live2survive Geplaatst: 7 februari 2013 Delen Geplaatst: 7 februari 2013 Toiletpapier is een luxe goed, wat we waarschijnlijk allemaal op voorraad hebben liggen. echter raakt dit een.keer op en zelf toilet papier maken is een hele opgave. Je kunt natuurlijk je kont met een oude krant afvegen of... Zuring verbouwen! Dit meerjarig kruid wordt 30 cm hoog en moet je in april-juni zaaien. De bladeren zijn zacht waarmee je jezelf kan schoonmaken. Tevens lekker door het eten (ongebruikt dan) Just to let you know! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 7 februari 2013 Delen Geplaatst: 7 februari 2013 @live2survive: Wilde veldzuring(Rumex acetosa) is lekker door de sla, wilde ridder zuring (Rumex obtusifolius) is geschikt om je reet mee af te vegen. Deze laatste soort zou ik niet eten, ook voor gebruik niet. (Beide worden een stuk hoger dan 30cm) Ik denk dat je Rumex acetosa, var. hortensis, de gekweekte zuring variant bedoeld. Daarom zijn latijnse namen zo handig, weet je tenminste over welke soort je het hebt. Er zijn in onze leefomgeving 17 verschillende soorten zuring te vinden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 7 februari 2013 Delen Geplaatst: 7 februari 2013 Waarom zou je het kweken? Het groeit overal, maar wel leuk topic trouwens. Je kunt trouwens ieder willekeurig boomblad nemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 7 februari 2013 Delen Geplaatst: 7 februari 2013 Waarom zou je het kweken? Het groeit overal, maar wel leuk topic trouwens. Je kunt trouwens ieder willekeurig boomblad nemen. Ga het maar eens proberen in de praktijk! Je pakt niet zomaar wat blad of gras wat om je heen ligt of van een tak afrukt. Je wordt al snel heel pietluttig over waar je wel en niet je billen mee afveegt! Wat brede zuring gevuld met mos of zeer zachte kruiden als vogelmuur werkt redelijk plezierig, al houdt je er een groene naad aan over. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
live2survive Geplaatst: 7 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2013 Ik ben de Nederlandse namen gewent zoals schapen zuring, maar dan nog het is een goeie plant als vervanging van schijtlint... Dat je ieder blad kan gebruiken? Ik wil je wel eens na berenklauw of brandnetel zien! Okee, jnr prepper.... De ideeën moeten nog uitgewerkt worden. Tips voor het verkrijgen van zaden? (happy seeds) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 8 februari 2013 Delen Geplaatst: 8 februari 2013 De oude Romeinen gebruikten spons om hun al dan niet behaarde bips mee af te vegen. Na afspoeling meerdere keren te gebruiken en volledig recyclebaar. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GoodieBag Geplaatst: 8 februari 2013 Delen Geplaatst: 8 februari 2013 De oude Romeinen gebruikten spons om hun al dan niet behaarde bips mee af te vegen. Na afspoeling meerdere keren te gebruiken en volledig recyclebaar. Precies! en bij gebrek aan een spons werkt een katoenen lap ook prima. In een nog niet zo heel ver verleden werden er heel wat katoenen lappen volgescheten en weer hergebruikt. Uitspoelen, uitkoken, drogen en klaar voor het volgende moment na de (eikeltjes)koffie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 8 februari 2013 Delen Geplaatst: 8 februari 2013 @live2survive, Ik wist niet dat brandnetels en berenklauw, bomen waren. Weer wat geleerd. @Raycoupe, wij zijn wildkampeerders. Ik heb schijt aan alles ;-) en gebruik in de natuur wat er op dat moment is. Ik geef toe, niet ieder boomblad is geschikt, berk is wat klein. En ook gedroogd wil je ze niet gebruiken, maar verder denk ik dat menig blad mijn billen al gezien heeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 8 februari 2013 Delen Geplaatst: 8 februari 2013 Loopt een beer door het bos, die verschrikkelijk baalt, omdat hij zijn kont nooit goed schoon krijgt. Dus hij besluit de andere bosdieren eens te vragen of zij dat probleem ook hebben. Hij vraagt aan de wasbeer: "heb jij dat nu ook, dat de stront aan je vacht blijft hangen? Neuh zegt de wasbeer, nooit last van. Hmmmmm bromt de beer en hij loopt door.Dan komt hij de familie woelmuis tegen en hij stelt de zelfde vraag. Ook hier weer een nee. De beer zucht en loopt weer door. Na een tijdje komt hij een konijn tegen en hij vraagt aan dat konijn wederom,: '' heb jij dat nu ook, dat de stront aan je vacht blijft hangen? " Oh jaaah roept dat konijn, balen is dat he??!! Nee hoor zegt de beer, hij grijpt het konijn en veegt z'n kont ermee af.......... Moraal van het verhaal, laat nooit zomaar iemand zien dat je al in de shit zit, het kan er erger door worden I know, off topic, maar kon het niet laten.... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 8 februari 2013 Delen Geplaatst: 8 februari 2013 En waste die daarna het konijn en wrong het uit en gebruikte het nog een keertje? Leuk stukje! En zeer on topic toch? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
live2survive Geplaatst: 8 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2013 Okay, I give up... Het was maar een goed bedoeld idee... Dan ga ik ook maar oude tshirts sparen en sponsjes opslaan. Domme vraag: bedoelen jullie schuursponsjes? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 8 februari 2013 Delen Geplaatst: 8 februari 2013 Ik ken hem van een cartoon: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 8 februari 2013 Delen Geplaatst: 8 februari 2013 Je kunt natuurlijk ook de Indonesische of Arabische methode gebruiken met een fles water (hoeft geen drinkwater te zijn) en de LINKER hand. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 8 februari 2013 Delen Geplaatst: 8 februari 2013 @live2survive, nee hoor, ik vind zuring een puik idee, alleen hoef je het naar mijn bescheiden mening niet speciaal te telen. En als je het niet vindt waar je gaat zitten, neem je gewoon ander blad. En als je thuis geen wcpapier meer hebt, geloof ik dat ik ook met doekjes zou gaan werken. Overigens, ik heb nog heel veel boeken die ik nooit meer lees en geen HOL aan vind. Misschien vinden zij tegen die tijd wel wat aan mijn ... Overigens is zuring een heel nuttige plant, als je je prikt aan brandnetels, helpt ff met een blad zuring over de plek wrijven goed. (vaak vind je zuring ook vlak bij brandnetels) En natuurlijk kun je zuring eten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 9 februari 2013 Delen Geplaatst: 9 februari 2013 Een vraag . Waar is de achter kant van een boom ? Antwoord . Waar een paar zurig blaadje liggen met een drol er onder . Waarom ? Je gaat toch nooit voor de boom schijten . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 10 februari 2013 Delen Geplaatst: 10 februari 2013 Nog meer zuring in het land, nee. Ik heb hooikoorts en daar is zuring 1 van de boosdoeners van. bespaar me. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 7 juli Delen Geplaatst: 7 juli Op 7-2-2013 om 22:17, Raycoupe zei: Ga het maar eens proberen in de praktijk! Je pakt niet zomaar wat blad of gras wat om je heen ligt of van een tak afrukt. Je wordt al snel heel pietluttig over waar je wel en niet je billen mee afveegt! Wat brede zuring gevuld met mos of zeer zachte kruiden als vogelmuur werkt redelijk plezierig, al houdt je er een groene naad aan over. 🤣 Haha ja en groene vingers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.