Ga naar inhoud
GENEGEERD

Plunderingen / leegkopen winkels bij vallen systeem


live2survive

Aanbevolen berichten

Plunderingen, chaos en rellen als de politie in Argentinië gaat staken.

 

Chaos, riots, looting as police go on strike in Argentine city (VIDEOS)

http://rt.com/news/argentina-cordoba-looting-police-692/

 

In dat geval nemen de burgers het voortouw en krijg je burgermilities die zelf gaan instaan voor de veiligheid of is onveiligheid een beter woord. Een machtsvacuüm blijft nooit lang bestaan. Dat wordt onmiddellijk ingevuld.

http://www.gva.be/nieuws/video/buitenland/extern-burgermilities-gaan-jongeren-in-londen-zelf-te-lijf.aspx

 

[ATTACH=CONFIG]6793[/ATTACH]

Naar dit voorbeeld misschien ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

vele preppers denken hier misschien anders over maar als ik het wat langer zou kunnen volhouden of mijn leven aangenamer zou kunnen maken door wat last minute plunderingen zal ik dit doen, ik zou het eerst proberen te kopen.

 

Ik zou proberen langs plekken te gaan die niet als eerste "bezocht" worden zoals sportscholen die van die ranja machines hebben, deze hebben vaak in hun technische ruimtes jerrycans van 5L staan met siroop maar ook grote potten met Proteine Poeder.

 

De legerdumps en bouwmarkten staan natuurlijk ook hoog bij mij op het lijstje.

 

met vredevolle groet, MP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kruisboog geladen en al in je rugzak niet, in je schuur, je huis of onderweg naar de boogschiet vereniging wel. Dan wel de pijlen in een koker opbergen en je lidmaatschapskaartje van de vereniging bij je.

 

Ik dacht dat een kruisboog onder de zelfde wet valt als de luchtdrukwapens.

Dus lidmaatschap is niet verplicht.(wel bij softair)

 

 

 

 

De kruisboog is bij de wet vrijgegeven.

Voor een kruisboog hoeft geen vergunning worden aangevraagd mits de gebruiker boven de 18 jaar is.

Tijdens het vervoer moet de boog en toebehoren zodanig verpakt zijn, dat het niet voor direct gebruik aangewend kan worden.

 

Kruisbogen mogen op eigen (voor publiek niet toegankelijk) terrein, verenigingen geschoten worden en op terrein wat niet voor publiek vrij toegankelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand nog tips om dan snel aan brandhout te komen?

Om nu gelijk de schutting te slopen van de buren is ook zo lullig.

 

Ik heb nu.

Openhaard(zonder hout)(gebruik hem niet)

dakterras (100m2)

1.5kg bijl.

 

Steenkoolbriketten stoken. Dat zijn in werkelijkheid bruinkoolbriketten. 2.89€/10 kg. Een kg bevat 5.7kwh aan energie. Het voordeel is dat het stapelbaar is, traag zijn warmte afgeeft. Je bewaart ze droog. Die kan je nu al inkopen. Voor 289€ heb je'r een ton. of 57000 kwh. Nadeel is de geur. Zorg ook dat je schouw goed trekt. Persoonlijk zou ik in de haard een inbouwhaard plaatsen. Dat heb ik hier ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steenkoolbriketten stoken. Dat zijn in werkelijkheid bruinkoolbriketten. 2.89€/10 kg. Een kg bevat 5.7kwh aan energie. Het voordeel is dat het stapelbaar is, traag zijn warmte afgeeft. Je bewaart ze droog. Die kan je nu al inkopen. Voor 289€ heb je'r een ton. of 57000 kwh. Nadeel is de geur. Zorg ook dat je schouw goed trekt. Persoonlijk zou ik in de haard een inbouwhaard plaatsen. Dat heb ik hier ook.

 

Hier had ik nog niet aan gedacht.

Dank voor de goeie tip:)

 

Zijn houtskoolbriketten ook goed?

 

http://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-terras/openhaardhout/m722659754-briketten-merk-union-bruinkoobriketten.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Er zit een fout in mijn berekening, 1 ton bruinkool vertegenwoordigt 5700 kwh. Dit maakt dat je ongeveer 5 cent betaalt per kwh. Hou je in je berekening ook rekening met het rendementsverlies als je met een kachel of inbouwhaard werkt ? Je mag bij die prijs al snel 30% bijtellen om je berekening correct te maken.

 

Houtskoolbriketten zijn zeker goed om je kachel aan te maken of om een vuur te stoken, alleen kan het wel eens duur uitkomen omdat ze heel snel hun warmte afgeven. Steenkoolbriketten (bruinkool dus) zijn naar mijn gevoel veel beter te regelen. Wil je de temperatuur niet te hoog, dan kan je de luchttoevoer minderen en de briketten gloeien dan gezellig en vooral, lang. Dit maakt dat je bij gematigde temperatuur in huis (een graad of 21-23 of zo) veel goedkoper uit bent dan met houtbriketten. Bij houtbriketten krijg je een veel grotere warmte en kom je misschien wel uit op 2-27°) wat in mijn ogen ook niet de bedoeling is als je milieu- en prijsbewust bent.

