Ga naar inhoud
GENEGEERD

Uniek vecht/survival kunst Basupi (voorheen Basupikombinasi)


Ronin Kogaratsu

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Is ook helemaal geen kritiek op Ronin of Basupi. Ik heb oprecht vertrouwen in Ronin zijn vaardigheden. Die hij door ellenlange uren aan training en inzet heeft opgedaan.

 

Jaren aan inspanning en studie....

 

Vatten we hem al? Train as you fight.

 

Zouden meer mensen moeten doen. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook helemaal geen kritiek op Ronin of Basupi. Ik heb oprecht vertrouwen in Ronin zijn vaardigheden. Die hij door ellenlange uren aan training en inzet heeft opgedaan.

 

Jaren aan inspanning en studie....

 

Vatten we hem al? Train as you fight.

 

Zouden meer mensen moeten doen. :p

 

Dank je, ik ben er oprecht van overtuigd, dat als iemand de training thuis 15 minuten per dag traint een anderhalf jaar lang.. Dat het een groot verschil maakt in het begrijpen van ritme, momentum, en reflex.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kwaliteit site @Ronin Kogaratsu

 

Ziet er keurig uit. Enne wat kost dat? ;) Dat stond er volgens mij niet op?

 

Top man hoop dat het een begrip gaat worden!

 

Site is met dank aan @leidse prepper ! Die echt fantastisch kan schrijven.

 

Zodra ik een locatie heb komt er informatie over prijzen van de reguliere lessen.

 

Extra s of prive les is anders.

 

Groet!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oops Bolo, ik heb ook al eens tegenover Ronin gestaan en ik verwachte echt wel wat maar ik voelde me redelijk kansloos. Maar voor mij wel een reden om naar de volgende SC te komen ;)

 

Ik heb ook tegenover @Ronin Kogaratsu gestaan op de laatste SC.

 

Om eerlijk te zijn, ben ik niet snel onder de indruk. Maar Mijn Hemel, wat is hij snel...

 

Zoals @JohnVonSchutz zegt, volstrekt kansloos. Kan ik Ronin hebben? Ja, absoluut. Vanaf 100 meter met een .223 als hij me niet ziet... ;)

 

Alles daarna? Volstrekt kansloos...

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
@Ronin Kogaratsu

 

Gefeliciteerd! en welke plaats of regio zit je?

 

Een mooie aanvulling bijgevoegd, zit dit ook in je cursus?

 

Dus zeg maar voordat ik (we) losgaan eerst het contact zien te vermijden;

 

Combatives – Management of Unknown Contacts

 

De zintuigen en het gevoel wat door basupi ontwikkeld wordt gebruik je in waarnemen zonder waarnemen.

Klinkt vaag, maar is het niet.

We trainen ALTIJD buiten de comfort zone, daar leer je.

 

Awareness is key, pre emtive enz.

 

Een opsomming van praktijk voorbeelden kan zeker nuttig zijn, bedankt voor de tip!

 

 

De bedoeling is wel, het gevoel en reflex van binnenuit te ontwikkelen zodat je uit intuïtie weet in te schatten wat te doen. Situaties zijn vaak niet wat het lijkt.

 

Wij reageren ook niet op schijnbewegingen.

 

Ik ben aan het oriënteren, op een locatie Centraal in Nederland.

 

privé les is op aanvraag.

 

Groet

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

[video=youtube_share;EdqqI-Xq7eE]

 

De youtube versie.

 

Even kort, dit zijn hele ontspannen, relaxte niet agressief ogende reacties. De werkelijke ontsnappingen van een pijl uit de blaaspijp, is van ongekende snel heid gericht op het vitale doel.

 

Dus, eigenlijk al voordat de aanval ingezet wordt, herkennen, en eruit klappen.

 

Dit laat ik niet publiekelijk zien op een filmpje. Als kennismaking.

 

Dit is echter wel de reactie in realiteit. Klik klak, klaar.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De zintuigen en het gevoel wat door basupi ontwikkeld wordt gebruik je in waarnemen zonder waarnemen.

Klinkt vaag, maar is het niet.

We trainen ALTIJD buiten de comfort zone, daar leer je.

 

Awareness is key, pre emtive enz.

 

Een opsomming van praktijk voorbeelden kan zeker nuttig zijn, bedankt voor de tip!

 

 

De bedoeling is wel, het gevoel en reflex van binnenuit te ontwikkelen zodat je uit intuïtie weet in te schatten wat te doen. Situaties zijn vaak niet wat het lijkt.

 

Wij reageren ook niet op schijnbewegingen.

 

Ik ben aan het oriënteren, op een locatie Centraal in Nederland.

 

privé les is op aanvraag.

 

Groet

 

Klinkt een beetje als 'there is no spoon'. Maar wel interessant :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

[video=youtube_share;EdqqI-Xq7eE]

 

De youtube versie.

 

Even kort, dit zijn hele ontspannen, relaxte niet agressief ogende reacties. De werkelijke ontsnappingen van een pijl uit de blaaspijp, is van ongekende snel heid gericht op het vitale doel.

 

Dus, eigenlijk al voordat de aanval ingezet wordt, herkennen, en eruit klappen.

 

Dit laat ik niet publiekelijk zien op een filmpje. Als kennismaking.

 

Dit is echter wel de reactie in realiteit. Klik klak, klaar.

 

Samen met een vriend volg ik Basupi lessen bij @Ronin Kogaratsu en ik ben zeer onder de indruk van zijn aanpak & manier van lesgeven. Je ervaart heel goed hoe Ronin bezig is jou iets te leren ipv een (standaard) les te geven. Zeer hand-ons, en elke stap die we leren voegt iets toe. Ik vind dat het filmpje erg goed laat zien dat de sfeer waarin Ronin lesgeeft heel ontspannen is, al is het effect van de leerstof natuurlijk "klik klak klaar" ;) om dat maar even te herhalen hahaha.

 

Altijd al wilde ik iets dergelijks leren, maar piekerde er niet over in een gymzaal over de mat rondjes te rennen in een strakgestreken wit pak. Dat draag je op straat toch ook niet??! Basupi is voor mij (en die vriend, voor wie zelfde overwegingen golden) het perfecte antwoord. En als een nerd als ik - met minimale sportieve skills ;) - het kan, dan kan iedereen het!

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 4 maanden later...
  • 1 maand later...

Ik ben aan het overwegen een ruimte te huren voor lessen in Basupi, daar ben ik al een tijdje mee bezig maar ik heb David intensief lesgegeven in de bossen, en dat heeft prima uitgepakt.

De bomen en de natuur zijn een mooie hulp tijdens het trainen. Dus vraag ik mij af of iemand een tip heeft voor het huren van een blokhut/ of plek in bos omgeving, voor bijvoorbeeld vrijdag avond van 20.00 tot 23.00

 

Liefst een beetje midden van het land.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...