1A Auditor Geplaatst: 5 februari Delen Geplaatst: 5 februari 17 minuten geleden, Niet-vege-mckroket zei: Bij m`n schoonouders stond een pot Benco in de kast die al zeker een paar jaar over datum was. Daar heb ik zonder enig probleem nog prima van gegeten en chocomel van gemaakt. Cacao is ook geen versproduct. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niet-vege-mckroket Geplaatst: 5 februari Delen Geplaatst: 5 februari 2 uren geleden, Ted zei: Cacao is ook geen versproduct. Is de strekking van het topic alleen versproducten dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
1A Auditor Geplaatst: 5 februari Delen Geplaatst: 5 februari 29 minuten geleden, Niet-vege-mckroket zei: Is de strekking van het topic alleen versproducten dan? Nee, maar enig logisch denken zou wel helpen. Helaas wordt dat niet veel toegepast op dit forum. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel22 Geplaatst: 5 februari Delen Geplaatst: 5 februari Tjeezes, daar gaat ie weer... zou die man nu nooit eens een positief geluid kunnen maken? Of zou dat pijn doen aan zijn mond? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niet-vege-mckroket Geplaatst: 5 februari Delen Geplaatst: 5 februari 1 uur geleden, Ted zei: Nee, maar enig logisch denken zou wel helpen. Helaas wordt dat niet veel toegepast op dit forum. Je hebt ieder geval genoeg azijn geprept zie ik al 😂 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Garfield Geplaatst: 5 februari Delen Geplaatst: 5 februari (aangepast) Attent van je om bezorgd te zijn over mijn gezondheid dank je wel👍. Kijken ruiken proeven blijft altijd mijn motto. En drink meestal, dus rauwe melk van de boer (lekker en als ik nog paar liter had staan ook gratis room want nieuwe paar dagen laten staan, kun je t zo afscheppen ( koffiemelk wat is dat?) kloppen, en je hebt slagroom, doorkloppen en je hebt roomboter) Maar er bestaan vrijwel geen voedingsmiddelen meer waar niet wel iets op aan te merken/ mis mee is. Mileu, winstbejag , kinderarbeid, gifstoffen in de grond, of er op gespoten ,bestraald, enz de lijst is lang. Ik doe met zo veel mogelijk basis producten werken, koken from scratch dus. Lekker ouderwets vrijwel geen zakjes en pakjes, kant en klare spaghetti saus bv ? Nope (yaiks) Eet zeer gevarieerd veel fruit en groenten en je zult me nooit bij de Mac Donalds zien ( lik nog liever aan n verse honden drol) Melk kefir, zelf gemaakte kombucha , leef nog steeds voel mij kip lekker gebruik geen medicijnen ben gezond en mankeer helemaal niets . Goed werkend immuun systeem aan boord. Als ik al eens iets heb ziek t zelf uit zou niet weten wie mijn dokter is of hoe die er uit ziet. Beweeg voldoende .En wat al eerder gezegd is door mevrouw Grijpstra Vroeger had je helemaal geen houdbaarheid data . Nogmaals een ieder moet doen waar die zich goed bij voelt ,maar ik vaar er wel bij juist omdat ik mijn gezondheid serieus neem . Fijne dag Ted. 5 februari aangepast door Garfield Spelcontrole Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Admin Paraatpaal Geplaatst: 6 februari Admin Delen Geplaatst: 6 februari Ik heb zoals jullie zien weer ingegrepen. @1A Auditor / @Ted Ik ben goed klaar met je. Nog 1x ruzie trappen en deze 24 uurs ban wordt permanent. Je zorgt maar dat je normaal doet, ook als je het niet eens bent met hoe iemand je aanspreekt kan je daar normaal mee omgaan. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: 6 februari Delen Geplaatst: 6 februari Ik snap je @Paraatpaal al ga ik het (bijna) jammer vinden. Ook uit reacties die dit forumlid ten berde spreid kun je veel leren. Wellicht niet op een manier die meteen erg veel sympathie oproept, maar toch. Hij zal waarschijnlijk beter tot z'n recht komen op site's in de V.S. en dan die in de red states. Dat is ook een manier van leven en eentje die hem denk ik beter zal passen. Maar zoals we hier in Groningen zeggen als we niet te snel moeten oordelen, "aander lu bint ook lu". (Er zijn mensen die anders denken, maar het zijn ook mensen) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
