Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kinkhoest epidemie


Gast Sandokan

Aanbevolen berichten

Gast Sandokan

Hoewel het klinkt als iets uit de vorige eeuw is dit een actueel probleem. Het RTL-nieuws meldde net dat er een kinkhoest epidemie in NL gaande is. Een ziekte die erg vervelend is, en je eerder zou verwachten WTSHTF, maar het kan dus zo ook al.

Dat brengt me op het thema van vaccinaties. In NL is het gebruikelijk dat je als peuter een serie inentingen krijgt, en de meeste mensen updaten die DKTP en BMR nooit. Ik heb dat begin jaren 90 en ook enkele jaren geleden opnieuw laten doen. Nu zijn er vast direct mensen die direct gaan betogen dat vaccins vol gift zitten, en voor bv H1N1 zou ik dat ook zeker afraden. Maar de DKTP en BMR zou ik zeker toch iedereen in overweging willen geven om nog eens over na te denken of je die niet wil updaten. Iedereen moet het helemaal zelf weten, maar het nieuws zoals dat nu op tv was laat tenminste zien dat ook dit soort 'simpele ziektes' een behoorlijk gevaar kunnen vormen voor je gezondheid.

 

Tis maar dat je het weet.

 

Overigens, ook wat dit betreft - de kinkhoest - raad ik iedereen nogmaals sterk aan om codeine in huis te halen!

 

grioetjes,

 

 

Sandokan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hoewel het klinkt als iets uit de vorige eeuw is dit een actueel probleem. Het RTL-nieuws meldde net dat er een kinkhoest epidemie in NL gaande is. Een ziekte die erg vervelend is, en je eerder zou verwachten WTSHTF, maar het kan dus zo ook al.

Dat brengt me op het thema van vaccinaties. In NL is het gebruikelijk dat je als peuter een serie inentingen krijgt, en de meeste mensen updaten die DKTP en BMR nooit. Ik heb dat begin jaren 90 en ook enkele jaren geleden opnieuw laten doen. Nu zijn er vast direct mensen die direct gaan betogen dat vaccins vol gift zitten, en voor bv H1N1 zou ik dat ook zeker afraden. Maar de DKTP en BMR zou ik zeker toch iedereen in overweging willen geven om nog eens over na te denken of je die niet wil updaten. Iedereen moet het helemaal zelf weten, maar het nieuws zoals dat nu op tv was laat tenminste zien dat ook dit soort 'simpele ziektes' een behoorlijk gevaar kunnen vormen voor je gezondheid.

 

Tis maar dat je het weet.

 

Overigens, ook wat dit betreft - de kinkhoest - raad ik iedereen nogmaals sterk aan om codeine in huis te halen!

 

grioetjes,

 

 

Sandokan

 

waar haal jij dat dan?? want als ik apotheek binnenloop krijg ik het echt niet mee.:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

als je codeine bedoeld, met een doktersrecept natuurlijk

 

ik heb eidn vorig jaar mijn huisarts gezegd dta ik een paar maanden op vakantie zou gaan trekken in ruig land

en dat ik voor de zekerheid wat medicijnen mee wilde hebben o.a. codeine

geen probleem - 5 stuks mee gekregen

maar heb ook andere mogelijkheden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eind vorig jaar, wat is de houdbaarheid dan? Als je al dergelijke medicijnen kunt krijgen dan is het vaak heel kort houdbaar hoe strikt is die houdbaarheid?

 

Betreffende de kinkhoest, die krijgen mensen die ingeënt zijn ook blijkbaar dus inenten is niet alles

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

Sim,

 

codeine houdbaar tot 2015 -

en of je wel of niet je inent ius echt een eigen afweging

het leek mij belangrijk in dit kader om het wel te melden, aangezien het expliciet op tv was

en ik heb in mn hele leven nog nooit iop tv iets gezien over een waarschuwing voor een kinkhoestepidemie

 

 

'take what you like, and leave the rest'

 

Sandokan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de grootste schandalen in de medische wereld, in mijn opinie.

Kinderen hoeven niet te lijden aan benauwdheid en hoestaanvallen.

Kinkhoest is een ziekte die uitstekend te behandelen is met homeopathie.

Terwijl er in de reguliere geneeskunde geen adequate behandeling voor is.

Dus als men een kind laat lijden, tot zelfs de dood er op volgt, en geen homeopathie heeft toegepast, dan vind ik dat kwalijk, zeer kwalijk.

 

Hoe jonger de kinderen, hoe gevaarlijker, maar juist die hele jonge kinderen zijn of nog niet gevaccineerd, of nog niet voldoende gevaccineerd.

