Ga naar inhoud
GENEGEERD

Medicijnen pocket size.


Aanbevolen berichten

Om mijn GHB/BOB/EHBO. Compleet te maken ben ik opzoek naar medicijnen in pocket of reis formaat.

Op meerdere Amerikaanse sites zit dit standaard in een survival/ EHBO kit.

Is dit ook in België of Nederland te krijgen?

Bv imodium verpakt per 3,aspirine 2 of 3,....

Groeten Yakuza

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De medicijnen zitten los in mijn EHBO kit. Het zit verpakt zoals elke pil denk ik plastiek met soort van zilverpapier onder die je moet doordrukken. Kleine verpakkingen zijn handig omdat ze stevig zijn verpakt en niet de kans hebben per ongeluk doorgedrukt worden. Doosje is natuurlijk ook een optie maar hoe minder doosjes hoe meer plaats.

Hetzelfde met tubes, ik wil geen 10 verschillende full size zalf tubes maar kleine om plaats te besparen. Bij mijn EHBO kit zat een kleine tube afterbite.

Heb ook een kleine tube sun lotion 50+.

Zou dit ook te vinden zijn voor bv brandwonden,bloedstelpend poeder,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal ik eens naar NL moeten komen denk ik. Hier kan je enkel medicijnen krijgen bij de apotheker. Spijtig genoeg niet bij Lidl.

Zijn wel goede tips. Bedankt .

 

Als je net over de grens rijd spring een kruitvat binnen daar verkoopt men medicijnen . En soms ook kleine verpakkingen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verpakking probleem is opgelost,

Had nog een plastieken tube staan van isostar tabletten.

In de dop zit een drooghoud ding en is stevig. Zou het eigenlijk te doen zijn om zelf tubes te vullen?

Dus van een groot model overplaatsen naar een kleine tube.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Medicijnen zijn toch helemaal niet zo lang houdbaar? Waarom zou je dan groot verpakkingen nemen? Kgooi net een hele zak weg na alles eens nagekeken te hebben op datum.

 

Medicijnen zijn nog jarenlang na hun 'uiterste houdbaarheidsdatum' goed. Fabrikanten mogen niet meer dan vijf jaar op hun producten zetten, terwijl droge medicijnen zoals paracetamol en loperamide nog jaren langere mee kunnen gaan. In een draadje is dit alles al eens goed uitgelegd door onder andere @vheeswijk - maar helaas kan ik die niet meer vinden.

 

Houd als stelregel; Zolang het goed neutraal ruikt zijn droge pillen nog goed (uitzonderingen zoals antibiotica, met een veel minder lange houdbaarheid daargelaten), zalfjes en vloeistoffen lopen heel hard terug in werkzaamheid - hierbij is het wel slim (vooral bij vloeistoffen), de uiterste houdbaarheid aan te houden (vaak maar enkele dagen-week).

 

Dus droog en koel bewaard, op wat voor plek dan ook, zal er voor zorgen dat je nog jaren na dato plezier kunnen hebben van de pillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Medicijnen zijn nog jarenlang na hun 'uiterste houdbaarheidsdatum' goed. Fabrikanten mogen niet meer dan vijf jaar op hun producten zetten, terwijl droge medicijnen zoals paracetamol en loperamide nog jaren langere mee kunnen gaan. In een draadje is dit alles al eens goed uitgelegd door onder andere @vheeswijk - maar helaas kan ik die niet meer vinden.

 

Houd als stelregel; Zolang het goed neutraal ruikt zijn droge pillen nog goed (uitzonderingen zoals antibiotica, met een veel minder lange houdbaarheid daargelaten), zalfjes en vloeistoffen lopen heel hard terug in werkzaamheid - hierbij is het wel slim (vooral bij vloeistoffen), de uiterste houdbaarheid aan te houden (vaak maar enkele dagen-week).

 

Dus droog en koel bewaard, op wat voor plek dan ook, zal er voor zorgen dat je nog jaren na dato plezier kunnen hebben van de pillen.

 

Paracetamol blijft goed volgens @vheeswijk . Bedoelde je deze topic @Miss Jade ? http://preppers.nl/forum/threads/2854-TEST-Aspirine-uit-jaren-70/page3?highlight=aspirine+jaren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Medicijnen zijn nog jarenlang na hun 'uiterste houdbaarheidsdatum' goed. Fabrikanten mogen niet meer dan vijf jaar op hun producten zetten, terwijl droge medicijnen zoals paracetamol en loperamide nog jaren langere mee kunnen gaan. In een draadje is dit alles al eens goed uitgelegd door onder andere @vheeswijk - maar helaas kan ik die niet meer vinden.

 

Houd als stelregel; Zolang het goed neutraal ruikt zijn droge pillen nog goed (uitzonderingen zoals antibiotica, met een veel minder lange houdbaarheid daargelaten), zalfjes en vloeistoffen lopen heel hard terug in werkzaamheid - hierbij is het wel slim (vooral bij vloeistoffen), de uiterste houdbaarheid aan te houden (vaak maar enkele dagen-week).

 

Dus droog en koel bewaard, op wat voor plek dan ook, zal er voor zorgen dat je nog jaren na dato plezier kunnen hebben van de pillen.

@Miss Jade : Bedoel je deze link ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...