Tom Geplaatst: 20 december 2014 Delen Geplaatst: 20 december 2014 @Ronin Kogaratsu Ja de Zibro Kristal is echt goed en bijna reukvrij. De lampolie ruikt toch wel. Als ik een petrolielamp aan heb en mijn vrouw komt thuis ruikt ze het direct en roept al mijn KLEREN (de geur trekt er op). Met Zibro Kristal is het een stuk minder geur, heel ietsje een lichte petroleumgeur. In de Zibro kachel ruikt het praktisch niet en zit ze er een halfuurtje bij om 7 uur voordat ze naar haar werk gaat, dus goedgekeurd door de Nederlandse vereniging van kantoorvrouwen:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 20 december 2014 Delen Geplaatst: 20 december 2014 Bijna goed...weken in azijn is het en dan inbranden. Meer weetjes van @Raycoupe http://preppers.nl/forum/threads/11528-Leuk-om-te-laten-zien-petroleumstel?p=313612&viewfull=1#post313612 Ook bijna goed...weken in azijn, drogen, dan doordrenken in petroleum en dat eerst volledig laten uitbranden. Was de azijn weer vergeten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 20 december 2014 Delen Geplaatst: 20 december 2014 Ook bijna goed...Haha. Samen komen we er wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pieperboer Geplaatst: 14 januari 2015 Delen Geplaatst: 14 januari 2015 Voor diegenen die betaalbare petroleum zoeken: In verband met het omschakelen van petroleumheaters naar gasheaters heb ik zo'n 750 ltr petroleum beschikbaar in de buurt van Rotterdam. Mocht je interesse hebben PM me. Pieperboer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 14 januari 2015 Delen Geplaatst: 14 januari 2015 Voor diegenen die betaalbare petroleum zoeken: In verband met het omschakelen van petroleumheaters naar gasheaters heb ik zo'n 750 ltr petroleum beschikbaar in de buurt van Rotterdam. Mocht je interesse hebben PM me. Pieperboer Voor je jouw zaken tracht te verkopen is het aangewend eerst even jezelf voor te stellen in het juiste topic....is iets vriendelijker... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dannymh Geplaatst: 27 augustus 2015 Delen Geplaatst: 27 augustus 2015 Een goeie olielamp koop je niet voor 10. Basta. Feuerhand maakt degelijke goede stormlampen en die koop ik bij de campingwinkel, bijvoorbeeld bij Roobeek in Alkmaar, voor 21,50. Bever verkoopt ze ook maar dan voor voor 25. Chinese rommellampjes bij Xenos kun je ook kopen maar dan heb je ... rommel. Ze roesten en ze lekken en er zitten waardeloze lonten in. Dat van die lonten die jaarlijks vervangen moeten worden - waar @Ronin Kogaratsu over heeft gelezen - is volgens mij onzin. Ik heb al jaren en jaren van die lampen en nooit lonten vervangen. Bovendien koop ik mijn lont voor slechts een paar Euro per strekkende meter, dat zijn de kosten niet. Petroleum stook ik er niet in, wel witte Lampenolie die bij Jumbo iets van 1,49 kost (zit in een donkerbruine plastic fles). Van @Raycoupe heb ik geleerd dat in die flessen gezuiverde petroleum zit en dat het eigenlijk spotgoedkoop is. Je kunt beter die twee tientjes uitgeven aan één goede olielamp dan aan twee Chinese prullen, geloof me N.a.v. het bovenstaande advies ben ik dus ook even gaan zoeken en kwam op de onderstaande site uit. http://www.bergsportwinkel.nl/feuerhand-stormlamp.html?gclid=CJrqtOmOyccCFRK3GwodRlsKDw Het schijnt ook nog eens de verbeterde versie te zijn van het Feuerhand model. De prijs is ook nog een stuk beter dan bij de meeste winkels. Danny 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pathfinder Geplaatst: 27 augustus 2015 Delen Geplaatst: 27 augustus 2015 N.a.v. het bovenstaande advies ben ik dus ook even gaan zoeken en kwam op de onderstaande site uit. http://www.bergsportwinkel.nl/feuerhand-stormlamp.html?gclid=CJrqtOmOyccCFRK3GwodRlsKDw Het schijnt ook nog eens de verbeterde versie te zijn van het Feuerhand model. De prijs is ook nog een stuk beter dan bij de meeste winkels. Danny Da's een mooie lamp voor een mooie prijs! Goeie tip! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: 27 augustus 2015 Delen Geplaatst: 27 augustus 2015 Deze doet al heel wat jaartjes trouwe dienst in weer en wind. Frowo, made in GDR. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjerk Geplaatst: 15 oktober 2015 Delen Geplaatst: 15 oktober 2015 [MENTION][/MENTION]Nee maar ! Een Frowo 340 ! Dit type werd gebouwd tot het bittere einde van de DDR. Mijn exemplaar werkt al vele jaren uitstekend en geeft een stamp licht groeten, Tjerk ( nieuw op dit forum ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjerk Geplaatst: 15 oktober 2015 Delen Geplaatst: 15 oktober 2015 Ehh ... Hoe laad ik trouwens een foto van mijn Ipad op ? Tjerk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 15 oktober 2015 Delen Geplaatst: 15 oktober 2015 Ehh ... Hoe laad ik trouwens een foto van mijn Ipad op ? In België kun je voordelige petroleum type C halen. (minder dan € 0.75/l anno nu) Darmee zou je peltier elementen heet kunnen stoken via je olie lantaarn. De spanning die hiermee wordt opgewekt kan je Ipad laden. Als je Ipad het dan weer doet kun je de upload funtie in een bericht gebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 15 oktober 2015 Delen Geplaatst: 15 oktober 2015 In België kun je voordelige petroleum type C halen. (minder dan 0.75/l anno nu) Darmee zou je peltier elementen heet kunnen stoken via je olie lantaarn. De spanning die hiermee wordt opgewekt kan je Ipad laden. Als je Ipad het dan weer doet kun je de upload funtie in een bericht gebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: 15 oktober 2015 Delen Geplaatst: 15 oktober 2015 Zie ik ook maar énige overeenkomst...? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 15 oktober 2015 Delen Geplaatst: 15 oktober 2015 Zie ik ook maar énige overeenkomst...? Dat zie je zo, de rechterlamp komt uit China:D De Dietz Blizzard voor het luttele bedrag van 19,50 gaan ze hem maken en brengen vanuit China, Dietz fabriek staat gewoon in China Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjerk Geplaatst: 15 oktober 2015 Delen Geplaatst: 15 oktober 2015 Plaatje dat eerder vandaag maar niet wilde uploaden.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjerk Geplaatst: 15 oktober 2015 Delen Geplaatst: 15 oktober 2015 Nu nog draaien onder de knie krijgen... :-( Tjerk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 15 oktober 2015 Delen Geplaatst: 15 oktober 2015 Een dubbelpost @Tjerk kan je weghalen. Klik op wijzig bericht (rechts onder die post) en vervolgens op verwijderen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 @Tom, dit is niet de Blizzard, dit is de Jupiter 2500.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 @Tom, dit is niet de Blizzard, dit is de Jupiter 2500.. Weet je het zeker? Ik heb namelijk de Dietz Jupiter 2500 in mijn kamer staan en ziet er zo uit. [ATTACH=CONFIG]21274[/ATTACH] Deze olielamp heeft een extra grote tankinhoud van 2 liter en kan 72 uur branden op 1 tank en kan als kleine verwarming dienen. Hiet zie je naast elkaar staan http://www.qvist.nl/jupiter-2500.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 Nu nog draaien onder de knie krijgen... :-( Tjerk Toestel waarmee je foto trekt een slag (90 graden) draaien ? Anders uploaden vanaf het toestel in pc en dan openen in verkenner, dan draaien (linksom/rechtsom) en dan weer sluiten. Verkenner slaat dan gedraaide foto weer op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjerk Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 dank je Wim, Nadeeltje als je met een Ipad2 staande opnamen maakt.. Je kunt mij misschien nog herinneren van mailcontacten jaren terug, vragen over Petromax ' Starklichter ' Tjerk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 Je hebt i.d.d. gelijk Tom, ik wilde de 2500 maar die was niet leverbaar. Dus eerst maar 2 anderen genomen, die het overigens prima doen, en nu is het wachten op de 2500, waar ik bericht van zou krijgen... helaas tot op heden nog niet... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pris22 Geplaatst: 23 november 2015 Delen Geplaatst: 23 november 2015 Hallo,nieuw hier en ziet er alvast ENORM interessant uit. Vraagje ivm lampolie, is het ongezond om dit de ganse avond (binnenshuis) in te ademen? Alvast bedankt! Priscilla Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 23 november 2015 Delen Geplaatst: 23 november 2015 Hallo,nieuw hier en ziet er alvast ENORM interessant uit. Vraagje ivm lampolie, is het ongezond om dit de ganse avond (binnenshuis) in te ademen? Alvast bedankt! Priscilla Als de verbranding van je lamp/kachel goed is, waarschijnlijk minder schadelijk dan kaarsen. Ook zit er verschil tussen de diverse lampenolies, je hebt hele zuivere en ook rommel met kleurstoffen erin. Een goede verbranding hangt af van het type lamp en de afstelling. Kosmos en matador branders zijn veel schoner dan vlakbranders (stormlantaarns bv.) en die simpele sfeerlampjes met een dun rond lontje. Als ik in mijn woonkamer vier stormlantarens aan hebt, ga ik ze ruiken, met kosmos en matador lampen ruik ik ze niet. Kachels moet je ook goed afstellen en gebruiken. Ze lijken bere simpel, maar het luistert nauw. Vb. Een vriend van mij (echte koukleum) wilde ook een petroleumkacheltje als backup. Prima dingetje gevonden en ik heb hem tips gegeven hoe ik het zou aanpakken (schoonmaken, afstellen, testen), maar na een eerste keer de brand erin vond hij dat het ding het prima deed. Tja, bij de vijfde keer aansteken ging het mis met het scheve lont en stond de woonkamer blauw. Dat inademen is echt niet gezond. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pris22 Geplaatst: 23 november 2015 Delen Geplaatst: 23 november 2015 Bedankt Raycoupe, Heeft me een heel stuk op weg geholpen. Heb ook zo'n petroleumkacheltje maar brand ik enkel in onze werkplaats in de tuin,stinkt teveel en 'k kreeg er koppijn van in huis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.