Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vraag] Mysterieuze verbandtas


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gebruikersnaam
als men in België spreekt over BHV . Spreekt men over Brussel Halle Vilvoorde dat was een groot politiek probleem . Dat nu na 25 jaar is opgelost

 

Op papier ja ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Ik moet efkes iets verduidelijken wat totaal off topic is. Sorry :cool:

 

Just niks opgelost, integendeel want ze hebben nog meer rechten. We (vlamingen) moeten nog verdraagzamer zijn tov anderstaligen. Wij moeten naar Brussel naar de rechtbank zonder tegenprutellen, zij krijgen HIER franse rechters uit Brussel. Op ons kosten. Burgemeesters in de faciliteitengemeenten op Vlaams grondgebied moeten nog altijd alleen tweetalig zijn op papier en we mogen ONZE VLAAMSE faciliteiten, waar we bij wet recht op hebben, in frantalige gemeentes nog even groot op onze buik schrijven. We kunnen (hopelijk voorlopig) in de 'V' nog altijd stemmen op franstalige partijen uit het Brussels gewest en die oetlullen mogen hier in de 'V' streek nog altijd verkiesbaar zijn om de belangen van de arme gediscrimineerde franstaligen in een vlaamse stad te verdedigen want het is toch zo fascistisch om de streektaal te spreken in een drietalig land. Pardon? Vous dites?

Welke BHV is er opgelost? Da gaat pas opgelost zijn als we ingelijfd zijn bij Brussel, zoals op hun agenda staat, zowel voor de vlaamse als voor de Waalse rand. Dat moet en zal 1 groot Brussels Hoofdstedelijk Gewest worden. Bonte mag nog 1000X reclameren over de verfransing, hij is 25 jaar te laat. En daarme wete waar ik woon zi :o

 

Now get back on topic :p

 

Klinkt als "ik ben boos" ? ;) Maar pas op voordat de modereter gaat censureren want het gaat nu over politiek hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goooeed... Voor de duidelijkheid, dit is dus (iig in NL) het meest standaard type EHBO-tas die er is... @Bunker prepper had de herkomst van deze specifieke tas al uitgevonden... Maar tot op de dag van vandaag is dit de standaard inzet-tas van praktisch elke Eerste Hulp organisatie die ik ken... Meestal geleverd in de kleur donker blauw, die van de KL waren standaard altijd grijs, maar zijn vandaag in cammo en ander materiaal... Ikzelf heb als hoofd inzet-tas iets moderners uit de sport-medische hoek gekozen omdat ik die nog iets handiger vond en iets groter is, maar van het getoonde model heb ik in de preps 2 exemplaren als back-up! Ideaal!

Een standaard koffer-inhoud A of B past er prima in en er is veel beter mee te werken dan de kunstof koffers die we op bedrijven zien hangen... (Deze donderen namelijk vaak leeg als je ze opend omdat de vorige knurft vergeten is de kunstof scheidingsplaten goed vast te klikken).

 

Handig aan deze tassen is dat ze vierkant en dus stapelbaar zijn, snel te openen, makkelijk te dragen en omdat ze 2 vakken hebben delen ze lekker makkelijk in...

Links alle materialen voor levensreddend handelen, zoals alle materialen voor het aanleggen van verbanden en wond-drukverbanden, iso-dekens tegen onderkoeling en mitella's (die als tourniket bruikbaar zijn, hoewel dat officieel nooit mag natuurlijk en verder heel bruikbaar zijn voor het "schoon" afdekken van wonden en het uitvoeren van veschillende immobilisatietechnieken als 'body-splinting')

Rechts alle andere prularia, als desinfectans, tape, pleisters, scharen pincetten hechtsstrips, lancettes, handschoenen, oogbadjes, dextrose, betadine, cold-packs en vergeet niet een paar stoere kinder-pleisters en een 'surprise-ei-speeltje' om ze een beetje af te leiden...

Als je de tas openklapt kan je het middenstuk vervolgens gebruiken om een beetje georganiseert te werken... Je trekt de spullen die je voor de verwonding nodig hebt uit de betreffende vakken en donderd ze in het middenstuk waar ze schoon en droog voorhanden liggen en niet in het gras of de modder...

Bovendien kan je op die manier makkelijk een 'derde' vragen iets aan te geven als je ff je handen vol hebt, de selectie ligt al klaar in het midden zodat deze 'derde' niet je hele tas overhoop hoeft te trekken...

 

Ze zijn in gebruik betrekkelijk wind en weers bestendig, hoewel ze zeker niet water en luchtdicht zijn... Als je ze opslaat voor een SHTF zou ik ze in plastic verpakken, of de materialen los opslaan en en de tas aanvullen waar nodig...

Als je bedrijfsmatig met kunstof EHBO-koffers werkt raad ik aan om zo'n tas ernaast te gebruiken! Op die manier is je grote A/B koffer altijd compleet voor de inzet bij echte ongelukken en als de inspectie komt keuren... En kan personeel voor dagelijks gebruik van pleisters en pincetten gebruikmaken van de tas die toch handiger werkt...

 

Kortom, zo'n beetje de handigste ehbo tas op de markt, in tegenstelling tot een van de comentaren die ik in het begin van het topic tegen kwam... Als is het alleen maar omdat het een gestandaardiseerd systeem is en elke EHBO-er/BHV-er herkent wat het is en weet wattie er mee moet!!

 

Goed pad, zonnig spoor...

 

Anvil

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...