Flos Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 Ik heb laatst een mysterieus verband tas gekocht in een legerdump . Er zit wat pleisters in wat gaas verband veel watte . Ook een rol metalen gaas en touw . Om een spalk te maken denk ik . Er zit ook een notitie boekje in en een potlood , maar ook formulieren voor gewonde afvoer . De tas is gemaakt uit kunstleer en is oranje er staat geen rood kruis op . Volgens mij is die van NLD makelij want het formulier is enkel op gesteld in het Nederlands Moest het Belgisch zijn stond het op zijn minst ook in het Frans . Zijn er van jullie die ooit zo een tas gezien hebben en waarom is ze ontworpen . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Navauden Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 Op google vond ik deze foto: http://www.legerstockdebackere.be/Tweedehandskantoormeubelen/Allerlei/EHBOtas%20van%20het%20leger%20(WinCE).JPG En er staat bij 'EHBO tas van het leger' Niets wat je dus nog niet wist Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 7 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2013 Op google vond ik deze foto: http://www.legerstockdebackere.be/Tweedehandskantoormeubelen/Allerlei/EHBOtas%20van%20het%20leger%20(WinCE).JPG En er staat bij 'EHBO tas van het leger' Niets wat je dus nog niet wist Ik heb ze ook daar gekocht Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Navauden Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 Ik heb ze ook daar gekocht Geert Hahaaaa, dat verklaart veel ! Voor de rest vind ik er niet echt iets over op google. Hopelijk zijn de mensen hier slimmer dan google Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 Het ziet er niet uit als iets van het Nederlandse leger. Daar moet, volgens Genève Conventie, een wit vlak met rood kruis op staan, meestal op leger groene tas. Ik denk eerder dat het van het Oranje of Rode kruis is geweest, of van BB. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wolf13 Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 Mm niet om het een of het ander maar dat is wel de meest onhandige ehbo tas die ik in jaren heb gezien. Als niemand het herkend dan lijkt het mij dat ze je een leuk verhaal hebben verteld.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 Wanneer ik EHBO trainingen volgde voor mijn BHV training, werkten wij met precies dezelfde tassen, dus ik denk dat ze afkomstig zijn uit het EHBO circuit in Nederland. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 ik heb dezelfde tas gevonden op een webwinkel. Het is een lederen EHBO tas, maar dat was al bekend. http://www.floatinggoods.nl/a-27123540/goods-opbergen/lederen-ehbo-tas/ ik zal nog verder zoeken voor info ik heb ze ook voor BHV gezien maar dan zijn ze blauw. verder heb ik er niets over gevonden sorry Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 ik heb dezelfde tas gevonden op een webwinkel. Het is een lederen EHBO tas, maar dat was al bekend. http://www.floatinggoods.nl/a-27123540/goods-opbergen/lederen-ehbo-tas/ ik zal nog verder zoeken voor info ik heb ze ook voor BHV gezien maar dan zijn ze blauw. verder heb ik er niets over gevonden sorry ja, klopt, dat waren blauwe, maar de vorm gelijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 7 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2013 ik heb dezelfde tas gevonden op een webwinkel. Het is een lederen EHBO tas, maar dat was al bekend. http://www.floatinggoods.nl/a-27123540/goods-opbergen/lederen-ehbo-tas/ ik zal nog verder zoeken voor info ik heb ze ook voor BHV gezien maar dan zijn ze blauw. verder heb ik er niets over gevonden sorry Nog een vraagje wat wil BHV zeggen ? Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 Nog een vraagje wat wil BHV zeggen ? Geert Bedrijfs Hulp Verlening. Uitgebreide EHBO voor bedrijven. Je leert dan ook alle brandroutines/vluchtroutes. Op een groot bedrijf is er altijd een BHV-er. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gasmasker Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 BedrijfsHulpVerlening Een EHBO-er in een bedijf dus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 yep, ben er zelf al jaren een..= ehbo, beginnende branden blussen (ook mensen), ontruimen, idd, en zuurstofkoffer (werk in een enigzins gevaarlijke omgeving met risico op CO intoxicatie (Koolmonoxyde ofwel kolendamp) In mijn direkte omgeving = binnen een straal van 100 meter: CO (kooksgas), benzeen, tolueen, xyleen, zwavelzuur, natronloog, zoutzuur en nog een stel lekkere stoffen.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 7 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2013 BedrijfsHulpVerlening Een EHBO-er in een bedijf dus Ik heb dat inder tijd ook gevolgd maar in België moet je daarvoor een cursus volgen bij het rode kruis en heeft bij mijn weten geen specifieke naam . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 In NL word je gecertificeerd door het NIBHV... = 1 jaar geldig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dixy Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 Nog een vraagje wat wil BHV zeggen ? Geert @Geert ...Bedrijf Hulp Verlening. Speciaal hiervoor opgeleide medewerkers Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 7 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2013 @dixy @wiskers @gasmasker als men in België spreekt over BHV . Spreekt men over Brussel Halle Vilvoorde dat was een groot politiek probleem . Dat nu na 25 jaar is opgelost . