CMFC1988 Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 Omdat mijn scouting survival training alweer een tijdje geleden is, en ik graag weer wat nieuw input wil. Heb ik besloten om mee deel te nemen aan een outdoor cursus. Met de volgende opzet: In deze cursus gaan we naar de basis. We kamperen 3 dagen in het bos en leren de vaardigheden van overleven zonder moderne hulpmiddelen. Ontdek dat survival geen zaak hoeft te zijn van afzien. Leer te kijken door de ogen van de inheemse mens en leer dat alles wat je nodig hebt voorradig is in de natuur. Leer over het herkennen en gebruiken van eetbare planten, het bouwen van een onderkomen, het vinden van water en verkrijgen van vuur. Het bos is meer dan een decor. We nodigen je uit om het woud opnieuw te leren zien. Het bos is een bron van materialen, voedsel, kennis en diepgang. Wat ga je leren essenties van survival vuur maken door wrijving onderkomens bouwen drinkwater vinden touw maken primitieve jachttechnieken eigen maken hout bewerken sluipen primitief koken bewustzijn Voor meer info check : http://bosbeweging.nl/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gerbewoner Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 Stoer. Vraag me alleen af of je in Nederland nog wel kunt leven van wat er in de natuur te vinden is. Je zult al snel moeten aanvullen met meegebrachtte spullen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 Altijd leuk zulke trainingen! 180 euro drie dagen is ook niet te gek. Misschien voor de Nunspeet-groep @Heksenboot wel een idee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 Stoer. Vraag me alleen af of je in Nederland nog wel kunt leven van wat er in de natuur te vinden is. Je zult al snel moeten aanvullen met meegebrachtte spullen. Als je weet waar je moet zoeken, kan dat redelijk. Het is niet makkelijk.. maar Moedertje natuur, biedt vrij veel.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 Altijd leuk zulke trainingen! 180 euro drie dagen is ook niet te gek. Misschien voor de Nunspeet-groep @Heksenboot wel een idee? Ja, nou je het zegt! Dat is wat anders dan die 5 euro pp. Daar kan ik dik aan verdienen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 Klinkt leuk, veel plezier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 Ja, nou je het zegt! Dat is wat anders dan die 5 euro pp. Daar kan ik dik aan verdienen Moet je wel een dagvol programma met workshops in elkaar draaien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 Moet je wel een dagvol programma met workshops in elkaar draaien. Is het ook: De Workshop "Maak je eigen Workshop". Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Overlever Geplaatst: 19 januari 2013 Delen Geplaatst: 19 januari 2013 Altijd leuk dat soort cursusjes, al is het leuker om het alleen of met een maatje te doen. Maar heb je in het leger niet betere survival geleerd dan op de scouting? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bartje Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 @CMFC1988 Heb je de outdoor cursus al gedaan en heb je hiermee voldoende kennis en kunde om het helemaal in je uppie lang uit te houden? Ben benieuwd of je deze outdoor cursus een aanrader vindt? Leuk onderwerp ook. Ik heb zelf niet genoeg kennis om het zonder moderne middelen uit te houden in de natuur. Hoe is dat gesteld met iedereen op preppers.nl ? En denk je dat het mogelijk is om op zo'n primitieve manier (zonder huis en voorraad) te overleven in NL als shtf? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CMFC1988 Geplaatst: 13 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2013 @CMFC1988 Heb je de outdoor cursus al gedaan en heb je hiermee voldoende kennis en kunde om het helemaal in je uppie lang uit te houden? Ben benieuwd of je deze outdoor cursus een aanrader vindt? Leuk onderwerp ook. Ik heb zelf niet genoeg kennis om het zonder moderne middelen uit te houden in de natuur. Hoe is dat gesteld met iedereen op preppers.nl ? En denk je dat het mogelijk is om op zo'n primitieve manier (zonder huis en voorraad) te overleven in NL als shtf? Nee ik heb helaas de cursus niet gevold, werd verhinderd door iets anders. Maar ik kan het wel week uit houden met een mes, en wat jaag spul en een firestarter. Cursus zou ook een soort van opfrisser zijn geweest voor mij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 klinkt allemaal erg leuk heb alleen één vraag welke plant , boomschors of wortel gaan jullie gebruiken ivm touw maken? brandnetel? wortel van de den of?? wens jullie veel succes Hamster Omdat mijn scouting survival training alweer een tijdje geleden is, en ik graag weer wat nieuw input wil. Heb ik besloten om mee deel te nemen aan een outdoor cursus. Met de volgende opzet: In deze cursus gaan we naar de basis. We kamperen 3 dagen in het bos en leren de vaardigheden van overleven zonder moderne hulpmiddelen. Ontdek dat survival geen zaak hoeft te zijn van afzien. Leer te kijken door de ogen van de inheemse mens en leer dat alles wat je nodig hebt voorradig is in de natuur. Leer over het herkennen en gebruiken van eetbare planten, het bouwen van een onderkomen, het vinden van water en verkrijgen van vuur. Het bos is meer dan een decor. We nodigen je uit om het woud opnieuw te leren zien. Het bos is een bron van materialen, voedsel, kennis en diepgang. Wat ga je leren essenties van survival vuur maken door wrijving onderkomens bouwen drinkwater vinden touw maken primitieve jachttechnieken eigen maken hout bewerken sluipen primitief koken bewustzijn Voor meer info check : http://bosbeweging.nl/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bartje Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Nee ik heb helaas de cursus niet gevold, werd verhinderd door iets anders. Maar ik kan het wel week uit houden met een mes, en wat jaag spul en een firestarter. Cursus zou ook een soort van opfrisser zijn geweest voor mij. Ik denk er ook over om zoiets te volgen alleen al omdat het gewoon leuk is maar vraag me af hoe lang experts het uit zouden kunnen houden in de NL natuur. Met een beetje strenge winter valt dat niet mee lijkt me. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 8 augustus 2013 Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Deze man met zijn zoon heeft het toch mooi 40 jaar volgehouden in de bossen van Vietnam. Bron: Telegraaf Met dank aan inventiviteit en het maken van eigen gereedschappen als potten, messen, bijlen, kleding, slingers en een boomhut op 6 meter hoogte. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 15 januari 2014 Delen Geplaatst: 15 januari 2014 klinkt allemaal erg leuk heb alleen één vraag welke plant , boomschors of wortel gaan jullie gebruiken ivm touw maken? brandnetel? wortel van de den of?? wens jullie veel succes Hamster Op het forum kom ik verschillende draadjes...tegen over het gebruik van brandnetels om touw te maken. Op deze site een redelijk duidelijk uitleg met foto's. http://www.naturessecretlarder.co.uk/bushcraft-tutorials/nettle-corgage-tutorial_1.htm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 15 januari 2014 Delen Geplaatst: 15 januari 2014 preppersbijbel Op het forum kom ik verschillende draadjes...tegen over het gebruik van brandnetels om touw te maken. Op deze site een redelijk duidelijk uitleg met foto's. http://www.naturessecretlarder.co.uk/bushcraft-tutorials/nettle-corgage-tutorial_1.htm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 15 januari 2014 Delen Geplaatst: 15 januari 2014 Dat is idd. ook een mooi naslagwerk @hamster thx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.