Ga naar inhoud
GENEGEERD

Skills to-do list (Welke cursussen & trainingen te volgen)


Gast Ghost

Aanbevolen berichten

Ik ben net begonnen dus de skills die ik nog leren moet zijn te veel om op te noemen. Wel heb ik voor mij en mijn kinderen al veel spullen gekocht. Volgende week zondag gaan we 15 km. lopen met alles bij wat we nu hebben... ze zijn 10 en 12 j. en hebben p.p. zo'n 4 kg extra gewicht te dragen, en ze hebben er erg veel zin in, omdat ze weten dat ik héél trots op ze zal zijn als die onderneming goed verloopt. Het is niet erg dat je het soms moeilijk hebt, maar het is hoe je daarmee (individueel en als groep) omgaat. Ons motto is : iedereen haalt de eindstreep of niemand. We blijven altijd bij elkaar.

 

Ik ben hier nieuw maar hoop hier veel te leren en misschien wel mensen 'in real life' te ontmoeten om samen dingen te ondernemen.

 

Vooralsnog wens ik iedereen veel suc6, CrossbowClan (opgericht met de kinderen, dus 3 leden haha).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi Miss Jade,

 

Wat betreft de nog te verbeteren punten zitten we op precies dezelfde lijn... zeker bij de zelfverdediging. Ik wil ook beginnen met Krav Maga en weet een goede leermeester/school in Rotterdam. Eerst alleen en later met de kinderen.

En muziek maken (gitaar, vnl Spaans klassiek) kan ik ook een beetje hahha.

 

Gr. en suc6, CrossbowClan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Ik bied aan om mensen te leren omgaan met een naaimachine, naden stikken, zomen, reparaties, of alles met de hand en ook onderhoud van de machine. Heb ook nog spinnewielen staan, maar zou zelf eerder voor een spintol kiezen, die is klein en makkelijk mee te nemen, en kan ook zelf gemaakt worden. Ik hou geen wol om mee te spinnen op voorraad, wol is te vinden bij prikkeldraad afscheidingen van een wei waar schapen staan (of hebben gestaan), of van een boer die er verder toch niets mee doet. Soort schapen heeft wel invloed op wat voor wol je krijgt, zal meestal stugger zijn dan die zachte merinowol. In een warm klimaat zou ook het houden van moerbij vlinders mogelijk zijn. Als je de cocons vanzelf laat opengaan wordt de draad iets onregelmatig, maar dat geeft een mooie structuur. En je hebt iets luxe, wat mogelijk geruild kan worden.

Zou graag constructiewerk willen leren, metselen, stuken, dat soort dingen maar cursussen bij de volksuniversiteit zijn mij te duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als freelance instructeur denk ik dat het ook nuttig is voor preppers om een cursus rollende arbeidsmiddelen te volgen. (heftruck, verreiker, hoogtewerker, bulldozer,...).

 

Er gebeuren dagelijks incidenten en ongevallen met deze toestellen... tijdens een shtf kan het veilig en vlot hanteren van deze toestellen een aanwinst zijn om bepaalde werken sneller en ergonomisch te voltooien. Echter is het berekenen van de capaciteit vaak een onderdeel in de theorie waar zelfs ervaren chauffeurs de bal misslaan en op het randje van een dodelijk ongeval balanceren.. Blessures ten gevolge van een ongeval met deze toestellen zijn tijdens een periode van een noodsituatie zeer moeilijk te verzorgen (geplette ledematen, gespiesd, verbrijzeling, amputatie, bloedvergiftiging ten gevolge van drukpunctie door hydraulisch lek...) voorkomen is beter dan genezen.

 

Indien er hier vragen over zijn mogen deze via pm of op sc's gesteld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...