Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Wou awesone site ik zit nu een beetje op hun youtube channel te kijken die mensen schieten met een pijl en boog een bruine beer dood :o respect als je dat kan

 

 

Ok is dit nu het niveau waar we met deze site naartoe gaan? Dan haak ik per direct af...

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wou awesone site ik zit nu een beetje op hun youtube channel te kijken die mensen schieten met een pijl en boog een bruine beer dood :o respect als je dat kan

 

Wat is hier knap aan? Een beer overhoop schieten voor de lol. Zolang je overal gewoon nog vlees kan kopen is er helemaal geen

Noodzaak om op wild te schieten met een boog. Als je dit toch wilt oefenen kan je 3D schieten.

 

En als je dan zonodig wat moet schieten, eet het dan ook op.

 

En was dit geen messen topik????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo het is wel heele erger dieren beulerij als je voor de lol beren gaat dood schieten alleen als het moet dan vind ik het wel knap dat je het met een boog kan doen ( mijn mening )

 

Want we hebben veel wilde beren in ons eigen land en de buurlanden :confused:

 

Ik vind een beer neerschieten met een pijl dom, als deze het overleeft en komt dan in volle woede op je afgestormd, succes met een 2de pijl binnen enkele seconden aan te leggen. Ik doe al meer dan 30 jaar aan boogschieten en ik zou er nog niet aan denken om met een pijl en boog het op te nemen tegen een beer... Voor persoonlijke bescherming zijn er genoeg pbm's beschikbaar. In eerste instantie is opleiding en kennis belangrijk hoe je een confrontatie met zo'n dier moet vermijden...

 

Een andere tip is misschien je eerst een beetje in te lezen betreffende wetgeving en dergelijke...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want we hebben veel wilde beren in ons eigen land en de buurlanden :confused:

 

Ik vind een beer neerschieten met een pijl dom, als deze het overleeft en komt dan in volle woede op je afgestormd, succes met een 2de pijl binnen enkele seconden aan te leggen. Ik doe al meer dan 30 jaar aan boogschieten en ik zou er nog niet aan denken om met een pijl en boog het op te nemen tegen een beer... Voor persoonlijke bescherming zijn er genoeg pbm's beschikbaar. In eerste instantie is opleiding en kennis belangrijk hoe je een confrontatie met zo'n dier moet vermijden...

 

Een andere tip is misschien je eerst een beetje in te lezen betreffende wetgeving en dergelijke...

Daar heb je gelijk in daaron vind ik het knap als dat lukt dat probeer ik alleen maar te zeggen en ikbhou van dieren ik zou ook niet voor de lol dieren dood schieten snapt u

Mvg survivallaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heeft iemand ervaring met de Böker Arbolito?

 

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-boker-arbolito-pine-creek-wood-lemmetlengte-9-5-cm.htm

 

zit er namelijk aan te denken deze te kopen en word namelijk mijn eerste echte dure messen aankoop. dus ben erg benieuwd naar jullie meningen.

 

wat ik er mee wil: kleine stukjes hout mee verwerken (baton) hout bewerken voor koken dus inkepingen maken/punten aan slijpen, die 90 graden rug is belangrijk voor het gebruiken van een firesteel en verder van alles wat je doet als je in de bossen verkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand ervaring met de Böker Arbolito?

 

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-boker-arbolito-pine-creek-wood-lemmetlengte-9-5-cm.htm

 

zit er namelijk aan te denken deze te kopen en word namelijk mijn eerste echte dure messen aankoop. dus ben erg benieuwd naar jullie meningen.

 

wat ik er mee wil: kleine stukjes hout mee verwerken (baton) hout bewerken voor koken dus inkepingen maken/punten aan slijpen, die 90 graden rug is belangrijk voor het gebruiken van een firesteel en verder van alles wat je doet als je in de bossen verkeerd.

 

Ik heb er geen ervaring mee. Ziet er goed uit met een mooie 'bevel'. Het gebruikte staal ken ik niet, maar is relatief zacht naar mijn mening.

 

Is de SOG Seal pup elite geen optie voor je ?

 

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-sog-seal-pup-elite-mat-lemmet-nylon-foedraal.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er geen ervaring mee. Ziet er goed uit met een mooie 'bevel'. Het gebruikte staal ken ik niet, maar is relatief zacht naar mijn mening.

 

Is de SOG Seal pup elite geen optie voor je ?

 

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-sog-seal-pup-elite-mat-lemmet-nylon-foedraal.htm

 

zal er zeker over nadenken, en hoe weet ik of het zacht of hard staal is en wat is het voor of nadeel van zacht staal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal er zeker over nadenken, en hoe weet ik of het zacht of hard staal is en wat is het voor of nadeel van zacht staal?

 

Kijk naar de hardheid die opgegeven staat. HRC

54-56 is relatief zacht staal. Voordeel: makkelijk te slijpen Nadeel: snel bot

57-58 is wat harder: Aus8 is trouwens makkelijk te slijpen, en behoudt de scherpte lang.

 

Zelf heb ik ooit eens een mesje gekocht met AUS4 staal. Zeeer zacht staal. Bijna niet scherp te slijpen en na 1 tak weer bot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebruikte staal ken ik niet, maar is relatief zacht naar mijn mening.

 

 

Dit is ook weer een rare reactie...ik ken het niet dus het zal wel niet goed zijn......

 

Het gebruikte staal word heel veel gebruikt in franse keukenmessen en high end outdoor messen (volgens google na wat zoeken).

Mensen moeten niet zo veel ouwehoeren over messen , maar ze gewoon gebruiken :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is ook weer een rare reactie...ik ken het niet dus het zal wel niet goed zijn......

 

Het gebruikte staal word heel veel gebruikt in franse keukenmessen en high end outdoor messen (volgens google na wat zoeken).

Mensen moeten niet zo veel ouwehoeren over messen , maar ze gewoon gebruiken :cool:

 

heb niet zoveel kennis over messen en staal dus ga een beetje af op de kennis van anderen maar war vind jij van dit mes?

 

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-boker-arbolito-pine-creek-wood-lemmetlengte-9-5-cm.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb niet zoveel kennis over messen en staal dus ga een beetje af op de kennis van anderen maar war vind jij van dit mes?

 

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-boker-arbolito-pine-creek-wood-lemmetlengte-9-5-cm.htm

 

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-sog-nw-ranger-2-0-s240l.htm

 

Deze heb ik zelf en kan ik ook aanraden. Misschien dat ik dat al eerder gepost had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik persoonlijk vind dit de beste categorie messen , korte blaadjes (tot een cm of tien) , zeer goed hanteerbaar voor de fijne snijklusjes. Voor alles wat je hier niet mee red moet je gewoon een bijl meenemen....

 

Boker staat over het algemeen bekend als een fatsoenlijke fabrikant, ik zou hier geen probleem mee hebben om dit te proberen.

 

Ik zou zeggen, kopen , mishandelen en een mooie revieuw schrijven......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...