hippo Geplaatst: 7 mei 2013 Delen Geplaatst: 7 mei 2013 Veel zaad is wel 2 of 3 jaar houdbaar. Maar van zaad dat geen F1/hybride is, komt een plantje dat bloeit en zaad zet, wat je kan oogsten, en kan zaaien als en waar het je uitkomt... En dat is dus het probleem. Het is de tijdgeest dat steeds meer mensen een hobbytuintje hebben met meer dan tegels en wat hosta's. Vierkantemetertuintjes gaan als zoete broodjes - in deze groeimarkt willen de zaadproducenten een graantje meepikken zo gezegd, en dat gaat niet als steeds meer mensen erachter komen dat je zaad helemaal niet hoeft te kopen, maar dat die plantjes dat spul zelf maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 7 mei 2013 Delen Geplaatst: 7 mei 2013 @hippo, bedankt! Dit omdat ik nu nog wat zaden wil aanschaffen voordat de hele markt gedomineerd wordt door de grote zaadleveranciers!! @backschless, hahaha jazeker, echter ik ben inmiddels een in zaadtermen " hybride" hahahahaaaaa Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 7 mei 2013 Delen Geplaatst: 7 mei 2013 Bij mij liggen de zaden in originele verpakking en nog eens extra gevacumeerd in een goed afgesloten bak dus verleng je de houdbaarheid met nog een paar jaartjes. Kan nog steeds planten met de zaden die ik al een hele poos heb. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 zaden kun je in mylarbags vacuum in de vriezer jaren (10 jaar easy ) bewaren misschien een idee om met een groepje zaden te gaan verzamelen en te vermeerderen nu het nog legaal is zodat we als preppers in iedergeval elkaar kunnen voorzien van echt voedsel misschien een taak voor het forum om dit op te zetten wat je er uit haalt dubbel terug bv dan kan het snel groeien Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Al redelijk wat jaren bij mij:cool: Inkoppertje. Je beseft dat het best sneu is, al jaren ongebruikt?? :rolleyes: 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Ik wil wel een pakje, weetikveel waar ik over 10 jaar terecht kan met dat spul.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Je beseft dat het best sneu is, al jaren ongebruikt?? :rolleyes: HAHA had ongebruikt niet gezien. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bolo Geplaatst: 9 mei 2013 Delen Geplaatst: 9 mei 2013 http://m.emmen.nu/achtergrond/stijl/blogs/273164/eu-stelt-teelt-van-oude-gewassen-strafbaar.html Monsanto.... pffft....:banghead: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 4 juni 2013 Delen Geplaatst: 4 juni 2013 Tno heeft opnieuw een proefkonijnen project op het oog, 3d voedsel voor in bejaardentehuizen. (Binnen 5 jaar!) http://www.nu.nl/gadgets/3491660/3d-geprint-voedsel-vijf-jaar-in-verzorgingstehuizen.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 4 juni 2013 Delen Geplaatst: 4 juni 2013 Wat een gekte weer zeg ! 3D voedsel voor bejaarden, omdat ze dan gemalen voedsel er weer uit kunnen laten zien als voor het prakken. Nou, ik wil never nooit nie in een bejaardenhuis zitten, en zeker niet in 1 waar ze 3D voedsel serveren. Het word echt tijd om uit dit gekke land te vertrekken, ik ga wel ergens anders op een broodkorst sabbelen als ik geen tanden meer heb Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.