Gast Geplaatst: 18 december 2013 Delen Geplaatst: 18 december 2013 Daar was ik dus ook al naar op zoek op internet;nergens iets te vinden over noodvoorzieningen van het gasnet,ben bang dat bij een landelijke stroomstoring het gasnet 5 minuten later ook plat ligt. Iemand info hier over? Nee, zoek ik ook al een tijdje naar. Wel heb ik in ieder geval een gas-buitenkeuken die eventueel binnen gezet kan worden (extra flessen in de schuur). Water kan gekookt worden en douchen via de campingdouche. Voor warmte zullen we de open haard aansteken. Primitief maar doeltreffend. Ben nog steeds aan het denken hoe ik een onafhankelijk systeem op kan zetten, buiten de providers om. Ideeen welkom! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 18 december 2013 Delen Geplaatst: 18 december 2013 Met wat juiste pannen kan je ook in de open haard koken he. Altijd handig meer methodes tot je beschikking te hebben. Er staan op internet goede voorbeelden hoe je een regenwatersystemen eruitziet, wat je bv voor de was, douchen en schoonmaak en wc water gebruikt. Geen primitief gedoe, gewoon goed dubbel waterleidingsysteem met ondergrondse tank en een pomp. Begin hier eens te kijken.... http://www.regenwater.com/contentServlet/;jsessionid=652E0BC6C176FC8DE5804A5EEBF8E320.gepserver Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 18 december 2013 Delen Geplaatst: 18 december 2013 Met wat juiste pannen kan je ook in de open haard koken he. Altijd handig meer methodes tot je beschikking te hebben. Er staan op internet goede voorbeelden hoe je een regenwatersystemen eruitziet, wat je bv voor de was, douchen en schoonmaak en wc water gebruikt. Geen primitief gedoe, gewoon goed dubbel waterleidingsysteem met ondergrondse tank en een pomp. Begin hier eens te kijken.... http://www.regenwater.com/contentServlet/;jsessionid=652E0BC6C176FC8DE5804A5EEBF8E320.gepserver En natuurlijk ook in de vuurkorf in de achtertuin. Wat koken en vuur betreft hoef je je voor mij geen zorgen te maken. Komt altijd goed Nice link. Ga ik eens bekijken. Thnx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 18 december 2013 Delen Geplaatst: 18 december 2013 Op het ecologieforum is een onderdeel water waar uitleg gegeven wordt en waar je ook vragen kan stellen. Ik heb er veel van geleerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 18 december 2013 Delen Geplaatst: 18 december 2013 Het draait daar niet op hamsters wat zeg jij nou niet op hamsters?? maar daar heb je wel een goed punt want voordat de nood aggregraten het eenmaal doen heb je al 5 maaltijden moeten missen vermoed ik tenzij je prepper bent natuurlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 18 december 2013 Delen Geplaatst: 18 december 2013 Met wat juiste pannen kan je ook in de open haard koken he. Altijd handig meer methodes tot je beschikking te hebben. Er staan op internet goede voorbeelden hoe je een regenwatersystemen eruitziet, wat je bv voor de was, douchen en schoonmaak en wc water gebruikt. Geen primitief gedoe, gewoon goed dubbel waterleidingsysteem met ondergrondse tank en een pomp. Begin hier eens te kijken.... http://www.regenwater.com/contentServlet/;jsessionid=652E0BC6C176FC8DE5804A5EEBF8E320.gepserver Ook die pomp werkt met elektriciteit . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 18 december 2013 Delen Geplaatst: 18 december 2013 Ook die pomp werkt met elektriciteit . Geert Ook die kan op zonne-energie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 18 december 2013 Delen Geplaatst: 18 december 2013 Om een 1200 wat motor draaiend te krijgen plus al de rest zal je al een hoop zonnepanelen moeten hebben die onafhankelijk werken . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 18 december 2013 Delen Geplaatst: 18 december 2013 Er is goede uitleg op het ecologieforum, ik ga niet hier uitleggen, maar als je meer wilt weten hoe een en ander wel kan kan je daar kijken. Er zijn vele mogelijkheden om regenwater te gebruiken, deels te gebruiken, op te slaan enz. Teveel om even in een berichtje hier weer te geven. Ik kwam met dit plaatje zodat @Gamble een idee heeft hoe het eruit kan zien. Gamble is slim menneke die kan dat prima zelf verder uitzoeken als hij de richting heeft gevonden waar hij informatie zoeken kan. Ik vond net trouwens dit bericht, waarin bekend gemaakt wordt dat de belasting op leidingwater hoger wordt. Investeren in een regenwateropslag en meer gebruik maken van regenwater gaat lonen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 18 december 2013 Delen Geplaatst: 18 december 2013 En een inverter die een echte sinusvorm output levert, anders ligt je pomp zo aan gort! De goedkope chinese invertertjes zijn over 't algemeen dus NIET geschikt voor pompen en andere electromotoren. Wat het gasnet betreft, bij een grote landelijke stroomstoring mag je er vanuit gaan dat 't gasnet ook redelijk snel plat gaat. Geen stroom -> Geen pompen om de boel onder druk te zetten -> Geen gas. Nou zou je verwachten dat ze noodstroom hebben die op gas werkt, maar dat klinkt zo logisch dat 't vast te simpel is Oh, enne, niet je camping kook setjes of ander spul met open vlam onder je afzuigkap in de keuken zetten, tenzij je van binnenbrandjes houdt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 18 december 2013 Delen Geplaatst: 18 december 2013 Ik heb al meer dan dertig jaar een regenwater leidings net in mijn huis . En dat zelf met 2 pompen voor het geval er een uit valt . Met een opslag van 32000 liter water . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 18 december 2013 Delen Geplaatst: 18 december 2013 Dan lijkt het me handiger dat je je niet op mijn tekstje focust maar @Gamble uitlegt hoe jouw systeem is aangelegd en werkt en bij een SHTF nog kan werken. Jij hebt ervaring tenslotte, jij hebt zelf een regenwateropslag en leidingen in je huis, jij bent de expert. Deel je kennis zodat anderen daar ook wat van op kunnen steken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 18 december 2013 Delen Geplaatst: 18 december 2013 Helemaal geen gek idee. Echter even in een ander draadje dan om het on topic te houden.... Eventueel met oplossingen voor het electriciteits netwerk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 29 december 2013 Delen Geplaatst: 29 december 2013 Ik wacht nog steeds op die horrorwinter; tot nu toe is 't hier in Zweden met +5C al de hele maand zo'n 20 graden (!) warmer dan 't hoort te zijn en staat m'n verwarming slechts een paar uurtjes per dag aan, ipv de voor deze tijd gebruikelijke 24/7. Niet dat ik klaag hoor, van mij mag de hele winter zo blijven, een jaartje zonder dagen van -35C is ook niet erg Horror? Mmmm, misschien voor de energiebedrijven die veel minder verkopen dan ze normaal doen? Voor ons normale mensen in ieder geval (nog) niet! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 maandag 06 januari tot en met maandag 13 januari Eerst grote kans (70-80%) op het aanhouden van het wisselvallige weertype met temperaturen enkele graden boven het langjarig gemiddelde. Later een toenemende kans op overgang naar een droger weertype met temperaturen rond normaal. Voorlopig dus weinig horror. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gerbewoner Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 Ik liep vanmorgen nog gewoon lekker op mijn slippertjes naar de douche. 2,7 graden buiten. Nog weinig horror aan maar het venijn kan hem in de staart zitten he Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 3 januari 2014 Delen Geplaatst: 3 januari 2014 In de US is het flink raak en in de UK ook. Komen we er genadig af dit jaar? Het is 12 graden!? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 3 januari 2014 Delen Geplaatst: 3 januari 2014 In de US is het flink raak en in de UK ook. Komen we er genadig af dit jaar? Het is 12 graden!? In Vlaanderen val het water nu met bakken uit de hemel (gelukkig niet bevroren). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
verkenner Geplaatst: 3 januari 2014 Delen Geplaatst: 3 januari 2014 Hier eerst donder en bliksem,dan 10 minuten hagel,en nu vollenbak regen.Midden belgie. Het was hier 12 graden vandaag,maar met de sterke wind voelt dit kouder aan. Is de wind chilfactor,ik snak nu ook wel echt naar de winter. En einde maart iets gepland in zwitserland,maar dat is nog zzzzzoooooo lang weg. grtn verkenner. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 3 januari 2014 Delen Geplaatst: 3 januari 2014 niet te vroeg juichen kan volgende week ineens raak zijn ?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 3 januari 2014 Delen Geplaatst: 3 januari 2014 niet te vroeg juichen kan volgende week ineens raak zijn ?? tot aan maart kun je sneeuw krijgen weet mijn oma te vertellen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 3 januari 2014 Delen Geplaatst: 3 januari 2014 tot aan maart kun je sneeuw krijgen weet mijn oma te vertellen Oma's...machtige wijvies met enorme wijsheden. "Als het sneeuwt in mei, is april alweer voorbij" Dat zei mijn oma. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 3 januari 2014 Delen Geplaatst: 3 januari 2014 ik baal eigenlijk best wel van deze winter tot nu toe, ik hoopte eigenlijk toch wel op een behoorlijk pak sneeuw met tenminste een weekje met een constante -10/-15 even lekker extreem weer voor nederlandse begrippen. Helaas. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 3 januari 2014 Delen Geplaatst: 3 januari 2014 De meeste elfstedentochten waren in februari...nog even geduld met je weerwensen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 3 januari 2014 Delen Geplaatst: 3 januari 2014 Hoezeer ik deze temperaturen aangenaam vind voor de portemonnee (stookkosten), hoop ik toch op nog een beetje winter deze maand, al is het maar twee weken. Zonder een goede vorstperiode heeft de natuur en ook mijn moestuin het lastig. Er zitten verdorie nu nog rupsen aan m'n restjes broccoli plant te vreten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.