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 haha jah inderdaad ja kan ik me nog wel herinneren... Is er binnen BE zoiets als een bedrijfshulpverleningsinstantie? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gasmasker Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 In mijn direkte omgeving = binnen een straal van 100 meter: CO (kooksgas), benzeen, tolueen, xyleen, zwavelzuur, natronloog, zoutzuur en nog een stel lekkere stoffen lol Wiskers, woon jij in een laboratorium of zo??? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 7 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2013 haha jah inderdaad ja kan ik me nog wel herinneren... Is er binnen BE zoiets als een bedrijfshulpverleningsinstantie? Volgens mijn weten niet of het moet ander naam hebben . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bunkerprepper Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 Ik heb laatst een mysterieus verband tas gekocht in een legerdump . Er zit wat pleisters in wat gaas verband veel watte . Ook een rol metalen gaas en touw . Om een spalk te maken denk ik . Er zit ook een notitie boekje in en een potlood , maar ook formulieren voor gewonde afvoer . De tas is gemaakt uit kunstleer en is oranje er staat geen rood kruis op . Volgens mij is die van NLD makelij want het formulier is enkel op gesteld in het Nederlands Moest het Belgisch zijn stond het op zijn minst ook in het Frans . Zijn er van jullie die ooit zo een tas gezien hebben en waarom is ze ontworpen . Geert Mysterie is snel opgelost. Dit is namelijk originele EHBO tas die de Bescherming Bevolking gebruikte. Iedere noodwachter had deze set. Bij de ophef van de BB zijn de materialen en magazijnen overgedragen aan de brandweer en lokale besturen. Kennelijk zijn er nu van die voorraden die opduiken. Over de exacte samenstelling en gebruik. Raadpleeg de mensen van de NCBB http://www.ncbb.nl Bunkerprepper Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 7 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2013 Mysterie is snel opgelost. Dit is namelijk originele EHBO tas die de Bescherming Bevolking gebruikte. Iedere noodwachter had deze set. Bij de ophef van de BB zijn de materialen en magazijnen overgedragen aan de brandweer en lokale besturen. Kennelijk zijn er nu van die voorraden die opduiken. Over de exacte samenstelling en gebruik. Raadpleeg de mensen van de NCBB http://www.ncbb.nl Bunkerprepper Ha en heeft ze ook een speciale naam Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
200m² Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 Ik moet efkes iets verduidelijken wat totaal off topic is. Sorry @dixy @wiskers @gasmasker als men in België spreekt over BHV . Spreekt men over Brussel Halle Vilvoorde dat was een groot politiek probleem . Dat nu na 25 jaar is opgelost . Geert Just niks opgelost, integendeel want ze hebben nog meer rechten. We (vlamingen) moeten nog verdraagzamer zijn tov anderstaligen. Wij moeten naar Brussel naar de rechtbank zonder tegenprutellen, zij krijgen HIER franse rechters uit Brussel. Op ons kosten. Burgemeesters in de faciliteitengemeenten op Vlaams grondgebied moeten nog altijd alleen tweetalig zijn op papier en we mogen ONZE VLAAMSE faciliteiten, waar we bij wet recht op hebben, in frantalige gemeentes nog even groot op onze buik schrijven. We kunnen (hopelijk voorlopig) in de 'V' nog altijd stemmen op franstalige partijen uit het Brussels gewest en die oetlullen mogen hier in de 'V' streek nog altijd verkiesbaar zijn om de belangen van de arme gediscrimineerde franstaligen in een vlaamse stad te verdedigen want het is toch zo fascistisch om de streektaal te spreken in een drietalig land. Pardon? Vous dites? Welke BHV is er opgelost? Da gaat pas opgelost zijn als we ingelijfd zijn bij Brussel, zoals op hun agenda staat, zowel voor de vlaamse als voor de Waalse rand. Dat moet en zal 1 groot Brussels Hoofdstedelijk Gewest worden. Bonte mag nog 1000X reclameren over de verfransing, hij is 25 jaar te laat. En daarme wete waar ik woon zi Now get back on topic Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 Het ziet er niet uit als iets van het Nederlandse leger. Daar moet, volgens Genève Conventie, een wit vlak met rood kruis op staan, meestal op leger groene tas. Ik denk eerder dat het van het Oranje of Rode kruis is geweest, of van BB. Mysterie is snel opgelost. Dit is namelijk originele EHBO tas die de Bescherming Bevolking gebruikte. Iedere noodwachter had deze set. Bij de ophef van de BB zijn de materialen en magazijnen overgedragen aan de brandweer en lokale besturen. Kennelijk zijn er nu van die voorraden die opduiken. Bunkerprepper ja ik had het goed geraden, heb ik wat gewonnen @Geert ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 7 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2013 ja ik had het goed geraden, heb ik wat gewonnen @Geert ? Een sigaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.