Ronin Kogaratsu Geplaatst: 9 februari 2013 Delen Geplaatst: 9 februari 2013 Ik ben steeds op zoek als liefhebber van surinaams eten naar die kilo emmertjes met gezouten rundvlees. die schijnen ze te verkopen in de c1000 enz maar hier in de polder hebben ze er nog niet van gehoord.. http://www.lufo.nl/producten/zoutvlees.html http://www.amazingoriental.com/content/zoutvlees-0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc67NL Geplaatst: 10 februari 2013 Delen Geplaatst: 10 februari 2013 Hoe werd er gereageerd toen je er om vroeg? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 10 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2013 Hoe werd er gereageerd toen je er om vroeg? Â Die gingen braaf aan hun manager vragen, nadat ze heel de supermarkt afgezocht hadden. nee die hebben wij hier niet was het antwoord. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 10 februari 2013 Delen Geplaatst: 10 februari 2013 hummmmm, zoutvlees met kousenband, lekker . die emmer kun je bij de grotere tokos kopen. ook zout vis is lang houdbaar, heb nu een dish in de oven staan met zout vis, aardappellen, uien, oliiven en lekker veel knoflock. in de tropen kwam het eten met de boot en alles moest heel lang houdbaar zijn. Â trouwens, je kunt zelf rund vlees pekenlen en darnaa in brine bewaaren. het blijf rond een jaar goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 10 februari 2013 Delen Geplaatst: 10 februari 2013 Heb je al bij een Surinaamse toko in een grotere stad gekeken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 10 februari 2013 Delen Geplaatst: 10 februari 2013 Twee zielen, één gedachte @Mrsjones Allebei op 13:07! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 10 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2013 Ik ga binnenkort eens kijken in Almere, daar wonen veel mensen van buitenlandse afkomst, dus ik vermoed dat ik het daar wel kan vinden. maar niemand van jullie kent het? groet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc67NL Geplaatst: 10 februari 2013 Delen Geplaatst: 10 februari 2013 Ik ga binnenkort eens kijken in Almere, daar wonen veel mensen van buitenlandse afkomst, dus ik vermoed dat ik het daar wel kan vinden. maar niemand van jullie kent het? groet Ik nog niet, maar reken er maar op dat ik bij de volgende maandinkoopronde er eens naar ga kijken. "Surinaams eten zonder zoutvlees is haast ondenkbaar". Als een heel land er zo over denkt, moet het de moeite waard zijn! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 10 februari 2013 Delen Geplaatst: 10 februari 2013 goede toko in almere is gembira in de schrijverstraat no 8. zij hebben flink wat, ook grote bonen keus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
live2survive Geplaatst: 10 februari 2013 Delen Geplaatst: 10 februari 2013 Ik heb dat geloof ik in limburg veel op. In dat geval waren het emmers met stoofvlees (zoer vleis). Mischien iets totaal anders.... Ik heb het een maand lang met cous cous moeten eten omdat de baas vertikte variatie in het eten te gooien, dus ja... Geef mijn portie maar aan fikkie! Â Het was wel ingemaakt zoutig vlees wat in 10 liter emmers zat... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fritsimeel Geplaatst: 10 februari 2013 Delen Geplaatst: 10 februari 2013 Is zout vlees niet hetzelfde als pekelvlees??? Oh : http://wateetons.com/2009/10/06/zelf-pekelvlees-maken/ Â ja dus... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Benedictus Geplaatst: 10 februari 2013 Delen Geplaatst: 10 februari 2013 Ik ben steeds op zoek als liefhebber van surinaams eten naar die kilo emmertjes met gezouten rundvlees. die schijnen ze te verkopen in de c1000 enz maar hier in de polder hebben ze er nog niet van gehoord.. http://www.lufo.nl/producten/zoutvlees.html http://www.amazingoriental.com/content/zoutvlees-0 Â De AH verkoopt zout vlees, in Den Haag althans. In het Surinaams-Turks-Indonesische schap. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RauweBonk Geplaatst: 18 maart 2013 Delen Geplaatst: 18 maart 2013 @chulodogo  Toevallig kwam ik een kilo-emmer tegen van Masterbeef in de C1000. Misschien dat ik eens een emmer ga proberen. Maar hoe lang zal t nog houdbaar zijn nadat je de emmer geopend hebt? Of maakt dat niet uit als je m weer goed sluit?  Grtz, B0nk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 18 maart 2013 Delen Geplaatst: 18 maart 2013 @chulodogo Toevallig kwam ik een kilo-emmer tegen van Masterbeef in de C1000. Misschien dat ik eens een emmer ga proberen. Maar hoe lang zal t nog houdbaar zijn nadat je de emmer geopend hebt? Of maakt dat niet uit als je m weer goed sluit?  Grtz, B0nk  als het open is ,kun het beste in het ijskast bewaren. eet smakelijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 18 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2013 @chulodogo Toevallig kwam ik een kilo-emmer tegen van Masterbeef in de C1000. Misschien dat ik eens een emmer ga proberen. Maar hoe lang zal t nog houdbaar zijn nadat je de emmer geopend hebt? Of maakt dat niet uit als je m weer goed sluit?  