Ga naar inhoud
GENEGEERD

U bent zojuist door Mark Rutte aangesteld als nationaal prep adviseur.....


Gast Dick Berts

Aanbevolen berichten

Gast Dick Berts

Stel dat Mark Rutte ineens het licht ziet, of beter gezegd, de duisternis die in de vorm van een allesvernietigende economische crisis op ons afkomt. Hij is zo verstandig, om u aan te stellen als zijn nationale prep adviseur. Hij vraagt u om pijlsnel met een aantal adviezen te komen, om de gevolgen van de crisis op te vangen. Het gaat niet om economische maatregelen, want daar heeft hij al adviseurs voor. Hoe zou uw advies eruit zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Dick Berts
Dan zijn we er toch denk ik wel over uit wie hier de adviseur gaat worden ;) , maar dan zal Rutte inderdaad ook een flinke klap van de molen gehad moeten hebben voordat het zover komt.

Maar dan stem ik toch echt @Dick Berts for el presidente !

 

Dank je wel voor het compliment CMFC1988. Maar dat zou betekenen dat ieder huishouden verplicht wordt om een Katadyn waterfilter en voldoende eten etc. in huis te hebben. Is dat niet het begin van een dictatuur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 ton, zal eerder een miljoen of 5 zijn.

 

Of is Rutte de beheerder van het Prep-budget, dan is het een Europese schuld, komt nog hoger uit.

 

Ik zou dus de baan accuut weigeren, en lekker verder gaan met m'n eigen geprepsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijke vraag @Dick Berts.

 

Ik dacht eerst "daar typ ik wel ff een stukkie over" maar dat blijkt bij nader inzien niet zo simpel...

 

Het komt er op neer dat je op een bepaalde wijze advies moet geven bij een aankomende crisis. Ik ga er gemakshalve van uit dat je niet bedoelde advies inzake damage control en hoe de bevolking te "redden" (de overheid to the resue! Right...) maar hoe de bevolking te adviseren, bij monde van Rutte, ter voorbereiding op een crisis.

 

Welnu, het eerste en meest belangrijke punt dat ik kon verzinnen is het voorkomen van totale paniek... Daar is niemand bij gebaat.

 

Ik vind het een lastige vraag, temeer dat wanneer er een dergelijk advies moet worden gegeven, het vaak al te laat zal blijken. De meeste preppers zijn jaren bezig met hun prepsels, en dan nog hebben de meeste nog heel wat te wensen en denken we nog niet helemaal klaar te zijn. Wat zijn de meest essentiële adviezen?

 

Die laat ik graag over aan anderen hier op het forum. Wat zouden jullie adviseren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Johnny. Probeer eens je eigen voorbereidingen naar een nationaal niveau te tillen. Het advies van @roodborstje om iedereen een moestuin te laten beginnen vind ik uitstekend. In de Tweede Wereldoorlog liepen er in Engeland en de VS speciale overheidsvoorlichtingsprogramma's om de bevolking op te roepen te gaan tuinieren en om ze te laten zien, hoen ze dat moesten doen. Elanor Roosevelt had zelfs een zogenaamde 'victory garden' (want zo heette het programma) in de tuin van het Witte Huis. Je vindt er op internet het nodige over onder de zoektermen 'victory garden' en 'victory gardens'.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Victory_garden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen een gratis abonnement op preppers.nl. ;)

 

Maar even serieus, elke avond een uurtje op een publieke zender over preppen.

Een door de overheid gerunde landelijke keten van prep benodigdheden.

En een gratis maandelijks tijdschrift op de mat van elk huishouden.

 

De meeste mensen kunnen daarmee wel aan de slag.

Mensen die goed voorbereid zijn raken minder snel in paniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit doet mij een beetje denken aan de kapitein van de titanic die het commando overgeeft terwijl hij de ijsberg al heeft geraakt.

Als Rutte mij deze functie zal geven en ik zal noeten nadenken over zelfredzaamheid van de mensen zou ik het volgende doen.

 

Even met ongekozen EU-president Herman Van Rompuy om de tafel gaan zitten om geld op te halen ivm burgers die hier honger hebben.

Alle boeren die met hun melk quota zitten,de overtollige melk opkopen voor de voedselbanken.

Burgers mogen per vandaag gemeente perkjes,parken ombouwen tot groente tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johnny. Probeer eens je eigen voorbereidingen naar een nationaal niveau te tillen. Het advies van @roodborstje om iedereen een moestuin te laten beginnen vind ik uitstekend. In de Tweede Wereldoorlog liepen er in Engeland en de VS speciale overheidsvoorlichtingsprogramma's om de bevolking op te roepen te gaan tuinieren en om ze te laten zien, hoen ze dat moesten doen. Elanor Roosevelt had zelfs een zogenaamde 'victory garden' (want zo heette het programma) in de tuin van het Witte Huis. Je vindt er op internet het nodige over onder de zoektermen 'victory garden' en 'victory gardens'.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Victory_garden

 

Dan staat Michelle Obama dus in een traditie: http://www.bol.com/nl/p/american-grown/1001004011764022/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even serieus, uitgaande dat het zo zou zijn.