 

Hier het verschil tussen reguliere en homeopatische behandeling:

www.infowebweistra.eu/zelfzorgmiddelen.htm#kinkhoest

 

Op de website van het RIVM kun je lezen dat er eens in de 2 jaar een kind overlijdt aan kinkoest.

 

En denk je dat vaccinatie daar verbetering in heeft aangebracht, in het sterftecijfer?

Nee, niet of nauwelijks, ik zal de info daarover voor jullie opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Professor Galama, viroloog, in zijn afscheidsrede

www.ru.nl/publish/pages/527498/galama_helemaal.pdf

 

De daling in de eerste helft van de twintigste eeuw kan niet aan medische ontwikkelingen worden toegeschreven,

maar voornamelijk aan een groeiende welvaart en aan de openbare gezondheidszorg:

betere voeding, schoon drinkwater en aanleg van riolering zijn de belangrijkste factoren.

 

Gebruik van antibiotica en vaccinatieprogramma’s zijn pas na de Tweede Wereldoorlog op enige schaal gaan bijdragen aan deze gunstige ontwikkeling.

Ze zijn van geringere betekenis voor de daling dan wel wordt gedacht (zie blauwe pijl in figuur 3a).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Professor Galama, viroloog, in zijn afscheidsrede

www.ru.nl/publish/pages/527498/galama_helemaal.pdf

 

De daling in de eerste helft van de twintigste eeuw kan niet aan medische ontwikkelingen worden toegeschreven,

maar voornamelijk aan een groeiende welvaart en aan de openbare gezondheidszorg:

betere voeding, schoon drinkwater en aanleg van riolering zijn de belangrijkste factoren.

 

Gebruik van antibiotica en vaccinatieprogramma’s zijn pas na de Tweede Wereldoorlog op enige schaal gaan bijdragen aan deze gunstige ontwikkeling.

Ze zijn van geringere betekenis voor de daling dan wel wordt gedacht (zie blauwe pijl in figuur 3a).

Je hebt weer niet goed gelezen en je zwamt weer over homeopathie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zusjes hebben allebei kinkhoest gehad als baby. toen was er ook min of meer een epidemie of, het heerste hier in ieder geval.

Er is hier een tweeling aan overleden, brr. Ze werden ziek na de vaccinatie en zijn daaraan onderdoorgegaan.

Mijn moeder heeft ons alleen in laten enten tegen DTP. Geen K en ook geen BMR, daar wordt je vaak behoorlijk ziek van en beschermt je ook nog eens niet goed, want vaak krijg je het alsnog. Wij hebben ongeveer alle kinderziektes gehad die in die BMR zitten en ik denk dat dat juist positief is voor een kind. Je ziet vaak dat een kind ziek wordt en daarna een grote groeispurt (mentaal of fysiek) doormaakt. Door die vaccinaties neem je het ze af.

Maargoed, dat is mijn idee :p (tijdens een SHTF kun je dat er niet bijhebben natuurlijk)

Kinkhoest ís een rotziekte, pepermuntolie wil nog wel eens veel verlichting geven. Maar leuk is het niet als je zo'n babytje de longen uit haar lijfje hoort hoesten en je constant gaat luisteren of ze nog wel ademt. Scary!

Zelf ben ik nog ingeënt tegen Tetanus gezien mijn leven met dieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel het klinkt als iets uit de vorige eeuw is dit een actueel probleem. Het RTL-nieuws meldde net dat er een kinkhoest epidemie in NL gaande is. Een ziekte die erg vervelend is, en je eerder zou verwachten WTSHTF, maar het kan dus zo ook al.

Dat brengt me op het thema van vaccinaties. In NL is het gebruikelijk dat je als peuter een serie inentingen krijgt, en de meeste mensen updaten die DKTP en BMR nooit. Ik heb dat begin jaren 90 en ook enkele jaren geleden opnieuw laten doen. Nu zijn er vast direct mensen die direct gaan betogen dat vaccins vol gift zitten, en voor bv H1N1 zou ik dat ook zeker afraden. Maar de DKTP en BMR zou ik zeker toch iedereen in overweging willen geven om nog eens over na te denken of je die niet wil updaten. Iedereen moet het helemaal zelf weten, maar het nieuws zoals dat nu op tv was laat tenminste zien dat ook dit soort 'simpele ziektes' een behoorlijk gevaar kunnen vormen voor je gezondheid.

 

Tis maar dat je het weet.

 

Overigens, ook wat dit betreft - de kinkhoest - raad ik iedereen nogmaals sterk aan om codeine in huis te halen!

 

grioetjes,

 

 

Sandokan

 

 

Dat is een methode. Mijn vaccinaties waren (blijkbaar) oud en wij hebben een rondje kinkhoest in huis gehad.

