud nieuws voor iedereen? Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Toverlevingsdrang Geplaatst: 16 januari 2014 Delen Geplaatst: 16 januari 2014 De eerste stoves zijn er: @Vempain de EDCBox Echt klein...te klein??? En de wild woodgas stove MKIIt Ter vergelijking Leuk man, die EDC box is een kek dingetje, willik wel, ben benieuwd of die in de shop gaat landen, wat mij betreft, yes please!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Overlever Geplaatst: 17 januari 2014 Delen Geplaatst: 17 januari 2014 Toppie heren, als er nog anderen zijn, morgen ga ik mailen met Amerika Ik wil wel een firebox kopen met accessoires. Is de email al verstuurd of kan ik er nog eentje bestellen? In dat geval graag de "5" Deluxe Combo Kit" samen met het "Extended Grill & Adjustable Fire Grate (+$14.99) " pakket. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 17 januari 2014 Delen Geplaatst: 17 januari 2014 Ga hem morgen versturen, even wat vertraging van mijn kant Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan1 Geplaatst: 17 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2014 Ik hoop dat het snel aankomt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 18 januari 2014 Delen Geplaatst: 18 januari 2014 Kan je met die EDC box ook met hout vuur maken? Verstuurd vanaf mijn HTC One X met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan1 Geplaatst: 18 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2014 Kan je met die EDC box ook met hout vuur maken? Verstuurd vanaf mijn HTC One X met Tapatalk Ja dat kan, zie: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 18 januari 2014 Delen Geplaatst: 18 januari 2014 @johannes, @Overlever de firebox bestelling is gemaild. @Vempain en ieder die het wil zien een kort review van de EDCbox Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Toverlevingsdrang Geplaatst: 18 januari 2014 Delen Geplaatst: 18 januari 2014 @johannes, @Overlever de firebox bestelling is gemaild. @Vempain en ieder die het wil zien een kort review van de EDCbox Merci voor de review Simurgh, heb je al enig idee of de stove in de sjop gaat komen en zo ja op wat voor termijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 18 januari 2014 Delen Geplaatst: 18 januari 2014 Nee geen idee, het idee van de hele test van alle stoves is dat de forum leden mee kunnen kiezen welke in de shop komt. Maar het kan dus zijn dat deze niet in de shop komt omdat men hem niets vind.... Hoe dan ook kan het even duren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Toverlevingsdrang Geplaatst: 18 januari 2014 Delen Geplaatst: 18 januari 2014 Nee geen idee, het idee van de hele test van alle stoves is dat de forum leden mee kunnen kiezen welke in de shop komt. Maar het kan dus zijn dat deze niet in de shop komt omdat men hem niets vind.... Hoe dan ook kan het even duren. Ok, dank je voor je snelle respons, helemaal helder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 18 januari 2014 Delen Geplaatst: 18 januari 2014 Ja dat kan, zie: Het filmpje is meer dan vaag over wat hij gebruikt en hoelang dit duurt. De suggestie word ik gewekt dat hij fatwood gebruikt. Hoe dan ook, ik heb het net geprobeerd... Ik heb berk gebruikt, droog heel klein gekloofd origineel voor de haard. Een vuurtje is eigenlijk niet echt het probleem, maar als de stukjes zo klein worden dat ik er ook een kopje op kan zetten dooft het vuur sneller dan het water kookt, ik heb als een rocket stove geprobeerd van de voorkant te feeden. Maar ook dit niet gelukt. Ik zal het vast nog eens proberen, maar voor nu is mijn 'conclusie' dat het een platte opvouwbare esbit brander is. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Overlever Geplaatst: 19 januari 2014 Delen Geplaatst: 19 januari 2014 @johannes, @Overlever de firebox bestelling is gemaild. Helemaal super, ik kijk uit om deze firebox te testen. Nu maar hopen dat de bestelling een beetje snel naar Nederland wordt verstuurd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 20 januari 2014 Delen Geplaatst: 20 januari 2014 ik heb wel interesse in de Wild Woodgas Stove MK IIt. Is het ook mogelijk om dan de Duo Kit versie te krijgen? http://wildstoves.co.uk/wood-gas-camping-stoves/wild-woodgas-stove-basic-kit/ Deze heeft ook de kookpot erbij. die pan maakt de set nog mooier, tijd om weer eens in het spaarvarken te gaan kijken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 21 januari 2014 Delen Geplaatst: 21 januari 2014 die pan maakt de set nog mooier, tijd om weer eens in het spaarvarken te gaan kijken Tip aan iedereen die de wild woodgas stove mk2t wil kopen, doe het niet! De origineel is goedkoper en een beter product de pot support van de mk2t stoot je er bizar makkelijk af als je hout toegevoegd of met je een pan bezig bent. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Overlever Geplaatst: 23 januari 2014 Delen Geplaatst: 23 januari 2014 Zijn er nog updates over de bestelling? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan1 Geplaatst: 23 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2014 Zijn er nog updates over de bestelling? Usps geeft geen tracking info als het pakket Amerika heeft verlaten. Zal wel max begin volgende week aankomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan1 Geplaatst: 29 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2014 @Simurgh Heeft jouw order ook de status "Customs Clearance"? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 @jan1 Ik heb de stoves wel al binnen, deden er 4 dagen over... Mensen die hem besteld hebben zal ik vanavond mailen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan1 Geplaatst: 29 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2014 @jan1 Ik heb de stoves wel al binnen, deden er 4 dagen over... Mensen die hem besteld hebben zal ik vanavond mailen. Bedankt voor de update. Die van mij is nu ook uit de Custums (duurde 5 dagen). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Misschien zijn ook de door huischemicus @vanheeswijk speciaal geprepareerde turbo-waxinelichten nog n optie? (ff geen link bij de hand) Het filmpje is meer dan vaag over wat hij gebruikt en hoelang dit duurt. De suggestie word ik gewekt dat hij fatwood gebruikt. Hoe dan ook, ik heb het net geprobeerd... Ik heb berk gebruikt, droog heel klein gekloofd origineel voor de haard. Een vuurtje is eigenlijk niet echt het probleem, maar als de stukjes zo klein worden dat ik er ook een kopje op kan zetten dooft het vuur sneller dan het water kookt, ik heb als een rocket stove geprobeerd van de voorkant te feeden. Maar ook dit niet gelukt. Ik zal het vast nog eens proberen, maar voor nu is mijn 'conclusie' dat het een platte opvouwbare esbit brander is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Misschien zijn ook de door huischemicus @vanheeswijk speciaal geprepareerde turbo-waxinelichten nog n optie? (ff geen link bij de hand) Bedoel je deze? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 7 februari 2014 Delen Geplaatst: 7 februari 2014 Ik gebruik even dit topic voor mijn vraagje... Ik wil mijn esbit brandertjes vervangen/aanvullen met een bushcraft stove. Deze: http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/eten/bbq-outdoor-cooking/bushcraft-stove.html is dat dezelfde als die micro stove? Wat dan vind ik hem echt te klein. Ik wil n opvouwbare stove waar ik met gemak een pan met een litertje water op kan zetten... (en betaalbaar ) Maar ik zie even door de bomen het bos niet meer! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Omron Geplaatst: 7 februari 2014 Delen Geplaatst: 7 februari 2014 @eva1986 Ik heb de zelfde, gekocht bij bushcraft essentials. Heb hem alleen nog nooit gebruikt. Hij is groter dan de Micro stove/ Mikrokocher EDCBox. Ze hebben bij bushcraft essentials ook nog ander modellen. Ik weet alleen niet of die ook in NL te verkrijgen zijn. Ik heb hem uit Duitsland laten komen. En volgens mij was de verzending gratis. Maar dat weet ik niet zeker. http://www.bushcraft-essentials.com/ Maar een pan met 1 liter water kan er zeker op Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.