Zanshin Geplaatst: 31 mei 2012 Delen Geplaatst: 31 mei 2012 Heb jij een portable wc? Een gat in de tuin? Een vuilniszak? Wat heb jij staan om je behoeften op te doen WTSHTF? Zelf heb ik...niks 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jester Geplaatst: 31 mei 2012 Delen Geplaatst: 31 mei 2012 De tuin van de buren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rodin Geplaatst: 31 mei 2012 Delen Geplaatst: 31 mei 2012 Goeie vraag. Nee echt, een goeie vraag. Ik heb daar inderdaad ook helemaal niets voor. Je zou de stortbak van een WC kunnen aansluiten op een waterreservoir dat toevoer krijgt van de dakgoot. De WC op zichzelf werkt mechanisch. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Sandokan Geplaatst: 31 mei 2012 Delen Geplaatst: 31 mei 2012 ben zelf wel van van compost- droog- toilet hangt ook wel weer van locatie af wanneer ik buiten op locatie ben dan is het wat eenvoudiger als in een woningsituatie voor buiten is vooral heel belangrijk om goed op te passen met grondwatervervuiling Sandokan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
medan Geplaatst: 31 mei 2012 Delen Geplaatst: 31 mei 2012 achter mijn schuur heb ik een overkaping, daar heb ik een soort van out house van gemaakt, simpel deurtje er in, een plank als zitting, en daaronder een olievat die ik doormidden heb geslepen, anders paste het niet. het olievat staat op wieltjes zodat ik m er onder weg kan rollen, het vat leeg ik in een gat in de grond of ik zet de fik er in. maarja dat is in de winter wel erg koud, dus ben nog opzoek naar iets voor in huis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rodin Geplaatst: 31 mei 2012 Delen Geplaatst: 31 mei 2012 maarja dat is in de winter wel erg koud, dus ben nog opzoek naar iets voor in huis. Emmers buiten zetten en laten vullen met regenwater of sneeuw (sneeuw laat je binnen smelten). Stortbak van toilet openen en bijvullen. Is goed genoeg voor 1 spoeling. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
medan Geplaatst: 31 mei 2012 Delen Geplaatst: 31 mei 2012 ja dat is inderdaad een goede optie, binnenkort maar is wat emmers aanschaven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Sandokan Geplaatst: 31 mei 2012 Delen Geplaatst: 31 mei 2012 los van de hygienische situatie is het water voor spoelen een groot probleem met WCs je kan het beste dus daarom ook een compost - droog toilet gebruiken je denkt de grote boodschap af met wat papier of stro en de urine gaat apart het is zonde en onverantwoord om spoelwater te gebruiken WTSHTF Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rodin Geplaatst: 31 mei 2012 Delen Geplaatst: 31 mei 2012 het is zonde en onverantwoord om spoelwater te gebruiken WTSHTF Niet als je er zat van hebt. Kwestie van een zooi emmers neerzetten, eventueel aangevuld met een kinderzwembadje of twee. In het Nederlands klimaat valt gemiddeld genoeg regen om dat te vullen en gevuld te houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 1 juni 2012 Delen Geplaatst: 1 juni 2012 waarom geen ibc? kan je 1000 liter in kwijt als je m voor doorspoelen/beregening gebruikt hoeft het ook niet drinkwater kwaliteit te zijn zelf word het gat graven met een "bankje" erover soort out house dus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 2 juni 2012 Delen Geplaatst: 2 juni 2012 Ik woon in een flat dus tijdens shtf zou ik om water te besparen gebruik maken van een porta potti. deze zou je kunnen vullen met regen/vijver water mits het een helder en schoon is. tevens zijn er chemische middelen die stank overlast tegen gaan en de afbraak van de uitwerpselen bevordert. is de toilet vol, dan simpelweg in het riool leeg gooien of in het toilet gevolgt door een emmer water. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Sandokan Geplaatst: 2 juni 2012 Delen Geplaatst: 2 juni 2012 zou ehct slim zijn als wat meer mensen bekend werden met composttoiletten of droge toiletten. Ik heb het al eens gezegd maar water is niet bedoeld voro en niet houdbaar als methode voro dit doel. Dat kun je je zelf niet veroorloven WTSHTF. De alternatieven werken prima. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 3 juni 2012 Delen Geplaatst: 3 juni 2012 Porta potti........(redelijk wat liters chemishe vloeistof) en als dat allemaal op is is er nog n noodtoilet(n bril die op 4 poten vast zit en waar n vuilniszak onder gehangen kan worden)geheel opklapbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