 

Briketten laten zich ook prima mengen met houtbriketten, pallethout enz, misschien kan je op die manier nog wat meer besparen.

 

Merk op dat de prijs op marktplaats relatief hoog is. De briketten van http://www.brikett-rekord.de zijn in de hande goedkoper dan die van andere meer bekende merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook gewoon ruilen, zonder dat je hoeft te plunderen. Je vraagt om problemen door je houding.

 

weet nou niet of ik het eens ben met de uitspraak je kan gewoon ruilen.

 

dit is absoluut geen aanval op jou maar gewoon "kijken wat jij bedoeld"

 

ik zie dus nu even het scenario voor mij van dag 3 van american blackout oftewel mensen hebben langzaam maar zeker niks meer en zijn wanhopig en de eerste plunderingen zijn begonnen. hoe kan ik ooit met deze mensen ruilen? de preppers zitten veilig in hun BIL/BOL en degene die niks meer hebben zijn op de straat. ik zal natuurlijk eerst alles proberen te kopen, misschien durf ik niet eens te plunderen maar als ik mijn gezin een betere kans geef door net wat blikjes eten mee te nemen zal ik dit doen:)

 

mvg, MP

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet nou niet of ik het eens ben met de uitspraak je kan gewoon ruilen.

 

dit is absoluut geen aanval op jou maar gewoon "kijken wat jij bedoeld"

 

ik zie dus nu even het scenario voor mij van dag 3 van american blackout oftewel mensen hebben langzaam maar zeker niks meer en zijn wanhopig en de eerste plunderingen zijn begonnen. hoe kan ik ooit met deze mensen ruilen? de preppers zitten veilig in hun BIL/BOL en degene die niks meer hebben zijn op de straat. ik zal natuurlijk eerst alles proberen te kopen, misschien durf ik niet eens te plunderen maar als ik mijn gezin een betere kans geef door net wat blikjes eten mee te nemen zal ik dit doen:)

 

mvg, MP

 

En voor wie bij mij komt plunderen heb ik nog een verrassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor wie bij mij komt plunderen heb ik nog een verrassing.

 

Ik denk dat je te laat bent Lewieke, je wordt al je hele leven leeggeroofd door de Walen en de overheid. Hier in NL is het niet anders en ook de andere EU-landen mogen nu mee graaien. Zonder je op slechte gedachten te willen brengen denk ik dat je nu al moet terugnemen waarop je recht hebt in plaats van te wachten tot de hel een keer losbreekt.:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat vlotjes voorbij aan het idee dat ik misschien ook wel iets mocht verdienen aan de Walen. Wat inderdaad het geval is dankzij het feit dat ik perfect tweetalig ben. Daarnaast kost ik de overheid ook behoorlijk wat omdat ik enerzijds (noodgedwongen) gebruik maak van de gezondheidszorg én betaald wordt door de overheid (in een job met een behoorlijke levenskwaliteit). Dat laatste was een bewuste keuze om ook eens te kiezen voor de andere kant nadat ik jarenlang in het bedrijfsleven werkte. Zoals je ziet is niets zwart-wit.

 

Daarnaast vind ik ook niet dat je alleen maar rechten hebt, er zijn ook plichten, waaraan ik zelfs wil voldoen. Wat mij stoort zijn de mensen die alleen maar willen krijgen en niets willen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet nou niet of ik het eens ben met de uitspraak je kan gewoon ruilen.

 

dit is absoluut geen aanval op jou maar gewoon "kijken wat jij bedoeld"

 

ik zie dus nu even het scenario voor mij van dag 3 van american blackout oftewel mensen hebben langzaam maar zeker niks meer en zijn wanhopig en de eerste plunderingen zijn begonnen. hoe kan ik ooit met deze mensen ruilen? de preppers zitten veilig in hun BIL/BOL en degene die niks meer hebben zijn op de straat. ik zal natuurlijk eerst alles proberen te kopen, misschien durf ik niet eens te plunderen maar als ik mijn gezin een betere kans geef door net wat blikjes eten mee te nemen zal ik dit doen:)

 

mvg, MP

Na dag drie worden mensen pas wanhopig. Na een week zijn ze tot alles in staat.

Als ik jou was zou ik ervoor zorgen dat je nu al alles hebt om de eerste paar weken niet op straat te hoeven gaan. Daarna kun je met een goede plan van aanpak (je hebt even tijd gehad om een juiste strategie te bedenken) alsnog kijken van hoe en wat.

De meesten zullen eerst electronica winkels plunderen. Daarna komen de levensmiddelen winkels. Outdoor en sportscholen zullen pas later geplunderd worden (tegen die tijd moet het wel heel ver heen zijn).

 

Ruilen zie ik ook niet zo zitten. Te gevaarlijk en je weet niet wie en/of welke gek je tegenover je hebt staan.

 

Persoon: Dus je wilt een zelfgebakken brood ruilen tegen deze mandarijnen?

Jij: Dat lijkt me een goed idee!

Persoon: Lijkt me beter dat je mij gewoon dat brood geeft voordat ik je doodmaak!

