offgrid Geplaatst: 22 oktober 2012 Delen Geplaatst: 22 oktober 2012 Ik kan het zelf niet zo goed, maar inline skates zijn met een beetje oefenen ook prima om fietsafstanden mee te overbruggen. Ook geen risico op lekke banden. Wel vervelend als je van de weg af moet (uitdoen/schoenen aantrekken kost even tijd) Rolerskates cq Inline skates lijken me leuk om je conditie wat op peil te houden zolang alles nog relaxt is.Maar tijdens een SHTF lijkt t me helemaal niks met je BOB op je rug tijdens een Bugout. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Ghost Geplaatst: 22 oktober 2012 Delen Geplaatst: 22 oktober 2012 De fiets of benenwagen zal het uiteindelijk winnen van brandstof. In geval van electriciteitsuitval zullen de pompen van een benzinestation ook niet meer werken. Sta je dan met je volgeladen Jeep midden in Frankrijk. Neem zoveel mee als je kunt houden in een rugzak of de fiets. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 22 oktober 2012 Delen Geplaatst: 22 oktober 2012 ga met een volle wagen + veel brandstof en 2 / 3 fietsen op het dak. Bedenk ook vooraf wat je op de fiets meepakt als je de wagen moet achterlaten. En als je met 60L extra aan diesel gaat kom je toch wel een heel eind hoor. Ik neem voor +/- 1000 km dan 150 liter mee. Ik kan daar met gemak 1500 Km op rijden dus ik heb wat reserve Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast sarapouly Geplaatst: 23 oktober 2012 Delen Geplaatst: 23 oktober 2012 Ik ga bij Bugout met fiets met kar erachter en mn dochter met bakfiets daar kunnen we ook in slapen. Na aanpassingen dan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 Bij Bugout 2 fietsen achterop de Camper.En een kano op het dak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arisaka Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 Ik zou het vervoersmiddel pakken dat je ter beschikking hebt. Mijn voorkeur is het liefst een medium size vierdeurs waar redelijk zuinig mee te rijden is maar ook stevig. Bijv. een Volvo S40/V40 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 7 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2012 Ik pak liever een Fiat Panda http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/fiat/21141163/__Fiat_bouwt_monster-Panda__.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wgh-reeper Geplaatst: 7 december 2012 Delen Geplaatst: 7 december 2012 Mijn BUV is een fiets, simpelweg omdat ik geen rijbewijs heb. Daarbij vermoed ik dat de brandstofvoorziening een van de 1e dingen is die de overheid ons zal afnemen en dan heb je niet zoveel meer aan je mooie auto. Zit er echter wel stevig over na te denken een bootje aan te schaffen, kunnen "ze" me ook niet bereiken vanaf de wal Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 8 december 2012 Delen Geplaatst: 8 december 2012 Ik heb mijn BOV vanmiddag zien vertrekken. Na al die jaren was het of ik geamputeerd werd . Dus nu met BOC (als ik dat rijbewijs heb) . De laro camper "fat Nelly" . Heb nu weer wat poen , dus kan weer verder . Morgen acculader bestellen zodat ik op 220 24V kan laden . Langs ikea voor led verlichting (is 12V dus makkelijk aansluiten en most of al goedkoop ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nautical Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Ik zit ook aan een zeilboot te denken, heb je geen brandstof nodig en je kunt naar warmer oorden, wel zorgen dat je niet door sluizen cq bruggen hoeft om op open zee te komen, IJsselmeer (niet markermeer), Waal, etc. Ik werk al op een schip dus mocht het zich allemaal voltrekken als ik aan het werk ben dan houd ik het wel even vol, enige probleem is dan mijn gezin, die zitten nog thuis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Zorg wel voor een beetje zeewaardigheid. Of blijf ernstig in de buurt van de kust. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
heliport Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Helicopter , alleen nog geen leuke aanbieding gevonden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nautical Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Daar zorg ik zeker voor maar blijf inderdaad ook in de buurt van de kust, mocht GPS uitvallen dan wil ik wel land kunnen zien ondanks dat ik prima kan navigeren op kompas. ook wordt het een stalen jacht en geen polyester of hout. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 17 december 2012 Delen Geplaatst: 17 december 2012 Kan ik ergens intekenen op een plek voor op zo'n BOB? (Bug Out Boat) Het zou handig zijn zoiets achter de hand te hebben. Maar waar ga je heen? Is afhankelijk van de situatie natuurlijk, maar wat is een optie voor de meeste gevallen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
