Ga naar inhoud
GENEGEERD

Skills to-do list (Welke cursussen & trainingen te volgen)


Gast Ghost

Aanbevolen berichten

Gast Heksenboot
Voordeel van de Wiki is wel dat iedereen (die voldoet aan de voorwaarden) dan zelf iets kan aanvullen. Ik weet alleen niet of het past in de Wiki, mods?

 

 

Heb wel die podcast geluisterd, maar dat stukje over wiki is me ontgaan. Waar zit de Wiki?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Heksenboot
Iedereen die zich geroepen voelt en minimaal één maand lid is en een reputatie van 25 heeft. :p

 

Okee dan. Mooie plek om wat eieren kwijt te kunnen :p

 

Bedankt voor de info, die was ik nog nergens tegengekomen. Best wel groot hoor, deze site.

 

Dat knopje lijkt me wel handig, binnenkort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Vuur maken zonder lucifers of aansteker.

Dat zou ik graag willen leren.

 

Dat kan heel gemakkelijk.

 

Koop een firestick (dat is een staaf waaraan een ijzertje zit of zoiets met een draadje aan elkaar) de ene haal je over de andere, dat geeft vonken.

 

Zorg voor een opbouwtje om een vuurtje te stoken, d.w.z. bv pluis van een sigaar (zo'n rietachtige plant in de sloot, met een bruine sigaar eraan) of iets pluizigs makkelijk brandbaars,

wat kleine dunne takjes als een tipi eroverheen, en wat grotere takken bij de hand (alles moet natuurlijk goed droog zijn).

 

Dan gebruik je die firestick, richt de vonken op het pluis, en zachtjes blazen, dan krijg je een vuurtje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was de naam die ik zocht..firestick..*zucht* het is echte en maandag vandaag haha.

Ik zat net al te snuffelen hier hoe het moest maar dit is mooi omschreven.

Dank je wel Amazing Dree:D

Alleen waar kan ik ide het beste kopen?

Bij de outdoorwinkel?

 

Als je op Firesteel zoekt zul je nog meer vinden! Kijk ook eens bij de reviews daar staan leuke dingen tussen over dit onderwerp :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Kleine opmerking over dit filmpje, het moet andersom. De strijker houdt je stil en de steel haal je naar achteren anders sla je steeds tegen je tondel en is de vonk niet op dezelfde plaats. Niet zo erg als je zoveel hebt als hij, maar wel als je een klein beetje hebt. Het is vaak kwetsbaar. En omdat de vonk beter pakt, gaat de steel minder snel op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

Ik wil wel fatsoenlijk leren vissen met een hengel . Andere manieren ken ik al . Maar daarvoor heb ik nooit het geduld gehad : uren turen naar een dobbertje en wachten op iets wat niet komen gaat .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik wil wel fatsoenlijk leren vissen met een hengel . Andere manieren ken ik al . Maar daarvoor heb ik nooit het geduld gehad : uren turen naar een dobbertje en wachten op iets wat niet komen gaat .

 

 

Hahaha, je lijkt mij wel. Dat gaat het niet worden.

SHTF voor de vissen, met mijn methode. ;)

Geduld, dat moet ik inderdaad nog preppen.

 

Mijn broer is wel een visser. Als ik meega, dan vis ik wel ergens een blowtje vandaan. Dan ga ik die wel even vasthouden.

Dat geeft een hele andere kijk op dobbertjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Hahaha, je lijkt mij wel. Dat gaat het niet worden.

SHTF voor de vissen, met mijn methode. ;)

Geduld, dat moet ik inderdaad nog preppen.

 

Mijn broer is wel een visser. Als ik meega, dan vis ik wel ergens een blowtje vandaan. Dan ga ik die wel even vasthouden.

Dat geeft een hele andere kijk op dobbertjes.

Ja, precies , ik kan uren stil aan het water zitten en genieten van stilte en rust, maar geef me een hengel en ik word onrustig .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mixster4711
Welke vaardigheden zou eigenlijk iedere prepper moeten beheersen?

 

[TABLE=class: grid, width: 500]

[TR]

[TD]2.5.1 80 kilometer binnen 20 uur kunnen uitlopen[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

Oef dat is leuk in theorie, maar de praktijk is nooit zoals de theorie het schets, 80 :20 = 4 ofterwijl je gaat uit van een constante snelheid van 4 km/u, nu weet ik wel dat een gemiddeld persoon 5 km/u loopt, maar die draagt geen x aantal kilo's BOB op zijn rug, buiten dat hou je ook nog pauze (elke 2 uur een kwartier rust zou redelijk zijn denk ik, dus in 20 uur is dat al 2.5 uur, om dit in te lopen moet je al 4.7 km/u lopen ipv 4), en dan gaan we er nog vanuit dat alles flak is, een klein heuveltje in het spel en heel je schema ligt door de war.

 

laatst de 'The West Highland Way' gelopen van Milngavie naar Fort William (schotland), is 151 km, ik had vakantie en niks te doen, boekte savonds me ticket en vloog smorgens, alleen de dag afstanden gezien op internet, verder nul planning, ik nam me BOB en me pasport smorgens mee en ging weg, volgens een tabel op internet zou ik 2 stukken per dag kunnen lopen, dat kwam gemiddeld op 20 / 25 km een dag uit, viel vies tegen, sommige dagen waren 8 a 9 uur constant door knallen zonder pauze om nog voor het donker op de bestemming aan te komen, niet alleen de heuvels vertragen, maar ook het weer! (was eind oktober) zo had ik de eerste dag al natte sokken en snachts in een moeras kamperen droogt er niks, dus smorgens weer je natte schoenen in en gaan, kreeg last van spieren enz. en dat vertraagt allemaal.. wat ook vies tegen viel was het verkrijgen van eten waardoor je toch minder engergie hebt en je dus ook vertraagt. het was een race tegen de klok om me vliegtuig terug te halen, terwijl op papier ik alle tijd gehad zou moeten hebben, nu is dat een kwestie van plannen en eigenwijs door gaan (had ook halverwege kunnen stoppen uiteraard). (begrijp me niet verkeerd, was een super vakantie :cool:)

 

te ruim plannen kan ook irritant zijn, zo waren we begin dit jaar naar Mount Everest Base Camp geweest (zie avator), en waren we 3 dagen te snel terug (12 daagse trekking) hahaha appeltje ei!

 

mijn tip, loop is een lange afstands wandeling met je BOB, je zal zien dat je planning niet klopt! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...