medan Geplaatst: 3 juni 2012 Delen Geplaatst: 3 juni 2012 Ik woon in een flat dus tijdens shtf zou ik om water te besparen gebruik maken van een porta potti. deze zou je kunnen vullen met regen/vijver water mits het een helder en schoon is. tevens zijn er chemische middelen die stank overlast tegen gaan en de afbraak van de uitwerpselen bevordert. is de toilet vol, dan simpelweg in het riool leeg gooien of in het toilet gevolgt door een emmer water. ik wil niet moeilijk doen ofzo.. maar je hebt een balkon toch.. waarom gooi je dat ding niet leeg over het balkon.. zo valt er mischien ook wat te lachen en je bespaart water. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 3 juni 2012 Delen Geplaatst: 3 juni 2012 deden ze in de middeleeuwen ook, en gek vinden dat er zoveel cholera heerst Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 3 juni 2012 Delen Geplaatst: 3 juni 2012 ik wil niet moeilijk doen ofzo.. maar je hebt een balkon toch.. waarom gooi je dat ding niet leeg over het balkon.. zo valt er mischien ook wat te lachen en je bespaart water. je doet niet moeilijk, maar hygiene is wel erg belangrijk. als je een porta potti gewoon buiten zou leeg gooien in een tuin ofzo, dan heb je alleen jezelf ermee. want de chemische middelen en ontlasting bacterrien zouden ook in je water bron kunnen komen. tevens gaat het stinken en trekt het ongewenste insecten aan. zoals vliegen, die wil je natuurlijk niet hebben want die kunnen weer bacterien overbrengen naar je etens voorraad. Kortom zorg er altijd voor dat je een goed plan hebt om je ontlasting veilig en hygienisch te verwijderen. TIP: als je plastic zakjes gebruikt houd de urine gescheiden bijvoorbeeld door in een fles te plassen. als de plas en ontlasting samen in een zakje bewaard worden vormt er sneller en veel meer gas. de zakjes zouden door de opgebouwde gassen kunnen knappen. Tevens zou men de urine die in een fles zit nog kunnen filteren en als een waterbron kunnen gebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
medan Geplaatst: 3 juni 2012 Delen Geplaatst: 3 juni 2012 klopt het was nog vroeg en had hier zo snel niet aangedacht, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnRambo Geplaatst: 3 juni 2012 Delen Geplaatst: 3 juni 2012 Ik doe het lekker op mijn eigen WC thuis. Zelfs als er geen water of stroom is. Door een kogelkraan met 3 aansluitingen en een L-boring, kan ik de volledige huiswaterleiding omschakelen op de eigen grondwaterpomp, die uiteraard kan lopen op het aggregaat. Dus ik spoel evengoed door alsof er niks aan het handje is. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 27 september 2012 Delen Geplaatst: 27 september 2012 Al dat gedoe met die chemische toiletten! In China en Japan hebben ze 4000 jaar een gesloten kringloop gehad waardoor ze op weinig grond heel veel monden konden voeden zonder de grond uit te putten. (boek: 4000 jaar kringlooplandbouw) Poep en plas waren goud waard! Dat besef komt hier en daar weer terug. http://www.moestuinforum.nl/urine-als-meststof-voor-de-moestuin-t531-20.html Dus: In een fles plassen en meteen over je composthoop kieperen. Als het vers is, gaat het niet stinken. Poepen in een emmer, afdekken met papier zodat er geen lucht bij kan. Eventueel wat aanduwen. Mensenpoep kan niet zomaar als mest gebruikt worden voor eetbare planten. Na 2 jaar is het veilig, dan zijn alle ziektekiemen er wel uit. Dus daar moet je een aparte opberghoop voor maken. Misschien zijn er nog wel truken om dat anders op te lossen - dat weet ik nog niet. Check 'humanure' op google - het is een hele tak van sport. http://humanurehandbook.com/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ulco Geplaatst: 1 oktober 2012 Delen Geplaatst: 1 oktober 2012 Dit is misschien wel een beetje een ondergeschoven kindje. Op korte termijn kan je de shit wel ergens over het balkon gooien maar na een paar weken gaat dit wel een gevaar voor je gezondheid worden. Verzamelen in een emmer, afdekken en begraven als de emmer vol raakt lijkt me de beste oplossing Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alice Geplaatst: 1 oktober 2012 Delen Geplaatst: 1 oktober 2012 Ja ik zou ook mijn behoefte op een emmer doen, afvegen met al het wc papier wat ik tegen die tijd in huis heb:-P. En ergens begraven, liefst bij de buren in de tuin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 1 oktober 2012 Delen Geplaatst: 1 oktober 2012 Heel verstandig begraven bij de buren. Van je buren moet je het hebben, ook de ziektes dan waarschijnlijk........ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Henk de Houthakker Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 Gelukkig zijn er nog zat WC's in onze omgeving. Doorspoelen met regenwater lijkt me dan ook een goeie optie. Maar als de plek waar al het rioolwater eindigt verstopt raakt, gewoon even om de hoek een gat graven, http://www.alibaba.com/product-gs/427702574/TV001821_PORTABLE_TOILET.html erop en als het gat bijna vol is, weer dicht maken met zand en een grasmatje erop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 veld latrine graven mooi brilletje erop Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 Er staat nog een ander draadje met hetzelfde onderwerp' oplossing gezocht voor een SHIT probleem' Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.