Grtz, B0nk  wat koste zon emmertje @RauweBonk? tja het is gezouten vlees, dus volgens mij is het doordoor ook geconserveerd. maar zoveel verstand van conserveren heb ik helaas nog niet. hier in de polder hebben ze het nergens, woensdag even in almere kijken denk ik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RauweBonk Geplaatst: 18 maart 2013 Delen Geplaatst: 18 maart 2013 als het open is ,kun het beste in het ijskast bewaren. eet smakelijk. Â Tja....en dat is het probleem nou juist, ik ga er vanuit dat ik die niet meer heb in een shtf situatie. Dus misschien is een kiloverpakking dan ook niet zo handig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RauweBonk Geplaatst: 18 maart 2013 Delen Geplaatst: 18 maart 2013 wat koste zon emmertje @RauweBonk? tja het is gezouten vlees, dus volgens mij is het doordoor ook geconserveerd. maar zoveel verstand van conserveren heb ik helaas nog niet. hier in de polder hebben ze het nergens, woensdag even in almere kijken denk ik  check it out  Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 18 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2013 check it out   haha sta je nu in de supermarkt?! kicke! thanx!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 18 maart 2013 Delen Geplaatst: 18 maart 2013 Zou gezouten vlees niet gewoon goed blijven als je het aan een draadje rijgt en op een droge plek hangt?? Dat was vroeger vrij normaal, hing de nok van de zolder vol met hammen, worsten, etc. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 18 maart 2013 Delen Geplaatst: 18 maart 2013 je kun ook een nieuwe pekel makken, 1 liter water op 500 gr zout, even koken , de afgespoelde vlees in leren, dan kun jij het nog lang bewaren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RauweBonk Geplaatst: 18 maart 2013 Delen Geplaatst: 18 maart 2013 haha sta je nu in de supermarkt?! kicke! thanx!! Â Nee hoor, sta niet in supermarkt, maar als ik iets tegenkom wat ik interessant vindt ivm met preppen maak ik er altijd een foto van Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RauweBonk Geplaatst: 18 maart 2013 Delen Geplaatst: 18 maart 2013 je kun ook een nieuwe pekel makken, 1 liter water op 500 gr zout, even koken , de afgespoelde vlees in leren, dan kun jij het nog lang bewaren. Â Thanks, voor de tip Ik ga hier ook nog ff op googlen hoe het 1enander in zn werk gaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
122tommie Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 Haha grappig dat ik een vraag over Zoutvlees hier tegen kom, ben toevallig een groot gebruiker al bijna 15 jaar van zoutvlees (Sowtu Metie), en gebruik hiervoor altijd MASTERBEEF. In mijn oude woonwijk had ik buren van Surinaamse komaf, die hebben mij de smaken van zoutvlees geleerd; het leuke is je kan het serieus overal in gebruiken. Ik heb van de website van masterbeef de kooktechniek gekopieerd, veel succes en als je vragen hebt rest je niet deze te stellen:  Bereidingswijze: Kook de Masterbeef 10-15 minuten in ruim water om het te ontzouten; spoel het daarna met koud water goed af en snijd het in dunne reepjes.   Wat is Masterbeef? Masterbeef is het origineel Surinaams zoutvlees ook wel sowtu metie genoemd, het populairst Surinaams vleesproduct. Masterbeef wordt bereid volgens een uniek zoutings- en rijpingsproces met een geheime samenstelling van speciale Surinaamse ingrediënten; hierbij wordt uitsluitend vlees van speciaal geselecteerde stieren gebruikt. Masterbeef is verkrijgbaar in vaccuum pakjes van 200 gram en in emmers van 1kg, 2kg en 12.5 kg.  LET OP: Masterbeef wordt door een handelaar nagemaakt en onder een soortgelijke benaming als de officiële benaming MASTERBEEF op de markt gebracht. Dit vervalst product blijkt vooral verkocht te worden door een kleine groep Surinaamse toko’s en enkele slagerijen.  Advies: Let op de verpakking op de wettelijk beschermde aanduiding MASTERBEEF als garantie voor het origineel Surinaams zoutvlees. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 30 december 2019 Delen Geplaatst: 30 december 2019 @Ronin Kogaratsu, nu te koop bij Ah en lang houdbaar buiten de koeling. En tegen de uiterste datum kun je het vast nog invriezen om het wat op te rekken. Kost 4.10€ voor 250 gram momenteel dus daar hoef je het niet voor te laten.   1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 28 augustus 2020 Delen Geplaatst: 28 augustus 2020 Op 9-2-2013 om 21:18, Ronin Kogaratsu zei: Ik ben steeds op zoek als liefhebber van surinaams eten naar die kilo emmertjes met gezouten rundvlees. die schijnen ze te verkopen in de c1000 enz maar hier in de polder hebben ze er nog niet van gehoord.. http://www.lufo.nl/producten/zoutvlees.html http://www.amazingoriental.com/content/zoutvlees-0 En dat heerlijk klaar maken met Antroewa (dat is een bittere groente maar in combinatie overheerlijk) wat kerrie, zelf gemalen zwaarte peper, rode pepers en met rijst. En smullen maar.? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.