randstadsurvivor Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Ik denk aan deze heb wel eens gefietst met zoń systeem waaraan je een kinderfiets kan hangen dus dit moet ook goed gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maus1978 Geplaatst: 1 januari 2013 Delen Geplaatst: 1 januari 2013 Dit is mijn ideale BOV. http://www.conquestvehicles.com/brochures/Conquest_media-brochure-singles%20A25.pdf Nadeel is dat ze beginnen bij ongeveer $ 600.000 Maar je hebt dan wel een volledig gepantserde auto. Met een optie voor een EMP beveiligings systeem. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 1 januari 2013 Delen Geplaatst: 1 januari 2013 Brandstof gaat op, banden gaan leeg, motoren gaan stuk, kettingen breken. Deze jongens zijn mijn voertuig, maat 43, paracord veters-all the way to hell and back. Nunc aut nunquam Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
live2survive Geplaatst: 6 februari 2013 Delen Geplaatst: 6 februari 2013 Gewoon die hard een fiat panda! Met 4 10 liter jerrycans erbij, dus 70 totaal kunnen we met 2 personen en een afgeladen auto in de franse alpen zijn. Mocht de auto het niet doen, dan vluchten we met een Sevylor collorado de biesbosch in. Echt de beste kano die ik ooit ben tegen gekomen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gerbewoner Geplaatst: 9 februari 2013 Delen Geplaatst: 9 februari 2013 Gewoon die hard een fiat panda! Met 4 10 liter jerrycans erbij, dus 70 totaal kunnen we met 2 personen en een afgeladen auto in de franse alpen zijn. Mocht de auto het niet doen, dan vluchten we met een Sevylor collorado de biesbosch in. Echt de beste kano die ik ooit ben tegen gekomen! Dan ben je mijn kano nog nooit tegengekomen Een Wenonah Champlain van bijna 5,5 meter lang en een laadvermogen van tegen de 400 kilo. Naar wens voortgestuwd door peddelkracht, een zeil of een kleine electromotor. Maar ik ga ook voor de oplosisng van @Riesie Sterker nog ik heb nagenoeg dezelfde aan mijn voeten bungelen, De Island Pro. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 9 februari 2013 Delen Geplaatst: 9 februari 2013 Dan ben je mijn kano nog nooit tegengekomen Een Wenonah Champlain van bijna 5,5 meter lang en een laadvermogen van tegen de 400 kilo. Naar wens voortgestuwd door peddelkracht, een zeil of een kleine electromotor. Maar ik ga ook voor de oplosisng van @Riesie Sterker nog ik heb nagenoeg dezelfde aan mijn voeten bungelen, De Island Pro. Meindl, the way to go Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gerbewoner Geplaatst: 9 februari 2013 Delen Geplaatst: 9 februari 2013 Meindl, the way to go Maar dan alleen als ze Vibram zolen hebben. De schoenen met eigen zolen vind ik onder de maat wat levensduur betreft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
live2survive Geplaatst: 10 februari 2013 Delen Geplaatst: 10 februari 2013 Meindl, the way to go Das dus mooi, ik loop op timberland (heerlijke schoenen, werk erop dus min. 60 uir aan per week, maar ze slijten hard) en.vrouwtje lief heeft meindl, voor die 3 keer dat ze ze aan heeft gehad (wel goed ingelopen). Ik persoonlijk leef nog te snel, dus ik wil een.lichter/ sneller alternatief dan lopend... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vempain Geplaatst: 10 februari 2013 Delen Geplaatst: 10 februari 2013 Wij willen met de auto (pick-up) zo ver mogelijk komen en daarna gaan we verder met fiets of kano dan ga ik ervan uit dat we toch al een heel eind van Nederland verwijderd zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 10 februari 2013 Delen Geplaatst: 10 februari 2013 En dit hieronder vind ik ook wel hebben (hebben, hebben, hebben), maar zo staat het internet vol met fantasierijke en waanzinnig vette voertuigen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Schippertje Geplaatst: 3 maart 2013 Delen Geplaatst: 3 maart 2013 Voor mij toch wel het water, ik ben zelf binnenvaartschipper En mocht het hier wat te heet onder de voeten worden door doordraaiende menigte dan neem ik mijn toevlucht aan boord. Een schip is goed te verdedigen, je hoeft niks achter te laten bij vluchten (je vaart gewoon weg),gigantisch veel ruimten ivm proviant. Is mijn werkschip wel een log kadaver van 70 bij 9 meter, maar heb ook een jachtje van 8 bij 2,50 die ik ook helemaal als Bug Out Boat heb uitgerust;). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.