Lindaja Geplaatst: 14 augustus 2013 Delen Geplaatst: 14 augustus 2013 Ik denk dat als ik de stad waar ik woon zou moeten verlaten ik geen andere mogelijkheid zou hebben om te lopen. Nu was ik aan het trainen om met de vakantie naar frankrijk te lopen. Helaas degene met wie ik die plannen had besloot toch dat die er geen zin in had. Waardoor ik was gestopt met de training maar waardoor ik wel een beter besef heb van wat ik aan kan. Maar dit was buiten mijn dochter om gepland. Ik zou om mijn dochter mee te kunnen nemen toch een soort bolderkar moeten hebben maar dan wel met een harnas wil wel graag mijn handen vrij kunnen houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nazdrovje Geplaatst: 14 september 2013 Delen Geplaatst: 14 september 2013 http://www.recoilweb.com/preview-transport-survivor-truck-apocalypse-wow-29631.html Leuk magazine btw Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 14 september 2013 Delen Geplaatst: 14 september 2013 In afwachting van SHTF wel een beetje opzichtig. Ook nadien. Er zijn niet zo veel woestijngebieden in onze regio's waar de camokleuren dit voertuig in de omgeving doen verdwijnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nazdrovje Geplaatst: 14 september 2013 Delen Geplaatst: 14 september 2013 Camoufleren is een continue proces, iets met een kwast en een post verf dus.. Was zelf totaal niet van plan zoiets aan te schaffen, echter ziet hij er wel gruwelijk uit hahaha! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zinzzy Geplaatst: 14 september 2013 Delen Geplaatst: 14 september 2013 Dan zou ik serieus overwegen om dat voor je vakantie te doen; het scheelt je op zo'n rit zeker 400-600 euro brandstofkosten. De installatie kost tussen de 1750 en 2750, afhankelijk van merk en dealer. Sent from my iPad using Tapatalk HD Nou wij zijn overgestapt van de heel cherokee benzine naar een jeep commander LPG op mede aanraden van jou.. Nu zowel goedkoper als meer ruimte .. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 14 september 2013 Delen Geplaatst: 14 september 2013 Nou wij zijn overgestapt van de heel cherokee benzine naar een jeep commander LPG op mede aanraden van jou.. Nu zowel goedkoper als meer ruimte .. Gave wagen Zinzzy. Rijdt nauwelijks duurder dan een Cherokee maar je hebt echt meer auto. Ik heb een jaar of 7 geleden nog een dag off road gereden met een Commander die het (net als mijn F150) echt moet afleggen tegenover een Defender maar een serieus eind komt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zinzzy Geplaatst: 14 september 2013 Delen Geplaatst: 14 september 2013 @f150 ik ben blij dat we nu een LPG tank hebben naast de gewone benzine tank... Stuk goedkoper en komen we veel verder mee zonder behoefte te hebben om te stoppen .. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 14 september 2013 Delen Geplaatst: 14 september 2013 Deze is lange tijd van mij geweest, heb 'm helaas moeten verkopen Heb heel wat 4x4's gereden...deze was de beste Een VW bus LT40 4x4 die speciaal voor bos en hei terrein is gebouwd voor de Duitse Feuerwehr Commandant. Simpele diesel motor, dubbel chassis dus extra stijf, 1 ton laadvermogen, 80 cm doorwaden, helling tot 30% moeiteloos, high/low gear & pto voor een lier/pomp/generator. Het ding kwam verder dan de gemiddelde Landrover, heeft namelijk een wieldruk van dik 700 kilo en met M+S banden is dat geweldig veel grip. Dus vooral veel sneeuw is leuk, je kan gewoon 80 rijden als de rest op 35 kmh zit te glijden. Heb er veel mee gereden in de Ardennen en de Franse Alpen, en nog wat wilde terreinen. Verbruikt 1:9 wat best te doen was. Binnen kan je staan, en ook zitten bed, keuken, kachel, wc, kasten.... Alleen die kleur maar dat snap je wel neem ik aan [video=youtube;-gcvUzWVFEE] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DRD28 Geplaatst: 20 september 2013 Delen Geplaatst: 20 september 2013 persoonlijk denk ik dat je pas een goede kans maakt als je met een groep