12gauge Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 @Communicator @harleyd @prepass @heliport @netuyas @Roeier @duck @hakin9 @rescue @driehart @wiskers @spoonzor ff iedereen wakker maken die ik hier gezien heb zijn er nog meer doe die ff op de hoogte stellen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
netuyas Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 Normaal gesproken vanavond voor mij niet. Als er echt een of twee in de buurt van mijn basis willen testen, dan wil ik best de boel opbouwen, maar volgens mij zit alleen @rescue binnen mijn bereik. Heb van @wiskers ook nog geen overzicht ontvangen, dus ik weet niet of er nog meer in de regio zitten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 gaat hier gewoon aan en ik zie t wel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 In mijn regio kan ik tot nu toe alleen luisteren. Zijn er mensen in 42xx/0183 die zenden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 Ik roep/luister mee op ch14 om 20:00 Thx voor de heads-up @12gauge Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 Normaal gesproken vanavond voor mij niet. Als er echt een of twee in de buurt van mijn basis willen testen, dan wil ik best de boel opbouwen, maar volgens mij zit alleen @rescue binnen mijn bereik. Heb van @wiskers ook nog geen overzicht ontvangen, dus ik weet niet of er nog meer in de regio zitten. bereik is een heel rekbaar begrip, als je niks probeert weet je ook niks gewoon doen, spelen moet je toch Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
netuyas Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 bereik is een heel rekbaar begrip, als je niks probeert weet je ook niks gewoon doen, spelen moet je toch Je hebt gelijk, wat is een beetje koulijden in het grotere geheel.(zolder is zelfde temperatuur als buiten). Ik zal iig de set standby zetten en een CQ Pappa Romeo Pappa uitzenden via kanaal 14 tussen 20.00 uur en 20.10 uur, even zoeken naar een lange UTP kabel, want draadloos werkt niet tot op zolder. Gebruiken we dit draadje om elkaar op de hoogte te houden van ontvangst? of gebruiken we de chat? mijn callsign zal NETU zijn (November Echo Tango Uniform) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 ik zeg de chat, word toch weinig gebruikt ik zal voor de gelegenheid One Two Golf gebruiken 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
netuyas Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 Chat it is.. Vanavond 20.00 uur kanaal 14 eerste prepper 27Mc test met feedback via de chat Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
harleyd Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 gaat vanavond niet lukken mijn voeding heeft het begeven moet eerst op zoek naar een andere ,volgende keer beter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 gaat vanavond niet lukken mijn voeding heeft het begeven moet eerst op zoek naar een andere ,volgende keer beter je het PM Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 Local time : 17-03-2013 20:00 Channel 14 27.125.00 FM 35w spoel antenne 22,5m boven NAP Callsigh 19PRE1201 (Misschien voor DX aanpassen aan internationale callsigh model. ) 19=NL , PRE (Preppers) 4nummers) QTH Regio 8xxx 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
netuyas Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 Local time : 17-03-2013 20:00 Channel 14 27.125.00 FM 35w spoel antenne 22,5m boven NAP Callsigh 19PRE1201 (Misschien voor DX aanpassen aan internationale callsigh model. ) 19=NL , PRE (Preppers) 4nummers) QTH Regio 8xxx Dan zouden wij verbinding moeten kunnen maken, QTH 82xx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
driehart Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 Vanavond ben ik ook van de partij. Ch14, 20.00 uur. Ik ben benieuwd of iemand in de buurt zit.. Ik geef nog een reactie naderhand. Driehart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
driehart Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 Helaas niemand in de buurt. Geen activiteiten op kanaal 14 AM en FM. Driehart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
netuyas Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 Helaas niemand in de buurt. Geen activiteiten op kanaal 14 AM en FM. Driehart Vanwege ruis en veel verkeer geswitcht naar kanaal 18. zitten ook op de chat 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 animo was voor een last minut wel aardig opzich ver in de ruis wel wat gehoord meer ok niet van deze kant dus wie nog steeds denkt dat radio's plug and play zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 Netuyas, en ik verstaan elkaar goed.. maar we zitten ruim binnen elkaars bereik. 12gauge zit ver in de ruis, eigenlijk net buiten bereik.. Gerbewoner, haalde bijna half nederland,.. Echter met minj vermogen haal ik hem nooit terug.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 Niemand gehoort helaas. Zowel op 14 als op 18 niets...... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gerbewoner Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 Netuyas, en ik verstaan elkaar goed.. maar we zitten ruim binnen elkaars bereik. 12gauge zit ver in de ruis, eigenlijk net buiten bereik.. Gerbewoner, haalde bijna half nederland,.. Echter met minj vermogen haal ik hem nooit terug.. Kan je nagaan. Ik heb nu een sprietje van net geen drie meter aangesloten op een tuner. Het voedingspunt van mijn antenne zit op ongeveer 10 centimeter vanaf de grond en ik sta onder wat bomen. Wat zou er gebeuren als ik een antenne op 10 meter hoog krijg? Dan zit ik boven de bomen uit met de eerste hogere bebouwing op 6 kilometer afstand Helaas mag ik hier eigenlijk helemaal geen antenne dus ik ben al blij met wat ik nu heb. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
netuyas Geplaatst: 18 maart 2013 Delen Geplaatst: 18 maart 2013 Zullen we een nieuwe test plannen voor zondagavond 14 april? zelfde tijd 20.00 uur? zelfde kanaal 18 op FM? Dan kunnen wellicht wat meer mensen mee doen. Geeft mij de tijd om de SWR wat beter te krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 18 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2013 jammer dat ik het gisteren gemist heb. Hoop hem de volgende keer mee te maken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 18 maart 2013 Delen Geplaatst: 18 maart 2013 Gisteren net na achten niets gehoord op kanaal 14... (Na komend weekend is de DX5000 hier. Misschien moet daar nog wat software/instellingen in, dan kan ik ook een beetje zenden.) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
every-season Geplaatst: 19 maart 2013 Delen Geplaatst: 19 maart 2013 @driehart, ik weet het.Ik heb zelf talloze bakkies gehad. Mijn ex op leren kennen, niet dat dat zo`n geweldige vondst was. Maar toe ik het bakkie weg deed was het echt helemaal uitgestorven. Zelfs kanaal 14 helemaal leeg. Iedereen ging over op internet e.d. Maar in deze situatie misschien wel weer leuk om op te pakken... ooit... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yin en yang Geplaatst: 19 maart 2013 Delen Geplaatst: 19 maart 2013 Heb er jaren eentje gehad, toen internet er in kwam was er weinig meer op te beleven, kanaal 14 zat hier meer dicht, dan open, en veel kanaal overslag van Packet-radio. Weet niet hoe het nu is, zal eens een keer wat bij elkaar zoeken, moet nog ergens wat hebben liggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.