1A Auditor Geplaatst: 7 februari Delen Geplaatst: 7 februari Op 6-2-2024 om 17:40, Roel zei: Ik snap je @Paraatpaal al ga ik het (bijna) jammer vinden. Ook uit reacties die dit forumlid ten berde spreid kun je veel leren. Wellicht niet op een manier die meteen erg veel sympathie oproept, maar toch. Hij zal waarschijnlijk beter tot z'n recht komen op site's in de V.S. en dan die in de red states. Dat is ook een manier van leven en eentje die hem denk ik beter zal passen. Maar zoals we hier in Groningen zeggen als we niet te snel moeten oordelen, "aander lu bint ook lu". (Er zijn mensen die anders denken, maar het zijn ook mensen) Hoe zeg je ik ben een vrijheidshatende communist zonder te zeggen ik ben een vrijheidshatende communist. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nachtschaduw Geplaatst: 1 april Delen Geplaatst: 1 april Ik heb zelf wel veel gegeten wat over datum was omdat ik die producten van de voedselbank kreeg en ben er nooit ziek van geworden (ook veel zuivel). Ook thuis gaan sausen, kruiden en pakjes met mix soms maanden over datum zonder problemen. Voor mij is het kijken, ruiken en dan voorzichtig proeven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noach Geplaatst: 1 april Delen Geplaatst: 1 april Gisteren een blikje tomatenstukjes tot Jan 2024 open gemaakt. Blikje stond al iets bol, dus dat beloofde wat. Het voelde alsof ik een geschudde colafles opendraaide. Tegen beter weten in wipte ik het lipje omhoog…. met een gesis spoot de tomatenprut door de keuken. Het rook zuur. Dit blikje kreeg een een enkele reis naar de kliko. Kortom, wat heb ik geleerd: Blikjes die bol staan alleen gebruiken als boobytrap, maar niet voor consumptie. Maar goed, dat wisten we natuurlijk allemaal al 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nachtschaduw Geplaatst: 1 april Delen Geplaatst: 1 april Zou niet echt moeten, wellicht roest op de randen of een deukje in het blikje? Feitelijk zou het nog zelfs een paar jaar na datum goed moeten zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noach Geplaatst: 1 april Delen Geplaatst: 1 april Inderdaad, het zou niet moeten. Er moet gewoon wat mis gegaan zijn. De laatste tijd probeer ik systematischer voedsel te circuleren, waardoor dit soort dingen niet moeten gebeuren. een misser die kan gebeuren. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: 25 oktober Delen Geplaatst: 25 oktober Ik probeer alleen een voorraad aan te leggen, van spullen die ik ook gebruik. Zo hebben we voorraad van dingen die we ook lusten/lekker vinden. En dan nieuwe goederen achterop zetten. Echter, soms kom je een verborgen blik/verpakking tegen. Dan probeer ik altijd eerst te kijken, hoe de verpakking eruitziet. Staat het deksel bol/doos gescheurd, verkleurd dan ben ik voorzichtig. De reuk test laat ik over aan mijn vrouw, omdat ik bijna niks ruik. Het langste over datum was denk ik, een stuk chokola wat ruim 2 jaar over datum was. Daar was niks mis mee. Ook een keer meegemaakt in Frankrijk. In een klein dorpje, in een "supermarkt", het was niet groter dan een woonkamer, en overal was er maar 1 stuk van. Een potje chocola pasta gekocht. Bij de kassa aangekomen, begon de mevrouw achter de kassa moeilijk naar het potje te kijken. Ze vertelde ons een heel verhaal in het Frans, we begrepen er niks van (spraken beide geen Frans). Met handen en voeten duidelijk gemaakt dat we graag chokolade pasta wilden hebben. Kregen we het potje met korting mee. Smiddags tijdens het eten van de chokolade pasta, uit nieuwsgierigheid het potje nog eens goed bekeken. Bleek deze bijna 2 jaar over datum te zijn. Maar smaakte nog prima. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.