gaat. dus zul je een konvooi moeten samenstellen met meerdere voertuigen. tevens dient men in staat te zijn eigen voertuigen te bergen d.m.v. lieren. verder is het handig om het konvooi op te delen in taakgroepen, zijnde: verkennend element, hoofdgroep ,ondersteunend element (medisch plus berging) en afsluit element (afsluit element en verkennend element kan men dan wisselen). Voor elke taak zal er een bepaald type voertuig geschikt zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 21 september 2013 Delen Geplaatst: 21 september 2013 Deze is lange tijd van mij geweest, heb 'm helaas moeten verkopen Heb heel wat 4x4's gereden...deze was de beste Een VW bus LT40 4x4 die speciaal voor bos en hei terrein is gebouwd voor de Duitse Feuerwehr Commandant. Simpele diesel motor, dubbel chassis dus extra stijf, 1 ton laadvermogen, 80 cm doorwaden, helling tot 30% moeiteloos, high/low gear & pto voor een lier/pomp/generator. Het ding kwam verder dan de gemiddelde Landrover, heeft namelijk een wieldruk van dik 700 kilo en met M+S banden is dat geweldig veel grip. Dus vooral veel sneeuw is leuk, je kan gewoon 80 rijden als de rest op 35 kmh zit te glijden. Heb er veel mee gereden in de Ardennen en de Franse Alpen, en nog wat wilde terreinen. Verbruikt 1:9 wat best te doen was. Binnen kan je staan, en ook zitten bed, keuken, kachel, wc, kasten.... Alleen die kleur maar dat snap je wel neem ik aan [video=youtube;-gcvUzWVFEE] geweldige bak! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 21 september 2013 Delen Geplaatst: 21 september 2013 geweldige bak! ja he! ... mis dat ding best wel... Eigenlijk een lompe bus, maar met super skil's! De bumper is van 7 mm staal en duwt alles weg. De wielen hebben springvelgen met binnenbanden dus ik heb zelf de banden vervangen. De standkachel was een 4kw Webasto die met open deuren nog te warm was eigenlijk Verder zat er een gedraaide staaldraad sleepkabel bij voor dik 8 ton en heb al menig wagentje op sleep gehad.De bus was 5,40 meter lang en past net in een parkeervak dus dagelijks gebruik was gelukkig mogelijk... Naar m'n werk gaan was altijd een grote show voor collega's, die snappen hier geen bal van In de Franse Alpen heb ik outdoor sporters vervoerd die gingen klimmen of canyoning deden, konden ze lekker hun touwen en andere troep mee nemen naar de meest afgelegen locatie's en die snappen het wel, was echt bere gezellig in zo'n busje. Na afloop een emmer water er 'doorheen' en binnen was alles weer schoon. Buiten niet, hoe viezer hoe mooier En in de Ardennen pakte ik nog wel eens een riviertje en dan was alle vuil weer weg. Die beekjes hebben vaak geen zand maar steentjes dus lekker helder water Op dit korte filmpje rij ik door ijs en klei/modder op versleten Condor banden... gefilmd door een eigenaar van een andere VW LT40 4x4. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 21 september 2013 Delen Geplaatst: 21 september 2013 http://youtu.be/olczQaI0xow Ik vind deze ook wel aardig. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 21 september 2013 Delen Geplaatst: 21 september 2013 alleen het geluid al *kwijlt* Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 22 september 2013 Delen Geplaatst: 22 september 2013 ja he! ... mis dat ding best wel... Eigenlijk een lompe bus, maar met super skil's! De bumper is van 7 mm staal en duwt alles weg. De wielen hebben springvelgen met binnenbanden dus ik heb zelf de banden vervangen. De standkachel was een 4kw Webasto die met open deuren nog te warm was eigenlijk Verder zat er een gedraaide staaldraad sleepkabel bij voor dik 8 ton en heb al menig wagentje op sleep gehad.De bus was 5,40 meter lang en past net in een parkeervak dus dagelijks gebruik was gelukkig mogelijk... Naar m'n werk gaan was altijd een grote show voor collega's, die snappen hier geen bal van In de Franse Alpen heb ik outdoor sporters vervoerd die gingen klimmen of canyoning deden, konden ze lekker hun touwen en andere troep