Keyser Suze Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Leuke manier om voor weinig een handboog te maken. http://www.geekation.com/?p=8477 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Geweldig, ik heb al hout uit de natuur om bogen van te maken, maar daar drogen duurt zo lang:what:. En ik wil graag mijn zelf gemaakte pijlen testen. Â Dankje ks geweldig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boothuisje Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Ziet er goed uit, ga ik ook maar eens proberen Alleen zal ik het wel moeten doen zonder al zijn elektrisch gereedschap haha. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lekker Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Maak hem dan zonder vizier en leer je zelf "instinctief" schieten. Instinctief schieten wil zeggen, je kijkt naar je doel over je pijl. Net als je een steen zou gooien naar een doel, doe je ook zonder vizier. Â http://www.archerytalk.com/vb/showthread.php?t=1775877 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 12 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Geweldig, ik heb al hout uit de natuur om bogen van te maken, maar daar drogen duurt zo lang:what:. En ik wil graag mijn zelf gemaakte pijlen testen.  Dankje ks geweldig   Ja ik vond het ook een leuk idee, en in een POST-SHTF wereld is het handig als je al een manier weet om met allerlei materialen iets weet te fixen waarmee je pijlen kunt schieten. Zo heb ik ook een boog van gewone bamboe stokjes, heeft 35 pond trekkracht, kosten minder dan 10 euro. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sofie Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Super, ben alleen benieuwd hoe lang pvc zijn veerkracht behoud.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Adrie Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Super, ben alleen benieuwd hoe lang pvc zijn veerkracht behoud.. Â Er zit nog die stok van fiberglas in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Geweldig, ik heb al hout uit de natuur om bogen van te maken, maar daar drogen duurt zo lang:what:. En ik wil graag mijn zelf gemaakte pijlen testen.  Dankje ks geweldig  kom een keer winkelen heb een keur aan houten latjes enzo, en nog een paar bundels pvc pijp van 2 meter mag je wel een beetje hout zagen als tegen prestatie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Handboog uit Essen gemaakt, eiken, beuk, wilg (traag hout), akazia maar ook uit een lat bij de Gamma. Veel bogen gebroken, maar ook een viertal waar ik nu al weer een paar jaar met schiet. Doe er je voordeel mee. En vergeet niet een zelfgemaakte handboog is een kwestie van doen, en nog eens doen. Hier wat templates voor de basis vorm. [ATTACH=CONFIG]2614[/ATTACH] Â [ATTACH=CONFIG]2615[/ATTACH] en nog een snellere uit Essen [ATTACH=CONFIG]2616[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 12 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Indien je een paar oude ski's hebt, kun je daar ook mee an de knutsel! Geweldige veerkracht en de vorm zit er al bijna in! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 12 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Handboog uit Essen gemaakt, eiken, beuk, wilg (traag hout), akazia maar ook uit een lat bij de Gamma. Veel bogen gebroken, maar ook een viertal waar ik nu al weer een paar jaar met schiet. Doe er je voordeel mee. En vergeet niet een zelfgemaakte handboog is een kwestie van doen, en nog eens doen. Hier wat templates voor de basis vorm. Â Mooie templates Riesie, inderdaad, als je deze gebruikt, moet het lukken (of je bent de term prepper onwaardig!). Boek Houtkoorts was zeer behulpzaam bij mijn boogmakerij... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Mooie templates Riesie, inderdaad, als je deze gebruikt, moet het lukken (of je bent de term prepper onwaardig!). Boek Houtkoorts was zeer behulpzaam bij mijn boogmakerij... Â Thanks @Keyser Suze Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arisaka Geplaatst: 15 maart 2013 Delen Geplaatst: 15 maart 2013 Bedankt voor de templates. Â Heeft het boek houtkoorts nog meer info dan op internet te vinden is of is het een mooi verzamelwerk? Zit er aan te denken om het aan te schaffen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3parator Geplaatst: 15 maart 2013 Delen Geplaatst: 15 maart 2013 Is het niet handiger om, nu het kan, een boog te kopen? bv. de compound boog van decathlon? 