Communicator Geplaatst: 8 juni 2013 Delen Geplaatst: 8 juni 2013 Halleeej beste luitjes! Het wordt tijd dat we dit eens goed aan gaan pakken, want het komt maar niet van de grond! Allereerst, als je werkelijk interesse hebt in het communicatieve aspect, meld je dan aan bij De Ham Club Hier kunnen we gerichter spreken over onze hobby en noodzakelijke onderwerpen. ten tweede, wil ik nu ruimschoots op tijd een vaste datum prikken, waarop wij onze communicatieve vaardigheden gaan testen! hier hebben we wel een aantal kopstukken voor nodig die hierbij helpen. In vrijwel alle cirkels hebben we minimaal één persoon nodig die dit gebied kan monitoren. Ikzelf heb het gebied tussen zeeland en Noord-Brabant onder mijn dekking (west-Brabant dus). Als het enigszins mogelijk is, wordt er ook verwacht dat je online bent in de de chatbox van http://www.preppers.nl de chatbox is HIER te vinden! Voor Meer informatie over de Prepper Ronde check de WIKI Agenda 11 Juni 19:00 - Welkomst en aanmelding Om 19:00 uur zal Communicator beginnen op frequentie 27.005 (kanaal 4) met een kleine toespraak ter introductie van de Prepper Ronde. Hierna zal de ruimte worden gegeven voor deelnemers om zich in te melden. Ik zal per regio/provincie die redelijkerwijs in mijn bereik liggen een oproep doen. voorbeeld: Goedenavond provincie Zeeland, wie wil zich melden voor de Prepper ronde? Bij een aanmelding volgt een bevestiging van mijn kant, en je naam/nick wordt genoteerd. Mocht het gebeuren dat twee stations gelijkertijd roepen, waardoor ik niets kan verstaan, dan zal ik dit ter plekke proberen op te lossen. waardoor alsnog beide stations genoteerd kunnen worden. Voor dit hele gebeuren plan ik een half uur in, maar zeker voor de eerste keren verwacht ik dat dit veel sneller afgerond zal zijn. 19:30 - 19:45 omschakeling van FM naar USB Omdat dit voor velen onder ons allemaal nieuw is, en voor sommige ook weer niet wil dit als een test gaan proberen. op USB is het vaak mogelijk om grotere afstanden te overbruggen waardoor het misschien mogelijk is om bijvoorbeeld een verbinding te leggen met Friesland, Gelderland, Noord-Holland etc.... We doen dit gewoon op de 27.005Mhz (kanaal 4) Mocht dit niet lukken dan schakelen we eerder terug naar de FM band. 19:45 - 20:00 Uitloop planning Mochten voorgaande agenda uit lopen, kan dat binnen dit kwartier. 20:00 - 20:30 Eventuele aanmeldingen Omdat dit de eerste Prepper Ronde wordt, zal er alle ruimte worden gegeven om aan te melden. Dit houd in dat alle deelnemers hun Squelch helemaal open draaien en zo meeluisteren naar eventuele aanmelders. Mocht ik ze dan niet kunnen ontvangen dat kan dit middels een tussenstation worden opgelost! Probeer tijdens dit half uur de conversatie zo minimaal mogelijk te houden, en de ruimtes tussen gesprekken zo ruim mogelijk! 20:30 - 21:00 Vrije gesprekken en Mogelijkheden in dit half uur kan iedereen zijn duit in het zakje gooien en proberen verbindingen te leggen. Hierbij is het uiteraard mogelijk om uit te wijken naar neven kanalen om zo kanaal 4 vrij te houden voor gaande testen en gesprekken. Einde Agenda Ik wil de Prepper Ronde elke tweede Dinsdag van de maand van 19:00uur tot 20:00 uur laten plaats vinden! Voor 2013 betekent dat de volgende data: 11 Juni 9 Juli 13 Augustus 10 September 8 Oktober 12 November 10 December Zet deze dus vast in je Agenda!!! Hopelijk tot Dinsdag 11 Juni!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 8 juni 2013 Delen Geplaatst: 8 juni 2013 Count me in, leuk initiatief moet zo langzaam eens gaan lukken! Zal eens kijken of ik een 30 meter plus antenne stek up en running kan krijgen.... Misschien nog een 40 meter stek.. Effect: http://www.eclecticsite.be/calc/antenneHorizon.htm Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 8 juni 2013 Delen Geplaatst: 8 juni 2013 @Communicator, dinsdag en donderdagavonden ben ik bezet en kan dan helaas niet deelnemen. (behoudens de schoolvakanties) Jammer, ik zit in Noordholland met 100 watt. FM, AM, SSB. iets links van het middelpunt van de cirkel NH Geen alternatieve avonden? grts Wisks Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 8 juni 2013 Delen Geplaatst: 8 juni 2013 Mooi initiatief! Ik ga waarschijnljk di-dag op het nippertje halen.... Ben er bij! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 8 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2013 @Communicator, dinsdag en donderdagavonden ben ik bezet en kan dan helaas niet deelnemen. (behoudens de schoolvakanties) Jammer, ik zit in Noordholland met 100 watt. FM, AM, SSB. iets links van het middelpunt van de cirkel NH Geen alternatieve avonden? grts Wisks Potverdulleme. Ik had je er heel graag bij gewild Wiskers. Maar dit is de meest voor de hand liggende dag. Ik hou het voorlopig even op Dinsdag. Dat wil niet zeggen dat dit al definitief is. Ik probeer zoveel mogelijk mee te denken! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 8 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2013 Ik heb ook een wikipagina gemaakt over de Prepper Ronde. zie de link in de openingspost (zojuist toegevoegd). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 9 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2013 De wiki is inmiddels uitgebreid met info over Teamspeak Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 9 juni 2013 Delen Geplaatst: 9 juni 2013 Zeer goed initatief. Kan niet garantie geven dat ik er ben i.v.m. werk. mocht ik onderweg zijn heb ik wel mijn little will en een midland alan multi mee. Allemaal standaard. Ik geef dan ook wel even een roeppie. Mocht ik tuhuis zijn dan probeer ik het met de lincoln en een wilson 5000, want heb nog steeds geen basis staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