Verplicht mensen laten nadenken over zelfredzaamheid. Daarbij echt kijken of er (wat vroeger heel normaal was) algemene moestuinen te beginnen.

Daarbij het "burger commitment" verhaal terug in de maatschappij zien te krijgen. Vroeger lette iedereen op elkaar. Weet nog toen ik jong was....lang geleden. Dat je gewoon van huis weg kon. Schuttingspoort stond open, voordeur altijd half open en de achterdeur was nooit op slot.

Kinderen konden gewoon op straat spelen...die tijd.

Omdat mensen nog mens waren, en als iemand hulp nodig had, die hulp ook vaak ongevraagd aangeboden kreeg.

Collectieve zelfredzaamheid, een nobele gedachte. Maar dat zou mijn topic zijn uit naam van Rutte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij echt ballen zou krijgen:

 

1 Uit de EU!

2 Weg met 'fractional reserve banking'

3 Gulden terug

 

Maar als we realistische doelen zouden nemen:

 

1 Overheidsbeplanting vervangen door fatsoenlijke beplanting. Groen in de wijk? Dan wel met appelbomen, sinaasappelbomen etc. Struiken langs de fietspaden of weg? Dan wel bramenstruiken, frambozen etc..

2 Braakliggende gronden waarvoor geen bestemming aanwezig is openstellen voor moestuinen.

3 Betere voorlichting naar de burger met de duidelijke boodschap: Je staat er ALLEEN voor. Moraal van het verhaal? Neem zelf verantwoordelijkheid en begin met preppen...

4 Het hele belasting en subsidie beleid op de schop. Groene maar vooral duurzame energie dient aantrekkelijk te worden (ook voor burgers) en niet gedemotiveerd te worden vanwege allemaal regeltjes.

5 Legalisatie van hennepplanten, bezit en gebruik. (In een klap wiet uit het illegale circuit en geen wietcriminaliteit meer!)

6 Naast het legaliseren het promoten van bio-diesel op hennep ook industrie rondom hennep promoten: tijd voor een tweede gouden eeuw! Tijd voor NL om zich te profileren als Duurzaam Nederland: Voorloper op het gebied van Groene en Duurzame energie.

7 Gevangenen worden aan het werk gezet, het is niet langer een f*cking hotel. Ketting met kogel om de poot en laat ze de dijken maar verstevigen of de overheidsbeplanting uitvoeren. We kunnen ze zelfs op de akkers aan het werk zetten om zo voedsel voor de voedselbank te verbouwen :).

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

ik denk dat ik eerst invloed van buitenaf (lees Brussel) zou indammen . nationaal voedselbanken zou opstarten en/of verder ontwikkelen. , boeren opdracht geven tot multicultuur aanbouw en proberen als firma Nederland zo veel mogelijk binnen eigen grenzen te kopen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kungfufox Laat ze dan wel een belasting afdragen op punt nummer 5, groot kans van dat Nederland er weer een goudmijn bij heeft.

Uiteraard het is gewoon legaal en er zal gewoon belasting betaald worden over de hennep dan net als normale voedingsmiddelen en consumenten-aankopen nu. Dit zou wel mooi in een apart potje kunnen voor Dicks top secret 'government stash of katadyn's for national emergency's' XD..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad wellicht eerst eens een overzicht maken van wat NL zelf kan, op nationaal niveau:

 

1. Hoeveel voedsel wordt er momenteel verbouwd in Nederland?

2. Hoe is het gesteld met de veestapel?

3. Hoeveel mogelijke drinkwater voorzieningen zijn er buiten het vaste netwerk aanwezig?

 

Dus inderdaad @Dick Berts, kijken naar je eigen preps, en dat naar nationaal niveau tillen. Maar om nu een sluitend plan/advies te vinden voor 17 miljoen Nederlanders (minus de 1.000+ preppers hier uiteraard ;) ) lijkt me praktisch onmogelijk...

 

Overigens vind ik het idee van "iedereen een moestuin" erg goed, maar een beetje onpraktisch voor mensen die op een flat e.d. wonen.

 

Om eerlijk te zijn vind ik het lastig om op "overheidsniveau" te denken, aangezien ik daar niet zo'n hoge pet van op heb...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij echt ballen zou krijgen:

 

 

 

Maar als we realistische doelen zouden nemen:

 

1 Overheidsbeplanting vervangen door fatsoenlijke beplanting. Groen in de wijk? Dan wel met appelbomen, sinaasappelbomen etc. Struiken langs de fietspaden of weg? Dan wel bramenstruiken, frambozen etc..

.

 

Wat ik nu merk is dat gemeentes juist de bramenstruiken verwijderen :mad:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...