Gast Peerke Geplaatst: 4 juli 2014 Delen Geplaatst: 4 juli 2014 Oke dankje Leuk he ? Die broadheads. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
survivallaar Geplaatst: 4 juli 2014 Delen Geplaatst: 4 juli 2014 Wou awesone site ik zit nu een beetje op hun youtube channel te kijken die mensen schieten met een pijl en boog een bruine beer dood respect als je dat kan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 4 juli 2014 Delen Geplaatst: 4 juli 2014 Wou awesone site ik zit nu een beetje op hun youtube channel te kijken die mensen schieten met een pijl en boog een bruine beer dood respect als je dat kan Ok is dit nu het niveau waar we met deze site naartoe gaan? Dan haak ik per direct af... 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
survivallaar Geplaatst: 4 juli 2014 Delen Geplaatst: 4 juli 2014 Ok is dit nu het niveau waar we met deze site naartoe gaan? Dan haak ik per direct af... Hoezo het is wel heele erger dieren beulerij als je voor de lol beren gaat dood schieten alleen als het moet dan vind ik het wel knap dat je het met een boog kan doen ( mijn mening ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 4 juli 2014 Delen Geplaatst: 4 juli 2014 Wou awesone site ik zit nu een beetje op hun youtube channel te kijken die mensen schieten met een pijl en boog een bruine beer dood respect als je dat kan Wat is hier knap aan? Een beer overhoop schieten voor de lol. Zolang je overal gewoon nog vlees kan kopen is er helemaal geen Noodzaak om op wild te schieten met een boog. Als je dit toch wilt oefenen kan je 3D schieten. En als je dan zonodig wat moet schieten, eet het dan ook op. En was dit geen messen topik???? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bjo1998 Geplaatst: 4 juli 2014 Delen Geplaatst: 4 juli 2014 Wou awesone site ik zit nu een beetje op hun youtube channel te kijken die mensen schieten met een pijl en boog een bruine beer dood respect als je dat kan pff eerder triestig zet hem tussen beren met een opinel dat word "awesone" mvg bjorn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
survivallaar Geplaatst: 4 juli 2014 Delen Geplaatst: 4 juli 2014 pff eerder triestig zet hem tussen beren met een opinel dat word "awesone" mvg bjorn Ik zij dat de site awesome was omdat ze daar super goede pijlen verkochten. Mvg Survivallaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 4 juli 2014 Delen Geplaatst: 4 juli 2014 @survivallaar ON TOPIC blijven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
survivallaar Geplaatst: 4 juli 2014 Delen Geplaatst: 4 juli 2014 @survivallaar ON TOPIC blijven. Sorry Mvg Survivallaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 5 juli 2014 Delen Geplaatst: 5 juli 2014 Hoezo het is wel heele erger dieren beulerij als je voor de lol beren gaat dood schieten alleen als het moet dan vind ik het wel knap dat je het met een boog kan doen ( mijn mening ) Want we hebben veel wilde beren in ons eigen land en de buurlanden Ik vind een beer neerschieten met een pijl dom, als deze het overleeft en komt dan in volle woede op je afgestormd, succes met een 2de pijl binnen enkele seconden aan te leggen. Ik doe al meer dan 30 jaar aan boogschieten en ik zou er nog niet aan denken om met een pijl en boog het op te nemen tegen een beer... Voor persoonlijke bescherming zijn er genoeg pbm's beschikbaar. In eerste instantie is opleiding en kennis belangrijk hoe je een confrontatie met zo'n dier moet vermijden... Een andere tip is misschien je eerst een beetje in te lezen betreffende wetgeving en dergelijke... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
survivallaar Geplaatst: 5 juli 2014 Delen Geplaatst: 5 juli 2014 Want we hebben veel wilde beren in ons eigen land en de buurlanden Ik vind een beer neerschieten met een pijl dom, als deze het overleeft en komt dan in volle woede op je afgestormd, succes met een 2de pijl binnen enkele seconden aan te leggen. Ik doe al meer dan 30 jaar aan boogschieten en ik zou er nog niet aan denken om met een pijl en boog het op te nemen tegen een beer... Voor persoonlijke bescherming zijn er genoeg pbm's beschikbaar. In eerste instantie is opleiding en kennis belangrijk hoe je een confrontatie met zo'n dier moet vermijden... Een andere tip is misschien je eerst een beetje in te lezen betreffende wetgeving en dergelijke... Daar heb je gelijk in daaron vind ik het knap als dat lukt dat probeer ik alleen maar te zeggen en ikbhou van dieren ik zou ook niet voor de lol dieren dood schieten snapt u Mvg survivallaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 6 juli 2014 Delen Geplaatst: 6 juli 2014 Omg, Nogmaals, messsssen! Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 6 juli 2014 Delen Geplaatst: 6 juli 2014 Het beste mes is een mes waar je in 1x een grizzlybeer mee dood kan steken. (Alleen bij zelfverdediging en honger natuurlijk ) Dictated to a slave and sent by carrier pidgeon Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 19 juli 2014 Delen Geplaatst: 19 juli 2014 Heeft iemand ervaring met de Böker Arbolito? http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-boker-arbolito-pine-creek-wood-lemmetlengte-9-5-cm.htm zit er namelijk aan te denken deze te kopen en word namelijk mijn eerste echte dure messen aankoop. dus ben erg benieuwd naar jullie meningen. wat ik er mee wil: kleine stukjes hout mee verwerken (baton) hout bewerken voor koken dus inkepingen maken/punten aan slijpen, die 90 graden rug is belangrijk voor het gebruiken van een firesteel en verder van alles wat je doet als je in de bossen verkeerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 19 juli 2014 Delen Geplaatst: 19 juli 2014 Heeft iemand ervaring met de Böker Arbolito? http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-boker-arbolito-pine-creek-wood-lemmetlengte-9-5-cm.htm zit er namelijk aan te denken deze te kopen en word namelijk mijn eerste echte dure messen aankoop. dus ben erg benieuwd naar jullie meningen. wat ik er mee wil: kleine stukjes hout mee verwerken (baton) hout bewerken voor koken dus inkepingen maken/punten aan slijpen, die 90 graden rug is belangrijk voor het gebruiken van een firesteel en verder van alles wat je doet als je in de bossen verkeerd. Ik heb er geen ervaring mee. Ziet er goed uit met een mooie 'bevel'. Het gebruikte staal ken ik niet, maar is relatief zacht naar mijn mening. Is de SOG Seal pup elite geen optie voor je ? http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-sog-seal-pup-elite-mat-lemmet-nylon-foedraal.htm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 19 juli 2014 Delen Geplaatst: 19 juli 2014 Ik heb er geen ervaring mee. Ziet er goed uit met een mooie 'bevel'. Het gebruikte staal ken ik niet, maar is relatief zacht naar mijn mening. Is de SOG Seal pup elite geen optie voor je ? http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-sog-seal-pup-elite-mat-lemmet-nylon-foedraal.htm zal er zeker over nadenken, en hoe weet ik of het zacht of hard staal is en wat is het voor of nadeel van zacht staal? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 19 juli 2014 Delen Geplaatst: 19 juli 2014 zal er zeker over nadenken, en hoe weet ik of het zacht of hard staal is en wat is het voor of nadeel van zacht staal? Kijk naar de hardheid die opgegeven staat. HRC 54-56 is relatief zacht staal. Voordeel: makkelijk te slijpen Nadeel: snel bot 57-58 is wat harder: Aus8 is trouwens makkelijk te slijpen, en behoudt de scherpte lang. Zelf heb ik ooit eens een mesje gekocht met AUS4 staal. Zeeer zacht staal. Bijna niet scherp te slijpen en na 1 tak weer bot. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hurbie Geplaatst: 19 juli 2014 Delen Geplaatst: 19 juli 2014 Het gebruikte staal ken ik niet, maar is relatief zacht naar mijn mening. Dit is ook weer een rare reactie...ik ken het niet dus het zal wel niet goed zijn...... Het gebruikte staal word heel veel gebruikt in franse keukenmessen en high end outdoor messen (volgens google na wat zoeken). Mensen moeten niet zo veel ouwehoeren over messen , maar ze gewoon gebruiken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 19 juli 2014 Delen Geplaatst: 19 juli 2014 Dit is ook weer een rare reactie...ik ken het niet dus het zal wel niet goed zijn...... Het gebruikte staal word heel veel gebruikt in franse keukenmessen en high end outdoor messen (volgens google na wat zoeken). Mensen moeten niet zo veel ouwehoeren over messen , maar ze gewoon gebruiken heb niet zoveel kennis over messen en staal dus ga een beetje af op de kennis van anderen maar war vind jij van dit mes? http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-boker-arbolito-pine-creek-wood-lemmetlengte-9-5-cm.htm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 19 juli 2014 Delen Geplaatst: 19 juli 2014 heb niet zoveel kennis over messen en staal dus ga een beetje af op de kennis van anderen maar war vind jij van dit mes? http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-boker-arbolito-pine-creek-wood-lemmetlengte-9-5-cm.htm http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-sog-nw-ranger-2-0-s240l.htm Deze heb ik zelf en kan ik ook aanraden. Misschien dat ik dat al eerder gepost had. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hurbie Geplaatst: 19 juli 2014 Delen Geplaatst: 19 juli 2014 Ik persoonlijk vind dit de beste categorie messen , korte blaadjes (tot een cm of tien) , zeer goed hanteerbaar voor de fijne snijklusjes. Voor alles wat je hier niet mee red moet je gewoon een bijl meenemen.... Boker staat over het algemeen bekend als een fatsoenlijke fabrikant, ik zou hier geen probleem mee hebben om dit te proberen. Ik zou zeggen, kopen , mishandelen en een mooie revieuw schrijven...... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hurbie Geplaatst: 19 juli 2014 Delen Geplaatst: 19 juli 2014 Hardheid van beide messen ligt allebei hetzelfde 56 rockwell (en waarschijnlijk, maar dat is een aanname, 54 voor het deel waar de greep zit om wat meer flexibiliteit te krijgen) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 19 juli 2014 Delen Geplaatst: 19 juli 2014 Toch gekozen voor de Böker en ga em maandag gelijk bestellen samen met de wetterlings small hunter axe. bedankt voor de info:) waardeer het zeer mvg, MP Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hurbie Geplaatst: 19 juli 2014 Delen Geplaatst: 19 juli 2014 Top, laat ons maar weten wat je er van vind ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 19 juli 2014 Delen Geplaatst: 19 juli 2014 Top, laat ons maar weten wat je er van vind ! gaat zeker een review van komen, wil wel eerst even goed de bossen in voordat ik wat plaats dus kan misschien even duren maar hij gaat er zeker komen:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.