heliport Geplaatst: 9 juni 2013 Delen Geplaatst: 9 juni 2013 Ik ben er vanuit Pernis , Alleen kan ik niet in de richting van Utrecht zenden of ontvangen i.v.m. vervelende flat die kant op noorderlijk ,zuiderlijk en oosterlijke richting geen punt , 40 watt , fm/am/lsb/usb van 25 tot 29 mc Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 10 juni 2013 Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Ik heb net mijn Intek HR-5500 binnen, ik kom dus met 40 watt in de lucht in Amsterdam oost. Verwacht van mij geen uitgebreid geleuter maar ik wil mijn apparatuur wel eens doortesten en zien hoever ik te horen ben. Ik werk met: - intek HR-5500 (dus ook usb/lsb) - Wilson 1000 op een 60 Liter olievaatje op mijn dakterras (hopelijk genoeg ground.) Ik zal kijken of het grounden van het vaatje aan mijn aluminium balustrade nog verder helpt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 10 juni 2013 Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Ik heb ook een wikipagina gemaakt over de Prepper Ronde. zie de link in de openingspost (zojuist toegevoegd). gaat teamspeak ook actief zijn tijdens de ronde of gebruiken we een chat? (vooral handig voor notaties van eea.) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 10 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Ik wil teamspeak inderdaad actief hebben. Maar niet om in te melden. Enkel om mee te kunnen luisteren. Inmelden via TS lijkt mij zinloos en het doel voorbij streven. Het is aan het eind van de rond wel leuk om te weten hoeveel luisteraars we hadden via TS en WebRadio. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 11 juni 2013 Delen Geplaatst: 11 juni 2013 Ik wil teamspeak inderdaad actief hebben. Maar niet om in te melden. Enkel om mee te kunnen luisteren. Inmelden via TS lijkt mij zinloos en het doel voorbij streven. Het is aan het eind van de rond wel leuk om te weten hoeveel luisteraars we hadden via TS en WebRadio. Inmelden via radio en op teamspeak kan iemand melden wie hij gehoord heeft. maw. ik meld in in Amsterdam, ben dan wel benieuwd waar ik allemaal binnenkom. (als ik al ergens kom) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 11 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2013 Zo, een verse update: Om begrijpelijke redenen noem ik de ronde straks niet "De Prepper Ronde" Maar "De Papa Romeo Ronde"!! Qua techniek is alles in orde nu. en is de ronde straks te volgen via Internet Radio en TeamSpeak. Winamp Windows Media Player Real Player TeamSpeak: preppers.dyndns-ip.com ww=(achternaam van onze admindokter) Vanaf 19:00 uur ga ik LIVE. De Radio Stream Draait al, en op Teamspeak staat er een speciaal kanaal klaar om mee te luisteren naar de ronde. Hier kan enkel geluisterd worden. Tot vanavond allemaal! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 11 juni 2013 Delen Geplaatst: 11 juni 2013 Ik zet de bak zo ook aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prepping76 Geplaatst: 11 juni 2013 Delen Geplaatst: 11 juni 2013 Ik ben op tijd thuis dus doe vanavond ook mee. Had alles al klaar gezet. Omgeving vianen/nieuwegein. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 11 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2013 super! ... vanaf half 8 schakel ik over naar USB dus dan bestaat er een kleine kans dat ik jouw regio kan halen @Prepping76 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 11 juni 2013 Delen Geplaatst: 11 juni 2013 oei bij mij komt er ineens iets tussen, Mogelijk dat ik op het laatste moment nog aanhaak (of op USB nog een kans krijg) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 11 juni 2013 Delen Geplaatst: 11 juni 2013 Ik zit er klaar voor. Goed bezig mannen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 11 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2013 Ik zend nu om de zoveel minuten een signaal uit waarin ik de ronde aankondig.. zal hem om 19:35 eens via USB verzenden, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 11 juni 2013 Delen Geplaatst: 11 juni 2013 Alles dus op kanaal 4? Misschien wil men na 19:30 door met FM... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 11 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2013 klopt, alles op 4 ... en check de agenda... daar staat alles in beschreven @jobs in de OP Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Navauden Geplaatst: 11 juni 2013 Delen Geplaatst: 11 juni 2013 Ik ga eens meeluisteren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 11 juni 2013 Delen Geplaatst: 11 juni 2013 als iemand na 9 nog luisterd in de buurt van Adam... ik roep wel een rondje op kanaal 4 (USB AM en FM) zodra ik hier klaar ben met de kids. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 11 juni 2013 Delen Geplaatst: 11 juni 2013 je winamp link heeft muziek...... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.