Mijn vriendin is schoon gebleven. Mijn 2,5 jarige dochter heeft 't wel gehad. (ze is niet ingeent. Wij enten enkel tegen de hoog risico zaken, DTP in ons geval. Wij hebben de K voor kinkhoest uit de vaccinatie laten halen)

 

De keuze voor wat wel en wat niet is me te lang en te veel om nu even te schrijven, wel interessant om te zien dat de ouders van Chinook ooit tot deze zelfde selectie zijn gekomen :)

 

Ze heeft nu een verse, zelfgemaakte weerstand. Een die veel diverser is dan een vaccinatie met een dood virus waarbij een (zwakkere) weerstand tegen 1 hele specifieke kinkhoestsmaak wordt aangemaakt.

 

Als iemand nog mensen kent die Bof, Rode Hond of Mazelen in huis hebben bel me dan. Ik ga er graag even langs voor SHTF om er zo zeker van te zijn dat het nu enkel 'vervelend' is waar dit na SHTF wel wat problematischer kan zijn.

 

Doe mij maar de real deal.

 

 

 

Een van de grootste schandalen in de medische wereld, in mijn opinie.

Kinderen hoeven niet te lijden aan benauwdheid en hoestaanvallen.

Kinkhoest is een ziekte die uitstekend te behandelen is met homeopathie.

Terwijl er in de reguliere geneeskunde geen adequate behandeling voor is.

Dus als men een kind laat lijden, tot zelfs de dood er op volgt, en geen homeopathie heeft toegepast, dan vind ik dat kwalijk, zeer kwalijk.

 

Hoe jonger de kinderen, hoe gevaarlijker, maar juist die hele jonge kinderen zijn of nog niet gevaccineerd, of nog niet voldoende gevaccineerd.

 

Hier het verschil tussen reguliere en homeopatische behandeling:

www.infowebweistra.eu/zelfzorgmiddelen.htm#kinkhoest

 

Op de website van het RIVM kun je lezen dat er eens in de 2 jaar een kind overlijdt aan kinkoest.

 

En denk je dat vaccinatie daar verbetering in heeft aangebracht, in het sterftecijfer?

Nee, niet of nauwelijks, ik zal de info daarover voor jullie opzoeken.

 

Dat is dan wel weer interessant, gezien deze methode zou ik verwachten dat je hier enkel het lichaam sterkt om zijn natuurlijk taak uit te voeren; zelf het virus/bacterie/ander onding de baas te worden.

Homeopathie heb ik dan ook het liefst niet in een pil maar gewoon in de tuin :) Een mooi kruidenboek met oma's recepten.

 

Gelukkig was het bij ons te overzien enkel ongeveer 2 weken slecht geslapen omdat we beiden vooral tussen 19:00 en +/- middernacht klonken als een orkest zeeleeuwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

Tetanus moet je zowiezo elke 15 (??) jaar herhalen...

opvallend trouwens, dat nu met het Ek in Ukraine er ook gesproken wordt over mazelen

ik heb altijd tenminste OOK het vermoeden dat er een 2e agenda speelt wanneer de media van een of andere ziekte spreken

laat staan van een epidemie

 

neem aan dat iedereen vertrouwd is met de Georgia Guidestones, en de plannen kent om 6.5 miljard mensen uit te moorden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

jah een rondje tetanus zou ik ook wel willen hebben, mogelijk binnenkort maar even op een roestige spijker gaan staan dan?

Of kan ik deze ook krijgen zonder dat ik een reden heb? Gewoon bij de docter?

 

Georgia Guidestones, ik heb net de wiki even gelezen. Ik zie daar geen moordplannen, enkel een ideaal maximum aantal inwoners voor deze aardkloot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

xyc - je kan bij de GGD gewoon een update van je tetanus, net als de rest, vragen

je kan ook gele koorts, tbs, typhus dktp, Hep A + B en bmr laten prikken

 

Sandokan

Link naar reactie
Delen op andere sites

laatst nog een tetanus shot gehad,

 

ter info kun je kijken welke je weer moet herhalen:

•DTP (Difterie Tetanus Polio; Revaxis® of dTP-vaccin NVI). Deze vaccinatie is aan de meeste mensen die na 1950 zijn geboren op de kinderleeftijd gegeven (als DKTP) via het Rijksvaccinatieprogramma. Een herhalingsvaccinatie wordt elke tien jaar aanbevolen. Wie deze vaccinaties nooit eerder heeft gehad wordt aangeraden een volledige serie van drie injecties te laten toedienen.

•Gele koorts: vanaf tien dagen na toedienen tien jaar.

•Cholera: in Nederland wordt alleen een stempel gezet, geldigheidsduur zes maanden.