100 euro... http://www.decathlon.nl/NL/compoundboog-55lbs-rechtsh-11730512/ Of bederf ik de pret nu een beetje? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 15 maart 2013 Delen Geplaatst: 15 maart 2013 Is het niet handiger om, nu het kan, een boog te kopen? bv. de compound boog van decathlon? 100 euro... http://www.decathlon.nl/NL/compoundboog-55lbs-rechtsh-11730512/ Of bederf ik de pret nu een beetje? Â Hahahaha, een beetje wel ja, 't leuke is dat je nu kunt oefenen vanuit een zeer comfortabele positie. Je leven hangt er niet vanaf en alles is voorhanden. Nu de skill leren er een te maken, is meer waard dan er een hebben. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3parator Geplaatst: 15 maart 2013 Delen Geplaatst: 15 maart 2013 Hahahaha, een beetje wel ja, 't leuke is dat je nu kunt oefenen vanuit een zeer comfortabele positie. Je leven hangt er niet vanaf en alles is voorhanden. Nu de skill leren er een te maken, is meer waard dan er een hebben. Â Ach, ik heb niet eens tijd om die Albert Heijn keuken in elkaar te zetten, laat staan een compound boog. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 15 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2013 Is het niet handiger om, nu het kan, een boog te kopen? bv. de compound boog van decathlon? 100 euro... http://www.decathlon.nl/NL/compoundboog-55lbs-rechtsh-11730512/ Of bederf ik de pret nu een beetje? De kracht is niet indrukwekkend en de trek lengte gaat Max 29 inch. Boven de 1.90 meter lengte als schutter is dat zeker te kort, misschien zelfs voor iemand van 1.80 meter zelfs al krap. En je moet nog pijlen kopen....en release...etc. alhoewel 55 pond genoeg is om lekker te schieten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3parator Geplaatst: 15 maart 2013 Delen Geplaatst: 15 maart 2013 @Keyser Suze: Dank! Excuses voor de off topic! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 16 maart 2013 Delen Geplaatst: 16 maart 2013 Er zit nog die stok van fiberglas in. Â Â heb het enige tijd geleden uitgeprobeerd en na een paar weken werden de afstandes al kleiner, en ze zijn al niet zo ver:P Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SHTFNL Geplaatst: 26 april 2013 Delen Geplaatst: 26 april 2013 weet iemand ook waar je fiberglass staven kunt kopen in nederland?? heb rondgekeken maar het is moeilijk ... worden hier GVK staven genoemd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gebruikersnaam Geplaatst: 27 april 2013 Delen Geplaatst: 27 april 2013 weet iemand ook waar je fiberglass staven kunt kopen in nederland?? heb rondgekeken maar het is moeilijk ... worden hier GVK staven genoemd. Â Tentenwinkel? Volgens mij zijn die stokken van een boogtent van fiberglas Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SHTFNL Geplaatst: 27 april 2013 Delen Geplaatst: 27 april 2013 Tentenwinkel? Volgens mij zijn die stokken van een boogtent van fiberglas  Ja klopt, maar die zijn meestal te dun....5/8 buis is ongeveer 14mm van binnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 28 april 2013 Delen Geplaatst: 28 april 2013 Ik heb een in Maarssen gekocht bij een carbon experience. Maar in Nederland maak je niet voor die 15 dollar(natuurlijk los van het feit dat we geen dollars hebben. Ik heb hem gemaakt van 4 lagen pvc en 1cm glasvezel staaf.maar ik moet de nokken nog maken dus nog niet klaar. Hoe het zit met de 3/4 pijp, 5/8 pijp, daar zit veel te veel ruimte tussen een ik heb een 1/2 gekocht en had nog een dikkere maat staan. Deze over elkaar met silicone kit er tussen, nu de nokken en spannen. Ben benieuwd. Ps: hout voor echte bogen staat te drogen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 28 april 2013 Delen Geplaatst: 28 april 2013 weet iemand ook waar je fiberglass staven kunt kopen in nederland?? heb rondgekeken maar het is moeilijk ... worden hier GVK staven genoemd. Â Vliegerwinkels en Conrad. GFK staven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 28 april 2013 Delen Geplaatst: 28 april 2013 En hier het draadje wat ik al eerder gepost had met volledige instructies. Leuke manier om voor weinig een handboog te maken. http://www.geekation.com/?p=8477 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.