mee nemen naar de meest afgelegen locatie's en die snappen het wel, was echt bere gezellig in zo'n busje. Na afloop een emmer water er 'doorheen' en binnen was alles weer schoon. Buiten niet, hoe viezer hoe mooier En in de Ardennen pakte ik nog wel eens een riviertje en dan was alle vuil weer weg. Die beekjes hebben vaak geen zand maar steentjes dus lekker helder water Op dit korte filmpje rij ik door ijs en klei/modder op versleten Condor banden... gefilmd door een eigenaar van een andere VW LT40 4x4. waarom heb je m weggedaan!? tijd in een 2wd transit uit 1999, simpel en goedkoop in inderhoud. Ik zou deze graag verruilen voor een wv syncro, ford transit 4x4 county, defender 130 .... Maar ik ben bang dat de kosten exponentieel omhoog gaan omdat onderdelen duurder en zeldzamer zijn, bovendien heeft het veel meer onderdelen. In de UK kost een nieuwe 5-bak voor mijn transit 20 tot 100 pond... een motor 150 pond... turbo, heeft ie nie, ecu heeft ie nie, ... we gaan t zien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 22 september 2013 Delen Geplaatst: 22 september 2013 In de UK kost een nieuwe 5-bak voor mijn transit 20 tot 100 pond... een motor 150 pond... turbo, heeft ie nie, ecu heeft ie nie, ... we gaan t zien. Dan wordt het interessant die onderdelen op vorraad te leggen. Bak, koppeling, setje onderstel, blokje? Als 't een diesel is alvast voorbereiden op alternatieve brandstof... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 22 september 2013 Delen Geplaatst: 22 september 2013 Dan wordt het interessant die onderdelen op vorraad te leggen. Bak, koppeling, setje onderstel, blokje? Als 't een diesel is alvast voorbereiden op alternatieve brandstof... Voor alternatieve brandstof is niet echt voorbereiding nodig. Ding heeft al een bosch pomp die uitermate geschikt is voor alternatieve brandstoffen. Kan met wat afval matriaal wel een 60 liter vaatje op de motorkap knopen en een kleine omleiding in de koelwater leidingen leggen om eea. voor te verwarmen. En inderdaad. Als ik ooit in de UK kom koop ik een setje of binnenkort nog zo'n complete bus die ik bij BOL dump. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 22 september 2013 Delen Geplaatst: 22 september 2013 Inderdaad, onder zeiltje, op blokken.. Goed plan! Zet er dan ook wat vloeistoffen bij? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 22 september 2013 Delen Geplaatst: 22 september 2013 Inderdaad, onder zeiltje, op blokken.. Goed plan! Zet er dan ook wat vloeistoffen bij? er staat een 200 Liter kist achter in de bus met 1x oliefilter 1x lucht 1x brandstoffilter dan heb ik zo'n complete set nog een keer op bol in container. ook tenminste 2x olie 2x bakolie 2x diffolie op voorraad. Daarnaast stik ik ondertussen van de goedkopere olieen voor tractor en maaier. remvloeistof staat nog op de lijst, zo ook stuurbekrachtigingsvloeistof... alhowel ik die minder belangrijk vindt. Elke keer als ik mijn filters vervang spoel/blaas ik de oude uit en bewaar ik ze voor nood. Zo ook nog een oude maar goede waterpomp en distributieriem liggen. In NL helaas geen ruimte, dus als hier een Amsterdamse preppert zit met een flinkje (ongebruikte) loods waar werkruimte zou zijn dan mag die pm-men. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 22 september 2013 Delen Geplaatst: 22 september 2013 waarom heb je m weggedaan!? deze heeft een kampeerauto registratie en daar kreeg ik geen parkeervergunning voor verder was het een vrachtwagen (4 ton) en mocht ik veel bruggen en B wegen niet over... Nu heb ik een T3 en vergunning Ook de T3 onderdelen zijn erg goedkoop als je andere wagens bekijkt, en je kan het heel makkelijk zelf herstellen. Zeker de 2.0 luchtgekoelde die ik nu heb. Volkswagen groep is net lego, veel onderdelen zitten op de Golf, Audi's en Polo's. Met een simpele gereedschaps koffer schroef je de halve auto uit elkaar.... en in elkaar. Alleen een syncro koppeling is wel duur, en gaat slijten: na lange tijd is de gel hard. Verder kan je met een 4x2 bijna 80% wat een 4x4 ook kan als je maar de juiste banden hebt, en een goeie chauffeur bent, vergeet dat niet Niet extreem offroad natuurlijk, maar dat kan zelfs de gemiddelde commerciele 4x4 niet. Dan moet je zelf iets gaan bouwen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 22 september 2013 Delen Geplaatst: 22 september 2013 Verder kan je met een 4x2 bijna 80% wat een 4x4 ook kan als je maar de juiste banden hebt, en een goeie chauffeur bent, Dat riekt naar een interessante cursus...... Is er zoiets? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 22 september 2013 Delen Geplaatst: 22 september 2013 Verder kan je met een 4x2 bijna 80% wat een 4x4 ook kan als je maar de juiste banden hebt, en een goeie chauffeur bent, vergeet dat niet Niet extreem offroad natuurlijk, maar dat kan zelfs de gemiddelde commerciele 4x4 niet. Dat riep ik ook altijd tot ik bij mijn bol keer op keer vast zat / zit met mijn transit, gewoon voor de deur in het natte gras / blubber. Heb nu 12 ton grind gestort. Dit probleem had ik ook met mijn Sorento (4x4 + low gear) maar dan kwam ik altijd weer los. Echter vanuit preppers perspectief, met een random SUV en zonder andere bijzondere matrialen kun je in EU ook alleen over de wegen reizen (dus niet door de weilanden en door/over sloten), dat voldoet een 2wd idd. Ik mis het echter wel. Ik zit 25% v/h jaar in het buitenland en was toch wel erg content met mijn 4x4 destijds. De transit blijft bij ons zolang deze makkelijk blijft rijden, en ik ben bang dat dat nog heel lang is..... Daarna over op een 15 jaar oude 130 defender TD5 (die zijn nu nog net geen 15 jaar maar dan wel) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 22 september 2013 Delen Geplaatst: 22 september 2013 gewoon voor de deur in het natte gras / blubber dat zit dus in de 20% sterker nog, ik heb pas nog defensie voertuigen zichzelf zien vast rijden tijdens een oefening in nat grasland. Mijn voertuig, een 6 tonner met een overdreven zware aanhanger heeft zich als laatste tijdens het slepen ook zichzelf vast gereden de reden: verkeerde banden met verkeerde bandenspanning... dus dat werd berging aanvragen. @jobs Een cursus voertuig beheersing in bijzondere omstandigheden is zeer waardevol, je investeert dan in jezelf. Je zal het nooit verleren en je kan je dan in bijna elk voertuig je kunstje doen. Zoals een slip cursus via de anwb voor sommigen zeer leerzaam en grensverleggend. En daarna een dagje in de zandbak met deze jongens: http://www.dutch-survival-club.nl/html/4x4cur.html Ik ken ze niet, maar zag de link dus 'knip' & 'plak' ... geen idee of het wat is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 23 september 2013 Delen Geplaatst: 23 september 2013 @Highway: ik bedoel voorbij niveautje slipcursus; opfrissen is prima maar slippen lukt wel... ;-) Meer gericht om alles uit de wagen te halen in minder goed terrein. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 23 september 2013 Delen Geplaatst: 23 september 2013 ja dat begreep ik wel @jobs, maar is meer voor de beginners die hier meelezen:rolleyes: de 2e link was meer voor jouw he? eigenlijk wil je ook hier uitkomen, het echte werk: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 23 september 2013 Delen Geplaatst: 23 september 2013 @Highway: Goed kunnen rijden met een 4x4 (VW bus, LandRover of Cruiser of wat dan ook) is leuk, maar ik heb niet de mogelijkheden voor een tweede wagen denk ik, en geen plek om te oefenen. (of jij moet me iets kunnen vertellen wat ik nog niet weet) Daarom dus vooral goed kunnen rijden met de 2x4, een normale personenwagen. Alles uit de kan kunnen halen, dus door het klaverblad met maximale snelheid, circuitlijnen zien, maar ook door grasland, modder, en andere ongein zover mogelijk kunnen komen, ondanks het gemis van de tweede aangerdeven as. Een soort van uitgebreide voertuigbeheersing? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.