•Hepatitis A: De eerste injectie beschermt minimaal een jaar. Een serie van twee injecties beschermt gedurende minstens 25 jaar. Gammaglobuline, dat uit menselijk bloed wordt gewonnen, wordt alleen bij uitzondering gegeven.

•Hepatitis B: na een volledige serie wordt ervan uitgegaan dat reizigers levenslang beschermd zijn. Een herhalingsvaccinatie is dus niet meer nodig.

•Buiktyfus (injectie): drie jaar.

•Buiktyfus (capsules): één jaar, tenzij men langdurig onder omstandigheden verkeert waar buiktyfus een risico is – dan is de beschermingsduur drie jaar.

•Meningokokken (ACW135Y): drie jaar.

•Meningokokken ©: langwerkend, mogelijk levenslang.

•Rabiës: ook na een volledige serie bent u nooit geheel beschermd. Of voorafgaand aan een reis een herhalingsvaccinatie nodig is, is afhankelijk van de reisomstandigheden en de tijd die is verstreken sinds de laatste vaccinatie. Na een incident dat risico oplevert (bijvoorbeeld een hondenbeet) moet u zich altijd zo snel mogelijk laten vaccineren.

•Tekenencefalitis: één jaar na de eerste twee vaccinaties, drie jaar na de derde vaccinatie.

•Japanse encefalitis: kinderen: twee jaar na de eerste drie vaccinaties; volwassenen: na 2 vaccinaties wordt bij aanhoudend risico na 1 jaar een boostervaccinatie gegeven, de beschermingsduur na deze booster is nog niet bekend.

•Tuberculose (BCG): deze vaccinatie geeft levenslang een beperkte bescherming.

Bron: LCR

 

Ow en voor degene die niet meer weten wanneer ze hun shots hebben gehad:

 

 

0 maanden : HepB*)

2 maanden: DKTP-Hib-HepB**) Pneu

3 maanden: DKTP-Hib-HepB**) Pneu

4 maanden: DKTP-Hib-HepB**) Pneu

11 maanden: DKTP-Hib-HepB**) Pneu

14 maanden: BMR + MenC

 

Afkortingen staan voor:

 

D: Difterie

Pneu: Pneumokokken

K: Kinkhoest

B: Bof

T: Tetanus

M: Mazelen

P: Polio

R: Rodehond

Hib: Haemophilus influenzae type b

MenC: Meningokokken C

HepB: Hepatitis B

HPV: Humaan Papillomavirus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet er nog iemand waar ik een vervelende variant van Chlamydia kan vinden?

Nee geintje hoor. Voor mij hoeft het allemaal niet zo...

 

Greener

 

Helaas niet. Maar misschien heb je interesse in onbehandelbare gonorroe?

 

De geslachtsziekte gonorroe wordt steeds moeilijker te bestrijden. De bacterie wordt steeds resistenter tegen medicijnen en daardoor wordt de ziekte mogelijk snel onbehandelbaar.

http://nos.nl/artikel/380877-gonorroe-wordt-onbehandelbaar.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Zelf heb ik ook sinds enkele dagen erge last van kinkhoest!

Hoelang kan dit duren? Ik wordt erg echt gek van. Probeer een beetje in contact te komen met mensen?

Wat zijn jullie ervaringen en misschien kunnen we iets delen, je mag me een prive bericht sturen...

Zelf heb ik ook nog informatie van een andere website gehaald over kinkhoest

 

Groetjes van Yvonne Malmer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bij ons kind goed helpt: Cupum Metallicum D6 van VSM (te bestellen bij de apotheek of hier: http://www.vitamineonline.nl/vsm-cuprum-metallicum-d6-200tb-p-3973.html ). Is gewoon een 'verdunning' van koper volgens mij. Helpt tegen 'krampen', dus ook krampachtige hoest. De 'blaf' gaat er dan af, het gaat dan over in een wat 'normalere' hoest. De eerste paar keren duurde dat ong. een dag, daarna al gauw maar een halve dag. Geloof erin of niet, of probeer het zelf en trek dan je conclusie.

 

Wat bij mij goed helpt bij een gewone stevige hoest die niet op wil houden is : Acetylcysteïne http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Acetylcyste_ne.aspx?mId=10704&rId=161 Dit maakt het slijm dunner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

in het leger hebben ze mij veel vuldig ingeent.. tja soms verloor ik het vaccinatie boekje... geen probleem dan beginnen we opnieuw kreeg ik dan te horen. dus ben minimaal wel 8 x geprikt in 5 jaar tijd. Maar ja, het zal waarschijnlijk niet de kwantiteit zijn die je bescherming geeft over de jaren heen.

 

Laatste inenting gehad in 2001. Dus misschien wel handig weer eens te gaan. maar is dat gratis? Weet iemand dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...