 

Nee, beter risico's vermijden en er voor zorgen dat je de eerste tijd niemand tegen hoeft te komen (Tenzij je je buren wapent en samen er op uit gaat en dan bedoel ik niet om te plunderen maar voor de veiligheid).

 

Deze man zou op de eerste dag als iedereen naar de benzinestations rent en de supermarkten bezoekt om (te laat) te gaan hamsteren, even rustig de fiets pakken en wat extra rookwaren (potjes met resten shag thuis nog even met rust latend) en een goede fles whiskey halen zodat ik volledig op mijn gemak achterover leunend kan kijken wat de rest doet (Zonder aangeschoten te worden want blijf graag scherp).

Alle volgende acties al naar gelang de situatie, zullen volgens reeds geplande draaiboeken verlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me niets mis met het plunderen van spullen van de overheid + corperate business na een SHTF, niet alsof iemand dat nog bezit als het systeem down gaat.

Small business en zeker private personen is natuurlijk een heel ander verhaal.

 

Whooohoooo, ja hoor daar gaan we weer......:mad:

Het lijkt mij dat je verkeerde bezig bent, of in ieder geval het verkeerde idee hebt......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stelen en/of plunderen is niet nodig als je goed voorbereidt. Een kwestie van de juiste spullen nu kopen/aanschaffen.

Ander voordeel, je hoeft je niet in een gevaarlijke positie tussen radeloze anderen te brengen bij een TSHTF.

Gewoon lekker thuis met een bakje koffie genieten terwijl anderen nog op zoek gaan naar voorraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whooohoooo, ja hoor daar gaan we weer......:mad:

Het lijkt mij dat je verkeerde bezig bent, of in ieder geval het verkeerde idee hebt......

Binnenkort op preppers.nl:

Groep ter bevordering van plunderen na een shtf!

Te vinden onder gemeenschappen.

 

Sj#zus!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand vertelen wat jullie onder plunderen verstaan??? Met een grote groep een supermarkt leeghalen? Dan heb je niet geprept.

Daarintegen om na een paar dagen de omgeving af te zoeken naar bruikbare spullen op plaatsen waar anderen niet aan denken vindt ik geen plunderen. zeker als de eigenaren niet terug komen. ( Dus wel iets meer dan een paar dagen stroomuitval)

Als je buren vertrokken zijn, laat je dan de groente op hun tuin verrotten terwijl je honger hebt?( vers toch boven blik gaat) Want dat is stelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand vertelen wat jullie onder plunderen verstaan??? Met een grote groep een supermarkt leeghalen? Dan heb je niet geprept.

Daarintegen om na een paar dagen de omgeving af te zoeken naar bruikbare spullen op plaatsen waar anderen niet aan denken vindt ik geen plunderen. zeker als de eigenaren niet terug komen. ( Dus wel iets meer dan een paar dagen stroomuitval)

Als je buren vertrokken zijn, laat je dan de groente op hun tuin verrotten terwijl je honger hebt?( vers toch boven blik gaat) Want dat is stelen?

 

Onder plunderen versta ik: Het (met geweld) afpakken van goederen die niet van jou zijn!

 

Als jouw buren naar de noorderzon vertrekken (en niet van plan zijn terug te keren) en die laten allemaal bruikbare goederen achter die jou kunnen helpen overleven, zeg ik gewoon pakken.

 

(Mijn mening behoeft niet perse dezelfde mening te zijn als anderen. Ik ga uit van een survival situatie en overleven is beter dan doodgaan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whooohoooo, ja hoor daar gaan we weer......:mad:

Het lijkt mij dat je verkeerde bezig bent, of in ieder geval het verkeerde idee hebt......

 

Want?

 

Het plunderen van een supermarkt of een overheidsdepot na een SHTF lijkt me niet anders dan vallen zetten in het bos of een stuk land in gebruik nemen voor landbouw.

Als corperate entiteiten en de overheid niet meer bestaan hebben die goederen defacto geen eigenaar meer, begrijp niet waarom dit fout zou zijn?

 

Binnenkort op preppers.nl:

Groep ter bevordering van plunderen na een shtf!

Te vinden onder gemeenschappen.

 

Sj#zus!!!

 

Huh? Dus het plunderen van eigenaarloze resources is verkeerd maar met het huis van de buren leeghalen heb je dan weer geen enkel probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me niets mis met het plunderen van spullen van de overheid + corperate business na een SHTF, niet alsof iemand dat nog bezit als het systeem down gaat.

Small business en zeker private personen is natuurlijk een heel ander verhaal.

 

Ons antwoord komt met hoe jij bovenstaande beschrijft.

 

Nu komt het over dat jij op dag 1 van een shtf gelijk alleen of met medestanders naar de winkels toe rent om de hele boel met de nodige dosis geweld leeg te plunderen.

 

Als de wereld vergaan is en de winkels verlaten, mag je van mij pakken wat je kunt pakken van wat er nog over is.

Dan is inderdaad niemand meer eigenaar.

 

Kwestie van je post goed toelichten i.p.v. zo maar iets te plaatsen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...